Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2541 starosta

starosta
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 01 grudzień 2013 - 17:53

W ostatnim czasie również wybierałem opony w tym przedziale cenowym.

Wybrałem firmę Duro - firma chyba jako jedyna w ofercie posiada opony ważące poniżej 250g i w cenie poniżej 50zł.

Modele Duro do wyboru to Skister Ultra 185g, Slikster 201g, Hypersonic 205 g, Stinger 210g, Primera - 205 g.

Do mnie kurierem idzie Duro Stinger - można go kupić za 43zł/szt.



#2542 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 03 grudzień 2013 - 15:00

Zastanawialem sie , ze jak bede zmienial to czynie sprobowac duro ale spotkalem opinie ze, nie sa zbyt wytrzymale.



#2543 Gosc_broklyn20_*

Gosc_broklyn20_*
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2013 - 06:04

Jest szansa zmieścić coś takiego http://www.sporti.pl...Vee-Rubber.html

w wideł szosowy nowego typu??

 

 


  • bicicleta lubi to

#2544 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 grudzień 2013 - 06:34

Bez przymiarki się nie dowiesz.

 

Najlepiej byłoby, gdybyś po prostu zmierzył, ile masz prześwitu przy założonej oponie 23c (zakładam, że taką masz). Jeżeli minimum 4 mm z każdej strony (ok. 2,5 mm na samą oponę + 1,5 mm prześwitu), nie powinno być problemu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2545 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 grudzień 2013 - 10:36

Odpuść sobie, może wejdzie ale jeżeli tak, to na tyle ciasno że traci sens takie rozwiązanie. Jest to terenowa oponka, trochę błota czy śniegu i będzie się zatykać wideł no i szkoda szczęk hamulcowych. Jest też bardzo możliwe, że przy ewentualnych ugięciach widelca lub małej sztywności kół / luzie bocznym będzie dochodzić do kontaktu widelca z oponą - jak się zakleszczy przedni wideł o bieżnik to przywitasz efektownie ziemie brodą.



#2546 Gosc_broklyn20_*

Gosc_broklyn20_*
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2013 - 23:27

Tył przy 23c ma okoł 1cm luzu z każdej strony, ale w przodzie nie ma mowy. 



#2547 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 27 grudzień 2013 - 09:59

Cześć

 

pytanie może prozaiczne - ku jakiemu rozmiarowi opon przełajowych mam się kierować, kiedy szosowe to 700x23C?

 

Miejsca w tylnych widełkach, jak i na widelcu jest sporo.

 

Nie chciałbym balonu jak w MTB, coby na szosie nie tracić dużo :)


Nie sprzęt lecz technika...

#2548 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 grudzień 2013 - 10:06

Nie rozmiar zastępowanych opon, a szerokość obręczy jest tu ważny. Przy bardzo wąskich obręczach balon będzie rzecz jasna większy (wygnij kartkę papieru w łuk i ściskaj mocniej krawędzie to zobaczysz o co mi chodzi). Ja na Mavic Module E (szerokość 13 mm) miałem króciutki czas Schwalbe CX Comp (700-35) i lekki balonik już był. Teraz zupełnie inny rower i inne obręcze (21 mm), obecne opony to Kendy przełajowe też 700-35 i właściwie balona nie ma, normalnie to wygląda.

 

 


 

Nie chciałbym balonu jak w MTB, coby na szosie nie tracić dużo :)

 

To znaczy? To, że lekki balon będzie to przecież nic takiego, o ile masz dużo miejsca na niego w ramie. :-)



#2549 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 27 grudzień 2013 - 10:33

W ramie miejsca jest sporo - CX one.

 

Nie wiem, gdzie się suwmiarka zapodziała - pomiary robione linijką.

 

 

 

Obręcz zdaje się być dosyć mocno zużyta, nie wiem czy to jakiś problem przy przełajo - ważę 60 kg, więc mało.

 

Patrząc na "ścianki" obręczy - od wewnątrz 14 mm, zewnątrz 20mm

 

 

Myślę nad Continental Cyclocross Race 700x35

 

Będą OK?


Nie sprzęt lecz technika...

#2550 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 grudzień 2013 - 09:02


 

 

 

Obręcz zdaje się być dosyć mocno zużyta, nie wiem czy to jakiś problem przy przełajo - ważę 60 kg, więc mało.

 

 

Klockami hamulcowymi? Problem jest, jeśli naprawdę zużyta. Szybko na przełaju ją zajedziesz, jeśli jest miękka. Ja średnio co drugą jazdę w terenie powinienem czyścić klocki, pełno pyłu metalicznego i czasem nawet grubych opiłków. Ale o dziwo obręcz daję radę (zwykła miejska Alesa, nawet nie zamknięty profil :) ), a tył Vuelta dość twarda, praktycznie wcale się nie zużywa. Właśnie też zależy czy masz dość twardy czy miękki materiał obręczy. Jak już chyba wspominałem - zauważyłem (i nie tylko ja), że np. stare Mavic są dużo bardziej twarde od nowszych, przykład AmAdeuz'a - http://szosa.org/top...życie/?p=195957. Jeśli Ci jeszcze zależy na dotychczasowych obręczach to poszukaj gdzieś na szrotach czy okazjonalnie od kogoś używane, stare markowe obręcze - albo całe koła na lepszych piastach - z jakiegoś mieszczucha, oczywiście aluminiowe. Ważysz jeszcze mniej ode mnie, więc jeszcze lepiej będą się sprawować - moje długo bez żadnego centrowania służą i mają naprawdę ciężko, choć tył już zaczyna nieco wyraźniej wachlować (ale akurat czekam aż kaski przybędzie i obie piasty zmieniam wraz z kompletem szprych z tyłu). Twój wybór.



#2551 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 04 styczeń 2014 - 02:32

Hej. Koledzy jakie możecie mi polecić opony na aktualne warunki pogodowe czyli na mokrą i ślizgą nawierzchnie ? ;-) Zależy mi na czymś sprawdzonym,często tu na forum przewijają się Veloflexy Corsa-może jeszcze coś się znajdzie? Nie ukrywam że ostatnio dość często poruszam się po niezbyt dobrej nawierzchni i chciałbym żęby takie opony były też w miare odporne na przebicia :-D

Cena-250-max 300 zł za komplet



#2552 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 04 styczeń 2014 - 09:12

Może Continental Grand Prix Force/Attack?


Kudos!


#2553 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 04 styczeń 2014 - 09:53

Ja założyłem Veloflexy na "zimę", ale ja jeżdżę po przyzwoitych drogach, na miasto nie zabieram treningowej szosy - mam na to inny rower i opony ;)

Co do samych Veloflexów, są przyzwoite, bez szału, przyczepność na której mi strasznie zależało wzrosła (na Bontragerach R4 Aero to nawet nierówność na asfalcie powodowała poślizg). Tak naprawdę 1k lub nawet 2k ujawnią co potrafią Veloflexy. Na lato już mam przygotowany set Vittoria Open Corsa slick - też nieomieszkam dać znać jak się zachowują, ale latem to i na dętkach da się jeździć ;))

 

Na miasto założyłem Vittorie Rubino Pro, są to mocne opony, starczają na długo - na mieście leżą jakieś koszmarne tony rozbitych butelek, wszelkiego syfu jaki można ujrzeć np. w niedzielę raną pod dyskoteką...Wrocław ma tragiczne niektóre miejscówki :/ (wszędzie rozbite butelki które nie są sprzątane).



#2554 dawit

dawit
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • Skądstamtąd

Napisano 04 styczeń 2014 - 11:02

Hej. Koledzy jakie możecie mi polecić opony na aktualne warunki pogodowe czyli na mokrą i ślizgą nawierzchnie ? ;-) Zależy mi na czymś sprawdzonym,często tu na forum przewijają się Veloflexy Corsa-może jeszcze coś się znajdzie? Nie ukrywam że ostatnio dość często poruszam się po niezbyt dobrej nawierzchni i chciałbym żęby takie opony były też w miare odporne na przebicia :-D
Cena-250-max 300 zł za komplet


Conti GP4000S2

#2555 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 05 styczeń 2014 - 00:55

Continental Grand Prix Force/Attack-cenowo trochę ponad budżet ;-)  

Adazz-A jak wypadają Vittorie Rubino Pro vs veloflex corsa w kwesti przyczepności na mokrej nawierzchni? Bo jeśli chodzi o odporność na przebicia to domyślam się że rubino pro lepiej by sobie poradziły. A może warto wziąść też pod uwage conti GP4000S?  

Opony będę chciał zamówić jeszcze dziś więc niewiele czasu zostało mi na podjęcie decyzji ;-) 



#2556 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 05 styczeń 2014 - 09:55

Cześć,

 

Zarówno Vittorie Rubino Pro, jak i Veloflexy Corsa mają podobną trakcję, jeśli chodzi o przyczepność to delikatne wskazanie na Veloflex, oczywiście Conti również bierz pod uwagę - są robione z fajnej gumy :) 

 

Ja jestem na razie na etapie testowania wszelkich opon, nie mam swojej "ulubionej", do tej pory najlepiej, najtrwalej spisywała się Vittoria Rubino Pro (mam OpenCorsę na sezon letni, póki co nie objeżdżałem jej), w mieście i na trasie wypadała świetnie, pomimo tony szkła na ulicach i chodnikach miałem zero nacięć, i zero kapcia :) 



#2557 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 styczeń 2014 - 14:10

Nie wiem czy Vittoria zmienila mieszanke w Open Corsie CX, tak jak to mialo miejsce w wersji szytkowej. Poprzednia mieszanka byla kiepska w mokrym, opona z bardzo dobrej przyczepnosci na suchym robila sie nieprzewidywalna w mokrym. Mi osobiscie wersja Corsa CX i jej odpowiednik Open, nie przypadly do gustu. Bardziej podobaja mi sie Veloflexy.

Vittoria Rubino Pro i Veloflex Corsa, to zupelnie inne zwierzeta. Na papierze Rubino powinna byc sporo twardsza. Jak sie ma jakosc "toczenia" Rubino w porownaniu do Corsy?

Co do Veloflexow, zauwazylem, ze sa podatne na przebicia gdy sa blisko max przewidywanego przebiegu, bardziej w mokrych niz suchych warunkach.

 

"The Veloflex manufacturing process uses some slow curing glues. My sources recommend 6 months in a dark and dry basement before they're ready. Manufacturing month and year is stamped on the base tape. In Italian of course.
Vittorias, Continentals and Schwalbes are made using modern manufacturing techniques and are ready to go as they leave the factory gates".


#2558 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 styczeń 2014 - 21:58

Przeczytałem ostatniego posta i przypomniało mi się, że kolega na miniony sezon kupił Open Corsa CX i był z nich bardzo zadowolony aż do deszczowego startu na Torze Poznań. Wspominał, że kilka razy mu odjechały.



#2559 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 08 styczeń 2014 - 00:01

Dzięki za rady i opinie  ;-)  Ostatecznie zdecydowałem się na veloflex corsa. W czwartek/piątek powinny dojść do mnie więc w weekend pewnie będzie pierwsza jazda na nich ;-)



#2560 k.abr

k.abr
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 09 styczeń 2014 - 12:21

Witam serdecznie, 

Panowie, mam pytanie i zarazem prośbę. Szukam opon na nowy sezon. 

Obecnie mam założone standardowe opony bontrager, montowane w treku, ale już powoli mają dość, a już na pewno będą miały dość po zimie, zauważyłem, że przy niższych temperaturach się dużo szybciej zużywają. Ale wracając do tematu. Potrzebuje kompletu opon o szerokości 23, a cena? tutaj za komplet nie chciałbym dać więcej niż 150-160zł. max 200zł.  Byłoby coś godnego w tym przedziale cenowym?





Dodaj odpowiedź