BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.
#101 Gosc_marvelo_*
Posted 24 November 2012 - 17:21
Jeśli ktoś chce startować w zawodach przełajowych rozgrywanych zgodnie z przepisami (mówiąc szczerze, nie znam ich dokładnie) to masz rację. Ale dla wszystkich, którzy potrzebują roweru szosowo-terenowego, szybszego na szosie od górala, i tylko trochę mniej od niego sprawnego w terenie, prosta kierownica jest lepszym rozwiązaniem.
Przestańmy w końcu tak ściśle dzielić te rowery - przełaj, trekking, cross, szosa, hybryda, fittness bike, mtb xc, enduro, all-mountain czy co tam jeszcze innego. Często granica jest bardzo płynna, a każdy niech sobie buduje rower jak chce. Dla mnie baranek w terenie to nieporozumienie.
A jeśli chodzi o te klamkomanetki, to mimo wszystko nie widzę uzasadnienia dla tak wysokiej ceny szosowych. Szosowych Shimano wprawdzie nie rozbierałem, (choć sam mechanizm zapadkowy, patrząc na zdjęcia i schematy, aż tak bardzo się nie różni), ale np. Campagnolo Mirage to tylko kilka sprężynek, zębatek i zapadek, i sporo plastiku. A też parę stówek kosztują.
#102
Posted 24 November 2012 - 17:28
ale fakt, przełajówki mają w sobie to coś, PRAWIE szosowa szybkosc w terenie cos pieknego, prosta kiera troche odbiera szybkiej pozycji..
#103
Posted 24 November 2012 - 20:50
Uzasadnienie jest porażająco proste: cena jest tak wysoka, bo ludzie są gotowi tyle płacić.mimo wszystko nie widzę uzasadnienia dla tak wysokiej ceny szosowych.
Sam pomyśl: czy Ty pracowałbyś za minimalną krajową, gdybyś miał do wyboru robić to samo za 3x więcej?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#104
Posted 24 November 2012 - 21:12
To nie jest sensowne uzasadnienie. Są drogie, bo... po prostu są. Jakościowo za to nie wypadają dobrze z tego co czytam. Co do cen - warto łapać okazje i to nie po Allegro. Swoje ST-6501 sprawne nie do końca kupiłem za ok. 30 zł, ale trochę przy nich do roboty będzie, z rozbiórką do zera i kupnem kap włącznie.klamkomanetko szowe jak widać mają złożoną konstrukcje , nawet nie mów że nie widzialeś i dlatego są drogie jak pieron.
A jak ktoś pragnie komfortu i niskiej ceny wraz z niezawodnością to są jeszcze bar-endy czy samemu dorabianie a'la Retroshift (bo oryginał drogi...) - ale to już w jakimś temacie pisałem.
#105
Posted 24 November 2012 - 22:30
Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#106
Posted 25 November 2012 - 16:16
No właśnie. Słusznie Adaasko prawi.przełajówki mają w sobie to coś, PRAWIE szosowa szybkosc w terenie cos pieknego, prosta kiera troche odbiera szybkiej pozycji
Przełajówka ma być przełajówką, a nie zimową hybrydą. To dwie różne rzeczy (nie żeby miał coś przeciwko zimówkom, hybrydom i innym wynalazkom )
Ale.
Tak w ogóle to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich grzecznie - Dzień dobry!
Bardzo doceniam piękno przełaju i postanowiłem wreszcie spełnić swoje marzenie - poskładać sobie taki rower. Wybór ramy - budżetowo - padł na Accenta, zwłaszcza że mam dobre doświadczenia z Peakiem 29. I tutaj pojawia się problem - jaki rozmiar? Jak w ogóle dobiera się rozmiar w CX? Ktoś wie? W internetach wiadomości o tym mało i często sprzeczne są, a nietypowa (?) rozmiarówka Accenta nie ułatwia sprawy.
Mam 179cm wzrostu, długie nogi i ramiona, idealny rozmiar tt szosówki to 540-545mm z mostkiem 120mm. Kusi mnie "L" w Accencie (tt=556mm, do tego krótszy mostek), ale wątpliwości pozostają.
Ktoś pomoże?
Alem się rozpisał...
#107 Gosc_marvelo_*
Posted 25 November 2012 - 18:26
Ja mam odczucie wręcz przeciwne - właśnie dlatego, że duże koło jest stabilniejsze, trudniej jest skręcić przy pomocy wąskiej kierownicy.Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka
W góralu (typowe 26") mam prostą kierownicę 600 mm, w crossie 575 mm (obie z zamontowanymi zakrzywionymi rogami, które zmniejszają szerokość chwytu) i odczuwam sporą różnicę, zwłaszcza w trudnym terenie, gdzie są muldy, koleiny, piach. Kiedyś miałem w góralu 560 mm i np. w zimie nawet niewielka utrata przyczepności przedniego koła często kończyła się wywrotką. Przy szerszej jakoś tak stabilniej się czuję i wychodzę z wielu opresji, bo kierownicy nie wyrywa mi z rąk.
Kiedyś śmiałem się z szerokich kierownic, ale teraz zaczynam rozumieć, o co chodzi i już wiem, dlaczego w 29-erach montują coraz szersze.
#109
Posted 25 November 2012 - 18:40
#110
Posted 25 November 2012 - 19:02
Ja mam odczucie wręcz przeciwne - właśnie dlatego, że duże koło jest stabilniejsze, trudniej jest skręcić przy pomocy wąskiej kierownicy.
Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka
W góralu (typowe 26") mam prostą kierownicę 600 mm, w crossie 575 mm (obie z zamontowanymi zakrzywionymi rogami, które zmniejszają szerokość chwytu) i odczuwam sporą różnicę, zwłaszcza w trudnym terenie, gdzie są muldy, koleiny, piach. Kiedyś miałem w góralu 560 mm i np. w zimie nawet niewielka utrata przyczepności przedniego koła często kończyła się wywrotką. Przy szerszej jakoś tak stabilniej się czuję i wychodzę z wielu opresji, bo kierownicy nie wyrywa mi z rąk.
Kiedyś śmiałem się z szerokich kierownic, ale teraz zaczynam rozumieć, o co chodzi i już wiem, dlaczego w 29-erach montują coraz szersze.
czyli Ty masz dobrze a cały świat żle , Ty masz nieprzełajówke i tyle .
Jak jest trudniej skręcić, co Ty piszesz, masz węższa opone, kręci sie kierą jak chce , im szersza opona tym trzeba szersze kierownice popatrz na enduro, fr dh systemy bo piszesz calkie odwrotnie niż jest .
weż se kiere 580 i kolo z oponą na przódzie 3.0 , a póżniej kiere 750, albo koło z oponką 1.9 ? i jest odwrotnie niż piszesz .
Kiera szosowa jest idealna , dzisiaj w terenie nic mi nie przeszkadzało bo jest to całkiem inny chwyt ! przy jeździe i hamowaniu.
przelajówka to nie rower mtb z większym kolem , to szosówka z grubszą oponą
zresztą ,,,, każdy ma co ma i ważne że mu sie podoba .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#111 Gosc_marvelo_*
Posted 25 November 2012 - 19:48
przelajówka to nie rower mtb z większym kolem , to szosówka z grubszą oponą
zresztą ,,,, każdy ma co ma i ważne że mu sie podoba .
A jak nazwać takie rowery (Amerykanie mówią na nie "monstercross")?
http://forums.mtbr.c...s-355649-2.html
#112
Posted 25 November 2012 - 20:41
to taki powrot mody na Johna Tomaca ;-)
http://domestiquejou...02/scan0001.jpg
Tyle ze tam byly kolka 26' (dzis tez takie nazywaja monstercross - http://gallery.mtbr....m/rockcombo.jpg )
Swoja droga z biegiem lat nie łapie klimatu prawdziwie terenowego roweru z jednym biegiem. Lekki teren, albo ogolnie slabsza efektywnosc takiego rowerka - taka zabawka bardziej.
#117
Posted 27 November 2012 - 20:28
Więcej info u niezastąpionego Sheldona Browna: http://sheldonbrown....r-geometry.html
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#119
Posted 27 November 2012 - 22:54
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?