Witam!
Do tej pory jeździłem na oponach Schwalbe Lugano rozmiar 700x23C ale po 4000 km już się wysłużyły więc czas na zmianę. Poszukuję dobrych opon w cenie do 60 zł za sztukę. Zastanawiam się nad Michelin Dynamic Sport ale nie wiem czy warto?
Posted 16 January 2014 - 22:42
Witam!
Do tej pory jeździłem na oponach Schwalbe Lugano rozmiar 700x23C ale po 4000 km już się wysłużyły więc czas na zmianę. Poszukuję dobrych opon w cenie do 60 zł za sztukę. Zastanawiam się nad Michelin Dynamic Sport ale nie wiem czy warto?
Mój rower: Trek Madone 2.1 2014
Posted 17 January 2014 - 22:08
W BikeStacja na Allegro są 2 sztuki Mavic Aksion 25mm po 49z
Zakupiłem te oponki, na mokrym tragiczne, bardzo trzeba uważać. Na suchym wszystko ok, ładnie się toczą, myślę że trochę lepsze jak Duro Hypersonic. Ich wada to to że BAAARDZO ciężko wchodzą na obręcz, trzeba mieć mocne łyżki żeby je założyć.
Posted 17 January 2014 - 22:56
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 17 January 2014 - 23:16
Przesada. Na Conti Ultrasport jeździłem w ulewnym deszczu i jeżdżę w zimie przy szronie na asfalcie. Żadnej wywrotki, żadnego uślizgu. Pewnie są lepsze opony na mokrą nawierzchnię, ale to nie jest tak że na tych Continentalach jazda jest koszmarna. To bardzo dobre oponki w stosunku jakośc - wytrzymałośc - waga- cena. Po całej zimie na trenarzeże i starciu gumy przez następny sezon nie złapałem na nich żadnego kapcia. Na nowy sezon też kupuję Ultra sporty ( czy tam Ultra race bo chyba nazwa się zmieniła ).
Posted 18 January 2014 - 08:54
Ja też nie potwierdzam. Mam GP4000 na pomarańczowym bieżniku i o wiele lepiej się trzymają mokrego asfaltu niż właśnie np. Schwalbe Lugano, które długo ujeżdżałem i się już mocniej potrafiły ślizgać. Ja akurat ostro nie biorę zakrętów, więc u mnie przyczepność wychodzi przy ostrym hamowaniu - różnica była naprawdę duża.
Posted 18 January 2014 - 10:57
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 18 January 2014 - 11:16
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 20 January 2014 - 09:07
Też szukam jakiegoś kompletu i wybór jednak padnie na Conti Ultrasport. Komplet zwijanych na Allegro w cenie 140 zł plus koszt wysyłki. Stosunek cena/jakość wyśmienity. Na mokrym spisywały się u mnie więcej niż przyzwoicie.
Posted 26 January 2014 - 16:42
Też szukam jakiegoś kompletu i wybór jednak padnie na Conti Ultrasport. Komplet zwijanych na Allegro w cenie 140 zł plus koszt wysyłki. Stosunek cena/jakość wyśmienity. Na mokrym spisywały się u mnie więcej niż przyzwoicie.
Ja z koleji ultrasporty [ białe drutówki ] zajeździłem w jeden sezon.. No i podtrzymuję opinię kolegów że ślizga się to na mokrym przeokrutnie..
Posted 27 January 2014 - 21:04
Witam,
Potrzebuję pomocy w wyborze opon na zbliżający się sezon. Z powodu różnych obowiązków jeździłem do tej pory (i pewno będę dalej) stosunkowo rzadko (ok. 100-120 km na tydzień), ale cenię sobie przede wszystkim trwałość opon.
Ponieważ ważę ok. 95kg to raczej w grę wchodzą tylko opony do 10 barów (przy 8 dość ciężko się kręci). Zastanawiałem się więc nad Schwalbe Durano Plus oraz Veloflex Corsa, przy czym waga tych drugich bardziej mnie przekonuje.
W sklepie cyklomania są dwie wersje Corsy: 700x20 i 700x23 - do tej pory jeździłem zawsze na oponach 700x23, ale różnica ceny obu tych wersji (114zł a 128zł) skłania mnie do zakupu 700x20 - pytanie zatem czy warto zaoszczędzić te 28zł?
Posted 27 January 2014 - 21:27
Nie wiem czy Corsa bedzie dobra dla Ciebie. Na pewno jest jedna z nalepiej toczacych sie opon ale nie nalezy do najtrwalszych.
Jesli sie na nia zdecydyjesz, nie warto brac 20mm. Zdecydowanie 23, bedzie bardziej komfortowa. Dla Twojej wagi, tyl 120-125psi, przod 110-115psi.
Posted 28 January 2014 - 10:17
No to jaką oponę byście proponowali? Za komplet jestem w stanie zapłacić max 250zł. Czy Durano (lub Durano Plus) byłaby ok?
Tak jak mówię, zależy mi na tym, by opona była trwała, o przebicia się jakoś bardzo nie martwię (przez ostatnie 2000km żadnego kapcia), bo jeżdżę głównie po niedawno remontowanych drogach z dość niewielką jak na polskie realia liczbą dziur, jednak wolałbym, żeby opony nie ścierały się za szybko i tak jak moje pierwsze Maxxisy Detonatory nie zrobiły się po sezonie szmacianką (strasznie cienkie).
W zeszłym roku używałem drucianych Schwalbe Blizzard i guma na środku jest w nich nadal w dobrym stanie (nie zdarła się aż tak bardzo), jednak przy brzegu opony, na całym obwodzie z obu stron lekko się rozwarstwia (zapewne z powodu tego że ładowałem w nie nieco więcej niż zalecane 8 barów), stąd decyzja o zmianie.