BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.
#81
Napisano 06 listopad 2012 - 20:23
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#83
Napisano 12 listopad 2012 - 22:06
Z tego co widzę, ma mocowanie pod 1. błotniki 2. canti 3. hamulce tarczowe. Dobry zestaw dla każdego :-)
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#85
Napisano 13 listopad 2012 - 07:16
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#86
Napisano 13 listopad 2012 - 11:11
ale popatrz na to z tej strony - widelce "carbon" (czy nawet karbono-podobne) sa z reguly drozsze niz alu. Czy sam fakt dolozenia mocowania pod tarcze uprawnia sprzedajacego do tak wysokiego windowania ceny produktu przasnego-aluminiowego? (nawet sie nie postarali o jakis ladny wyglad);
wlasciwie taniej wyszloby kupic sobie widel mosso (mtb), albo stary sprawdzony agang, przynajmniej cos wytlumi... (sa jeszcze gdzie-niegdzie dostepne ~150pln)
#87
Napisano 13 listopad 2012 - 17:16
Jeżeli chodzi o mocowanie hamulca tarczowego - pamiętaj, że do niedawna widelce na 28 cali z mocowaniem pod tarczówki były rzadkością i był na nie mały popyt, więc prawo masy robiło swoje: im mniejszy popyt, tym większy koszt produkcji w przeliczeniu na sztukę.
Dodatkowo w widelcach z niższej i średniej półki ze względów technologicznych mocowanie pod tarczówki rzadko jest integralnym elementem widelca - przeważnie jest doklejane na późniejszym etapie, a to oznacza dodatkowy krok w cyklu produkcyjnym, co realnie podnosi koszty.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#88 Gosc_senjiro_*
Napisano 13 listopad 2012 - 21:11
Już od dawna zabieram się za opisanie rowerka, na którym jeżdżę bo mam nadzieje że zainspiruje wielu http://postimage.org/image/7z4jnduzz/ . Jest to przełajówka zbudowana na ramie CX-ONE z widelcem do kompletu, tylne koło wyposażone jest w planetarną piastę Nexus Inter-3 z mocowaniem na tarcze, którą obsługuje klamomanetka Shimano RSX. Zamknięta piasta o prostej budowie, która przeżyje niejedną zimę Do tego mechaniczne tarczówki i wytrzymałe opony miejskie. Całość zamyka się w 11 kg:) 3 biegi wystarczają w zupełności, aby obsłużyć prędkość od 15-45 km/h z kadencją z zakresu 70-100 rpm. Rower jest absolutnie nie do zajechania. Jedyne o co muszę się martwić to przesmarowanie łańcucha i dopompowaniem co jakiś czas opon. Jeśli chodzi o napęd to stalowa zębatka do piast planetarnych/torpedo kosztuje 5zł, łańcuch do singla 15 zł i przednia zębatka około 30 zł....
#90
Napisano 14 listopad 2012 - 13:05
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#96
Napisano 23 listopad 2012 - 11:51
kanty nisko-profilowe , dobrze ustawione (z klamkami o ciagu szosowym) , powinny byc w wiekszej odleglosci od obreczy niz dobrze ustawione v-ki (z klamkami v-kowymi)
#97
Napisano 24 listopad 2012 - 00:50
Cantilevery też, ale trzeba umieć je wyregulować. A nie wieszaki tak wywalone do góry, że prawie pionowo stoją odcinki linki między szczękami. Typowy błąd producentów rowerów z lat świetności cantileverów, jak i warsztatów rowerowych...dobra Vka siłe ma ze ojezu wiec w czym problem?
Nawet plastikowe canti C-Star mi hamowały przyzwoicie, jedyna wada to chyba krzywizna ówczesnej ramy, bo klocki mi krzywo zużywało...
Da się ustawić jak chcesz. No chyba, że są źle wlutowane/wspawane piwoty - ale wtedy to i V-Brake kiepsko by się ustawiały.tyle ze o ile dobrze pamietam, cantilevery siedza dalej od obreczy nie?
#98
Napisano 24 listopad 2012 - 01:04
a ustawic se je mozna blizej, ale skok klamki bedzie za mały.
o ile dobrze pamiętam, dawno nie mialem dluzej cantileverów
#99 Gosc_marvelo_*
Napisano 24 listopad 2012 - 16:21
Swoja drogą, zastanawia mnie, dlaczego klamkomanetki szosowe są kilkakrotnie droższe od klamkomanetek mtb (czy użyta tam technologia aż tyle kosztuje, czy chodzi o skalę produkcji?). Już klamkomanetki z grup Altus/Acera działają przyzwoicie (a te starsze są naprawdę trwałe), a używane można kupić za grosze. A na przykład takie St-Ef 35 posiadają zmienne mocowanie główki linki hamulcowej (v-brake/canti, szosa), co czyni je bardzo uniwersalnymi. Ja coraz bardziej lubię prostą kierownicę i wygodę zmiany biegów i hamowania oferowaną nawet przez podstawowe grupy manetek mtb. A szerokie rozstawienie rąk to dużo lepsza kontrola w terenie i możliwość siłowego podjeżdżania na stojąco na krótkich podjazdach, zwłaszcza, gdy jeszcze mamy zamontowane rogi.
#100
Napisano 24 listopad 2012 - 16:30
Proste kierownica :-P weź na ramie rower i biegnij i zgadnij dlaczego w przełaju mamy baranka ??
Baranek ma z 45 cm szerokości, i jest zaokrąglony, prosta kiera ma ok 56-60 cm i se można wbić roga miedzy oczy albo i zahaczyć kogoś przy okazji .
klamkomanetko szowe jak widać mają złożoną konstrukcje , nawet nie mów że nie widzialeś i dlatego są drogie jak pieron.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo