Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Ultimate Cf Sl 9.0 (2015)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
206 odpowiedzi w tym temacie

#81 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 21 listopad 2015 - 17:33

odleciał by :D 



#82 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 21 listopad 2015 - 18:39

Ciekawe jakbyś dał dysk i śmigło z przodu. :D

Na jego czasówki w sam raz :-(



#83 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 21 listopad 2015 - 19:12

zrównał bym się wówczas z niektórymi harpaganami z tego forum... :)


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#84 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 21 listopad 2015 - 19:15

Śmigło i dysk?

 

A tak :D :P

 

TTCarbon_Wheels_TT.jpg

 

 

 

Można iść krok dalej :P

aa_Carbon_Wheels_TT.jpg


  • Jedi23 i hqvkamil lubią to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#85 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 21 listopad 2015 - 20:11

No co zajebiaszczo. :)


Focus user! :-P

#86 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 21 listopad 2015 - 21:07

Ładny rower, budowany konsekwentnie, a co najważniejsze wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem. Genialne podsumowanie sezonu. Gratuluję

Pozazdrościć :)

#87 lesiakm

lesiakm
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 04 marzec 2016 - 14:26

Cześć,

 

mam pytanie dotyczące łatwości czyszczenia ramy roweru. Malowanie Canyon to mat a nie połysk. Spodziewam się, że rower łatwiej łapie brud i trudniej się go czyści. Mam MTB Grand Canyon CF i nie sprawia to dużych problemów (ze względu na specyfikę wyścigów rower brudzi się znacznie częściej i mocniej niż moja szosa alu) ale może szosowe CF są malowane inaczej?

 

Przymierzam się do Ultimate'a CF natomiast na kilku grupach dyskusyjnych czytałem o problemach z czyszczeniem oraz przede wszystkim z większą podatnością na zarysowania, uszkodzenia.

 

@piotrkol91: trochę już km wykręciłeś i na pewno masz w tym temacie sporo do powiedzenia.

 

Z góry dziękuję za pomoc.



#88 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 04 marzec 2016 - 14:59

Cześć.

 

Rower myje się łatwo i jak każdy inny w sumie. Nie widzę wielkiej różnicy poza tym, że rzeczywiście trochę bardziej widać ślady na matowym lakierze. Po każdej jeździe ramę przecieram wilgotną chusteczką, natomiast raz na czas lub bo deszczowej jeździe rower wędruje na stojak i myje go wodą + jakimś płynem. Jestem maniakiem czystości więc u mnie brudny rower nie ma prawa bytu. A mimo wszystko matowy Canyon cieszy moje oko ;) Owszem jak ktoś ma lenia i nie będzie przecierał roweru to pewno będzie problem ale jak się znajdzie te kilka minut po jeździe na szybkie przeczyszczenie chusteczką to będzie w porządku. 

 

W tamtym roku pisałem o tym na blogu ;) http://piotrkol.blog...jemy-rower.html

 

 

Absolutnie nie zgadzam się z tym, że jest problem z podatnością na zarysowania. Rower ma zrobione 13kkm i dosłownie dwie niewidoczne ryski (w tym jedna na mostku). Lakier od spodu jest nienaruszony, a przecież co chwilę jakiś kamień odskakuje od koła i uderza w ramę.

 

Na samym początku zaorałem górną rurę butem przez moją nieostrożność. Myślałem, że to już koniec, a teraz nawet nie potrafiłbym wskazać, w którym miejscu to było - nie ma śladu. Akurat lakier jest według mnie bardzo dobrej jakości :)

 

Podsumowując - osobiście nie zaznałem nawet najmniejszych problemów z utrzymaniem roweru w czystości. Matowy lakier rządzi ;) 

 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#89 lesiakm

lesiakm
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 04 marzec 2016 - 17:22

@piotrkol91:

 

Super. Dziękuję za szybką odpowiedź. Kolejny punkt na tak odhaczony ;)



#90 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 22 marzec 2016 - 23:31

Aktualizacja (22.03.2016)
 
- Zmieniona owijka na Fizik Performance Tacky 3mm w kolorze czarnym. Podoba mi się odmiana koloru ale powiem szczerze powrócę do białej owijki Canyona za jakiś czas. Ale niech będzie odmiana dla oczu przez kilka miesięcy. W międzyczasie miałem niemiłe doświadczenie z fizikiem w kolorze białym - po 50km owijka wyglądała jak ta Canyona po 6 miesiącach. Skandal, od razu kupiłem czarną. 
 
- Wymieniłem linki i część pancerzy, napęd działa troszkę lepiej. 
 
Cały czas ostrzę sobie zęby na karbonowe stożki... Szukam i szukam ale jak na razie bez rezultatu.
 
 
 
Fotka taka sobie, ale jak przyjdzie wiosna to wybiorę się na jakąś fajną sesję zdjęciową :)
 
lololol.jpg
 
 
 
Przy okazji zimowego serwisowania zacząłem ważyć ściągane części, ot dla zaspokojenia ciekawości. Wkleję tutaj obecną specyfikację oraz wagę elementów (jeśli takowa jest, bo nie wszystko mam zważone). Z biegiem czasu może uda się sprawdzić wagę wszystkiego choć nie wiem co bym musiał robić, aby dostać gołą ramę do zważenia :)
 
 
Rama: Canyon Ultimate CF SL F10 rozmiar M
Widelec: Canyon One One Four SLX (306g)
Stery: Acros Ai-70 Fiber
Tylna przerzutka: Shimano Ultegra 6800 11s
Hak Przerzutki:  DERAILLEUR HANGER NO. 25
Przednia przerzutka: Shimano Ultegra 6800 11s
Klamkomanetki: Shimano Ultegra 6800 11s
Hamulce: Shimano Ultegra 6800
Koło przód: Mavic Ksyrium Elite S WTS (699g)
Koło tył: Mavic Ksyrium Elite S WTS (898g)
Szybkozamykacze: Mavic (127g)
Waga koła + zamykacze (1724g)
Opony: Continental GP4000s II 25mm 
Korba: Shimano Ultegra, 11s 52-36 (698g)
Koronki: 52 (118g) / 36 (34g)
Kaseta: Ultegra 6800 11-28 (246g)
Łańcuch: Shimano CN-HG700-11 (240g)
Wkład suportu: Shimano Pressfit
Mostek: Canyon V13 100mm (162g)
Kierownica: Canyon H28 Road AL
Owijka: Fizik Performance Tacky 3mm
Zatyczki owijki: Fizik (6g)
Siodło: Fizik Antares (210g)
Sztyca: Canyon S13 VCLS CF (15 - 35mm Setback) (224g)
Pedały: Look Keo 2 Max (266g)
Koszyki: Elite Meijo Race (84g)
Topcap: Canyon (5g)
Licznik: Sigma Rox 6.0 (37g)
 
Waga fabryczna: 6,95kg
Waga realna z pedałami, koszykami, uchwytem licznika oraz czujnikami (prędkość + kadencja): 7,53kg
Przebieg roweru (22.03.16): 13 753km
 
 


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#91 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 marzec 2016 - 10:17

Biała owijka która się nie brudzi to Fizik Superlight. BTW> Jakich kół szukasz?


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#92 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 marzec 2016 - 11:21

Dzięki, właśnie już kilka osób mi tą owijkę poleciło.

 

Co do kół to brak jakiegoś konkretnego modelu, ot karbonowy stożek pod szytkę o profilu około 50mm. W miarę lekki ~1300g. Od zimy przewinęło się kilka ofert na różnych portalach ale na razie nic do mnie nie przemówiło na tyle żeby brać. Generalnie jestem otwarty na wiele - nowe chińczyki, używane firmówki. Jak trafi się okazja to biorę. Przez okazję rozumiem coś w granicach 2000zł ;)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#93 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 23 marzec 2016 - 11:42

A masz jakieś preferencje co do piast i szerokości obręczy?


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#94 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 23 marzec 2016 - 18:12

https://www.facebook...itedpl/?fref=ts


  • Grafi_t lubi to

#95 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 23 marzec 2016 - 18:34

też się przymierzam do tych kół podobno bardzo solidne



#96 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 marzec 2016 - 19:26

A masz jakieś preferencje co do piast i szerokości obręczy?

 

W zasadzie nie, tego typu koła to dla mnie zupełna nowość więc ciężko mi mówić o jakichkolwiek preferencjacjach. Byle piasty były w miarę nieawaryjne, szerokość obręczy też raczej mniej ważna.

 

 

No Limited widziałem, dość dobrze wyglądają i zastanawiam się trochę nad nimi ;)


  • BraWo lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#97 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 23 marzec 2016 - 20:40

#piotrkol91 - rower piękny - o czym już pisałem. Niezmiennie mi się podoba, z czarną owijką może nawet bardziej.

Pozdro


  • piotrkol lubi to

Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#98 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 23 marzec 2016 - 22:26

A może Jagu? Jest też chyba wersja stealth - z czarnymi detalami.

Kręcą się pieruny, że hej. I ten szum przy wyższych prędkościach

 



#99 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 24 marzec 2016 - 19:27

W zasadzie nie, tego typu koła to dla mnie zupełna nowość więc ciężko mi mówić o jakichkolwiek preferencjacjach. Byle piasty były w miarę nieawaryjne, szerokość obręczy też raczej mniej ważna.

 

Na pewno część rzeczy potrafisz określić.

 

- Czy wolisz jeździć na szerszej szytce (25-28mm) z niższym ciśnieniem czy na węższej (21-23mm) z wyższym (jest to też po części uzależnione od ilości miejsca w twojej ramie i widelcu).

- Czy często jeździsz w deszczu albo czy zdarza Ci się po takiej jeździe nie przeserwisować roweru. Jeśli tak to wypadało by wybrać nieco cięższe ale dobrze uszczelnione piasty. Czym będą lżejsze tym częściej trzeba do niech zaglądać.

- Szprychy proste czy J-Bend.

- Nyple na wierzchu czy schowane w obręczy


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#100 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 24 marzec 2016 - 20:19

Cóż, na szytce nie jeździłem nigdy, na oponach miałem okazję śmigać na 23mm i 25mm. Różnica na korzyść 25mm kolosalna. Ale - 23mm miałem w 20 letnim rowerze, a 25mm w tym, więc ciężko tak naprawdę obiektywnie to porównać. Ale skłaniałbym się bardziej pod 25mm, uznajmy, że trendy działają na mnie ;)

 

- W deszczu na Canyonie nie jeżdżę nigdy, chyba, że mnie złapie w trasie. Rower serwisowany jest przeze mnie po każdej jeździe, więc nie ma potrzeby szukać lepiej uszczelnianych piast. Mam świra na punkcie czystości :)

 

- Jeśli chodzi o szprychy, wolałbym raczej proste - prostej nie złamałem do tej pory ani jednej, J-bend'ów już kilka poszło. Tyle, że to pewnie kwestia jakości owych szprych i zaplotu więc znów nie mogę obiektywnie tego porównać. 

 

- Schowanie nypli ma wpływ na coś innego niż prostota centrowania? Jeżeli nie, to mogę poświęcić tą prostotę i mieć nyple schowane. Wizualnie nie robi mi to różnicy.

 

 

Więc mimo wszystko nie wykluczam różnych opcji, za mało części w życiu używałem żeby mieć wyrobione jakieś konkretne zdanie i preferencje. Bardziej ważne jest dla mnie, aby waga kół oscylowała koło 1300g, a najlepiej odrobinę mniej. No i niestety budżet mnie trzyma mocno. Na dzień dzisiejszy tylko coś używanego do 2000zł. ;) 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png