Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#2261 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 posts
  • SkądBiałystok

Posted 27 September 2012 - 21:50

Myślisz zatem, że bieżnik nie pomaga w odprowadzaniu wody? pozdr


Jeśli bieżnik to nacięcie o grubości 1mm to tak, nie pomaga.
Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#2262 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 posts
  • SkądKraków

Posted 27 September 2012 - 22:27

Bieżnik nic nie daje jeśli chodzi o odprowadzanie wody - jeśli to się tyczy opon rowerowych szosowych. Spike już pisał na górze, to kwestia dobrej mieszanki gumy. A te kendy to jest faktycznie dramat. Najgorsza opona szosowa na jakiej kiedykolwiek jeździłem, ale może coś mnie jeszcze zaskoczy ;-)

#2263 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 28 September 2012 - 00:43

Bieżnik w oponach szosowych pełni rolę głównie dekoracyjną - a ludzie często kupują oczami. Po drugie mniej doświadczeni rowerzyści wciąż chcą mieć opony z bieżnikiem, bo wszystkie cywilne pojazdy go mają i wydaje im się to naturalne. Tylko że wąskiej oponie szosowej nie grozi zjawisko aquaplanningu, przed którym w szerszych oponach chronią właśnie rowki w bieżniku. Ale cząsteczki wody zawsze będą oddzielać oponę od asfaltu na mokrej nawierzchni i przyczepność zawsze będzie gorsza niż na suchym. Woda w takiej sytuacji działa jak smar i żadne rowki nie usuną jej spod kół całkowicie. Tu właśnie do gry wkracza odpowiednia mieszanka gumy. Podobno najlepsza jest guma z zawartością sadzy jako wypełniacza (taki bieżnik zawsze będzie czarny), kolorowe bieżniki (z krzemionką zamiast sadzy) na mokrym spisują się gorzej, ale mają przewagę w mniejszych oporach toczenia. Ale nie każdy czarny bieżnik musi zawierać sadzę, czasem jest to tylko jakiś inny barwnik.

Cały przemysł opon samochodowych bazuje na czarnej gumie z sadzą, a próby obniżania oporów toczenia poprzez zwiększanie zawartości krzemionki zwykle kończą się obniżeniem przyczepności na mokrym (patrz opony energooszczędne).

#2264 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 posts
  • SkądLublin

Posted 28 September 2012 - 06:28

Eldomello gdzie widziałeś te opony vredesteina po 65zł ?
Jest jeszcze wersja slick która waży ok 180g ,a te ''zwykłe'' 220g.

#2265 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 28 September 2012 - 08:04

patryk_60, chociażby tu ... były ;] --> http://allegro.pl/op...2640214283.html

#2266 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 28 September 2012 - 09:02

Co do teorii odprowadzania wody przez opony szosowe mogę powiedzieć tyle:
Moje już łyse Ultrasporty znakomicie odprowadzają wodę z asfaltu na moje plecy, ale to chyba nie zasługa bieżnika, którego nie ma? :mrgreen:

Poza tym opona z bieżnikim (jaka kolwiek) będzie zawsze gorsza od bez, mowa oczywiście o suchym asfalcie, ponieważ powierzchnia bieżnika, która nie dotyka asfaltu oznacza pomniejszenie powierzchni styku opony z asfaltem, a więc mniejszą przyczepność, która w przypadku slicka wynosi 100%. Przykład? F1 i wprowadzenie jakiś dawny czas temu opon z 4 rowkami i zastąpienie slicków celem obniżenia przyczepności mechanicznej i spowolnienia aut. Obecnie powrócono do slicków.

Więc paradoksalnie łyse (bez bieżnika) oponki czy to samochodowe czy to rowerowe są bezpieczniejsze od tych z pięknymi wzorkami - mowa o suchym asfalcie. W przypadku mokrego asfaltu ten stan rzeczy utrzymuje się tylko w przypadku opony rowerowej, gdyż powierzchnia styku opony z asfaltem jest minimalna, a wszelkie wzorki nie są w stanie odrowadzać wody, więc stają się jednocześnie zbyteczne. Jedyny ratunek to zmiana rodzaju gumy, na bardziej przyczepny, ewentualnie smarowanie cytryną jak to kiedyś robiono ;)
Opona samochodowa to już całkiem inna bajka, dlatego bieżnik musi być i to o odpowiedniej grubości, by zapobiegać aquaplanningowi, czyli jeździe nie po wodzie, a po asfalcie, stąd konieczne jest odprowadzanie wody poprzez różnego rodzaju kanaliki.

#2267 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 28 September 2012 - 09:17

Masz rację. Gdyby "wzroki" dobrze odprowadzały wodę, to znając pęd ludzkości do nowinek, pewnie przeszczepiano by do opon gałki oczne :shock: pozdr

+1 za spostrzegawczość

#2268 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 28 September 2012 - 19:59

może mi ktoś coś powiedzieć o tych oponach : Vredestein Fortezza Tri Comp ? co to za opona na jakie warunki itd. nic nie mogę wyszukać na ten temat ?

#2269 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 28 September 2012 - 20:06

Marvelo - choćbyśmy pisali co 5 stron takie info to i tak bieżnik musi być :mrgreen: , wiesz jak firma produkuje opon na tysiące to zawsze to jakaś oszczędność gumy jest

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2270 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 28 September 2012 - 21:31

Topowe gumy, szytki jak i opony maja kosmetyczne "bieznik". Cos, co i tak znika po paru setkach km (na tyle). Opona do wyrzucenia ;-)
Przeciez nawierzchnia drogi jest bardziej "bieznikowana" niz sama opona. Opona to nie kolo stalowe. Jest plastyczna i odksztalca sie, przyjmujac ksztalt podloza.
Odprowadzanie wody.... :mrgreen:

Naturalna guma, wysokie tpi i klejone opony. To wplywa na miekkosc gumy, lepsza przyczepnosc, mniejsze opory toczenia.

#2271 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 28 September 2012 - 23:08

Emilo, poczytaj tutaj:
http://road.cc/conte...mp-700x23c-tyre

#2272 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 29 September 2012 - 08:19

dzięki :)

#2273 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 30 September 2012 - 23:20

Opony Vredestein Fortezza Tri Comp można by tu kupić tanio ale jest jeden problem, że nie sprzedaja do Polski. Juz do nich napisałem i dostałem odpowiedz ze nie sprzedają.

http://www.ribblecyc...yre/vredtyrf250

#2274 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 30 September 2012 - 23:22

i opis z tej strony ale po angielsku
Vredestein Fortezza TriComp folding tyre

- Most popular competition tyre, suitible for mixed conditions and all weather's. The 225g Fortezza TriComp from Vredestein features TriComp and Curve control technologies in a slightly more durable package when compared with the TriComp Slick.

Asphalt, paving stones, cobbles, sharp bends, dangerous descents, high speeds, varying weather conditions; all these factors demand the utmost of racers and their material.

And it is exactly in such changing conditions that Vredestein Fortezza performs best: the DuoComp for dry conditions and the TriComp for both dry and wet weather.

Excellent anti-puncture protection, very low rolling resistance and especially unparalleled grip are the characteristics of Fortezza which allow both professionals and recreational cyclists to push and extend their limits.

TriComp technology in combination with the Curve Control System guarantees unparalleled grip in corners, both in dry and wet weather. With the Fortezza TriComp, you reap the benefits in the bends.

In addition to the Fortezza, Vredestein also offers the Volante TriComp and the Fiammante DuoComp, and together these form a range of truly excellent tyres for training and touring.

By combining new techniques and materials with the input from the teams sponsored by Vredestein, we are constantly able to improve even further the product characteristics of the Fortezza.

Vredestein's Fortezza Tricomp Folding Tyre flagship road model, representing the ultimate in performance-tyre technology. Designed for the serious competitor or discerning enthusiast, this World-Class Tyre combines all of the innovations developed by Vredestein.
The ultimate all-conditions racing clincher tyre.

- Double-overlapping casing creates a supple ride with excellent cornering feel at 145 psi
- PRS Puncture Resistant System
- CCS Corning Compound System: aggressive cornering compound on the sides, long-wearing low rolling resistance center tread
- Extremely low rolling resistance
- Kevlar bead
- 120 TPI casing
- 145psi max inflation pressure
- Weight: 240g

#2275 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 30 September 2012 - 23:33

jeszcze mam pytanie czy ktos jezdziła na oponach Vittoria Rubino Pro 3 Tech Folding Tyre. Opis mają zachęcający na nasze ulice.
When road conditions are not ideal...sidewall-reinforced Rubino Pro Tech is your choice!
- Mithril sidewall protection against sharp debris found on roads in wet conditions
- Nylon 150 TPI casing, market-standard for high performance
- new Aquagrip Compound, with high duration and exciting road-behaviour
- PRB puncture protection
- updated tread pattern, with Prisma Vector Design
- Pressure: 7/9bar 100/145psi (700x23), 7/10bar 100/145psi (700x25), 5/8bar 70/115psi (700x28)
- Weight: 240g (700x23), 260g (700x25), 280g (700x28)

#2276 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądSiedlce

Posted 01 October 2012 - 07:39

Jeżeli szukasz trwałej oponki to Rubino Tech nie będzie zbyt dobrym wyborem, mieszanki gumy na mokre nawierzchnie szybko się zużywają. Sądzę, że 4000-5000km to max. W tej cenie rozejrzyj się lepiej za Continentalem 4000s ;-)

#2277 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 01 October 2012 - 23:43

Continentale na allegro ok 150 zł za sztuke są. Chwalone zawsze tu na forum, ale sam jak na razie ich jeszcze nie uzywałem
Chwale sobie za to Vittorie Rubino Pro. Odporna na przebicia i trwała . Teraz padła mi oponka i zanim nową kupie załozyłem tą rubino ktora juz ok 12 ooo km przejechala.

#2278 kowalzkap

kowalzkap
  • Użytkownik
  • 46 posts
  • SkądWudzyn k. Koronowa

Posted 02 October 2012 - 11:28

Witam! Chciałbym wymienic opony w moim rowerze. Jeżeli chodzi o budżet to około 250 zł :) Zastanawiałem się nad VITTORIA RUBINO PRO III, ale znalazłem również Vittoria Rubino PRO Slick. Czy może Michelin PRO 3 RACE? Nie wiem kompletnie czym one się różnią. Może macie jeszcze jakieś propozycje co do opon. Opony mają byc przeznaczone do jazdy treningowej.

#2279 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 03 October 2012 - 22:24

VITTORIA RUBINO PRO III na stronie Decathlonu widnieje i cena sugerowana 99,99 zł. Ale od razu napisane ze w Łodzi nie ma ich. Nie wiem czy można je jakos kupić w tej cenie.

#2280 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 03 October 2012 - 22:31

kowalzkap, a weż źe Duro Hipersonik , na treningi idealne i tanie

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic