Jump to content


Photo

BUDOWA BUDŻETOWEJ PRZE�AJÓWKI - kompendium.


137 replies to this topic

#101 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 24 November 2012 - 17:21

Ale po co nieść na plecach, jak można jechać. Wystarczy tylko trochę szerszy zakres przełożeń.
Jeśli ktoś chce startować w zawodach przełajowych rozgrywanych zgodnie z przepisami (mówiąc szczerze, nie znam ich dokładnie) to masz rację. Ale dla wszystkich, którzy potrzebują roweru szosowo-terenowego, szybszego na szosie od górala, i tylko trochę mniej od niego sprawnego w terenie, prosta kierownica jest lepszym rozwiązaniem.
Przestańmy w końcu tak ściśle dzielić te rowery - przełaj, trekking, cross, szosa, hybryda, fittness bike, mtb xc, enduro, all-mountain czy co tam jeszcze innego. Często granica jest bardzo płynna, a każdy niech sobie buduje rower jak chce. Dla mnie baranek w terenie to nieporozumienie.
A jeśli chodzi o te klamkomanetki, to mimo wszystko nie widzę uzasadnienia dla tak wysokiej ceny szosowych. Szosowych Shimano wprawdzie nie rozbierałem, (choć sam mechanizm zapadkowy, patrząc na zdjęcia i schematy, aż tak bardzo się nie różni), ale np. Campagnolo Mirage to tylko kilka sprężynek, zębatek i zapadek, i sporo plastiku. A też parę stówek kosztują.

#102 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 24 November 2012 - 17:28

ja w ogole uważam ze na zimówke wielu z nas wystarczyl by jakis stary pomodzony cross/trekking z prostą kierą, i ciut niskim mostkiem np.

ale fakt, przełajówki mają w sobie to coś, PRAWIE szosowa szybkosc w terenie cos pieknego, prosta kiera troche odbiera szybkiej pozycji..

#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 November 2012 - 20:50

mimo wszystko nie widzę uzasadnienia dla tak wysokiej ceny szosowych.

Uzasadnienie jest porażająco proste: cena jest tak wysoka, bo ludzie są gotowi tyle płacić.

Sam pomyśl: czy Ty pracowałbyś za minimalną krajową, gdybyś miał do wyboru robić to samo za 3x więcej?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 24 November 2012 - 21:12

klamkomanetko szowe jak widać mają złożoną konstrukcje , nawet nie mów że nie widzialeś i dlatego są drogie jak pieron.

To nie jest sensowne uzasadnienie. Są drogie, bo... po prostu są. Jakościowo za to nie wypadają dobrze z tego co czytam. Co do cen - warto łapać okazje i to nie po Allegro. Swoje ST-6501 sprawne nie do końca kupiłem za ok. 30 zł, ale trochę przy nich do roboty będzie, z rozbiórką do zera i kupnem kap włącznie.
A jak ktoś pragnie komfortu i niskiej ceny wraz z niezawodnością to są jeszcze bar-endy czy samemu dorabianie a'la Retroshift (bo oryginał drogi...) - ale to już w jakimś temacie pisałem.

#105 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 November 2012 - 22:30

jasne Dołączona grafika a to moja hybryda, więcej będzie niedlugo , szosą w błocie , czemu nie , nie chce mi sie jeździć dookoła wkółko

Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#106 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 posts
  • SkądGdynia

Posted 25 November 2012 - 16:16

przełajówki mają w sobie to coś, PRAWIE szosowa szybkosc w terenie cos pieknego, prosta kiera troche odbiera szybkiej pozycji

No właśnie. Słusznie Adaasko prawi.
Przełajówka ma być przełajówką, a nie zimową hybrydą. To dwie różne rzeczy (nie żeby miał coś przeciwko zimówkom, hybrydom i innym wynalazkom :))
Ale.
Tak w ogóle to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich grzecznie - Dzień dobry!

Bardzo doceniam piękno przełaju i postanowiłem wreszcie spełnić swoje marzenie - poskładać sobie taki rower. Wybór ramy - budżetowo - padł na Accenta, zwłaszcza że mam dobre doświadczenia z Peakiem 29. I tutaj pojawia się problem - jaki rozmiar? Jak w ogóle dobiera się rozmiar w CX? Ktoś wie? W internetach wiadomości o tym mało i często sprzeczne są, a nietypowa (?) rozmiarówka Accenta nie ułatwia sprawy.
Mam 179cm wzrostu, długie nogi i ramiona, idealny rozmiar tt szosówki to 540-545mm z mostkiem 120mm. Kusi mnie "L" w Accencie (tt=556mm, do tego krótszy mostek), ale wątpliwości pozostają.
Ktoś pomoże?

Alem się rozpisał...

#107 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 November 2012 - 18:26

Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka

Ja mam odczucie wręcz przeciwne - właśnie dlatego, że duże koło jest stabilniejsze, trudniej jest skręcić przy pomocy wąskiej kierownicy.
W góralu (typowe 26") mam prostą kierownicę 600 mm, w crossie 575 mm (obie z zamontowanymi zakrzywionymi rogami, które zmniejszają szerokość chwytu) i odczuwam sporą różnicę, zwłaszcza w trudnym terenie, gdzie są muldy, koleiny, piach. Kiedyś miałem w góralu 560 mm i np. w zimie nawet niewielka utrata przyczepności przedniego koła często kończyła się wywrotką. Przy szerszej jakoś tak stabilniej się czuję i wychodzę z wielu opresji, bo kierownicy nie wyrywa mi z rąk.
Kiedyś śmiałem się z szerokich kierownic, ale teraz zaczynam rozumieć, o co chodzi i już wiem, dlaczego w 29-erach montują coraz szersze.

#108 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 25 November 2012 - 18:27

@marvelo, pełna zgoda.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#109 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 25 November 2012 - 18:40

Suhar, zobacz na tabelki w tej aukcji http://allegro.pl/ro...2774167589.html Ja mam 168cm wzrostu i jeśli chodzi o CX ONE Accenta - wszyscy zdecydowanie radzą mi rozmiar S. Paweł Wiendlocha ma 173cm i też śmiga na S. http://www.facebook....&type=1 A tu mają najtanie CX ONE , za zestaw z widelcem 850zł wysyłka gratis. Tu masz Halejaka - ale nie wiem jaki wzrost i rozmiar ramy https://plus.google....1618?banner=pwa

#110 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 25 November 2012 - 19:02



Koło 28 jest stabilniejsze w terenie i kierownica nie musi być szeroka

Ja mam odczucie wręcz przeciwne - właśnie dlatego, że duże koło jest stabilniejsze, trudniej jest skręcić przy pomocy wąskiej kierownicy.
W góralu (typowe 26") mam prostą kierownicę 600 mm, w crossie 575 mm (obie z zamontowanymi zakrzywionymi rogami, które zmniejszają szerokość chwytu) i odczuwam sporą różnicę, zwłaszcza w trudnym terenie, gdzie są muldy, koleiny, piach. Kiedyś miałem w góralu 560 mm i np. w zimie nawet niewielka utrata przyczepności przedniego koła często kończyła się wywrotką. Przy szerszej jakoś tak stabilniej się czuję i wychodzę z wielu opresji, bo kierownicy nie wyrywa mi z rąk.
Kiedyś śmiałem się z szerokich kierownic, ale teraz zaczynam rozumieć, o co chodzi i już wiem, dlaczego w 29-erach montują coraz szersze.


czyli Ty masz dobrze a cały świat żle , Ty masz nieprzełajówke i tyle .

Jak jest trudniej skręcić, co Ty piszesz, masz węższa opone, kręci sie kierą jak chce , im szersza opona tym trzeba szersze kierownice popatrz na enduro, fr dh systemy bo piszesz calkie odwrotnie niż jest .

weż se kiere 580 i kolo z oponą na przódzie 3.0 , a póżniej kiere 750, albo koło z oponką 1.9 ? i jest odwrotnie niż piszesz .
Kiera szosowa jest idealna , dzisiaj w terenie nic mi nie przeszkadzało bo jest to całkiem inny chwyt ! przy jeździe i hamowaniu.

przelajówka to nie rower mtb z większym kolem , to szosówka z grubszą oponą

zresztą ,,,, każdy ma co ma i ważne że mu sie podoba .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#111 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 November 2012 - 19:48

przelajówka to nie rower mtb z większym kolem , to szosówka z grubszą oponą

zresztą ,,,, każdy ma co ma i ważne że mu sie podoba .


A jak nazwać takie rowery (Amerykanie mówią na nie "monstercross")?
http://forums.mtbr.c...s-355649-2.html

#112 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 posts
  • SkądWroclaw

Posted 25 November 2012 - 20:41

marvelo>

to taki powrot mody na Johna Tomaca ;-)
http://domestiquejou...02/scan0001.jpg

Tyle ze tam byly kolka 26' (dzis tez takie nazywaja monstercross - http://gallery.mtbr....m/rockcombo.jpg )
Swoja droga z biegiem lat nie łapie klimatu prawdziwie terenowego roweru z jednym biegiem. Lekki teren, albo ogolnie slabsza efektywnosc takiego rowerka - taka zabawka bardziej.

#113 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 posts
  • SkądGdynia

Posted 25 November 2012 - 21:05

GrzegorzP, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nawet się nie spodziewałem takiej pomocy. Tabelkę akurat znam i nijak się ma do accentowej rozmiarówki. Ale i tak pomogłeś, jeszcze pomęczę DSR na fejsie :) a niedługo będę się chwalił moją budżetową przełajówką.

#114 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądSiedlce

Posted 25 November 2012 - 22:17

To jest niezły monstercross :-D :


#115 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 November 2012 - 23:18

Taką ramę można wyspawać, ale ciekawe skąd wziął te koła i kto mu zrobił opony?!

#116 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 27 November 2012 - 19:22

pany mam zagowstke, oglądam sobie rowery i zwrocilem uwage na hamulce, dlaczego przednie mają tak mocno rozłożone na boki, a tylne mniej, a niektore, to wrecz inne konstrukcje?

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#117 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 November 2012 - 20:28

Wszystko wynika z tego, pod jakim kątem jest wieszak względem ramion i piwotów - od tego, jakie kąty są zawarte pomiędzy poszczególnymi elementami, zależy stosunek siły hamowania, modulacji oraz prześwitów dla błota.

Więcej info u niezastąpionego Sheldona Browna: http://sheldonbrown....r-geometry.html

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#118 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 27 November 2012 - 22:53

no to ze ma to wpływ na "jakosc" hamowania to wiem, ale czemu tak? dziwne..

#119 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 November 2012 - 22:54

Dlaczego tak jest, masz opisane u Sheldona Browna. Prosta fizyka i odrobina geometrii ;-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#120 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 04 December 2012 - 15:01

Już po pierwszych jazdach http://zapodaj.net/8...e9138d.jpg.html



Reply to this topic