BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.
#42
Posted 05 December 2010 - 18:54
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#43
Posted 05 December 2010 - 19:40
czeka nas totalna wymiana sprzętu - nawet jak by UCI w szosówkach ich nie dopuściła, to większość jeżdżących po górach amatorów (na szosówkach) chciałaby takie hamulce mieć.
Nie dajmy się zwariować. W szosie w ogóle nie widzę tarczówek - za mocno hamują W przełaju też sądzę, że lekkie i proste, a do tego zgodne z duchem tradycji cantilevery będą mocno się trzymać.
#45
Posted 05 December 2010 - 20:09
Dużo zależy od tego co to będą za hamulce - adaptowane MTB, na początku może w przełajach będą stosowane, ale jak zaprojektują coś filigranowego, specjalnie do rowerów przełajowych/szosowych, to kto wie ?
Mówię o sytuacji, gdzie na zjazdach dętki wybuchają od przegrzania od hamowania - jak ktoś mieszka w górzystej okolicy, to pewnie chciałby mieć takie hamulce w szosówce.W szosie w ogóle nie widzę tarczówek - za mocno hamują
#48
Posted 06 December 2010 - 21:33
a jeśli są karbonowe widelce pod tarcze, są karbonowe ramy do mtb pod tarcze to nie widzę problemu żeby zrobić to samo w przełąjach.
przypomniały mi się wynalazki magury hs-66 i 77.
chociaż może być niebezpiecznie jeśli po długim zjeździe będzie odcinek "pieszy" to nieostrożny przełajowiec może się oznakować gorącą tarczą.
#49
Posted 06 December 2010 - 22:42
Na fotce wyżej co to za opony ???? wie kto?
#50
Posted 12 December 2010 - 15:15
1. Ponieważ wszystko łącznie z kasetą i samą przerzutką jest uwalone błotem pośniegowym coś tam się zapycha i nie hula.
2. Linki od przerzutek mam prowadzone dolną rurą (niestety nie tak jak w lepszych przełajkach - górną rurą), a pod suportem, gdzie linki są poprowadzone przez ten plastikowy pierdolniczek, zbiera się mnóstwo błota i śniegu. Myślę, że Tu jest pies pogrzebany.
Myślałem o tym, żeby schować całą linkę przerzutkową w pancerzu, ale nie wiem jak ją poprowadzić przez ten pierdolniczek pod suportem. Przytwierdzić z partyzanta jakimś plastykowym cybantem? Czy może są specjalne pierdolniczki, z większym otworkiem, przez który można poprowadzić pancerze?
#52
Posted 12 December 2010 - 15:31
#54
Posted 17 February 2011 - 12:21
Jaki powinien być prześwit między ramą/widelcem a oponą??? Mam zamiar zakupić starszą ramę szosową i przerobić ją na przełaj. Czy 60 mm z przodu i 70 mm z tyłu wystarczy, aby rower nie zapychał się błotem co 100 metrów?
Ile wyniósłby koszt dospawania piwotów pod canti? Ewnentualnie gdzie dostać te hamulce pod mocowanie szosowe?
pozdrawiam
#55
Posted 17 February 2011 - 18:25
Rozumiem, że podajesz nam odległości pomiędzy goleniami wideł z przodu i z tyłu na wysokości opony?Czy 60 mm z przodu i 70 mm z tyłu wystarczy, aby rower nie zapychał się błotem co 100 metrów?
Przy oponie 32 mm masz z przodu około 28 mm, a z tyłu 38. Wydaje się, że trochę mało. Ale to urok przerabiania szosówki na przełajówkę. ;-) U mnie też jest coś koło tego i mam dość szerokie oponki. Być może Ci styknie, zależy w jakich warunkach będziesz jeździł. Niech ktoś doświadczony się wypowie, bo dla mnie na razie ta kwestia jest obca - jeszcze w konkretnym błocie nie miałem okazji zasuwać.
Tego nie spawa się do stalowych ram, tylko lutuje! Poszukaj mistrza co się takimi rzeczami zajmuje. Prawdopodobnie będziesz musiał sklecić chwyt na piwoty, chyba że taki rękodzielnik umie sam zlutować równiutko.Ile wyniósłby koszt dospawania piwotów pod canti?
http://www.sheldonbr...er-fixture.html
Tył lutujesz, a przedni widelec kupujesz tani, z mieszczucha czy trekkinga i tyle.
Hamulców symetrycznych center-pull szukaj na allegro lub u ludzi co starociami handlują - tego już nie produkują od ho ho. Lepiej nie kupuj Rometu, gdyż są niewdzięczne. Dość często spotykałem Weinmann, faktycznie wydają się być w porządku. Ale uwaga - takie hamulce zmniejszają prześwit od czoła opony do poprzeczki górnej, czasem to może być w ekstremalnie błotnych przypadkach problemem, ale nie musi.
Mam takie hamulce, leżą w pudełku i czekają na wykorzystanie. Nie sprzedam ich, bo wiem jak je niełatwo dostać, a kupowałem je przy okazji z klasycznymi szpejami od wiekowej szosy.
#56
Posted 17 February 2011 - 18:38
Znalazłem takowe na allegro; dzięki za podpowiedzi
dzisiaj przejechałem się w terenie przełajówką kolegi, 2 Danger comp na sh. 105 i na prostych z góralem nie miała szans, poza tym przełaj to niezła zabawa, dlatego złożę sobie coś do treningu i na wiosnę/jesień
pozdrawiam
#57
Posted 17 February 2011 - 21:49
Zależy jaka nawierzchnia. Utwardzony szuter przełajówka pokonuje bez problemu, i to raczej może lepiej niż góral na traktorach. Chyba, że mówisz o MTB na bardziej cywilizowanych oponach.na prostych z góralem nie miała szans,
Ja akurat wybrałem to ze względu na tradycjonalizm i po prostu nawinął mi się taki rower, z którego warto było coś zrobić. Wszechstronność też ma znaczenie - nie mam oporów, by wjechać na asfalt za lasem, w mieście też daje radę, a po założeniu bagażnika pełni rolę dość szybkiego mieszczucha z mocnymi hamulcami. Kto wie, czy nie zastąpię nim szosówki w mieście...
A najlepsza jest zadyszka, kiedy biegnie się z takimi 10-13 kg na plecach czy ramieniu. :mrgreen:
#58
Posted 24 October 2012 - 06:31
Odradzam. Swoją połamałem (a rower służył jako mieszczuch, nie przełaj, przy czym ważę ok. 67 kg), a obsługa w sklepie Graham Weigh Cycles była żenująca. Poza tym rama ma fatalną geometrię, w niczym niezwiązaną z cyclocrossem, waży też bardzo dużo, bo ok. 2 kg (co jest ok do miasta, ale do przełaju stanowczo brakuje jej zrywności) i ma stanowczo za duży sloping, żeby nazwać tę ramę przełajową.
Podsumowując, odradzam.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#59
Posted 24 October 2012 - 07:24
Z drugiej strony , niektórzy specjalnie dociążają rowery żeby było te 6,8kg - więc... Obrazek
w tym przypadku jak ktoś zauważył w ogóle to zastosowano widelec sztywny od Kony ale 26" !! i do tego redukcja pod stery u dołu :shock:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#60 Gosc_vmax_*
Posted 25 October 2012 - 11:49
nie chcę iść w carbon , jeden carboniec starczy . Przełajówkę będe używał sporadycznie , jakieś opinie?