Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki


60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 20 październik 2009 - 16:47

Levy, możesz spróbować po prostu dokręcić śrubkę od rączki zmiany biegów, taka w środku...kurcze neiwn iem jak wytłumaczyc gdzie ona jest...

Co do luzów to lepiej mieć luz w kolamkach niz ich brak :mrgreen: żart ;)

#22 bli¼niak

bli¼niak
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 maj 2010 - 07:25

Witam i podłączę się pod temat
Mam pytanie o kompatybilność Klamek shimao RSX z przerzutkami SHIMANO 600. Czy takie połączenie będzie owocowało współpracą?

#23 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2010 - 09:42

No pewnie że będzie działać, czemu miałoby nie działać.

#24 bli¼niak

bli¼niak
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 maj 2010 - 10:35

Chodzi mi o współpracę taką. Z przednią przerzutką za bardzo się nie martwię bo chyba wystarczy dokręcić śrubę ograniczającą wysięg i wszystko powinno pracować poprawnie. Gorzej chyba będzie wyglądać sprawa z tylnią przerzutką. Ja mam kasetę na 6 a RSX są na 7 i czy tutaj podobny zabieg można wykonać?

#25 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2010 - 10:40

Odległość między koronkami w 6s jest 5.3mm, w 7s 5.0 mm ( http://sheldonbrown.com/k7.html ), może to się nie dogadywać za dobrze, pewnie 0.05-0.1 jeszcze by uszło ale 0.3 mm to spora różnica, musiałbyś pokombinować z założeniem kasety 7s jakoś a jeśli masz wolnobieg to po prostu kupić taki 7s.

#26 bli¼niak

bli¼niak
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 maj 2010 - 12:01

Dzięki za info i stronkę.
Pomyślę czy warto unowocześniać starą kolarkę, która jak sobie przypominam ma kasetę "Early Uniglide: 1970s-early '80s" wg . tej strony. Więc podobną na 7 będzie znaleźć tak samo łatwo jak wygrać w totka :-). A dopasowanie koronki przez szlifowanie wchodzi w grę?

#27 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 13 maj 2010 - 12:25

Łatwiej będzie zmienić bębenek na Hyperglide. Jeśli chcesz mieć klamkomanetki, to tym bardziej warto przejść na Hyperglide, dla lepszej zmiany przełożeń.

#28 sowacki

sowacki
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 maj 2010 - 13:52

Panowie jak już tak sobie rozmawiamy o klamkach... Probował może ktoś z Was ujeżdzać dwie różne klamki na kierownicy. Mam prawą klamke ultegry 6600 na lewej klamce chciałbym jakiegoś tripla... myślałem może o zakupie jakiś 105, może nawet tiagra? Ale poza względami estetycznymi nie wiem jak będzie się jeździć na dwóch różnych chwytach. Bo nie wiem czy te klamki mają podobne profile? Co myślicie... Są trochę dobijające ceny tych manetek...

#29 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 maj 2010 - 14:42

ja poniewaz glownie jezdze po plaskim mam tylko klamkomanetke do tylnej przerzutki
na przod zwykla klamka i manetka oddzielnie
zaden problem

#30 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 13 maj 2010 - 14:46

Teoretycznie jezdzić będzie a praktycznie masz dwa różne chwyty które inaczej się trzyma i wygląda to pewnie strasznie

#31 bli¼niak

bli¼niak
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądBytom

Napisano 13 maj 2010 - 15:28

Ja zwrócę uwagę na sprawę przedniej przerzutki, która też jest ważna bo jak się jeździ łańcuchem po całej kasecie może się zdarzyć ocieranie o przerzutkę. Tutaj zastanowiłbym się czy tańsza jest dobra. Wydaje mi się, że wyższe modele mają lepiej rozwiązane "dostrojenie" a nie ma jak przyjemny zgrzyt pod górkę w pięknej obecnej londyńskiej pogodzie w Polsce :-)

#32 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 maj 2010 - 16:59

Teoretycznie jezdzić będzie a praktycznie masz dwa różne chwyty które inaczej się trzyma i wygląda to pewnie strasznie


http://velominati.co...tos/pantani.jpg
http://samouraidelor....fr/pantani.JPG

Ja wiem czy wygląda to tak strasznie.. Nie rzuca się w oczy, więc dziwi mnie Twoja opinia, jak tego nie widziałem. Poza tym jest to oszczędność na kasie i można kupić lepszą na obsługę tyłu zamiast np. Sory (tu dogryzam..;>) A kasę zoszczędzoną na drugiej klamce może wpakować w coś innego.

bliźniak, a po co latać po całej kasecie.. Jak ostro przekosisz łańcuch to i tak zazwyczaj zahaczy Ci o przerzutkę.. lepiej dobrać inne/podobne przełożenie na mniejszej zębatce.

#33 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 13 maj 2010 - 19:38

Przyznam Ci rację nie rzuca się tak w oczy.
Wyobrażałem sobie totalnie inne klamki każda z innej parafii.

#34 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 maj 2010 - 21:24

Wyobrażałem sobie totalnie inne klamki każda z innej parafii.

ja tak mam
mi tam sie jakos specjalnei w oczy nie rzuca
a na wygode jazdy wcale to nei wplywa

#35 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 13 maj 2010 - 21:29

ja tak mam
mi tam sie jakos specjalnei w oczy nie rzuca
a na wygode jazdy wcale to nei wplywa


Poważnie nie wpływa na wygodę jazdy?? Bo ja planuje wymienić jedną klamkę (lub obie) z 6500 na 6600, i zastanawiam się czy nowszy model ultegry nie bedzie miał innej ergonomi i czy nie będzie sie źle przez to jeździć w górnym chwycie? Ktoś się orientujke czy wycięcie jest to samo, znaczy gięcie (czy jak to zwał). Bo wiem ze miedzy 105 i ultegra i da tak, ale między kolejnym rocznikami już chyba nie jest tak kolorowo?? Możecie doradzić?

#36 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 maj 2010 - 09:07

pojdz do sklepu potrzymaj obie klamki w rece i zobacz co i jak
jak mowie ja mam jedna sore druga zwykla klamke hamulcaowa jakies exage i spoko jest

#37 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 14 maj 2010 - 09:09

A ta exage nie jest węższa? Nie wrzyna ci się w rękę

#38 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 maj 2010 - 10:41

bez przesady taki delikatny nie jestem
ale jak ebdziesz mial jedna klamkomanetke ultegry a druga sory tiagry czy 105 to mysle ze podczas jazdy nie zauwazysz roznicy

#39 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 14 maj 2010 - 12:59

ja tak mam
mi tam sie jakos specjalnei w oczy nie rzuca
a na wygode jazdy wcale to nei wplywa


Klamkomanetki Shimano mają faktycznie różne kształty. Sora przecież różni się o DA.

Jeśli masz dajmy na to lewą Campy Mirage a prawą Veloce to faktycznie tak tego nie czujesz. Są bardzo podobne.

#40 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 14 maj 2010 - 13:49

Bikemaster, no dobra, ale mi chodzi o konkretny przykład, miedzy ultegra 6500 a 6600 czy jest duza róznica??

Jeśli to nieznaczna różnica kosmetyczna, no to jeszcze spoko, gorzej jak jedna jest np. dłuższa!! Albo ma zupełnie inny charakter giecia. Ma ktoś może porównanie?

yasiu, dziwi mnie to trochę. a nie jest tak że właśnie zwykła klamka jest trochę krótsza i ogólnie mniejsza i czy nie masz w zw. z tym krzywo rąk ustawionych (jednak bardziej do przodu wysunieta)?



Dodaj odpowiedź