Skocz do zawartości


Zdjęcie

Challenge Big

challenge big podjazdy baza podjazdów

22 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marzec 2015 - 17:45

Drodzy koledzy,

 

Komitet Challenge BIG (http://challenge-big.eu) podjal decyzje aby zmienic dystrybucje BIGow zachowujac ich ilosc czyli 1000. W zwiazku z tym podjeto decyzje zeby zabrac 60 BIGow znajdujacych sie na terenie bylego ZSRR i rozdysponowac je pomiedzy strefy 10 (Europa Wschodnia) i 11 (Balkany). Polsce przypadnie w zwiazku z tym 5 nowych BIGow.

 

Zostalem upowazniony aby skoordynowac dyskusje na ten temat i przedstawic komitetowi nasze propozycje. Bede wdzieczny wszystkim za udzial.

 

Komitet przedstawil pewne wytyczne. Sa to:

 

"Therefore, we use 5 principles :
•geographical distribution (to cover the country as best as possible)
•difficulty (sport)
•tourism
•media coverage (Tour of Poland, for instance)
•nature of the track (priority to surfaced road) and of the top (pass, mount, ski resorts, ...)

 

2 observations :

A- The 5 Polish climbs included in the present Superlist lie in the South, close to the Czech and Slovakian borders. And Okraj is alone in the Sudety as the 4 others are concentrated in the Beskidy.

B- The 5 new climbs should improve the geo distribution. How ? Here is a suggestion :

•1 new between Okraj and Salmopolska
•1 new at the East of 826, in the Beskid Niski or Beskidy Wschodnie
•2 or 3 more in the North :

* Near by Kielce, are Lysica (612m) or Lysa Gora (595m) accessible ?

* Are there other interesting spots in the North ? In that case, we could make a connection with other principles. For instance, easy climbs with touristic value or used by the Tour of Poland as « King Of the Mountain » ?"

 

Dla tych ktorzy tego nie wiedza najpelniejsza polska baza podjazdow zajduje sie pod adresem http://www.altimetr.pl
Najbardziej popularna swego czasu baza Michala Ksiazkiewicza jest od dawna nieaktualniania i mocno nieaktualna.

Dobrym obrazowo zestawieniem najtrudniejszych podjazdow jest to:
http://www.altimetr....odjazdy-10.html

 

Jak dla mnie osobiscie, to kryterium BIGa, zeby bylo trudnym wyzwaniem, powinno być takie zeby byl to ciezki i dlugi podjazd szosowy albo ciezki i kultowy. Przynajmniej 500m przewyższenia. Problem jest taki ze u nas takich podjazdow jest jak na lekarstwo.

 

Moje propozycje na 5 nowych BIGow:

 

1. Stog Izerski. Gory Izerskie kolo Swieradowa.
http://www.altimetr....og-izerski.html
http://www.altimetr....g-izerski2.html

Wymieniany jako jeden z naciezszych polskich podjazdow szosowych. Nie znam tego podjazdu. Podobno czesciowo kiepski stan nawierzchni ale do przejechania na szosowce. Mozliwosc wjazdu i zjazdu z kilku stron.

 

2. Czarna Gora. Kotlina Klodzka.
http://www.altimetr....ora-czarna.html
http://www.altimetr....ra-czarna2.html

Nie znam tego podjazdu. Podobno do przejechania na szosowce. Mozliwosc wjazdu i zjazdu z kilku stron.

 

3. Morskie Oko. Tatry
http://www.altimetr....morskieoko.html
Najwyzej polozony w Polsce podjazd szosowy. Niestety zamkniety dla ruchu rowerowego. W zwiazku z tym pojawia sie pytanie czy jest w ogole sens go umieszczac? Ja osobiscie, bym go nie uwzglednial.

 

4. Przelecz Knorowska. Region Gorce i Pieniny.
http://www.altimetr....-knurowska.html
http://www.altimetr....knurowska2.html

To jest moj osobisty typ. Wysmienity asfalt i duzo zakretow od strony Harklowej, 19 km lagodnego podjazdu od strony Ochotnicy. Jest to przelecz wiec latwo zrobic petle. Bardzo ladne okolice warte promocji. Mozliwosc wjazdu i zjazdu z dwoch stron.

 

5. Gliczarow. Podhale
Kultowy ale krotki podjazd z Tour de Pologne. Mozliwosc wjazdu i zjazdu z kilku stron. Na Wierchu Olczanskim piekne walory widokowe.
http://www.altimetr....-gliczarow.html

 

6. Rownica. Beskid Slaski
Kultowy ale krotki podjazd z Tour de Pologne na ktory jest organizowana coroczna czasowka dla amatorow. Na koncu podjazdu jedna z moich ulubionych karczm, Koliba pod Czarcim Kopytem.
http://www.altimetr....zd-rownica.html

 

7. Gora Zar. Beskid Maly
Kultowy podjazd tego regionu w okolicach Miedzybrodzia Zywieckiego
http://www.altimetr.pl/gora-zar.html

 

8. Magurka z Lodygowic. Beskid Maly
Kultowy podjazd tego regionu w okolicach Miedzybrodzia Zywieckiego.
http://www.altimetr....wilkowicka.html

 

9. Gubalowka. Podhale
Chyba nie trzeba reklamowac. Jeden z wariantow np. przez Zab:
http://www.altimetr....gubalowka4.html
Mozliwosc wjazdu i zjazdu z kilku stron. Swietne walory widokowe i mnostwo wartych odwiedzenia karczm.

 

10. Swiety Krzyz
http://www.altimetr....zd-swkrzyz.html
Promocja Gor Swietokrzyskich



#2 Tigris

Tigris
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądW/SL

Napisano 29 marzec 2015 - 19:56

Powinieneś najpierw wprowadzić w temat międzynarodowego stowarzyszenia kolarskich zdobywców podjazdów.

 

Może na początek mój artykuł z okazji 25-lecia tego stowarzyszenia napisany 5 lat temu:

 

http://naszosie.pl/2...ory-na-rowerze/

czy to samo na:

http://www.pro-cycli...i&artykul=14370

 



#3 Tigris

Tigris
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądW/SL

Napisano 29 marzec 2015 - 20:08

tutaj też wstęp:

http://www.czasnarower.pl/artykul/2880

 

a tu moje propozycje złożone do BIG Challenge 17.05.2010 :

 

Moje typy (dodatkowo do już istniejących na liście BIG),
tak na szybko:


Hrobacza Łąka:
http://www.genetyk.c.../hrobacza1.html

Równica:
http://www.genetyk.c...y/rownica1.html

Zar:
http://www.genetyk.c...jazdy/zar1.html

Przehyba:
http://www.genetyk.c.../przehyba1.html

Gubałówka:
http://www.genetyk.c...gubalowka5.html
http://www.genetyk.c...gubalowka4.html
http://www.genetyk.c...gubalowka3.html

Orlinek:
http://www.genetyk.c...y/orlinek1.html

Łysa Góra (Święty Krzyż, Łysiec, 594 m n.p.m.)
http://pl.wikipedia..../wiki/Łysa_Góra
http://www.swietykrzyz.pl/

Góra Św. Anny
http://gora-sw-anny.republika.pl
http://www.goraswanny.yoyo.pl

Kobyla Góra (Krzyż Wielkopolski)
http://www.cyklista....kobylagora.html

Ślęża (Sobótka)
http://pl.wikipedia.....org/wiki/Ślęża



#4 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marzec 2015 - 20:50

Widzę, Marian, że co do części się zgadzamy.

 

Przehyba jest już BIGiem i jak najbardziej słusznie więc jej nie rozważamy.

 

Orlinek to juz chyba jednak pieśn przeszłości. Obecnie nie plasuje się w czoówce żadnej klasyfikacji a i na Tour de Pologne już go ostatnio nie jeżdżą. Natomiast Gliczarów, Równica czy Zameczek są tam jeżdzone.

 

Hrobacza Łąka, nie jechałem ale podobno nawierzchnia jest tragiczna i nie bardzo nadaje się na szosówkę. W tej okolicy jest jeszcze kilka porządnych podjazdów jak Żar czy Magurka.

 

Góra Św. Anny, Ślęża i Kobyla Góra moim zdaniem mają za słabe parametry. Gdyby miały być takie podjazdy celem promocji regionu to juz wolałbym wspomnianą przeze mnie Przełęcz Knurowską i/lub coś z Bieszczad. Ale wiem że to Twoje rejony, każdy swoje chwali :)



#5 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marzec 2015 - 15:42

Moje propozycje:

1. Przełęcz karkonoska/Odrodzenie - jednak co by nie mówić - kultowy podjazd, asfalt kiepski, ale zasługuje.

2. Pomiędzy Okrajem a Salmopolem - moje typy - przełęcz Spalona lub Lisia - blisko kurortów. 

3. Żar - niewątpliwie typ nie do odrzucenia - szczególnie ze względu na alpejski charakter (duuużo serpentyn ;) )

4. Coś ze wschodu - Przełęcz przysłup - http://www.altimetr....z-przyslup.html- może nie jakieś trudne, ale jest reprezentant Bieszczad, w końcu piękny region.

5. Jak już coś musi być bardziej z północy to tylko Święty Krzyż. Już bardziej na północ nie ma opcji - tam już są tylko mega łatwiutkie górki.

 

Swoją drogą ciekawe jak te wszystkie belgijskie i holenderskie bergi spełniają kryterium trudności? Powinno się wyrzucić połowę tych pizdryków i już by było więcej miejsca :)

 

Odnośnie Twoich propozycji @jajacek:

- Hrobacza moim zdaniem kategorycznie odpada - nie ta nawierzchnia

- Magurka jak dla mnie to zbyt mało popularne miejsce - nie za bardzo spełnia kategorii 'tourism'

- podobnie z Czarną Górą - z KK jw. dałbym przełęcz Lisią albo Spaloną - bliżej kurortów

- Gliczarów jak najbardziej, jako kultowa "Ściana Bukovina" :P

- Równica też ciekawa, ale z tej okolicy Żar ją bije na głowę (tak samo jak Magurkę)

- Knurowska - atrakcyjny, ale obawiam się czy nie za łatwy w porównaniu do innych z tych rejonów

- Gubałówka - świetna propozycja, ale trzeba zastanowić się czy ona, czy Gliczarów, bo oba raczej nie

- Morskie Oko - niestety niedostępne


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#6 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2015 - 17:47

@Greek

Dzięki za odpowiedź.

 

Dla tych którzy nie wiedzą w Polsce znajduje się 5 podjazdów w bazie BIG:

Przełęcz Okraj

Przełęcz Salmopolska

Przełęcz Krowiarki nazywana też Przełęcz Lipnicka

Głodówka

Przechyba

 

Przełęcz Karkonoska też jest ale występuje jako podjazd słowacki o nazwie Spindlerova Bouda bo faktycznie na przełęczy jest schronisko o tej nazwie i można ją podjechać zarówno z polskiej jak i słowackiej strony. Dla nas to lepiej bo zostaje więcej podjazdów dla Polski.

 

Mapa strefy Europa Wschodnia z podjazdami jest tu:

http://challenge-big...bigs/mapZone/10

 

A co do meritum:

 

Na zachodzie moznaby dac coś z Gór Izerskich i tu Stóg Izerski o ile ma nawierzchnię nadająca się na szosówkę się nadaje.

 

Dalej idą Karkonosze, tu mamy Okraj, a później okolice Kotliny Kłodzkiej. W życiu tam nie byłem więc się nie wypowiem co jest najlepszym reprezentantem tego regionu. Najlepsze parametry wydaje się mieć Czarna Góra, Przełęcz Spalona też wcale nie wygląda źle.

 

Dalej mamy Beskid Śląski i tu mamy Salmopol. Moim zdaniem ponieważ jest wiele podjazdów w okolicach Miedzybrodzia Żywieckiego to region ten zdecydowanie zasługuje na BIGa. Żar wydaje się tu wygrywać.

 

Dalej mamy Przełęcz Krowiarki w okolicach Babiej Góry a potem Tatry. Tu jest Głodówka ale moim zdaniem zarówno Gliczarów (co za głupi pomysł nazwać to "Ściana Bukovina") pociągnięty z róznych stron na Olczański Wierch jak i Gubałówka mogłyby spokojnie również być.

 

Potem są uwielbiane przeze mnie Gorce i Pieniny. Przełęcz Knurowska wydaje się tu być najlepszym wyborem. Można znaleźć cięższe w tej okolicy ale albo mają kiepską nawierchnię albo są bardzo strome ale krótkie. Knurowska jakby nie było ma super asfalcik.

 

Dalej idzie Przechyba koło Starego Sącza.

 

Możnaby dac coś pomiędzy Piwniczną a Muszyną. Ze słowackiej strony jest całkiem fajna przełęcz Vabec idąca do Mnisek nad Popradem i Piwnicznej. Z Piwnicznej jest trudna Obidza ale podobno nawierchnia podła.

 

Okolice od Muszyny/Krynicy aż do Bieszczad są mi kompletnie nieznane, nigdy się tam rowerem nie zapuszczałem.

 

Fajnie by było dać coś w Bieszczadach które nie mają może dużych podjazdów ale jak wspomniałeś na pewno nie są gorsze niż holenderskie lub belgijskie "zamarszczki". I są to w ogóle tereny rowerowo niezbyt znane i mało docenianie  a szkoda bo są wyśmienite. Przełęcz Przysłup mogłaby być. Wiele razy byłem w Bieszczadach ale jakoś jej nie jechałem chociaż wiem że ma jedną z największych ilości serpentyn w Polsce (jeśli nie największą). Jest też chyba częścią Wielkiej Pętli Bieszczadzkiej. Tylko że jest jednak trochę oddalona od serca Bieszczad. Alternatywa to chyba przełęcz pomiędzy Baligrodem a Cisną (nie wiem jaką ma nazwę) która znajduje się na jednej z moich ulubionych pętli Polańczyk - Hoczew - Baligród - Cisna - Dołżyca - Terka - Wołkowyje - Polańczyk. Wchodziłoby też w grę coś nad Jeziorem Solińskim bo ono jest chyba jednak de facto centrum turystycznym Bieszczad. Ja zwykle zatrzymuję się w Polańczyku.



#7 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marzec 2015 - 20:45


 

Przełęcz Karkonoska też jest ale występuje jako podjazd słowacki o nazwie Spindlerova Bouda bo faktycznie na przełęczy jest schronisko o tej nazwie i można ją podjechać zarówno z polskiej jak i słowackiej strony. Dla nas to lepiej bo zostaje więcej podjazdów dla Polski.

 

Fakt, umknęło mi to :oops:

 

To w takim razie ja bym poparł Stóg Izerski.

 

Ta przełęcz pomiędzy Baligrodem a Cisną obawiam się że będzie znacznie łatwiejsza od Przysłupa. Jeszcze wchodziłaby w grę ta górka: http://www.altimetr....jazd-jawor.html- w sumie pokonuje Przysłup trudnością.

 

Co do dziury pomiędzy Sączem a Bieszczadami to mogłaby być Magura Małastowska: http://www.altimetr....alastowska.html

Jeszcze poddałbym rozważeniu Makowicę: http://www.altimetr....a-makowica.html- zdobyła dużą popularność wśród kolarzy dzięki Galicja RM - myślę że to załatwia zarazem podpunkty "tourism" oraz "media coverage".

Jeszcze warto zwrócić uwagę na Podksięże: http://www.altimetr....-podksieze.html- jako reprezentanta Beskidu Makowskiego.

 

Gubałówka + Gliczarów - nie byłby to problem, gdyby nie: "geographical distribution (to cover the country as best as possible)".
Bo jest do rozdysponowania tylko 5 podjazdów. Czyli byłby już Stóg Izerski + coś z Kłodzkiej (Spalona/Czarna Góra)+ Żar + coś z Tatr (Gubałówka/Gliczarów) + coś ze wschodu (Magura/Jawor/Przysłup?). I już jest 5 miejsc. Kotlina Kłodzka obowiązkowo, bo chcieli zalepić tę dziurę, to samo z Bieszczadami, bo prosili o coś na wschodzie. Żar jest chyba najbardziej "medialny" i moim zdaniem to w ogóle najlepszy kandydat na BIG-a. Więc chyba trzebaby wtedy ruszyć Stóg, ale czy warto go poświęcić dla Gubałówki? :roll:

Knurowska - tak jak pisałem: bardzo fajny, z dobrym asfaltem i serpentynami, ale jednak zbyt blisko do już istniejących i jednak dość łatwy w porównaniu z nimi. Bardziej bym tu już pomyślał właśnie nad Makowicą lub Podksiężem - bo są nieco dalej, a ponadto brakuje BIG-ów o takim charakterze. W większości są to długie podjazdy, to może dla odmiany krótka sztajfa?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#8 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2015 - 22:33

Nie sposób nie przyznać że masz sporo racji w swoich uzasadnieniach.

 

Ten Jawor już wcześniej przyuważyłem. Nieźle wygląda. Ma tylko tę wadę że nie jest przełęczą ale jest z kolei w centrum Bieszczad. Moim zdaniem Bieszczady muszą mieć jeden podjazd bo ze wszech miar są warte promowania.

 

Z Tatrami jest niestety problem. Obecny BIG, Głodówka, ma jedną z nóg prowadzącą przez Gliczarów. Z pewnością nie zostanie on usunięty bo dziesiątki ludzi go juz zaliczyło. Można chyba jedynie wyeksponować tę wersję podjazdu. Chyba więc Gliczarów nam odpada a Gubałowka staje pod znakiem zapytania. Jesli chodzi o Gubałówkę to chętnie bym ją zostawił bo jest to jednak w Polsce miejsce kultowe.

 

Co do dziury między Sączem a Bieszczadami to zastanawiam się czy w ogóle tam coś wstawiać, rezygnując z innych podjazdów. Co do Knurowskiej, muszę się z przykrością zgodzić i ją poświęcić. Myślę że trzeba się zastanowić jakie nasze regiony są najbardziej popularne wśród szosowców amatorów i głownie je wyeksponować.

 

Wygląda więc na to że zostają nastepujący kandydaci:

 

- zachód, Stóg Izerski jako jeden z najcięższych polskich podjazdów a dodatkowo promujący nasze zachodnie rejony, aczkolwiek nie słyszałem o wyścigach zawodowców lub amatorów typu Supermaraton czy Road Maraton tam przebiegających. Po czeskiej stronie na razie nie ma tam żadnych BIGów

- wschód, Bieszczady, moim zdaniem muszą być. Rozgrywano tam Górskie Mistrzostwa Polski Masters dopóki nie przeniosły się do Sobótki, są tam kultowe Mała i Wielka Pętla Bieszczadzka a poza tym jest to raj dla szosowców. Nie ma ciężkiego przemysłu więc drogi nie są rozjeżdżane przez TIRy i wywrotki, ludzi mało, ruch niewielki. Po ukraińskiej stronie jest w okolicy BIG Użokskij Periewał. Coś czytałem że na Ukrainę nie ma dla nas teraz wizy. Pytanie tylko czy gdzieś w tej okolicy można przekroczyć granicę rowerem albo jakoś szybko samochodem?

- Kotlina Kłodzka. Nie znam więc trudno mi się odnieść. Wiem że szedł tam co roku Supermaraton w Zieleńcu znany z tego że trzeba było okazać dwie dętki przed startem, tak fatalne tam były drogi. Geograficznie w celu dopełnienia całości wypadałoby żeby tam coś było. Po czeskiej stronie jest tam w pobliżu jeden BIG który jechałem, Suchy Vrch koło Jablonne nad Orlici.

- zostają nam chyba dwa podjazdy. Żar jest niewątliwym kandydatem i chyba na niego zagłosuję bo jest to kultowa góra i region bardzo aktywny kolarsko. Pętla Beskidzka, górskie czasówki, itd.

- zostaje jeden podjazd. Kandydaci: chyba tylko Gubałówka i Święty Krzyż. Geograficznie należałoby dać coś Górom Świętokrzyskim. Wiem że tam szosowo działają bardzo aktywnie. Są wyścigi dla Mastersów i dla młodzieży. Z drugiej strony żal Gubałówki...

 

Jest też pewna szansa że tych BIGów może być 15 bo widziałem slajd na którym się zastanawiano jak rozdzielić te 60 które pozyskano i wyglądało to tak:

 

"Poland 15
Slovenia 14
Ukraine 5
Croatia 12
Czech Republic 23
Bosnia-Hercegovina 6
Slovakia 23
Serbia 12
Hungary 14
Kosovo 2
Romania 30
Montenegro 15
Greece 27
Bulgaria 12
Albania 6
Cyprus 6
North-Cyprus (Turkish) 6"

 

Więc może są szanse w kolejnym podejściu na powrót paru podjazdów w kolejnym podejściu. Wszystkie w sumie nie dają 60 ale jak rozumiem są to ilości w połączeniu z istniejącymi. Z tym że rozważano też zmniejszenie ilości BIGów w niektórych krajach Europy Zachodniej gdzie jest ich bez liku, głównie we Francji i w Beneluxie bo stamtąd pochodzą załozyciele organizacji i może te liczby są po tym potencjalnym ograniczeniu.



#9 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2015 - 22:49

A tak abstrahując od dyskusji to propozycja dania Węgrom 14 podjazdów jest aberacją umysłową ale ich Country Manager jest hiperaktywny. Cypr Północny napewno nie zasługuje na 6 (teraz podobno obywatele EU moga przekraczać linię demarkacyjna bez wizy, nie wiedziałem bo bym wjechał), Cypr właściwy powinien mieć więcej niż 6 bo tam 500m przewyższenia jest niemal co chwilę i wyspa kolarsko jest mega atrakcyjna. Albania duży znak zapytania, mają asfalty w górach ? :) Żeby Czarnogóra miała więcej niż Chorwacja to chyba przesada. Słowenia leży w Alpach więc nie dziwne, chociaż jakość dróg i drożyzna trochę mnie rozczarowały. 



#10 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 31 marzec 2015 - 07:45

Znalazłem  nagrany podjazd pod Katorge ( Stóg Izerski ) spróbuję wrzucić w sieć to ocenicie.

Co do wyścigów - kiedyś była organizowana przez Cezarego Zamanę Pętla Karkonosko - Izerska gdzie na Stóg ( ale lekką wersją od Świeradowa ) była czasówka a ostatni etap to Przełęcz Karkonoska. Tak na szybko było to coś takiego http://www.mazoviamt...dex-petla07.php

 

Z tych wcześńiej wymienionych moie faworyty to   podjazd Żar i Gubałówka. Żar widokowo , trudnośiowo - może nie to co Stóg Izerski ale fajna  górka. Gubałówkę pamiętam z 2000 bo akurat tam mieszkaliśmy przez tydzień i jednak było to coś .

W sumie  to do Tatr rowerowych się zraziłem - nigdzie nie można wyjechać ,chyba  jeszcze gorzej niż u nas.

 

 

 

Co do Big Challange  nie wiem czy sens się produkować . Ten cały Big 1000 to jakaś zatwardziała jednostka, komitet itd.

Parę lat temu przy okazji szukania czegoś na stronie Daniela Marszałka natrafiłem na oznacznie ,, BIG'' to wrzuciłem swoje kilkadziesiąt podjazdów z myśłą, że to coś fajnego . Mnie nie przekonało.  Myśłałem, że będzie to jakaś Baza, beckup ze zdjęcimi , filmami itd ale się przeliczyłem.

Wykresy, opisy  górek katastrofalne - zerknijcie choćby na Karkonoską http://www.challenge-big.eu/pl/big/837 . Strona czeska dostaje 979 pkt  kiedy to spacer nie podjazd. a polska wersja tylko 384 a ten podjazd śmiało możemy porównywać do alpejskich nawet tych najcięższych- pewnie pomyłka .

Polityka'' przydzielania'' podjazdów - nie rozumiem, zresztą  jak wszyscy.

 

Tak z ciekawości przeszukałem Włochy  - dla niektórych ,, kultowych'' często +2000 ' zabrakło miejsca.

http://www.climbbybi...ountainID=12675

http://www.climbbybi...MountainID=1904

http://www.climbbybi...ryMountainID=33

http://www.climbbybi...MountainID=2192

http://www.climbbybi...ID=3676#profile

http://climbbybike.c...MountainID=1424

http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=6672

http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=3277

http://climbbybike.com/fr/ascension.asp?Col=Sella-Campigotto&qryMountainID=18104

http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=3169

http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Passo-San-Pellegrino&qryMountainID=3179

 

Francja już jest bardziej Ok-ciekawe czemu.

 



#11 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 marzec 2015 - 09:07

Co do Challenge BIG to Twoje podsumowanie, Paweł, "zatwardziała jednostka" jest niestety zgodne z moim. Za, przemawia 30 lat tradycji. Przeciw, brak innowacyjności i rozwoju. Dlatego miedzy innymi mieli meeting w tym roku i pojawiła się chęć dokonania zmian. Ja to już proponowałem parę lat temu kiedy odbył się meeting w Tatrach na którym wraz z moim kumplem niebędącym członkiem byliśmy jedynymi Polakami.

 

Przeprowadzono ankietę wśród wszystkich członków i jej wyniki zdecydują o dalszym losie tej inicjatywy. Myślę że największym problemem tej organizacji jest zaawansowany wiek jej załozycieli (chyba wszyscy ponad 60 lat, a pewnie bliżej 70, zaczęli ponad 30 lat temu) a co za tym idzie nie są na bieżąco z technologiami i nie wiedzą jaką siłę ma Internet  i zarządzanie społecznościowe. To jest też tak ja z moimi dwoma kolegami od roweru. Jeden ma 63 lata, drugi 55. Ten starszy nie ma i nigdy nie miał maila. Wszystko trzeba załatwiać dzwoniąc do niego. Ten młodszy ma maila współdzielonego z żoną. Trzeba mu puścić SMSa lub zadzwonic że się mu wysłało maila. Ja też nie jestem na bieżąco z nowymi technologiami. Nie mam tweetera, na facebooka zaglądam bardzo sporadycznie, jak dostanę powiadominie mailem. Prawie nic tam nie zamieszczam. To nie jest dla mnie medium komunikacyjne. A młodzież siedzi tam godzinami i prowadzi życie towarzyskie.

 

Tak samo w moim klubie tenisowym. W zeszłym roku jak zorganizowano ligę amatorów to mieli pięciu aktywnych graczy i jeden turniej rocznie. W tym roku jak ja się za to zabrałem to w lidze jest 20 graczy a turnieje są raz na miesiąc a planuję że będą  raz na dwa tygodnie.

 

Ale trzeba odpowiednich ludzi i narzędzi. Ja na potrzeby gry w tenisa odpaliłem serwis internetowy z forum, wynikami, kalendarzem wydarzeń itd. Mam zarejestrowanych 50 członków w krótkim czasie co właścicielom nie udawało się latami.

 

A wracając do BIG to ich forum jest martwe, strona internetowa taka jak 10 lat temu, mapy podjazdów nie zawsze dokładne, nie ma  czegoś takiego jak "white book" podjazdu z opisem jak jechać, wybór podjazdów niezbyt właściwy, nie można pobrać GPXa na Garmina, nie ma jeszcze wielu rzeczy które można dorobić. Może jak są chętni to stworzymy własny europejski serwis? Na reklamach się pewnie coś zarobi i będzie na wyjazdy rowerowe :)



#12 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marzec 2015 - 10:29

No tak, z tą Głodówką to kolejne moje przeoczenie :/ Ale to w sumie dobrze, bo otwiera drzwi Gubałówce :)

 

 

Ten Jawor już wcześniej przyuważyłem. Nieźle wygląda. Ma tylko tę wadę że nie jest przełęczą ale jest z kolei w centrum Bieszczad. Moim zdaniem Bieszczady muszą mieć jeden podjazd bo ze wszech miar są warte promowania.

[...]

Co do dziury między Sączem a Bieszczadami to zastanawiam się czy w ogóle tam coś wstawiać, rezygnując z innych podjazdów. 

 

Jeśli chodzi o tę dziurę to miałem na myśli raczej albo ją albo Bieszczady. Ale rzeczywiście Bieszczady są bardziej atrakcyjne, a ponadto jeśli będzie coś ze wschodu to biorąc pod uwagę, że jest już Przehyba to wcale wielkiej dziury nie będzie :)

Za Jaworem przemawia większa trudność i lepsze położenie w Bieszczadach. Z kolei Przysłup może i nie leży w centrum Bieszczad, ale za to blisko Sanoka, który ma wartość turystyczną, a ponadto duża ilość serpentyn czyni go bardzo "alpejskim". No i jest częścią WPB - czyli walor turystyczny. Trudny wybór :)

 

A tak abstrahując od dyskusji to propozycja dania Węgrom 14 podjazdów jest aberacją umysłową ale ich Country Manager jest hiperaktywny. Cypr Północny napewno nie zasługuje na 6 (teraz podobno obywatele EU moga przekraczać linię demarkacyjna bez wizy, nie wiedziałem bo bym wjechał), Cypr właściwy powinien mieć więcej niż 6 bo tam 500m przewyższenia jest niemal co chwilę i wyspa kolarsko jest mega atrakcyjna. Albania duży znak zapytania, mają asfalty w górach ? :) Żeby Czarnogóra miała więcej niż Chorwacja to chyba przesada. Słowenia leży w Alpach więc nie dziwne, chociaż jakość dróg i drożyzna trochę mnie rozczarowały. 

Wszystko prawda, a równie niedorzeczne jest 27 podjazdów w Belgii i 10 w płaskiej Holandii (tyle co w PL!).

No ale w sumie co mają powiedzieć Czesi czy Słowacy, skoro mają podobną ilość podjazdów do nas, a potencjał ich gór jest na pewno większy niż Polski.

 

 

Jest też pewna szansa że tych BIGów może być 15 bo widziałem slajd na którym się zastanawiano jak rozdzielić te 60 które pozyskano i wyglądało to tak:

 

[...]

 

Więc może są szanse w kolejnym podejściu na powrót paru podjazdów w kolejnym podejściu. Wszystkie w sumie nie dają 60 ale jak rozumiem są to ilości w połączeniu z istniejącymi. Z tym że rozważano też zmniejszenie ilości BIGów w niektórych krajach Europy Zachodniej gdzie jest ich bez liku, głównie we Francji i w Beneluxie bo stamtąd pochodzą załozyciele organizacji i może te liczby są po tym potencjalnym ograniczeniu.

 

Byłoby fajnie, wtedy można by dodać jeszcze Św. Krzyż, Knurowską, Makowicę, Podksięże + coś z Gór Sowich.

 

W zasadzie można by rozważyć Góry Sowie zamiast Kotliny Kłodzkiej - przełęcz Jugowska byłaby ciekawa. Ma większe przewyższenie niż przełęcz Spalona. Od Czarnej Góry jest łatwiejsza - ale mam wątpliwości co do tego podjazdu. Nie jest to ani przełęcz ani szczyt - bo asfalt nie prowadzi na samą górę. A do samej przełęczy Puchaczówki, przez którą przebiega trasa tego podjazdu nie jest chyba trudniej niż na Spaloną czy Jugowską. W dodatku sam podjazd już pod Czarną Górę nie jest już tak znany pod względem turystycznym.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#13 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 01 kwiecień 2015 - 08:52

Poniżej  nagrany końcowy najostrzejszy fragment podjazdu na Stóg Izerski drogą ,,Katorga'' -KATORGA -to ten początkowy najstromszy odcinek ( do zakrętu w lewo) 1,5 km avg ca.18%

Niestety  rozdzielczośc tylko 420 .Orginalnie nagrane w 1080 ale coś Virb nie chce wysłać do internetu w innej rozdzielczości niż najmniejsza.( zresztą w HD  to wyskoczyło czas przesyłania ca 2 dni)

Koniec nagrania przy maszcie  na Stogu Izerskim - asfalt kończy się  wcześniej  przy schronisku, tam też koniec podjazdu na altimetrze http://www.altimetr....og-izerski.html

 

Na filmie widać 2 poprzeczne wyrwy w asfalcie 10.20 i 16.50 . Spokojnie przejezdne o ile mamy siły bo tam nachylenie poniżej 15% nie schodzi.

( te nachylenie w lewym górnym rogu to sam komputer wprowadził na podstawie śladu gps-średnio dokładne )

 

https://www.youtube....2qVPs4akdjheV4A



#14 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 listopad 2015 - 08:41

No i dodano nowe BIGi. Jestem rozczarowany. Jeszcze w Polsce nie jest tak źle. Dodali:

Stóg Izerski

Czarna Góra

Święty Krzyż

Jawor

Przełęż Wyżna, w Bieszczadach koło Wetliny, co to jest i skąd to się wzięło nie wiem. Jak jest Jawor to po diabła to? A Gubałówkę nie dodali. Beznadzieja.

 

W Czechach masakra. dodali co prawda Łysą Horę ale nie dodali absolutnie kultowej zapory Dlouhe Strane w Jesenikach a dodali jakieś małe gówienka po 300 i 500 m wysokości. Nawet na Altimetrze ich nie ma. Na Słowacji jest Kralova Hola, trochę rozumiem chociaż asfalt to nie jest.

 

A do tego piękne kwiatki na Litwie 90m i 147m i w Estonii 300m. Do tego Gruzja, Azerbejdżan (kto tam się pofatyguje na szosie?).

 

To wszystko potwierdza to co pisałeś Paweł, że zrobiła się to jakaś oszołomska organizacja w której już nie chodzi o dodawanie najbardziej kultowych i najtrudniejszych podjazdów tylko wodzenie palcem po mapie. Od dawna mam chęć stworzyć jakiś altrnatywny serwis do ichniego, i chyba zimą się za to zabiorę.



#15 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 05 listopad 2015 - 09:38

Jawor fajny podjazd tylko że droga się sypie. :) Co do Przełęczy to podjazd trzyma do samego końca. :P
Focus user! :-P

#16 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 listopad 2015 - 12:46

Jawor fajny podjazd tylko że droga się sypie. :) Co do Przełęczy to podjazd trzyma do samego końca. :P

 

 A ta przełęcz to jest od razu za Cisną jak się jedzie do Ustrzyk czy dalej? Jawor też nie jechałem, nie wiedziałem że tam jest podjazd a szkoda bo z Polańczyka przez Łobozew do Ustjanowej jechałem parę razy. A Ty jako mieszkaniec tych regionów, gdybyś miał wybrać jeden podjazd najbardziej wart podjechania to co byś wybrał? I co sądzisz o Przysłupie między Tyrawą a Załużem? Moja ulubiona pętelka w tym regionie to Polańczyk - Wołkowyja - Bukowiec - Terka - Dołzyca - Cisna - Baligród - Hoczew - Polańczyk.



#17 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 05 listopad 2015 - 13:02

Tutaj podjazd na Jawor

Podjazd pod Przełęcz też nagram Zaczyna się od Brzegów Górnych.

Sporo fajnych podjazdów nie jechałeś musisz nadrobić. :)
Focus user! :-P

#18 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 listopad 2015 - 13:49

Musiałem wyłączyć dzwięk bo nie wytrzymawałem tych pisków i chrobotów :) To korba ci tak piszczy? A co obraz tak się buja? Cały w stójce jechałeś rzucając rowerem w lewo i prawo ? :) Choroby morskiej można dostać :)

 

Z tego filmu cięzko powiedzieć czy afalt słaby, wygląda ok. Ostatni raz byłem w Bieszczadach chyba w 2010. Zawsze mieszkałem w Polańczyku. Trochę mi brakowało infrastruktury. Zjeść było gdzie (Korona w Polańczyku, super żarcie) ale jak nie było pogody to nie było gdzie pójść samemu czy z dzieckiem na saunę i basen. Teraz podobno pojawiły się w tej okolicy 2-3 fajne hotele z basenami. Ale jak będą nowe BIGi to będę się musiał pofatygować i coś nadrobić.



#19 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 05 listopad 2015 - 16:52

Bloki miałem zjechane. :D Tak bujałem się. :) Asfalt nie jest jakiś najgorszy ale na zjeździe nie poszalejesz. Jedyny plus to znikoma ilość samochodów jedynie w sezonie letnim ale też nie jest to nie wiadomo jaki ruch.
Focus user! :-P

#20 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 listopad 2015 - 22:16

Bardzo lubię te bieszczadzkie drogi. Ruch mały i przyroda ładna. Ale ostatnio coraz rzadziej wracamy w te same miejsca. Jedyne do którego mamy szczególną słabość to czeskie Jesioniki. Ruch bardzo mały podobnie jak w Bieszczadach, dobre asfalty i dużo wymagających podjazdów. A dojazd z Warszawy zajmuje tyle ile w Bieszczady. Mamy tam też dobrą metę z kortem tenisowym, kręglami, ping-pongiem, grillem i innymi atrakacjami za bardzo nieduże pieniądze. http://www.relax-gol.eu/

 

Ostatnio byliśmy pierwszy raz w morawsko-śląskich beskidach i też nam się bardzo podobało. Chyba w 2016 będziemy tam eksplorować kolejne drogi.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: challenge big, podjazdy, baza podjazdów