Skocz do zawartości


Zdjęcie

BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.


137 odpowiedzi w tym temacie

#21 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 01 listopad 2009 - 19:34

slim, KU...WA ! Co za cena !!! Widelec masz za ile ???

#22 slim

slim
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2009 - 19:52

cena bardzo dobra a widelczyk za 69e :) jeszcze mogli dać stery w zestawie. to nie moja wina że Niemcy robią wyprzedaże na jesieni,

#23 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 01 listopad 2009 - 20:14

Jasne , ze nie Twoja wina . Niech tak bedzie ! przynajmniej ludzie moga tanio rowerki skladac...

#24 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 02 listopad 2009 - 18:55

MALIK ; z tym skladaniem taniego , mialem na mysli kupowanie NOWYCH rzeczy. Przyznasz , ze to prawda ?

#25 michalmtb

michalmtb
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPiła

Napisano 09 listopad 2009 - 21:03

kupilem trening gianta na stx, mam starego baranka i mostek, klamki SLR - jak zloze to wrzuce fotke;)

#26 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 11 sierpień 2010 - 21:37

Temat taniego przełaju łazi mi po glacy od kilku tygodni.

Przetestowałem Jaguara, jeszcze lepsza była by stara faworytka.

Zalety Jaguara: tani, pradawna geometria komfortowa w terenie, praca widelca.

Osobiście nie testowałem jeszcze szosowych ram w przełaju, ale rozmawiałem z człowiekiem co dużo na Jaguarze przejeździł właśnie w terenie. Obie ramy na Reynolds 531 zakatował, jedna poszła na mufie sterowej, druga na haku. Z tym, że ów jegomość zazwyczaj ważył wtedy ok. 85 kg.
Po tym wnioskuję, że szosa przystosowana na przełaj tak, ale nie na jakieś poważne przedsięwzięcia - ot, przejażdżki po lesie, okazjonalne zawody.
A jak najtaniej wykonać takiego CX'a na zimę?
- rama - stary Wagant, Pasat, Orkan - nie kultowe i nie szkoda dać rudemu, wada ich to niegwintowana mufa suportu - skazani jesteśmy na staroświecką oś, chyba że można przegwintować na besę, lepsza opcja to typowa rama szosowa - zwłaszcza jeśli to ma jeździć i służyć. Poza tym te badziewne ramy wymienione wyżej są bardzo podatne na udary i mogą często pękać...
- widelec - szosowy może być, z demobilu, byleby nie bity i niedużo używany
- koła - 622, szerokość 17 mm, 630stki aluminiowe też dobre, ale oponek pod nie jak na lekarstwo. Chromowane rawki z gładkimi bokami przy hamowaniu mokrym nawet z klockami od V-brake mogą się nie sprawdzić, za to ich nie żal na zimę
- hamulce - bezsensowny pomysł z dolutowaniem piwotów, skoro są canti specjalnie dla ram szosowych: http://the-bici.com/.../102007_024.JPG Gość, o którym wspominałem wyżej stwierdził, że są niezłe na przełaj, ale z usztywnieniem (druga płytka z przodu) jeszcze lepiej działają. Koniecznie klocki mocowane na śruby, coby można zmienić na takie z górala!
- piasty - od górala dobrze uszczelniane, ewentualnie jakiś Joytech. Rometowskie nie wchodzą w rachubę, chyba że te wzorowane na Campie.
- przerzutki - full plastik w Stylu Simplexa, ewentualnie Favoritki/Romet z pseudo-szosy (wraz z tymi badziewnymi ramami można dostać)
- manetki - na obejmie bez indeksacji, jeżeli można pancerze na linki dać to na mostek wrzucić - wygodniej i bezpieczniej. Albo dwie obejmy i w okolice klamek dać każdą na stronę.
- opony - tu jeszcze wizji nie mam, może stare Stomile będą ok pod koła 630, za to w standardzie 622 może semi-slick? Na lód może dać na boki blachowkręty, środek zostawić łysy, aby można było jeździć nie tylko na ślizgawce.
Tylko powodzenia przy upadku np. na lodzie! Baran może rozgnieść paluchy przy chwytaniu za rogi. :-?
Tak to przynajmniej ja widzę. Prawdopodobnie po skończeniu renowacji drugiej szosy zabieram się za taką najtańszą przełajówkę na okres jesienno-zimowy. Być może na drugiej ramie Jaguara, a może jednak coś gorszego.
Koszt takiego wagantowatego terenowca to jakieś 20-40 zł, nie licząc opon. To taki ultra-hardcore w obcinaniu kosztów. Ale jednak lepiej parę złotych dołożyć do normalnej szosowej ramy i alu kół. :mrgreen:

#27 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 sierpień 2010 - 21:53

Ramy peżota również sie nadają do tego typu zabaw,choć w nich jest problem ze sztycą tj.24mm.Na okres zimowo-jesienny przerzutki to zbędny temat,singielspid jest lepszym rozwiązaniem ale jak kto woli.

#28 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 11 sierpień 2010 - 21:59

Trochę może przesadziłem z poprzednim postem, niepoważnie ten brzmi przy innych w temacie, ale zobaczymy w praktyce jak się sprawdzi. Bo mi osobiście szkoda na zastosowanie zimowo-leśne czegoś droższego niż za marne około 100 zł.
W lesie singiel to nieciekawa sprawa. Jeden porządny podjazd w śniegu i kiszka. :-( Na oblodzonej drodze przy mocnym wietrze już zupełnie nie wyobrażam sobie jazdy.

#29 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 sierpień 2010 - 22:04

Dobór odpowiedniego przełożenia i jest ok,przerzutki sie psują ;-)
Teraz myśle nad pozbyciem sie ostrego koła miastowego i złożeniu na szybko w zamian właśnie coś na kształt przełajówki

#30 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 12 sierpień 2010 - 10:20

gdzie można znaleźć takie canti bez pivotów? zeszłej zimy założyłem grube opony do ostrzaka i byłoby fajnie ale przedni hamulec tarł o oponkę

#31 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 sierpień 2010 - 10:29

Nowych już nie kupisz. Nie produkują już ich od dawna. Popytaj ludzi, tutaj na forum na przykład. Mi się udało kupić komplet za 10 zł od gościa z ogłoszenia na gumtree.

#32 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 sierpień 2010 - 11:37

To może ja pokażę, na czym obecnie śmigam:

Dołączona grafika

Rower kupiłem na Allegro za 380zł, ale obecnie przeszedł generalny remont - jak wymienię jeszcze pedały, to wrzucę aktualne zdjęcia. Na zimówkę idealny.
Szukaj na Allegro, można coś tanio ustrzelić ;-)

#33 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 sierpień 2010 - 16:00

Mati213, Piękny ten rower,takiego właśnie teraz szukam na miasto!!

#34 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 sierpień 2010 - 19:01

Mati213, a jakie masz obręcze? To w ogóle jest 26 czy 28 cali? ;-)

#35 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 listopad 2010 - 22:07

Właśnie niedawno wróciłem z pierwszej przejażdżki przełajówką i stwierdzam jednoznacznie, że hamulce cantilever to minimum. Zaklajstrowane śniegiem moment po naciśnięciu na klamkę musiały się oczyścić, a potem przyzwoicie zadziałały, i to na tragicznie ustawionych klockach! Szosowe tutaj by prawie nic nie wskórały. Mogłem popróbować jeszcze zamontować te swoje niemieckie symetryczne a'la szosowe Romet (czyli długie ramiona i adapter na ramę szosową), ale już nie chciało mi się - po co, skoro mam już wlutowane piwoty.
Jeśli kogoś to interesuje, to jutro wstawię fotki tej maszynki. Koszt budowy na razie zamknął się w ok. 90 zł wliczając w to sam rower (25 zł) i wszystko, co do niego kupowałem - w sumie opony, linki, pancerze. Resztę części miałem w zapasach.

#36 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2010 - 00:54

[quote name="korkus83"][quote]
Poison ma ramy Opium, ale jej cena nie wiadomo dlaczego podskoczyła ostatnio z 249 do 299 euro., czyli ok. 1300 zł. [/quote]


Ostatnio była podwyżka w związku z różnicą walut. Jakiś czas temu było napisane na stronie.

@Gibber, podobno mini Vki najlepiej pracują z klamkomanetkami Capmy a źle sprawdzają się z Shimano. Poza tym co do hamowania w deszczu, to wiele zależy od klocków. Miałem czerwone Clarksy i teraz mam czarno-czerwone Kool-Stopy. Hamują jak bajka bo dobrze odprowadzają wodę z obręczy.

Jeszcze w kwestii hamulców to najlepiej IMO sprawdzają się konstrukcje w stylu TRP Eurox, czy Tektro CR720. Cuda w stylu Avid Shorty 5 czy Tektro Oryx mają dużo słabszą moc z racji krótszych ramion.

Z tego co zauważyłem to mimo wprowadzenia nowych zasad to nie spotkałem się na razie by ktoś z zawodowców przeskoczył na tarczówki w przełajach. Czyżby nie za dobrze sprawdzały się?? W sumie to do mechanicznych tarczy trzeba dużo siły.

#37 seth_Io

seth_Io
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Skądrzeszów

Napisano 30 listopad 2010 - 01:10

Co myślici o tej ramce z widelcem http://allegro.pl/su...1345756874.html mam nadzieje złożyć na niej pierwszą przełajówke, rower treningowy.
rozmiar podobno 53cm to mam nadziejje nie beędzie za mała.

#38 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 grudzień 2010 - 18:27

....
Z tego co zauważyłem to mimo wprowadzenia nowych zasad to nie spotkałem się na razie by ktoś z zawodowców przeskoczył na tarczówki w przełajach. Czyżby nie za dobrze sprawdzały się?? W sumie to do mechanicznych tarczy trzeba dużo siły.


Z tego co się orientuje, to UCI zabrania tarczy w przełajach i na szosie.


#39 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 grudzień 2010 - 18:33

....
Z tego co zauważyłem to mimo wprowadzenia nowych zasad to nie spotkałem się na razie by ktoś z zawodowców przeskoczył na tarczówki w przełajach. Czyżby nie za dobrze sprawdzały się?? W sumie to do mechanicznych tarczy trzeba dużo siły.


Z tego co się orientuje, to UCI zabrania tarczy w przełajach i na szosie.


od tego sezonu już nie ;-)

#40 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 05 grudzień 2010 - 18:37

Z tego co się orientuje, to UCI zabrania tarczy w przełajach

W przełajach dopuścili, czytam właśnie o tym w najnowszym MR, choć już wcześniej było o tym słychać.
Otwiera się nowa nisza: ramy i widelce z mocowaniami do tarczówek, piasty tylne pod tarcze w szosowej szerokości .... no i może jakieś specjalne tarczówki.



Dodaj odpowiedź