Naprawdę aż tak źle z tymi Pro4? Jaką miałeś szerokość, 23mm czy 25 mm? Zmieniałeś obwód koła w liczniku przesiadając się z Hutchinsonów? Znając inne opony Mchelina przypuszczam, że nawet te Pro4 w rozmiarze 23 mm są realnie o około 2-3 mm szersze i wyższe od Hutchinsonów, nie mówiąc już o Pro4 w wersji 25 mm (http://www.bicyclero...ice-course-2014). Ja chętnie założyłbym te grubsze miśki , ale na razie mam spory zapas opon (dwa prawie nowe komplety: Vittoria Rubino Pro Slick, Rubena Phoenix Racing Pro, jednego Lithiona 2 i jeszcze Hutchinson Atom, ale ten już trochę spękany). Atom wcale nie wydaje mi się jakiś super szybki (ale miałem tylko z przodu), choć na odporność na przebicie nie narzekałem.
Jakie Kupić Opony?
#3082 Gosc_grzesiek32_*
Posted 06 July 2015 - 16:51
Obwód w liczniku oczywiście zmieniałem na większy
Zresztą z tego co pytam ludzi, sporo osób uważa że michelin tylko pro 2 miał dobre a następne wersje były bardziej mułowate
#3084
Posted 09 July 2015 - 17:34
założyłem Michelin pro4 SC 25c 500km są jak nowe więc robiąc 6 tyś uważam to za dobry wynik , kapcie łapie się nie przez oponę a raczej przez ciśnienie w oponie i rodzaj dętki wyleczyłem się z ultra light itp i kapci nie łapie pilnuje ciśnienia i jest ok , wcześniej były Victoria cosa evo nie polecam 3 tys i śmietnik continental 4000 wersja pierwsza są ok , ale mam wrażenie ,że na Michelinach lepszy komfort używam pomiaru mocy i nie widzę różnicy w oporach toczenia prędkości na sprawdzonych odcinakach z góry , czy po prostym są takie same , ale to tylko moje odczucie każdą oponę możemy załatwić na pierwszych kilometrach hamując i blokując koło z góry i nic jej nie pomoże lub złe ciśnienie i też jest po oponie
#3088
Posted 16 July 2015 - 18:42
Niestety najechałem na ostry kamyk i rozciął on mi bok opony. Specjalnie wypchałem palcami do zdjęcia żeby było widać, że jest na wylot dziura w oponie. Czy da się z tym coś zrobić? Czy wulkanizator zrobi mi coś z tym? Bo na oponie bym jeszcze pojeździł bo rowki się nie wyrobiły. Jak właduję w taką oponę dużo barów to pewnie zacznie dętka wychodzić przez ta dziurę.
Attached Files
#3089
Posted 16 July 2015 - 18:48
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3090 Gosc_marvelo_*
Posted 16 July 2015 - 19:03
Poczytaj też tutaj:
http://szosa.org/top...rzecięta-opona/
I daj jeszcze zdjęcie od środka opony, aby było widać na jakiej długości przecięty jest oplot.
Naprawa oczywiście na własne ryzyko, ale można spróbować.
#3091
Posted 16 July 2015 - 20:18
Takie coś. To bok opony więc ryzyko jeżdżenia chyba nie jest takie dużo. Wolałbym oddać do wulkanizatora żeby od wewnątrz jakąś łatkę wstawił.
Attached Files
#3092
Posted 16 July 2015 - 20:30
Daj tę oponę na przód, bo tu oponę działają znacznie mniejsze naprężenia. Pod to przecięcie podłóż kawałek starej opony albo ze dwa kawałki starej dętki. Dobij, obserwuj jak się zachowuje, w razie czego wyrzuć.
- Julkos likes this
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3093 Gosc_solid_crank_*
Posted 16 July 2015 - 20:43
@Julkos, z mojej emerytury gotów Ci jestem dosłać 20 zł. Dołóż i kup nową oponkę. Zycie Ci niemiłe? Zwróć uwagę, że nikt Cię do jeżdżenia na tym nie zachęca. Moim zdaniem nadaje się (po naprawie) jedynie do trenażera...
- kaloo, X-RAY and Senninho like this
#3094
Posted 17 July 2015 - 08:41
wywal w kosz lub jak piszą na zimę na stacjonarne urządzenia , jak się wysypiesz narobisz sobie większych szkód niż opona warta nie wspomnę o zdrowiu bo tego na zł nie przeliczysz , a doradców od napraw opon podziwiam za fantazję podajcie adres wyślę wam takich parę sztuk to sobie podkleicie starą dętką lub oponą podziwiam ten tok rozumowania
- astronom, kaloo and X-RAY like this
#3095 Gosc_kobrys_*
Posted 17 July 2015 - 09:13
Dodajmy do tego fakt, że jak się wysypiesz na czymś takim to powinni Cię składać za Twoje własne pieniądze nawet w NFZ...
Cóż - opona rzecz nabyta - gdybyś wiedział ile i czego tam jest w środku oraz jakie obciążenia punktowo działają to byś zrozumiał, że sama guma przy naprawianiu nic nie warta... z drugiej strony napompuj do 10 bar, usiądź na rower i prawdopodobnie od razu się rozleci do końca.
Chcesz to podam Ci namiar do rodziny, z której kolarz w roku ubiegłym na rowerze na zakręcie wypadł z drogi i już go z nami nie ma... jeżdżąc z taką oponą zwiększasz swoje szanse na pójście podobną drogą...
Jak po takim tekście dalej chcesz naprawiać to skasuj temat aby nikomu innemu nie przyszło to do głowy...
- X-RAY likes this
#3096
Posted 17 July 2015 - 11:18
wywal w kosz lub jak piszą na zimę na stacjonarne urządzenia , jak się wysypiesz narobisz sobie większych szkód niż opona warta nie wspomnę o zdrowiu bo tego na zł nie przeliczysz , a doradców od napraw opon podziwiam za fantazję podajcie adres wyślę wam takich parę sztuk to sobie podkleicie starą dętką lub oponą podziwiam ten tok rozumowania
Sorry spec, ale co zrobisz jak się opona przetnie na długości 1 cm a do domu masz 100 km? I jest 21:40?
Podkładasz wtedy kawałek opony, dobijasz nie do 8 ale do 5-6 bar i jedziesz dalej. Dojeżdżasz do domu bez awarii. Zwykle potem kupuje się nową oponę a przeciętą wyrzuca. Zanim to nastąpi zwykle wykręca się w miejscu kilka razy po 50-150 km. Zdarzało się, że w sumie kilkaset km na przeciętej z takim podkładem jeździłem...
Kiedyś nie miałem kawałków opon i pod 2 cm przecięcie podłożyłem tekturowe pudełko z zapasowej dętki. To było w Kanadzie, koło Toronto gdzie transportu publicznego nie ma. Tektura wytrzymała te 35 km, dojechałem do domu praktycznie w ostatnim momencie zanim nie przetarła się do końca i nie wybuliło nowej dętki...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3097
Posted 17 July 2015 - 12:54
Sorry spec, ale co zrobisz jak się opona przetnie na długości 1 cm a do domu masz 100 km? I jest 21:40?
Podkładasz wtedy kawałek opony, dobijasz nie do 8 ale do 5-6 bar i jedziesz dalej. Dojeżdżasz do domu bez awarii. Zwykle potem kupuje się nową oponę a przeciętą wyrzuca. Zanim to nastąpi zwykle wykręca się w miejscu kilka razy po 50-150 km. Zdarzało się, że w sumie kilkaset km na przeciętej z takim podkładem jeździłem...
Kiedyś nie miałem kawałków opon i pod 2 cm przecięcie podłożyłem tekturowe pudełko z zapasowej dętki. To było w Kanadzie, koło Toronto gdzie transportu publicznego nie ma. Tektura wytrzymała te 35 km, dojechałem do domu praktycznie w ostatnim momencie zanim nie przetarła się do końca i nie wybuliło nowej dętki...
Idąc tą logiką dlaczego tylko kilka razy a nie do końca sezonu albo jeszcze dłużej? Albo uznajemy że opona to szmelc (a tak jest jeśli możemy dobić ją tylko do 5 barów) i wymieniamy od razu, albo bijemy 8 i jeździmy dalej, uznając że tak jest bezpiecznie. Osobiście nie uznaję tu półśrodków, a zakładając że nie mieszkasz na totalnym zadupiu gdzie do sklepu rowerowego jest 200km, nie ma problemu z kupieniem od razu nowej opony. Sorry ale to o czym piszesz to czysta herezja i druciarstwo.
- astronom likes this
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#3098
Posted 17 July 2015 - 13:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3100
Posted 17 July 2015 - 13:25
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?