Jump to content


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2339 replies to this topic

#1861 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 09 August 2020 - 16:56

Sprawdź czy jest w trybie Bluetooth. Obie lampki, tak przednia: Ion 200 jak i tylna: Flare RT mają opcję pracy w trybie czuwania Bluetooth jak i z w pełni wyłączonym Bluetooth. Jeżeli jest w trybie BT to niebieska dioda mryga przy wyłączonej co kilkanaście sekund. To się nazywa "wireless mode".

 

Aby zmienić tryb bodajże trzeba power przytrzymać na wyłączonej lampce przez 15 sekund. Podczas trzymania przycisku główna dioda mrygnie raz przy 8 sekundzie i powtórnie przy 15 sekundzie.



#1862 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 posts
  • SkądRudy

Posted 09 August 2020 - 17:11

Niezmiernie miło mi poinformować że już wszystko działa jak należy:-)
Dzięki i pozdrawiam
  • artho likes this

#1863 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 10 August 2020 - 08:03

Cześć,
 
szukam lampki tylnej na pręty siodełka, lub zaczepianej do torebki podsiodłowej. Rower "trekkingowy". Mam już jedną lampkę na bagażniku, ale chciałbym drugą dla lepszej widoczności i jako "zapas". Lampka na sztycy czasami jest zasłonięta rzeczami na bagażniku. Trzeba ją umieścić wyżej, a tam jest torebka podsiodłowa. Trzeba więc ją dać albo na torebkę (jest szlufka) albo umocować do prętów siodełka. 
 
Z lampek Cateye chyba każdą da się zamocować na prętach, jest do tego adapter. Mają też adapter do montowania na szlufce.
Mógłbym wziąć np. Rapid X lub X2, chociaż jakby było coś tańszego to bym nie pogardził. Czy ktoś ich używał? Zastanawiam się czy X by wystarczyła.
Jest też specjalna lampka do noszenia Wearable X, minusów jest słabsza niż np. Rapid.
 
Czy są jakieś inne propozycje? Lampka musi być ładowana na usb, do tego sensowny czas świecenia (rzędu 30 godzin+), widoczność boczna, no i wspomniane miejsca mocowania.
 


#1864 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 11 August 2020 - 09:37

 

Czy są jakieś inne propozycje? Lampka musi być ładowana na usb, do tego sensowny czas świecenia (rzędu 30 godzin+), widoczność boczna, no i wspomniane miejsca mocowania.

 

 

https://pl.aliexpres...earchweb201603_

 

Kupiłem dziewczynie.. teraz gdyby nie to że poluję na radar Garmina to sobie bym wziął. Czas pracy zależny od trybu, nawet 33 godziny. Ładowana na usb, mocowanie na pręty. Weź tę Super One - ma wszystko w pakiecie.

 

No i ma też opcję auto (smart), tj. sama sobie wszystko dostowosuje.

Fajna opcja z hamowaniem. Akcelerometr uruchamia lampkę jak w hamulcu samochodowym i świeci na maxa jak hamujesz ;-)



#1865 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 11 August 2020 - 11:33

Wygląda ciekawie. Czy ma tryb migający? Te 33h w jakim trybie?

#1866 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 11 August 2020 - 14:06

Wygląda ciekawie. Czy ma tryb migający? Te 33h w jakim trybie?

 

W migającym szybkim.

 

Ma migający, fade, wolno migający, stały i jeszcze jakieś dwa :) No i plus hamowanie.



#1867 maniol12

maniol12
  • Użytkownik
  • 13 posts

Posted 12 August 2020 - 09:40

https://pl.aliexpres...earchweb201603_

Kupiłem dziewczynie.. teraz gdyby nie to że poluję na radar Garmina to sobie bym wziął. Czas pracy zależny od trybu, nawet 33 godziny. Ładowana na usb, mocowanie na pręty. Weź tę Super One - ma wszystko w pakiecie.

No i ma też opcję auto (smart), tj. sama sobie wszystko dostowosuje.
Fajna opcja z hamowaniem. Akcelerometr uruchamia lampkę jak w hamulcu samochodowym i świeci na maxa jak hamujesz ;-)

Jak z mocą świecenia?
Nadaje się do jazdy w dzień?
Idzie wyłączyc te hamowanie i inne auto bzdury?. Chcę ją włączyć w mocnym trybie migającym i po 8h jazdy w dzień wyłączyc ;)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#1868 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,527 posts
  • SkądSK

Posted 12 August 2020 - 22:01

Przetestowałem dziś lampke Bontrager Ion Pro RT, tryb 800lm (maks 1300lm). Przy odpowiednim ustawieniu lampki nie oślepia, spokojnie można jeździć po nieoświetlonych drogach. Na 1300lm kukurydza dojrzewa 😋 Zależało mi na lampce, którą mogę sparowac z Garminem, brakuje mi jedynie auto dopasowania długości wiązki świecenia wzgledem prędkości jak w HL500. Dokupiłem uchwyt Blendr, dzięki temu lampkę można zamontować do uchwytu licznika Garmin/Varia.
Lampka fajna, lekka, w aluminiowej obudowie, tylko dość długo się ładuje do pełna kolo 4.5h.
  • artho likes this

#1869 mpier

mpier
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 18 August 2020 - 20:41

Przetestowałem dziś lampke Bontrager Ion Pro RT, tryb 800lm (maks 1300lm). Przy odpowiednim ustawieniu lampki nie oślepia, spokojnie można jeździć po nieoświetlonych drogach. Na 1300lm kukurydza dojrzewa Zależało mi na lampce, którą mogę sparowac z Garminem, brakuje mi jedynie auto dopasowania długości wiązki świecenia wzgledem prędkości jak w HL500. Dokupiłem uchwyt Blendr, dzięki temu lampkę można zamontować do uchwytu licznika Garmin/Varia.
Lampka fajna, lekka, w aluminiowej obudowie, tylko dość długo się ładuje do pełna kolo 4.5h.

Rozumiem, że masz Trek'a skoro kupiłeś mocowanie blendr? Wszystko u Ciebie pasowało idealnie do mostka? Ja musiałem ten uchwyt trochę zeszlifować bo nie pasował (mam mostek Bontrager Elite, uchwyt blendr pro duo base w537090)... Niby to nic a jednak lipa bo taki "głupi plastik" kosztuje 65 zł...

#1870 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,527 posts
  • SkądSK

Posted 19 August 2020 - 06:03

Rozumiem, że masz Trek'a skoro kupiłeś mocowanie blendr? Wszystko u Ciebie pasowało idealnie do mostka? Ja musiałem ten uchwyt trochę zeszlifować bo nie pasował (mam mostek Bontrager Elite, uchwyt blendr pro duo base w537090)... Niby to nic a jednak lipa bo taki "głupi plastik" kosztuje 65 zł...


Nie mam rozwiazania Treka, uchwyt montowalem do garminowskiego, nie musiałem nic szlifowac chociaż bardzo ciezko wszedl w gniazdo.

#1871 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 20 August 2020 - 12:04

Rozumiem, że masz Trek'a skoro kupiłeś mocowanie blendr? Wszystko u Ciebie pasowało idealnie do mostka? Ja musiałem ten uchwyt trochę zeszlifować bo nie pasował (mam mostek Bontrager Elite, uchwyt blendr pro duo base w537090)... Niby to nic a jednak lipa bo taki "głupi plastik" kosztuje 65 zł...


Mam wrażenie, że jest starszy i nowszy Elite. Masz starą wersję mostka Elite, taka sama u mnie, też szlifowałem/ciąłem i też się tym faktem zirytowałem. Do naszego pasują plug&play prawdopodobnie starsze wersje systemu.

Tak to przynajmniej rozumiem, bo nie mam innego wyjaśnienia dla dobrych 4mm plastiku, podczas gdy w nowszych widziałem, że elementy pasują plug&play. Szkoda, że prawie nigdzie nie ma informacji o starszej/nowszej wersji.
  • mpier likes this

#1872 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 24 August 2020 - 17:55

Myślę, że mocowanie wyszło całkiem spoko. 

Siodełko testowe + jakieś stare znalezione śrubki, więc psują trochę efekt. 

 

95-E66-F93-8-D32-4-BE7-9065-0-B9866091-B

1-DC30-A9-C-902-E-4841-A6-E3-127746-F92-
250-CC049-92-CA-41-A1-BA95-C74-DB1510102
B5900176-B24-C-4-EB2-A75-A-074180-FA722-

  • Prozor likes this

#1873 andrzej298

andrzej298
  • Użytkownik
  • 5 posts

Posted 31 August 2020 - 08:32

Czy mogę prosić użytkowników lampki Spanninga Axendo 60 usb o wypowiedź?

 

Szukam lampy na krótkie trasy - ok. 20 km, gdzie połowa to miasto, a połowa las/nieoświetlone drogi. Myślę o modelu Spanninga Axendo 60 usb z mocowaniem na widelec. Czy lampka Spanningi sprawdza się po wyjechaniu poza oświetlone drogi i czy da radę w lesie (nie mówię o wyczynowej jeździe, raczej o zastosowaniu trekkingowym)?

 

Znajomi doradzają Convoya S2 na kierownicę, ale mam wątpliwości, czy nie będę oślepiać, a i mocowanie Spanningi na widelec jakoś bardziej w moim guście :)

 

Krótko mówiąc - czy Spanninga sprawdza się na nieoświetlonych drogach, w lasku, czy brać od razu Convoya, mimo że ponad połowa tras będzie robiona w terenie miejskim, bez ekstremalnych tras?

 

PS

No i generalnie to trochę offtop, bo nie jeżdżę szosowo, ale zauważyłem, że są tu posiadacze tego sprzętu, a polskich szerszych recenzji Spanningi jak na lekarstwo.

 



#1874 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 August 2020 - 09:09

Nie korzystałem konkretnie z tego modelu, ale Axendo to lampka "odziedziczona" przez Spanninga po Philipsie, który robił podobną lampkę o jasności 80 luksów.

 

A teraz przechodząc do rzeczy: Philips ma 80 luksów i wystarcza całkowicie do jazdy w całkowitej nocy. Jeździłem po asfalcie, bruku, szutrze - bez najmniejszego stresu. W "pełnym" terenie trzeba odrobinę zwolnić, ale wciąż jedzie się komfortowo i pewnie.

 

Z kolei w rowerze miejskim mam lampkę Busch&Muller Eyc o jasności 50 luksów. Do jazdy po miejskich trasach wystarcza w 100% i jeździ się bardzo dobrze, choć w "pełny" teren raczej bym się z nią nie zapuścił.

 

Lampki w stylu Convoya to zbrodnia, w szczególności w nocy na szosie. Używanie takich lamp powinno być IMHO surowo karane.


  • Marcin321 likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1875 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 31 August 2020 - 09:38

Philips świeci lepiej - większy reflektor, większa jasność 80 lux. Spaninga Axendo 60 jest optymalizowana do długiego użycia w warunkach dróg publicznych, zwłaszcza w mieście. Stąd czas pracy 5h/9h/16h, w przypadku najmocniejszego trybu na szosie nie ma problemu z oświetleniem, najsłabszy to tryb na miasto jako przednie pozycyjne, choć na upartego w ciemności też trochę światła daje. 

W terenie tego typu oświetlenie jest przydatne do jazdy po drogach leśnych, jednak nie po węższych ścieżkach, bo z uwagi na odcięcie góry światła, nie oświetla poziomu powyżej lampki, co powoduje, że ewentualne gałęzie itp. są niewidoczne. 

Rozwiązaniem może być dodatkowa lampka "terenowa" doświetlajaca to czego lampka drogowa nie oświetli, mocowana na kierownicy lub kasku.

 

Co do mocowania na widelec, czyli na śrubę hamulca przedniego sprawuje się doskonale - w szosie mam na stałe pod przednim hamulcem, bo nie chce mi się na lato odkręcać, a gdy trzeba zamocować lampkę to wystarczy ją wsunąć, chociaż u mnie robi jako lampka zapasowa, główna to garminowska Varia (szosowa).

 

A reszty poszukaj na forum, bo opisywałem (i nie tylko ja) tą lampkę tutaj, czytaj od https://szosa.org/to...ywacie/page-77 

a od strony 80 opinie użytkowników https://szosa.org/to...żywacie/page-80


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1876 andrzej298

andrzej298
  • Użytkownik
  • 5 posts

Posted 31 August 2020 - 09:44

Nie korzystałem konkretnie z tego modelu, ale Axendo to lampka "odziedziczona" przez Spanninga po Philipsie, który robił podobną lampkę o jasności 80 luksów.

 

A teraz przechodząc do rzeczy: Philips ma 80 luksów i wystarcza całkowicie do jazdy w całkowitej nocy. Jeździłem po asfalcie, bruku, szutrze - bez najmniejszego stresu. W "pełnym" terenie trzeba odrobinę zwolnić, ale wciąż jedzie się komfortowo i pewnie.

 

Z kolei w rowerze miejskim mam lampkę Busch&Muller Eyc o jasności 50 luksów. Do jazdy po miejskich trasach wystarcza w 100% i jeździ się bardzo dobrze, choć w "pełny" teren raczej bym się z nią nie zapuścił.

 

Lampki w stylu Convoya to zbrodnia, w szczególności w nocy na szosie. Używanie takich lamp powinno być IMHO surowo karane.

 

Dzięki za odpowiedź! Czy Twoim zdaniem montaż lampki typu Spanninga na widelcu mocno ogranicza jej efektywność? Widziałem że producent w materiałach produktowych podaje wykres plamy przy montażu na kierownicy.

 

No i swoją drogą jesteśmy z tego samego miasta, więc wyznacznik dobrego świecenia to Las Arkoński i Głębokie - czy jak w wjadę na tamtejsze nieoświetlone ścieżki, muszę już brać ze sobą latarkę, czy taka Spanninga wystarczy?

 

Wybaczcie nieco laickie pytania, ale na rowerze jeżdżę poważniej od lipca, a to pierwsza jesień i zima, kiedy mam zamiar regularnie jeździć. Chciałbym też raczej kupić jedno światło, bo 2 dobre światełka na różne warunki to - jak się okazuje - trochę wydatek.



#1877 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 31 August 2020 - 09:47

Czytałeś co napisałem i komentarze na stronie 80 i dalej? Jak nie to przeczytaj.

 

 

Czy Twoim zdaniem montaż lampki typu Spanninga na widelcu mocno ogranicza jej efektywność? Widziałem że producent w materiałach produktowych podaje wykres plamy przy montażu na kierownicy.

 

 

Nic nie ogranicza, świeci tak samo (a przynajmniej nie widać różnicy).

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1878 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 August 2020 - 11:09

Oj, z tym się akurat nie zgodzę. Lampka powieszona wyżej rzuca cienie pod innym kątem i daje zupełnie inny (lepszy) odbiór sytuacji.

 

To rzekłszy, mimo wszystko montaż na widelcu da wystarczającą jakość oświetlenia, aby na Głębokim czy w Lesie Arkońskim jeździło się  dobrze po szlakach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1879 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 31 August 2020 - 11:42

Może w teorii te cienie, w praktyce - bez cienia wątpliwości nie widzę różnicy ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1880 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 August 2020 - 12:00

A ja widzę kolosalną. Taka sytuacja ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic