Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3101 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 17 lipiec 2015 - 13:28

Nawiązałem do poniższego fragmentu wypowiedzi, nie brałem pod uwagę że chodzi o trenażer, sorry

 

Zanim to nastąpi zwykle wykręca się w miejscu kilka razy po 50-150 km. Zdarzało się, że w sumie kilkaset km na przeciętej z takim podkładem jeździłem...

Kiedyś nie miałem kawałków opon i pod 2 cm przecięcie podłożyłem tekturowe pudełko z zapasowej dętki.

 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3102 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 17 lipiec 2015 - 13:45

Miałem praktycznie identyczną sytuację w Trzebnicy, wymiana dętki , ręczną pompką dobiłem do max 5 atm i do mety tak ostrożnie jak tylko się da. Na zjeździe do miasta strzał z dętki i tyle, do mety było ok 1 km więc sobie doszedłem 😀 opona w takim stanie to śmieć i tyle


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka



#3103 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 lipiec 2015 - 14:18



 a doradców od napraw opon podziwiam za fantazję podajcie adres wyślę wam takich parę sztuk to sobie podkleicie starą dętką lub oponą podziwiam ten tok rozumowania   

To, co ja zrobiłem kiedyś z oponą Michelin Hi-Lite Comp było dość skrajnym przypadkiem i dzisiaj pewnie bym już tego nie powtórzył, jednak dało mi to jakieś pojęcie o wytrzymałości tak naprawionej opony.  Opona Julkosa ma dużo mniejsze rozcięcie i ja osobiście bym spróbował. Łatka musi być jednak z wytrzymałego na rozciąganie materiału (tekstylna opaska na obręcz spełnia te warunki, bo jest dostosowana do takich ciśnień) oraz musi pokrywać dużo większą powierzchnię niż samo rozcięcie. Wrzucam jeszcze raz zdjęcie, jak ktoś nie widział.

DSCF0299J_npxrawe.JPG

DSCF0297J_npxrasx.JPG

Ja nie zachęcam do takiej naprawy, ale próbuję podzielić się swoimi doświadczeniami, do czego służy właśnie Forum, a każdy ma swój rozum i bierze odpowiedzialność za swoje własne działania. I raczej liczyłbym tu właśnie bardziej na własną inwencję i solidność, niż na wulkanizatora (który pewnie i tak odmówi wykonania takiej naprawy, czemu wcale się nie będę dziwił). 

Wiem, że niektórzy z Was nawet dętek nie kleją, bo przecież to grozi katastrofą. Ja dętkę wyrzucam dopiero po kilku (lub nawet -nastu) łatkach i żyję.   


  • Julkos lubi to

#3104 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 17 lipiec 2015 - 15:33

 

Wiem, że niektórzy z Was nawet dętek nie kleją, bo przecież to grozi katastrofą. Ja dętkę wyrzucam dopiero po kilku (lub nawet -nastu) łatkach i żyję.   

 

To prawda, dętki kleję tylko w drodze i dopiero gdy zużyję zapas i nie dlatego że grozi to katastrofą, ale uważam że 20 zł za cenę spokoju to nie jest dużo. 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3105 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 17 lipiec 2015 - 15:45

Klejona dętka (ale dobrymi łatkami!) wytrzyma naprawdę dużo, jeśli się jej coś stanie to będzie to dziura ale już raczej w innym miejscu.

 

X-RAY  - ja opisałem sytuacje ekstremalne, które mi się naprawdę przytrafiły a nie herezje. Poparz na moje wpisy w "mój dzisiejszy trening" w maju albo czerwcu 2010 oraz lipcu/sierpniu 2013.

Oczywiście zawsze takie opony lądują prędzej czy później w koszu. Raczej prędzej, bo niekiedy w miejscu dojeżdżam je na luzie aż dotrze nowa opona (wolę wysyłkowo bo taniej i jeszcze parę innych gratów kupuję). 

"Patent" na podkładanie kawałków opon pod duże przecięcia otrzymałem od pierwszych naszych uczestników RAAM (konkretnie Bogusława K.) i od tamtego czasu bez dwóch kawałków opon (obok pompki, dętki i łatek) się nie ruszam.

 

Żeby nie było że na szmelcu tylko jeżdżę to przed chwilą wymieniłem Continentala GP 4000SII po 8.5 tyś z przedniego koła (pójdzie wnet na tył) i założyłem nowego ;) Stary sprzed roku w czerwcu zaczął się wypłaszczać i zauważalnie zwiększał opory.


  • X-RAY lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3106 SEMx

SEMx
  • Użytkownik
  • 50 postów

Napisano 21 lipiec 2015 - 22:11

jako że obecne opony prawie wyzionęły ducha przymierzam się do ich wymiany i chętnie poznałbym Wasze propozycje "a propos" 

jakieś tam swoje typy mam ale nie chciałbym niczego sugerować przed poznaniem Waszych opinii 

kluczowe wymagania to najwyższa z możliwych przyczepność , zarówno na suchym jak i na mokrym

odporność na zużycie oraz cena to sprawa drugorzędna , choć nie ukrywam że wolałbym nie przepłacać za opony , których potencjału nie będę w stanie wykorzystać jako szosowy nowicjusz 

no i ważę 90 kilo 

 



#3107 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 21 lipiec 2015 - 23:23

Jeśli przyczepność to veloflexy.
  • patolog lubi to

#3108 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 03 sierpień 2015 - 16:08

Panowie, co powiecie na coś takiego: "Tubeless pozwala na osiągnięcie niższych oporów toczenia ze względu na brak tarcia pomiędzy dętką, a oponą." Przeczytałem dzisiaj na bikeworld.pl i trochę mnie zamurowało. Tarcie miedzy oponą i dętką zwiększa opory toczenia? Trochę mi się to dziwne wydaje. Ktoś coś może o tym napisać?

#3109 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 03 sierpień 2015 - 16:13

Jeśli dętka by się poruszała w środku to może działać jakaś tam bezwładność i może spowalniać jak nie nadąży za ruchem opony. To już są jakieś laboratoryjne dywagacje.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3110 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 sierpień 2015 - 16:23

Jeśli dętka by się poruszała w środku to może działać jakaś tam bezwładność i może spowalniać jak nie nadąży za ruchem opony. To już są jakieś laboratoryjne dywagacje.

Nie, nie to nie o to chodzi.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3111 Gosc_Omega_*

Gosc_Omega_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2015 - 14:49

Muszę zmienić opony. Za często łapię gumę. Chyba są już po prostu stare. Może ktoś zasugerować jakieś?

W miarę niskie opory toczenia, powinny też być wytrzymałe, jestem dość ciężki. Cena nie ma dużego znaczenia.



#3112 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 14 sierpień 2015 - 14:55

conti gp4000s, ultrasporty, zafirro, rubino, zaleznie od budzetu



#3113 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 sierpień 2015 - 15:02

Durano tez wolno się ścierają



#3114 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 14 sierpień 2015 - 18:25

Jeżeli nie masz ograniczeń budżetowych to wybór jest prosty wg mnie : Continental gp 4000s II , lub Conti grand prix 4 seasons vectran - pancerne opony na każde warunki

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka



#3115 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1037 postów
  • SkądStargard

Napisano 15 sierpień 2015 - 11:49

Muszę zmienić opony. Za często łapię gumę. Chyba są już po prostu stare. Może ktoś zasugerować jakieś?

W miarę niskie opory toczenia, powinny też być wytrzymałe, jestem dość ciężki. Cena nie ma dużego znaczenia.

 

Od jakiegoś czasu jeżdżę na Michelin Pro 4 Endurance w rozmiarze 25x700. "Przesiadłem" się z Conti 4 Sesons. Miski są równie odporne na przebicia co Conti, po 5000 km ani jednej gumy. Michelin mają twardszą mieszankę gumy dzięki czemu opona nie łapie tak wielu mikronacięć co Conti. Na tylnej oponie prawie nie widać zużycia, na przedniej widać jeszcze środkowy "grzebień".

Dzięki promocjom w Decathlonie w cenie jednej Conti kupiłem 2 Michelin i obecnie mam i aż 6 sztuk. 


  • X-RAY lubi to

#3116 morel

morel
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 27 sierpień 2015 - 00:41

Bez zbędnego owijania w bawełnę - skatowałem swoje opony na trenażerze do takiego stopnia, że tylna ma "na oko" dwa razy większą powierzchnię styku niż przednia. Przymierzam się do zakupu nowych, których już nie będę niszczył trenażerem. Nie jeżdżę zbyt dużo, ale za to głównie po mieście (Warszawa jeśli to cokolwiek zmienia). Przymierzałem się do zakupu Schwalbe Ultremo ZX, ale z tego co zauważyłem na stronie producenta już ich nie mają w ofercie. Budżet w zasadzie nie gra roli, bo i tak przy mojej częstotliwości użytkowania prawdopodobnie starczą mi na kilkukrotnie dłuższy okres niż forumowym weteranom. Brałem pod uwagę póki co Vittoria Rubino Pro, Schwalbe Pro One, Michelin Pro i Continental Grand Prix 4000S. Jestem otwarty na wszelkie sugestie.



#3117 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 sierpień 2015 - 09:25

Od jakiegoś czasu jeżdżę na Michelin Pro 4 Endurance w rozmiarze 25x700. "Przesiadłem" się z Conti 4 Sesons. Miski są równie odporne na przebicia co Conti, po 5000 km ani jednej gumy. Michelin mają twardszą mieszankę gumy dzięki czemu opona nie łapie tak wielu mikronacięć co Conti. Na tylnej oponie prawie nie widać zużycia, na przedniej widać jeszcze środkowy "grzebień".

Dzięki promocjom w Decathlonie w cenie jednej Conti kupiłem 2 Michelin i obecnie mam i aż 6 sztuk. 

Mogą za to mieć słabszą przyczepność na mokrym. ;) Coś za coś...



#3118 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 07 wrzesień 2015 - 12:29

Jaką oponę polecacie pod rowerzystę o masie 90kg (rower ok. 11kg) - chciałbym coś szybkiego (z niskimi oporami toczenia) ale przy tym dosyć odporne na przebicia. Rozmiar 700x28 ze względu na moją masę i chęć zachowania resztek komfortu. Przejrzałem forum i sam już nie wiem co kupić :)


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar


#3119 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 wrzesień 2015 - 13:18

Jak na treningi to ja bym polecał coś tańszego, a szczególnie na tył gdzie może być nawet drut. Zwijane Durano na przodzie i drut na tyle, bo pod tobą i tak będzie szybko się ścierać więc w tym samym czasie zajedziesz dwie tylne i jedną przednią. To tak z praktycznego punktu widzenia :)


  • astronom lubi to

#3120 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 wrzesień 2015 - 19:54

Jak na treningi to ja bym polecał coś tańszego, a szczególnie na tył gdzie może być nawet drut. Zwijane Durano na przodzie i drut na tyle, bo pod tobą i tak będzie szybko się ścierać więc w tym samym czasie zajedziesz dwie tylne i jedną przednią. To tak z praktycznego punktu widzenia :)

No tak, tańsza na tył, a potem będzie się ślizgał jak na lodzie. Bez sensu...

Kupić cały komplet raz a porządnie. I to nie z jakichś tanich - tanie opony szybko się mszczą i jest to kwestia niepodważalna. A do tego teraz dobre opony już są z reguły tylko zwijane.

A tylna się ściera szybko - owszem, ale przecież co jakiś czas opony można zamieniać, sam to czynię. Szkoda mi zajeżdżać oponę głównie tylną, a tak to przynajmniej równomiernie się zużyją i obie równocześnie do kibla albo na pamiątkę pójdą.





Dodaj odpowiedź