Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#2521 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 August 2013 - 18:02

Mieszanka jaka uzywa veloflex (chyba wszystkie takie same we wszystkich oponach i szytkach) zapewnia bardzo dobre trzymanie, rowniez w mokrych warunkach.

Nie mialem z nimi zadnych mokrych niespodzianek. Bardzo przewidywalne opony, dajace duze poczucie kontroli.



#2522 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 06 August 2013 - 20:45

 

...
Black Chili, mieszanka gumy dajaca wieksza przyczepnosc.
...


No właśnie.
Na zjeździe z przełęczy marszałka Rydza-Śmigłego ze szczytu w stronę Słopnic (w Beskidzie Wyspowym) znajduje się niebezpieczny zakręt. Dodatkowo tuż przed nim jest fałd na drodze, wyrzucający rower z zawartością w górę.
Przyczepność maleje zatem diametralnie, a przecież trzeba jeszcze skręcić mając ponad 50/h.
Jeżdżąc na Conti GPS z Black Chili zawsze się to udawało, choć trzeba było być czujnym. Miesiąc temu jechałem tam na Michelene Lithion4 i o mało co nie zaliczyłem gleby - wpadłem w poślizg na suchym asfalcie... ale się wybroniłem...

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#2523 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 August 2013 - 21:36

Mimo, że GPs jest twardą oponą, na suchym, jej przyczepność jest niezła.
Niemniej jakość i klasa gumy Veloflexa robi różnicę, zarówno na suchym, jak i mokrym.

#2524 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 06 August 2013 - 22:21

 

Mimo, że GPs jest twardą oponą, na suchym, jej przyczepność jest niezła.
Niemniej jakość i klasa gumy Veloflexa robi różnicę, zarówno na suchym, jak i mokrym.

 

Spróbuję za rok. Bo już jutro przychodzą nowe GP4000S z Black Chili.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#2525 Trojano

Trojano
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądPolska

Posted 07 August 2013 - 18:44

Po przebiciu trzech dętek z przodu w tygodniu obawiam się, że muszę wymienić przednią oponę. Moja Continental Ultra Sport wygląda tak:
DSCF4242J_nenaaex.JPG

 

 

Jest na niej sporo malutkich pęknięć i nacięć prawdopodobnie od kamyczków na drodze ale czy to na pewno kwalifikuje ją do kosza? Bieżnik wygląda dobrze, a właściwości jezdne są rewelacyjne.

Wewnątrz są 2-3 dziurki takie jak ta: 

 

DSCF4244J_nenaaew.JPG

 

Aż mi się wierzyć nie chcę, że przez to łapie te gumy.. co sądzicie o tej oponie?



#2526 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 07 August 2013 - 20:07

Sprawdź czy w tych dziurkach nic nie siedzi.

#2527 Trojano

Trojano
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądPolska

Posted 08 August 2013 - 11:40

Sprawdź czy w tych dziurkach nic nie siedzi.

Właśnie absolutnie nic w nich nie siedzi. Zupełnie czysto.
Na chwilę obecną założyłem Detonatora z ostrego i ona mi lekko bije na boki. Źle założyłem czy to wina łatek na dętce i oponie? Ale tym się nie będę przejmował, byleby się tylko nie przebijała... 



#2528 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 August 2013 - 11:43

Bicie może się brać od łatek na oponie (a dokładniej: od tego, że oplot jest uszkodzony). Ale może też być tak, że wystarczy wbić do niej trochę więcej powietrza (śmiało możesz przekroczyć limit, o ile nie będziesz jeździł - chyba, że oplot jest mocno uszkodzony, wtedy nie warto ryzykować) - to często pomaga oponie poprawnie ułożyć się na obręczy. Tylko oczywiście spuść nadmiar powietrza, zanim zaczniesz jeździć :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2529 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 16 August 2013 - 20:27

Cytat:

"- Nowa opona Pro 4 Race Service Course jest o 16% szybsza podczas pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni 
- Zwiększona żywotność opony w stosunku do PRO 3 Race o 30-50%
- Zmieniono profil opony co pozwoliło na zwiększenie przyczepności o 13% 
- Dzięki zastosowaniu nylonu zwiększyła się odporność na przecięcia i przebicia"

 

Jak myślicie - to tylko slogany marketingowe nowego produktu, czy rzeczywiście ta Pro 4 Race jest dużo lepsza od PRO 3 Race ?

Na PRO 3 Race jeżdżę już sezon i muszę przyznać że są niezłe, choć dość szybko robią się płaskie, czyli nie są dość trwałe. Po raz pierwszy miałem je na jednym komplecie kół, dość często używanym - bo do tej pory (pomijając pierwsze Detonatory), byłem wierny Continentalom GP 4000s.

 

Na PRO 3 Race już chyba długo nie pojeżdżę i nie wiem, czy kupić Pro 4 Race, jako ulepszony produkt Michelina, czy jednak wziąć moje ulubione GP 4000s ?

 

Użytkuje ktoś Pro 4 Race ? 

 

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#2530 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 16 August 2013 - 20:55

Bicie może się brać od łatek na oponie (a dokładniej: od tego, że oplot jest uszkodzony). Ale może też być tak, że wystarczy wbić do niej trochę więcej powietrza (śmiało możesz przekroczyć limit, o ile nie będziesz jeździł - chyba, że oplot jest mocno uszkodzony, wtedy nie warto ryzykować) - to często pomaga oponie poprawnie ułożyć się na obręczy. Tylko oczywiście spuść nadmiar powietrza, zanim zaczniesz jeździć :)

A najlepiej to posmarować delikatnie oponę masłem czy jakimś smarem - wejdzie jak trzeba w obręcz.


  • mikroos likes this

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#2531 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 22 August 2013 - 09:14

Panowie mam pytanie. Bo planuję kupić opony Conti GP 4000S i teraz mam dylemat jakiej szerokości 23mm czy 25? Wiem, że jedna opona 25mm jest cięższa od 23mm o 25g czyli dwie to będzie 50g. Wiem, żemniejsze opory toczenia ma ta szersza ale za to gorsze opory aerodynamiczne. Szczerze mówiąc zapewne przy prędkościach bardzo niewiele strace ale jak to jest z wytrzymałością? Czy szersza opona wytrzyma dłużej tzn. czy jest więcej gumy? Zauważyłem, że pro tourowcy coraz częściej wybierają te szersze 25mm  i wygrywają na nich wyścigi.



#2532 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 August 2013 - 09:41

Szersza opona może być nieco bardziej żywotna, ale nie chodzi tu o ilość gumy, a o lepiej pracujący, bardziej elastyczny oplot i związane z tym mniejsze ryzyko jego rozcięcia czy przebicia. Dodatkowo nacisk rozprowadzany jest na większej powierzchni, więc możesz spodziewać się nieco wolniejszego ścierania.

 

A oporami aero 23 vs 25 mm i różnicą wagi 50 g nie dawajmy sobie prać mózgów... Konia z rzędem temu, kto z tego towarzystwa naprawdę byłby w stanie to odczuć w ślepej próbie ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2533 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 posts
  • Skąddolny slask

Posted 22 August 2013 - 14:41

Co do Conti HP 4000S do ktorych sie przymierzasz to mam takowe i bardzo dobre opony jezeli chodzi o wage przyczepnosc noscnosc ale strasznie po bokach odchodzi oplot.



#2534 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 22 August 2013 - 14:54

Dzięki za odpowiedź, takiej oczekiwałem :)  W moich rejonach sfalt jest dobry ale są kawałki, że nie najlepszy bo chropowaty no i trochę łatany. Teraz mam ultra sporty drutowki 23mm i już powoli koncza swój zywot jedna bardziej starta waży 320g, a druga 340g, bardzo kiepsko tlumia drgania i slabo się toczą. W takim razie conti GP 4000 - 25mm będę kupowal ponieważ tak jak mówisz za tą samą cenę, a troszkę wolniej powinna się scierac, lepszy kontakt z asfaltem i do tego lepszy komfort, a co do oporów to też tak myślałem, że roznicy praktycznie nie będzie, ba nawet ostatnio gdzies czytałem, że te 23mm i 25mm to nie ma prawie roznicy w aerodynamice. Ja się nie dziwie bo coraz więcej zawodnikow na TdF sciga się na gumach 25mm, a w Paris Roubaix na 28mm wiec roznicy praktycznie nie ma. Cancellara wygrał Paris Roubaix na gumach 27mm napompowanych do 6 bar ze średnią predkością 44.2km/h.



#2535 Jarek91

Jarek91
  • Użytkownik
  • 62 posts
  • SkądOpole

Posted 22 August 2013 - 17:44

Które z budżetowych opon lepiej kupić do szosy: Michelin Dynamic Classic czy Vittoria Zaffiro? Pytam, bo obydwie są w podobnej cenie w Decathlonie. Michelin lepiej pasowałyby estetycznie, bo mam starą stalówkę.



#2536 iotr

iotr
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądSzymiszów

Posted 17 September 2013 - 09:22

A ja mam dylemat, bo przez moje 95kg zajechałem już dwie opony w tym sezonie. Pierwsza: Continental ULTRA SPORT wytrzymała ok 3kkm, bieżnik się zjechał i powstało wybrzuszenie. Druga: Opona Zaffiro wytrzymała trochę ponad 2kkm - bieżnika jeszcze sporo ale ma kilka rozcięć i poszarpań od kamieni zdaje się.

 

No i teraz trzeba coś kupić, coś co będzie w miarę trwałe, bo niestety asfalty w mojej okolicy nie są najlepsze. Czy jest sens kupować coś ze średniej półki bo wystrczą na dłużej, czy po prostu zarzynać te za ok 45zł?


u14939y2012v4.gifu14939y2013v3.gifu14939y2014v4.gif


#2537 felt100

felt100
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 02 October 2013 - 19:00

Witam serdecznie wszystkich forowiczów. Od niedawna zostałem (mam nadzieje) szczęśliwym posiadaczem crossa Felt QX 100. Jako że 95% tras robię po asfaltach (niestety nie najlepszej jakości ) poszukuję jakis opon szosowych. Z opisu na obręczy wynika że minimalną szerokościa opony jaką mogę załozyć jest 28 mm. Na szybko udało mi się znaleźć dwie opony:

 

- Schwalbe ULTREMO ZX 28x700

- Vittoria Rubino PRO III

 

Którą z powyższych warto wybrać?? Trasy robię jak pisałem głównie asfaltowe minimum 40 km max 80 km. Moja waga to 92 kg (jeżeli to ma jakieś znaczenie). Ewentualnie inna propocja opony do max 150 zł.



#2538 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 02 October 2013 - 19:24

Inne propozycje:

http://allegro.pl/2x...3529735489.html

http://allegro.pl/ke...3579542410.html

 

Jeśli drogi kiepskie, a Twoja waga słuszne 92 kg, to może warto trochę grubszą - komfort i odporność na dobicie wzrośnie, trwałość zapewne również.



#2539 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 03 October 2013 - 08:04

Co do Conti HP 4000S do ktorych sie przymierzasz to mam takowe i bardzo dobre opony jezeli chodzi o wage przyczepnosc noscnosc ale strasznie po bokach odchodzi oplot.

Na pewno oplot? U mnie w GP 4000 strzępią się nitki płóciennych taśm wklejonych na stopce opony. W niczym to nie przeszkadza poza minimalną kwestią estetyczną.

 

Ogólnie to wypada mi napisać co nieco o tych oponach, mimo, że dopiero przetoczyłem na nich 500-600km. Mam wersję pomarańczową (jeśli jakikolwiek to ma wpływ na właściwości, poza wersją czarną). Wbrew obiegowej opinii na mokrej nawierzchni zachowują się dobrze, na pewno lepiej od tanich kartoflaków klasy Schwalbe Lugano w drucie, które przy hamowaniu blokowały jak na ślizgawce. Na suchym oczywiście też w porządku. Odporność na przebicia bez zarzutu. Trwałość - no i o tym to chyba napiszę po latach. ;-) Ale z opinii innych wynika, że wytrzymują spore przebiegi.

GP4000 czasami na Allegro są po około 90-100 zł. Za taką kasę na pewno warto, ale za te typowe 130-150 zł no to nie mam pojęcia. Akurat w moim wypadku te opony dostałem wraz z rowerem, więc problem z głowy.


  • mikroos likes this

#2540 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 01 December 2013 - 16:18

Potrzebuje oponki przede wszystkim wytrzymałe i odporne na kapcie bo te były moją zmorą w tym sezonie. 

 

Na oku mam Mavic Aksion, Shwalbe Lugano. Zastanawiam się też czy nie wziąć jeszcze raz Conti Ultra Sport albo stare dobre Detonatory (ostatnio założyłem z konieczności tylną, mimo przebiegu ~8000km dalej 'działa'). 

Przedział cenowy 40-80zł. 

 

Opory toczenia, waga to sprawy drugoplanowe. ;)



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png




Reply to this topic