Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3201 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 październik 2015 - 08:59

Zależy od mieszanki. Często jest nieco twardsza, więc w wielu modelach (ale nie wszystkich) okaże się, że będą trwalsze.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3202 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 21 październik 2015 - 10:13

moje miśki pro4 endurance 23 mm po 5,5k są już trochę kwadratowe, waga moja z rowerem około 88kg



#3203 Jackk3

Jackk3
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądCalgary

Napisano 21 październik 2015 - 15:25

moje miśki pro4 endurance 23 mm po 5,5k są już trochę kwadratowe, waga moja z rowerem około 88kg

To i tak bardzo dobry wynik.



#3204 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 21 październik 2015 - 15:42

a zapomniałem dodać, że kwadratowa jest tylko opona z tyłu, przednia jest w super stanie, m jeszcze ten pasek "nowości" na środku



#3205 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 październik 2015 - 17:54

kwadratowa czy spłaszczona opona nie nadje sie do agresywnej jazdy , zwłaszcza kornerowania , tracimy przyczepność  nagle i niespodziewanie .

 

nie będe polecał  bo nie chce brać odpowiedzialnosci za czyjeś użytkowanie, ale , pare dni testowałem sobie oponki Hutchinson Atom , 180 g , waga , i wg mojej opini oponka wąska, ale ciekawa .

Realatywnie jest tania , przynajmniej była w Decathlonie , i jeżdżąc w warunkach pogodowych jak ostatnio , czyli i zimno i mokro , ma dobre trzymanie , sama guma już w dotyku  ma tarcie na powierzchni np w stosunku do gp 4000s  po których paluchy sie ślizgają .

Ale oponka ta wykazała dopiero swoje łaściwości po założeniu na felgi C 18 mm , przy wąskiej obreczy , trakcja była gorsza .

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3206 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 październik 2015 - 18:08

nie będe polecał  bo nie chce brać odpowiedzialnosci za czyjeś użytkowanie, ale , pare dni testowałem sobie oponki Hutchinson Atom , 180 g , waga , i wg mojej opini oponka wąska, ale ciekawa .

Realatywnie jest tania , przynajmniej była w Decathlonie , i jeżdżąc w warunkach pogodowych jak ostatnio , czyli i zimno i mokro , ma dobre trzymanie , sama guma już w dotyku  ma tarcie na powierzchni np w stosunku do gp 4000s  po których paluchy sie ślizgają .

Ale oponka ta wykazała dopiero swoje łaściwości po założeniu na felgi C 18 mm , przy wąskiej obreczy , trakcja była gorsza .

A czy przypadkiem ta opona nie jest według producenta zalecana tylko na dobre warunki (przynajmniej te w Decathlonie miały oznaczenie na jazdę bezdeszczową)?



#3207 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 październik 2015 - 09:24

Nie wiem nie pamiętam ale wiem jak jadą

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3208 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 23 październik 2015 - 08:22

Miałem różne opony szoszowe ostatnio głównie te lżejsze "wyścigowe" np. GP4000S (ogromny problem z nitkami), teraz mam Vittoria Rubino Pro slick i po ok 6k tylna już jest trochę kwadratowa. Teraz chciałbym spróbować czegoś tańszego, cięższego ale może wytrzymalszego.

 

Co myślicie o Lithion 2? Są w decu w przyzwoitej cenie:)



#3209 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 październik 2015 - 08:33

Może continental ultra sport albo vittoria zaffiro? Tanie i dobre.

Sent from my MIST using Tapatalk



#3210 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 23 październik 2015 - 09:05

Zerknąłem na strony producentów i UltraSport II są tylko jedne co ważą 240g, reszta >300.

 

Vittoria Zaffiro Pro ważą 240g i mają dobre opinie ale wyjdą mnie trochę drożej (jakieś 20-25zł/szt) niż Micheliny Lithion 2 (220g) z decathlona.

 

Poczekam jeszcez na inne opinie na pewno ktoś ujeżdża Lithiony 2 :)



#3211 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 23 październik 2015 - 09:30

Wpisz w wyszukiwarce tego tematu lithion, coś się znajdzie przy 160 stronach :)

#3212 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 23 październik 2015 - 11:11

Używałem kiedyś Lithion i Lithion II w wersji 25c i 23c. 23c miała w rzeczywistości 25 mm. Wytrzymywały mi około 4-5 tys. km, ale wymieniałem je jak już tył robił się kwadratowy (pewnie na siłę dałoby się jeździć z 10 tys. km).

Teraz jeżdżę na Pro 3 sc, które zmieniam co 3-4 tys. km (te opony są dużo bardziej przyczepne od Lithionów, szczególnie na mokrym - a przynajmniej są przewidywalne - na zakręcie czuć pierwsze oznaki wchodzenia tyłu w poślizg i da się skorygować jazdę, a Lithion od razu wpadał w poślizg i robiło się bardzo niebezpiecznie). Są jednak mniej komfortowe od Lithionów, chyba przez mniejszą rzeczywistą szerokość.

Miałem też Pro 4 endurance. Tył wytrzymał mi 5-6 tys. i zrobił się kwadratowy. Przód jeszcze był dobry, ale też go zmieniłem, bo wolę mieć takie same opony z przodu i z tyłu (ten sam rodzaj, ta sama data produkcji).

 

Opony warto zmieniać częściej, bo nowe gumy są zawsze bardziej komfortowe od zużytych i są bezpieczniejsze (mają świeższą gumę, stara guma parcieje i ma już inne właściwości). Zauważyłem, że na oponach nie warto oszczędzać.



#3213 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 październik 2015 - 13:05

Potwierdzam o Lithionach to, co napisał Maitre.

To dobre, komfortowe opony (zwłaszcza "dwójki" są wyraźnie szersze niż podana nominalna szerokość). Może na mokrym nie są zbyt przyczepne, ale ja osobiście i tak w takich warunkach nie ryzykuję, a na suchym nie miałem zastrzeżeń. W dodatku jakość wykonania  (pomimo że chyba Made in Thailand) moim zdaniem lepsza niż konkurencji w podobnej cenie lub nawet droższych (Vittoria, Rubena, Hutchinson).

Chodzi mi głównie o jakość oplotu (brak strzępienia), okrągłość (Rubeny Phoenix i Vittoria Rubino Slick u mnie od nowości miały spore bicie pionowe, a Atom od Hutchinsona był równy i miał świetną przyczepność (zgadzam się tu ze SPIKE'iem), ale za to guma parciała i się rozwarstwiała).

Lithion 2 to mój typ na oponę treningową.  

 



#3214 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 23 październik 2015 - 14:01

Dzieki za opinie, mysle, ze je wyprobuje zwlaszcza, ze za 64/zl na szt z dostawa gratis to fajna cena :)



#3215 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 26 październik 2015 - 13:17

Masz negatywne opinie nt Conti Ultra Sportów czy w połączeniu w/w?  Jakie są Wasze opinie o Ultra Sportach Conti zwijanych ?
 
Zaproponowane przez jednego z kolegów Michy pro3race są rzeczywiście dobre cenowo ale mam dużo znajomych , którym te opony się sypią bardzo szybko. Tylko nie pamiętam czy 3czy4 - muszę dopytać na zbiórce ;) Mają też widzę inne opony w nizszych cenach przy zakupie 2 szt.

Nie używałem Ultra Sport, ale przypuszczam, że skoro Vectranu nie mają i oplot jest rzadszy to mogą być bardziej podatne. A może się mylę? :) Na GP4000 przez ponad 3000 km ani kapcia nie złapałem i myślę, że tak dalej będzie. Mimo wszystko osprzęt do łatania wożę.

#3216 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 31 październik 2015 - 09:57

Skoro już jesteśmy w temacie: od jakiegoś czasu śmigam na WTB Cross Boss - zdobyłem parę w dobrej cenie.

 

Zakładałeś je na obręcze pod system bezdętkowy czy zwykłe? Jak określisz stopień trudności ich montażu w skali od 1 do 10? Będzie możliwa wymiana dętki w terenie bez specjalnych wspomagaczy (płyn do mycia naczyń) przy użyciu tylko łyżek?



#3217 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 31 październik 2015 - 12:09

Posiada ktoś oponki Specialized S-Works Turbo? 



#3218 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 październik 2015 - 13:01

Zakładałeś je na obręcze pod system bezdętkowy czy zwykłe? Jak określisz stopień trudności ich montażu w skali od 1 do 10? Będzie możliwa wymiana dętki w terenie bez specjalnych wspomagaczy (płyn do mycia naczyń) przy użyciu tylko łyżek?

Mocowałem na zwykłych Mavikach Open Pro i CXP 33. Montaż 8/10, bez bardzo sztywnych łyżek nie ma mowy o montażu - ale to typowe przy oponach TLR.

Osobiście jeżdżę (jeszcze) z dętkami, ale wiem, że uszczelniają się bardzo dobrze. Po kilku ostatnich jazdach i naprawdę nieciekawych momentach mogę je też bardzo pochwalić za odporność na przebicie i rozcięcie - sam się zdziwiłem w kilku momentach, że przetrwały.
  • dywyn lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3219 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 31 październik 2015 - 14:40

Bardzo dziękuje za odpowiedź. Domyślam się, że jest znacznie trudniej niż w przypadku opon bezdętkowych dla mtb. Takie Schwalbe Rocket Ron 2.1 tubeless wchodziło nie trudniej niż Conti GP4000 na carbonową obręcz. Chyba skusze się wypróbuję te Cross Brosy bo wyglądają fajnie i mają wiele pozytywnych opinii. W sumie na przełaju nie jeżdżę naprawdę daleko od domu, wiec jeśli połamię łyżki to dam rade wrócić z buta :)



#3220 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 04 listopad 2015 - 22:04

Powoli moje gatorskin się kończą i tu szukam czegoś lżejszego i tak samo odpornego na przebicie.
Focus user! :-P



Dodaj odpowiedź