Oświetlenie.Jakiego używacie?
#922
Napisano 29 kwiecień 2015 - 07:57
To znaczy, że aku jest naładowane do pełna. Masz je dłużej/krócej, niż dwa lata?
Tak, czy inaczej - obstawiam, że siadła latarka...
Po pierwsze sprawdź (czy czasami jakiś syfek się nie zapałętał) i/lub przeczyść styki na latarce (dół i sprężyna). Ktoś w okolicy na pewno ma miernik uniwersalny (chociażby w sklepie elektrycznym). Sprawdź napięcie na ogniwie i prąd na "maksymalnym grzaniu" (zwierając obudowę i tył baterii).
Jak kupowałeś od Grega to prawie niemożliwe, że coś nie tak, bez krępacji po prostu reklamuj, może faktycznie któryś blok się sfajczył.
- Swordfish lubi to
#924
Napisano 02 czerwiec 2015 - 08:58
Czy ktoś z was jest w stanie wypowiedzieć się na temat tej lampki : http://www.dx.com/p/...-3-x-aaa-166290? Lub ewentualnie doświadczeniach z tego typu sprzętem z dealextreme ? Coś polecicie w miarę taniego ? Ta w/w lampka wyniesie mnie 34zł.
Poszukuję czegoś co oświetli mi drogę i przy okazji jest dość małe (moja lidlowa lampka na 4 baterie AA jest ciut za duża i nie mieści się w pokrowcu po siodłem). Cudów nie oczekuję jeśli chodzi o ilość lumenów.
#925
Napisano 02 czerwiec 2015 - 09:36
Zdecydowanie odradzam. Jedyna "zaleta": świeci.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#927
Napisano 02 czerwiec 2015 - 13:57
Dziadowska latareczka ze szkłem powiększającym. Na 3 AAA w koszyczku, jeśli miałoby to faktycznie świecić nawet 200 lumenami i to przy prądzie 0,1A? Bateryjki łączone szeregowo, czyli napięcie 4,5V pojemność jednej AAA i świecić ma przez 4-6 godzin? Nawet błyskająco to wątpliwe...
Pytanie podstawowe: do czego Ci to teraz potrzebne jest? Dzień długi, noc krótka, bardziej potrzebna pewno byłaby lampa dzienna DRL, niż do oświetlenia nocnego, a na tej z kolei też nie warto oszczędzać, bo później okazuje się, że nawet te parę dych w błoto wyrzucone...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#929
Napisano 02 czerwiec 2015 - 21:20
Dziadowska latareczka ze szkłem powiększającym. Na 3 AAA w koszyczku, jeśli miałoby to faktycznie świecić nawet 200 lumenami i to przy prądzie 0,1A? Bateryjki łączone szeregowo, czyli napięcie 4,5V pojemność jednej AAA i świecić ma przez 4-6 godzin? Nawet błyskająco to wątpliwe...
Mam lampkę na 3xAAA z biedry za jakieś 17zł, nie wiem ile ma lumenów rzeczywistych, ani deklarowanych, ani jaki pobór prądu (z pół wata pewnie ciągnie tak na oko). Służy mi dobrze w jednym z rowerów (taki miejski pomykacz). Zdaję sobię sprawę, że ta lampka świeci dużo gorzej niż te markowe, kosztujące grubo powyżej 100, ale jakoś mnie to nie smuci. Dzięki niej, jestem w stanie rozpoznać ścieżkę rowerową od pobocza, a inni uczęstnicy ruchu z łatwością dostrzegają mnie. Raz dzięki tej lampce nie przejechałem pianego pana leżącego na chodniku. Co więcej, lampka działa na chińskich akumulatorkach. Owe akumulatorki mają deklarowane 2500 mAh, a w rzeczywistości jakieś 500-800 mAh. Być może deklarowana jasność lampki jest kilkukrotnie wyższa niż rzeczywista, ale jakoś mało mnie to interesuje. Jestem z tego zestawu zadowolony, swoje zadanie spełnia.
Problem polega na tym, że uchwyt do tej lampki nie pasuje do kierownicy mojej szosy, dlatego rozglądam się za czymś co ma większy uchwyt. W szosie mam lampkę z lidla, świeci bardzo jasno (w porównaniu do tej z biedry i do tych lampek, które widzę u innych rowerzystów), ale jest duża i niestabilna w uchwycie, więc niepewnie się czuję jadąc na nierównościach, a w podsiodłowym "bagażniku" zajmuje sporo miejsca (wchodzą do mniej 4 baterie AA). Jak wspomniałeś, dzień jest długi, dlatego, jeśli jadę na jakąś codzienną przejażdżkę i nie zakładam, że nie będę jeździł po nieoświetlonych drogach w nocy, to wystarczyła by mi jakąś mniej toporna, lekka lampka (coś takiego jak ta z biedry dało by radę... tylko z uchwytem pasującym do kierownicy). W większości przypadków chodzi o to, żebym przedewszystkim ja był widoczny, bo teraz w okolicy godziny 20-21:30 ja widzę drogę bez problemu, natomiast kierowca mnie może zauważyć zbyt późno i tego typu oświetlenie by się przydało.
Doskonale zdaję sobię sprawę, że te 200lumenów przy 450mW to bujda. Prawdopodobnie te diody mają wydajność 100lm/W.
Natomiast czas świecenia 5-6h, jeśli faktycznie pobór prądu to 0.1A nie wydaje mi się być podejrzany.
Wracając do tematu. Poszukuję właśnie tego typu lamki, która sprawi, że będę widoczny, i kawałek drogi oświetli w razie gdybym po zmroku wrócił a nie wziął tej lepszej - lidlowej. Lampka ma być w miarę stabilna w uchwycie, żebym nie musiał się martwić, że wypadnie, oraz być w miarę mała, aby mieściła się pod siodłem, ewentualnie nie przeszkadzałą mi na kierownicy.
Czyli, według tego pomysłu używałbym dwóch lamp. Jedna na noc - dłuższe wycieczki, a druga mniejsza, w razie wieczoru.
Mam rozumieć, że ta lampka jest "be" bo mocno ustępuje tym lepszym (co było by słabym argumentem(, czy może za tą cenę można kupić coś lepszego (ten argument by mnie mocno przekonał) ?
Teoretycznie... mógłbym wydać więcej (przypuśćmy, że budżet 100zł) i kupić coś co zastąpi mi tą lampę z lidla (spodziewam się, że strumień światła będzie nie-gorszy niż niż w tej lampce lidlowej) oraz nada się do codziennej jazdy (czyli będzie można ją włączyć na "ćwierć gwizdka") i będzie na tyle mała, że nie będzie mi przeszkadzać w jeździe). Czy coś takiego polecisz ? Coś co dobrze świeci i jest w miarę zgrabne ?
#930
Napisano 03 czerwiec 2015 - 10:35
W miarę niskich cenach to w takim przypadku może takie coś: http://www.dx.com/p/...ht-black-386674
Mała, z akumulatorem, świecić mocno nie będzie, ale prawdopodobnie w pożądanym zakresie. Przynajmniej kształt strumienia świetlnego może będzie "rowerowy", a nie jakaś durnowata plama.
Jak widać dwie diodki, choć jedna to rolę ma wyłącznie pozycyjną (i to widoczną pewno tylko w nocy).
Akumulatorek 0,8 Ah duży może nie jest, ale dla tych diodek wystarczyć ma na 5-6h (tryb "migotania" 8-10h), po powrocie wystarczy włożyć lampkę do ładowarki i będzie gotowa na następną jazdę. Mocowanie na gumie/silikon dopasuje się raczej do każdej kierownicy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#931
Napisano 03 czerwiec 2015 - 10:43
W większości przypadków chodzi o to, żebym przedewszystkim ja był widoczny, bo teraz w okolicy godziny 20-21:30 ja widzę drogę bez problemu, natomiast kierowca mnie może zauważyć zbyt późno i tego typu oświetlenie by się przydało.
Kierowca nawet w dzień rowerzystę jadącego z naprzeciwka zauważa bardzo późno, zwłaszcza jeśli nie jest ubrany "oczojebie" (np. fluo). A jeśli jest to pod wieczór i Słońce świeci mu w oczy, to nawet ubiór fluo nie pomoże... No i dlatego na niektóre jazdy biorę lampkę DRL (klon Lezyne Zecto) zapewnia bardzo dobrą widoczność, wieczorem trzeba przełączyć na niski tryb, bo za bardzo razi kierowców po oczach, wystarczy 40 lumenów przy odpowiednio ukształtowanym reflektorze świateł dziennych, żeby swoje zadanie spełnić prawidłowo.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#932
Napisano 04 czerwiec 2015 - 09:17
Zastanawiam się nad zakupem Sigmy Pava (w zestawie z tylną Hiro, którą bym odsprzedał, można ją dostać za 100 zł). Czy w podobnym budżecie dostanę coś sprawdzonego z dobrym rozkładem na rower? Zastanawiałem się nad Convoyem S2+ z kolimatorem, ale chyba też będzie trochę oślepiać na drodze, więc skłaniam się ku zakupowi Pavy lub czegoś podobnego, a w przyszłości do tego jakąś mocną latarkę na teren.
#933
Napisano 04 czerwiec 2015 - 16:03
Biorąc pod uwagę jasność (50 lux światła padającego na drogę) i to, że jest to lampka ze zwierciadłem (a więc bardzo jasna i oświetlająca drogę, ale nie oślepiająca, w dodatku w pełni zgodna z normą StVZO), myślę, że trudno o lepszą propozycję ma szosę w tak dobrej cenie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#934
Napisano 09 czerwiec 2015 - 20:38
Witam. Poszukuję oświetlenia na tył z zaczepem na gume i możliwością ustawienia kąta względem osi pionowej, lub poprostu tak wyprofilowaną, aby na posiodłówce światło było skierowane prosto a nie w asfalt, 5m za rowerem..
Budżet średni - nie lubie szajsu, a nie widzę potrzeby inwestowania w to Bóg wie jakich pieniędzy.
Z punktu widzenia konstrukcji coś w tym stylu:
http://www.decathlon...-id_8326393.htm
No i dlatego na niektóre jazdy biorę lampkę DRL (klon Lezyne Zecto) ...
Czy mógłbyś podac pełen model , bo nie mogę wyszukać. Lezyne jednak troszkę za drogie
#935
Napisano 10 czerwiec 2015 - 12:32
Wyszukiwarka, wystarczy wpisać lezyne i będziesz miał wyniki. Konkretnie chodzi mi o wpis nr: #273119
Ale jak widzę na DX/DXEU na razie nie mają na stanie (wysprzedane - ale warto sprawdzać, bo w ofercie ciągle jest...)
Ewentualnie można byłoby się zastanowić nad tego typu: 377552 (ale nie testowałem, więc nie mam pojęcia jak to świeci)
A lampka z regulacją kąta to np. Raypal rpl-2261-6 (ładowana przez usb, akumulator), możliwość ustawienia kilku kątów i świecenia w pionie oraz poziomie. Kąt reguluje się samą podstawką, a to czy w pionie czy w poziomie to sposób włożenia lampki do podstawki. Nieco drożej bezpośrednio z EU (Holandia) 844330098, za to na pewno szybciej (ale zamówienia z EU do bezpłatnych wysyłek mają limit minimum $30, poniżej tej kwoty zamówienia są już opłaty za wysyłkę).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#936
Napisano 10 czerwiec 2015 - 14:33
Klona Lezyne Zectro można kupić na ebay http://www.ebay.pl/i...4184&rmvSB=true
#937
Napisano 10 czerwiec 2015 - 20:15
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#938
Napisano 11 czerwiec 2015 - 07:57
Poprawiłem link i kupiłem tego klona na przód. Dokładnie zapłaciłem 33.53 zł.
#939
Napisano 16 czerwiec 2015 - 22:59
Czy ktoś tu używa Sigmy Pava, Cubelight II lub Simlux? Właśnie odebrałem przesyłkę z Pavą i nie mogę zamocować uchwytu na kierownicy 31,8. Tam, gdzie średnica się zwęża, jest już owijka z pancerzem, więc odpada, a na środkowej części oversize uchwyt nie daje się zamknąć.