Jump to content


Photo

BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.


137 replies to this topic

#81 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 06 November 2012 - 20:23

jaki rozmiar potrzebujesz ? ale liczony do końca podsiodłowej ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#82 Gosc_guit_*

Gosc_guit_*
  • Gość

Posted 06 November 2012 - 20:30

jaki rozmiar potrzebujesz ? ale liczony do końca podsiodłowej ??

myśle że rozmiar jak u ridleya XXS czyli w okolicach 45 cm

#83 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 November 2012 - 22:06

W Velo oficjalnie pojawił się widelec aluminiowy CX ONE: http://www.velo.pl/p...=1&pk=%&id=3972 . Można go już zamawiać przez sklepy współpracujące z Velo (a więc praktycznie każdy sklep w Polsce).

Z tego co widzę, ma mocowanie pod 1. błotniki 2. canti 3. hamulce tarczowe. Dobry zestaw dla każdego :-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#84 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • Skądkrk

Posted 12 November 2012 - 23:23

uuuu rozczarowujacy... kiedys RDX za tyle sprzedawal...

#85 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 November 2012 - 07:16

RDX miał widelec przełajowy z mocowaniem IS? Nie żebym nie wierzył, ale nie przypominam sobie takiego.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#86 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • Skądkrk

Posted 13 November 2012 - 11:11

nie mial to fakt;
ale popatrz na to z tej strony - widelce "carbon" (czy nawet karbono-podobne) sa z reguly drozsze niz alu. Czy sam fakt dolozenia mocowania pod tarcze uprawnia sprzedajacego do tak wysokiego windowania ceny produktu przasnego-aluminiowego? (nawet sie nie postarali o jakis ladny wyglad);

wlasciwie taniej wyszloby kupic sobie widel mosso (mtb), albo stary sprawdzony agang, przynajmniej cos wytlumi... (sa jeszcze gdzie-niegdzie dostepne ~150pln)

#87 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 November 2012 - 17:16

Trochę nie nadążam. Przecież różnice pomiędzy karbonem a alu są ogromne.

Jeżeli chodzi o mocowanie hamulca tarczowego - pamiętaj, że do niedawna widelce na 28 cali z mocowaniem pod tarczówki były rzadkością i był na nie mały popyt, więc prawo masy robiło swoje: im mniejszy popyt, tym większy koszt produkcji w przeliczeniu na sztukę.

Dodatkowo w widelcach z niższej i średniej półki ze względów technologicznych mocowanie pod tarczówki rzadko jest integralnym elementem widelca - przeważnie jest doklejane na późniejszym etapie, a to oznacza dodatkowy krok w cyklu produkcyjnym, co realnie podnosi koszty.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#88 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Posted 13 November 2012 - 21:11

Nie zamierzam wdawać się w dyskusje bo już swojego czasu poszukiwałem widelca pod koła 28" z mocowaniem na tarcze i jedyne co udało mi się wyrwać to stalowy widelec do cięższej jazdy, który ważył ponad 1kg i kosztował jak za zboże. CX-ONE to uzupełnienie brakującego ogniwa w budowie idealnego roweru treningowo-dojazdowo-zimowego. Z przycięta rurą sterową i odciętymi piwotami waży mniej niż 700 gram czyli tyle co niejeden carbon i co najważniejsze ma mocowanie pod tarcze....

Już od dawna zabieram się za opisanie rowerka, na którym jeżdżę bo mam nadzieje że zainspiruje wielu http://postimage.org/image/7z4jnduzz/ . Jest to przełajówka zbudowana na ramie CX-ONE z widelcem do kompletu, tylne koło wyposażone jest w planetarną piastę Nexus Inter-3 z mocowaniem na tarcze, którą obsługuje klamomanetka Shimano RSX. Zamknięta piasta o prostej budowie, która przeżyje niejedną zimę:) Do tego mechaniczne tarczówki i wytrzymałe opony miejskie. Całość zamyka się w 11 kg:) 3 biegi wystarczają w zupełności, aby obsłużyć prędkość od 15-45 km/h z kadencją z zakresu 70-100 rpm. Rower jest absolutnie nie do zajechania. Jedyne o co muszę się martwić to przesmarowanie łańcucha i dopompowaniem co jakiś czas opon. Jeśli chodzi o napęd to stalowa zębatka do piast planetarnych/torpedo kosztuje 5zł, łańcuch do singla 15 zł i przednia zębatka około 30 zł....

#89 jasskulainen

jasskulainen
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 November 2012 - 11:16

czym ten widelec rozni sie od mosso ?

wysokosc taka sama, wyzsza waga

i mosso ladniejszy :D

#90 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 14 November 2012 - 13:05

jasne tylko mosso mają kiepskie opinie , chłopaki pisali od do mtb to sie coś gną

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#91 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • Skądkrk

Posted 14 November 2012 - 13:09

ten velo jak na razie ma tylko jedna - i to wlasna (patrz dwa posty wyzej)

#92 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 22 November 2012 - 18:31

a tak w ogole, to czemu Canti, Mini V-ki a nie zwykle Vki? dobra Vka siłe ma ze ojezu wiec w czym problem?

#93 Pomykacz

Pomykacz
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 November 2012 - 18:51

szosowe klamki ciągną za mało linki żeby vki dobrze hamowały

#94 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 22 November 2012 - 20:48

ajo, racja swieta, ja i tak bede skladal chyba cos na prostszej kierze, wiec przy normalnych klamkach byly by niezle hamulce..


tyle ze o ile dobrze pamietam, cantilevery siedza dalej od obreczy nie?

#95 Pomykacz

Pomykacz
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 November 2012 - 23:39

zaryzykowałbym stwierdzenie, że odległość jest 'taka sama', można przecież zmieniać ich położenie

#96 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • Skądkrk

Posted 23 November 2012 - 11:51

nie no jak wszystko - mozna wyregulowac zwykle v-ki z klamkami szosowymi (zdecydowanie latwiej na przedzie niz tyle) - ale nie kazdy bedzie zadowolony, dzialanie jest sprcyficzne...

kanty nisko-profilowe , dobrze ustawione (z klamkami o ciagu szosowym) , powinny byc w wiekszej odleglosci od obreczy niz dobrze ustawione v-ki (z klamkami v-kowymi)

#97 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 24 November 2012 - 00:50

dobra Vka siłe ma ze ojezu wiec w czym problem?

Cantilevery też, ale trzeba umieć je wyregulować. A nie wieszaki tak wywalone do góry, że prawie pionowo stoją odcinki linki między szczękami. Typowy błąd producentów rowerów z lat świetności cantileverów, jak i warsztatów rowerowych...
Nawet plastikowe canti C-Star mi hamowały przyzwoicie, jedyna wada to chyba krzywizna ówczesnej ramy, bo klocki mi krzywo zużywało...

tyle ze o ile dobrze pamietam, cantilevery siedza dalej od obreczy nie?

Da się ustawić jak chcesz. No chyba, że są źle wlutowane/wspawane piwoty - ale wtedy to i V-Brake kiepsko by się ustawiały.

#98 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 24 November 2012 - 01:04

wiem, potrafie wyregulować cantilevery, ale chodzi tu raczej to ze cantilevery mają inną dlugośc ciągnietej linki, i konstrukcyjnie wiekszy skok.

a ustawic se je mozna blizej, ale skok klamki bedzie za mały.


o ile dobrze pamiętam, dawno nie mialem dluzej cantileverów

#99 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 24 November 2012 - 16:21

Jeśli budujemy budżetową przełajówkę (chociaż może nie ściśle według przepisów), to dużo mniej problemów jest, gdy zamontujemy prostą kierownicę. Jeśli bazą jest stara szosowa rama z dużymi prześwitami na oponę, to wtedy kupujemy jakieś stare klamkomanetki (lub manetki+klamki oddzielnie) pod canti, które dobrze współpracują wtedy z szosowymi hamulcami. Jeśli rama ma piwoty (typowo przełajowa lub cross/trekking), to albo klamki takie jak wyżej i canti, albo nowsze klamkomanetki mtb i v-brake.
Swoja drogą, zastanawia mnie, dlaczego klamkomanetki szosowe są kilkakrotnie droższe od klamkomanetek mtb (czy użyta tam technologia aż tyle kosztuje, czy chodzi o skalę produkcji?). Już klamkomanetki z grup Altus/Acera działają przyzwoicie (a te starsze są naprawdę trwałe), a używane można kupić za grosze. A na przykład takie St-Ef 35 posiadają zmienne mocowanie główki linki hamulcowej (v-brake/canti, szosa), co czyni je bardzo uniwersalnymi. Ja coraz bardziej lubię prostą kierownicę i wygodę zmiany biegów i hamowania oferowaną nawet przez podstawowe grupy manetek mtb. A szerokie rozstawienie rąk to dużo lepsza kontrola w terenie i możliwość siłowego podjeżdżania na stojąco na krótkich podjazdach, zwłaszcza, gdy jeszcze mamy zamontowane rogi.

#100 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 November 2012 - 16:30

Jasne tyle ze to nie jest przełajówka wtedy tylko ...treking albo nie wiadomo co .

Proste kierownica :-P weź na ramie rower i biegnij i zgadnij dlaczego w przełaju mamy baranka ??
Baranek ma z 45 cm szerokości, i jest zaokrąglony, prosta kiera ma ok 56-60 cm i se można wbić roga miedzy oczy albo i zahaczyć kogoś przy okazji .

klamkomanetko szowe jak widać mają złożoną konstrukcje , nawet nie mów że nie widzialeś i dlatego są drogie jak pieron.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic