Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki


60 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 12 październik 2009 - 06:22

Witam wszystkich. Mam takie pytanie, otóż chciałbym się dowiedzieć, czy możliwa jest zmiana przełącznika biegów przy mostku na standardowe klamkomanetki? Domyślam się, że jest to możliwe, jednak jakie są mniej więcej tego koszty i co musiałbym kupić oprócz samych klamkomanetek? Jakie są ceny klamkomanetek?

Rower to Merida Road 805.

Pozdrawiam i dziękuję serdecznie za odpowiedź.
To mój pierwszy post na forum.

#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 październik 2009 - 07:28

Przede wszystkim napisz jakie masz przerzutki i ile masz biegów. Sama nazwa roweru nic nam nie daje.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 październik 2009 - 07:29

Tematy takie już były poruszane .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 październik 2009 - 16:48

Prawdopodobnie chodzi o 7 biegów jeśli manetki na mostku, a do tego to chyba chodzi o model 850...


#5 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 12 październik 2009 - 18:02

Przede wszystkim dziękuję, że w ogóle ktoś próbuje mi pomóc :) No więc tak - przerzutki to shimanowska Sora. Przednia kaseta to dwa biegi, a support posiada 7 przełożeń.

Planowałem podnieść grupę przerzutek o jedną lub dwie grupy wyżej, ponieważ jestem niezadowolony ze sprawowania się Shimano Sora'y, jednak nie wiem, czy jest to warte zachodu. Jest zauważalna różnica w jeździe na Sora, a np. Shimano 105? To pewnie droga inwestycja, i prosiłbym o poradę, czy warta, tym bardziej, że jestem nowicjuszem w kolarstwie, gdyż na szosówce jeżdżę dopiero od roku (wcześniej trekking), ale jeżdżę bardzo często i bardzo dużo, więc zależałoby mi nie tylko na wygodzie (klamkomanetki), ale i dobrze spisujących się przerzutkach, bo to chyba podstawa :D

Przepraszam, jeśli zawracam głowę głupimi pytaniami i bardzo bardzo bardzo dziękuję za udzielenie pomocy.

Pozdrawiam.

#6 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 12 październik 2009 - 18:05

Aha, i jeszcze jedno, przepraszam za pomyłkę - oczywiście Merida Road 850, a nie 805, ale prosze się nie śmiać ;p ;p To nie z braku znajomości swego maleństwa, tylko źle wpisałem ;) 805 to chyba nawet nie istnieje taki model, przynajmniej nie słyszałem o takim :D

#7 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 październik 2009 - 18:38

A więc zacznijmy jeżeli chcesz wymienić na wyższy model np. z 10 rzędową kasetą z tylu to raczej na pewno musiał byś zmienić tylne kolo albo przynajmniej piastę na taką której bębenek przyjmie taką kasetę jeżeli chcesz shimano 105 to bardzo dobrze jest to jest całkiem fajna grupa, osobiście nie jeździłem na niej ale słyszałem dużo pochlebnych opinii. teraz zacznijmy od tego co będziesz potrzebował i przypuszczalne koszty (będę się posługiwał cenami sklepowymi wiec jak byś poszukał np jakiejś używki bądź promocji itd. itp, to pewnie wyrwiesz taniej)
przerzutki:
tylna http://www.probikes....ex.php?item=436 cena 143zl
przednia http://www.probikes....ex.php?item=460 cena 91zl
kaseta http://www.probikes....ex.php?item=447 cena 139zl
klamkomanetki prawa http://www.probikes....ex.php?item=441 cena 335zl
lewa http://www.probikes....ex.php?item=440 cena 335zl
za klamkomanetki razem 670zl
tylna piasta np 105 http://www.probikes....ex.php?item=445 cena 144zl
plus przeplatanie koła ok 50 zl
łańcuch http://www.probikes....ex.php?item=448 cena 59
(choć polecam lepsze albo najlepiej campagnolo)
przelotki (zamontujesz je w miejscach gdzie teraz masz dźwigienki na ramie) http://fhm.pl/sklep/...ramy-p-335.html cena 99zl ale są tańsze ja swoje na allegro za 20zl kupiłem
linki i pancerze do 50zl
ogólny koszt ok 1400zl oczywiście koszty mogą być znacząco niższe trzeba tylko poszukać dobrych ofert
pozdrawiam i szerokiej drogi życzę

#8 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 12 październik 2009 - 19:11

Rozumiem. Dziękuję Ci pięknie za odpowiedź. Lepiej i ładniej już chyba na prawdę nie można było tego opisać! :)

Bo to trochę spory wydatek jak na te parę miesięcy przed nowym sezonem ;p Więc chyba na razie wstrzymam się z podwyższaniem grupy przerzutek.

Do obecnej grupy przerzutek (Sora) chyba nie warto przerabiać na klamkomanetki, bo później przy ewentualnie późniejszej zmianie na 105, znów musiałbym zmieniać klamkomanetki, więc pieniążki w błoto, a tym bardziej, że akcesoria do szosówek są niestety kosztowne ;p

Jeszcze raz bardzo bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forowiczów ;P

#9 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 październik 2009 - 19:17

Inna sprawa, że przejście na system 9 biegowy nie byłby aż taki drogi. Przy założeniu że kupisz tylko prawą klamkomanetkę koszty spadną do minimum. Przerzutki przednia i tylna moglyby zostać. Wtedy klamkomanetka Ultegry 6510 to koszt 299zł, kaseta tiagry 73zł, łańcuch hg53 45 lub campa C9 za 115zł, oparcia na ramę pewnie posiadasz... Czyli przy wydatku ok 420zł.... Klamkomanetka kaseta i łańcuch w tych cenach są dostępne w cyklotur.com


#10 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 12 październik 2009 - 19:48

A więc zacznijmy jeżeli chcesz wymienić na wyższy model np. z 10 rzędową kasetą z tylu to raczej na pewno musiał byś zmienić tylne kolo albo przynajmniej piastę na taką której bębenek przyjmie taką kasetę jeżeli chcesz shimano 105 to bardzo dobrze jest to jest całkiem fajna grupa, osobiście nie jeździłem na niej ale słyszałem dużo pochlebnych opinii. teraz zacznijmy od tego co będziesz potrzebował i przypuszczalne koszty (będę się posługiwał cenami sklepowymi wiec jak byś poszukał np jakiejś używki bądź promocji itd. itp, to pewnie wyrwiesz taniej)
przerzutki:
tylna http://www.probikes....ex.php?item=436 cena 143zl
przednia http://www.probikes....ex.php?item=460 cena 91zl
kaseta http://www.probikes....ex.php?item=447 cena 139zl
klamkomanetki prawa http://www.probikes....ex.php?item=441 cena 335zl
lewa http://www.probikes....ex.php?item=440 cena 335zl
za klamkomanetki razem 670zl
tylna piasta np 105 http://www.probikes....ex.php?item=445 cena 144zl
plus przeplatanie koła ok 50 zl
łańcuch http://www.probikes....ex.php?item=448 cena 59
(choć polecam lepsze albo najlepiej campagnolo)
przelotki (zamontujesz je w miejscach gdzie teraz masz dźwigienki na ramie) http://fhm.pl/sklep/...ramy-p-335.html cena 99zl ale są tańsze ja swoje na allegro za 20zl kupiłem
linki i pancerze do 50zl
ogólny koszt ok 1400zl oczywiście koszty mogą być znacząco niższe trzeba tylko poszukać dobrych ofert
pozdrawiam i szerokiej drogi życzę


probikes ma wysokie ceny. Każdą część można dostać sporo taniej niż u nich.

#11 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 październik 2009 - 21:11

dałem tak tylko przykładowo aby chłopak wiedział mniej wiecej co i jak

#12 JOKER

JOKER
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 październik 2009 - 10:06

Jeśli miałbym wyłożyć 1300-1400 zł na połowiczną modernizację takiego roweru... to też bym się wstrzymał. Polecam przeglądać oferty używek. Przy okazji zimy sprzedaj swój rower. Parę stów weźmiesz, zależy jak wygląda. Dołóż te 1400 i kup sobie jakiś używany rower na 105. Powinno wystarczyć na rower na bazie aluminiowej ramy z karbonowym widelcem z kompletną grupą. Koniecznie wcześniej obejrzyj, żeby nie kupić zajeżdżonego "szrota". Jeśli się uprzesz na nowy to da radę złożyć coś na sorze z klamkomanetkami/tiagrze aluminiowej ramie ze stalowym widelcem i np z kołami shimano wh-r 500.
Jeśli jeździsz dużo - tak jak piszesz zresztą, to lepiej chyba poszukać możlwie mało używanego roweru na 105.

#13 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 15 październik 2009 - 19:09

Racja, też uważam, że się nie opłaca, chyba, że się śpi na pieniążkach :D Choć jednak ciągnie na lepszy sprzęt ;] No ale cóż - przez zimę czeka mnie parę niezbędnych inwestycji, by na wiosnę móc zacząć sezon na 100% sprawnych dwóch kółkach, a w międzyczasie zbierać na może nowy rowerek :D

Chłopaki pozdrawiam i bardzo dziękuję za rady i pomoc :)

#14 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 15 październik 2009 - 22:28

Nihonjin.Adik, szukaj na allegro uzywanych, teraz widziałęm są 105 10s, więc warto. Ja kupiłem swoje ultegry za niecałe 200zł, czy nawet 150 ;)) Acha, chodzi o klamki bo to jest tu najdroższe. A co do przerzuitki to mam 105tke na zbyciu, tyle że długi wózek, jak cos daj znać na pw jak by cie interesowało.

Acha, i pamiętaj że jak kupujesz uzywane to nic nie tracisz bo zawsze można sprzedac w podobnej cenie, albo i drożej, i wcale nie musi ci wyjść taniej kupno całego roweru, bo można po trochu części wymieniać, aż dojdziesz do zmiany ramy ;) A inaczej to od razu trza ze 2 koła wywalić

#15 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 16 październik 2009 - 13:37

Acha, i pamiętaj że jak kupujesz uzywane to nic nie tracisz bo zawsze można sprzedac w podobnej cenie, albo i drożej


a ja polecam jednak kupno nowych klamek. Co nowe to nowe. Śmieszą mnie czasem opisy ludzi sprzedających klamkomanetki na allegro, gdzie całe klamki są podrapane, gumki wyglądają jakby je kot pogryzł a koleś pisze, że stan klamek jest dobry.

#16 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 16 październik 2009 - 13:44

korkus83, no i co z tego. Masz 300zł w kieszeni to se możesz za te 40zł gumy wymienić, ważne aby mechanizm działał, a akurat klamki raczej się nei zuzywają jak kasety ;)

Mnie za to śmieszy, lub raczej załamuje, jak pomyśle że mam 700zł wydać na nową ultegrę, szczególnie że zdaje sobie sprawę że koszt produkcji takich klamek to mniej niż 10% ceny ;)

Oczywiście jak by mnie było stać też bym kupił nowe, bo jednak fajnie, ale jak mam płacić 3 razy tyle, to wole to zainwestowac w lepsze koła ;)

#17 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2009 - 14:07

Nie popadałbym w takie skrajności. Sam po swoich klamkach widzę (stare RSX), po mocnym szlifie jaki ostatnio miałem prawa zaczęła trudniej zrzucać biegi, pojawiły się luzy, czyli ja też wolałbym nowe brać jakby co, albo jakieś niewiele śmigane.

#18 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 16 październik 2009 - 14:46

Bartosz, taka solidnie otarta używka na allegro najlepiej świadczy o właścicielu i o jego szacunku do sprzętu. Nikt się raczej nie przyzna, że coś, nawet od czasu do czasu zaczyna szwankować. Nowa Ultegra SL jest na allegro za 599zł. Wiadomo, że klamki to jeden z najdroższych elementów w szosie, to według mnie lepiej zainwestować w nowe niż później(za rok-dwa, a może za miesiąc) zmagać się z naprawą albo tak jak pisze Dominik złowić niewiele używane.

Tak jak piszesz Bartosz inwestycja w dobre koła to podstawa, ale ja bym jeszcze doliczył klamki. Resztę napędu można kupić używane. Mniejsze koszty przy ewentualnej wymianie. Ja wyłożyłem swoją teorię- każdy robi jak chce :-) Historia oceni.

#19 Levy

Levy
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWWA

Napisano 18 październik 2009 - 15:01

Siema,
mam juz sporo czasu klamki Ultegra 6510 i pojawiły sie luzy, czy mozna temu jakos zapobiec? Czy lepiej zaniesc do typa, ktory sie na tym swietnie zna? Dostalem kiedys radę, żebym lepiej sie tym nie bawił..

Dzieki!

#20 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 październik 2009 - 15:15

Jakie luzy masz na myśli? Może to nie wina klamek tylko np. brudnych pancerzy? Sprawdź, bo też słyszałem, że lepiej samemu nie grzebać w klamkomanetkowych bebechach ;-)

fs-userbar-blog-white.png




Dodaj odpowiedź