Jakie Kupić Opony?
#3221
Posted 04 November 2015 - 22:08
Po przebiegu 7k tył spłaszczony, wcześniej jechał 2k na przodzie, później zapomniałem zmienić. Znaczniki jeszcze widoczne. Nic nie sparciało ani się nie odwarstwiło. Pompowane zawsze na 8bar , moja waga 100kg. Wcześniej miałem 23mm i tamte się odwarstwiały.
Nie miałem żadnych problemów z trakcją, jeden kapeć na szkle, szpara w oponie 5mm, nie powiększa się.
Po lekturze tematu nie wiem co kupić więc dokupuję to samo co miałem na tył i dalej jeżdżę.
#3222
Posted 09 November 2015 - 10:18
#3223 Gosc_grzesiek32_*
Posted 10 November 2015 - 23:25
kwadratowa czy spłaszczona opona nie nadje sie do agresywnej jazdy , zwłaszcza kornerowania , tracimy przyczepność nagle i niespodziewanie .
nie będe polecał bo nie chce brać odpowiedzialnosci za czyjeś użytkowanie, ale , pare dni testowałem sobie oponki Hutchinson Atom , 180 g , waga , i wg mojej opini oponka wąska, ale ciekawa .
Realatywnie jest tania , przynajmniej była w Decathlonie , i jeżdżąc w warunkach pogodowych jak ostatnio , czyli i zimno i mokro , ma dobre trzymanie , sama guma już w dotyku ma tarcie na powierzchni np w stosunku do gp 4000s po których paluchy sie ślizgają .
Ale oponka ta wykazała dopiero swoje łaściwości po założeniu na felgi C 18 mm , przy wąskiej obreczy , trakcja była gorsza .
Atomy są na suche warunki i ważą trochę więcej niż 180(chyba że są już jeżdżone to wtedy tak) .Znam je na wylot. Tzn nie oznacza to że na mokrym się nie pojedzie ale nie trzymają tak dobrze jak np micheliny pro 3 czy 4,trzeba po prostu bardziej uważać bo droga hamowania na mokrym jest dłuższa, z kolei micheliny nie umywają się ani trochę do atomow w kwestiach oporów.To kompletnie inna liga.Wytrzymałość jest podobna, u mnie ok 6 tys
Wczoraj w deca nabyłem kolejna parę atomow , 2szt za 119 i prędko nie wrócą do sprzedaży w takiej cenie
#3224
Posted 11 November 2015 - 02:38
#3227
Posted 16 November 2015 - 08:42
pękają dość konkretnie, na łączeniach kolorów i ciut nad miejscem gdzie włazi w obrecz. Mimo wszystko jak ktoś się liczy z tym, że to opony na 4k max, to są super. Do tego można je dorwać za 150ziko za komplet i w tym momencie robią się fenomenalne. Ja ze swojej strony mogę polecić bontragery r3. Waga jak atomy, właściwości praktycznie takie same + duuuużooo bardziej wytrzymałe i nie pękają. Po ponad 6k bardzo małe zużycie. Najtaniej widziałem 129 za sztukę, ale uważam, że są tego warte i moje kolejne opony to będą ponownie te.
#3228
Posted 11 December 2015 - 22:22
pękają dość konkretnie, na łączeniach kolorów i ciut nad miejscem gdzie włazi w obrecz. Mimo wszystko jak ktoś się liczy z tym, że to opony na 4k max, to są super. Do tego można je dorwać za 150ziko za komplet i w tym momencie robią się fenomenalne. Ja ze swojej strony mogę polecić bontragery r3. Waga jak atomy, właściwości praktycznie takie same + duuuużooo bardziej wytrzymałe i nie pękają. Po ponad 6k bardzo małe zużycie. Najtaniej widziałem 129 za sztukę, ale uważam, że są tego warte i moje kolejne opony to będą ponownie te.
Własnie na allegro wyrwałem Bontrager R3 po 87zł sztuka nówki, jak by co sprzedajacy pisze że ma jeszcze pare na zbyciu.
Oponki na przyszły sezon zobaczymy jak sie spiszą?
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#3231
Posted 16 December 2015 - 20:30
Jedna opona w mojej zimówce/deszczówce jest zużyta a na drugiej z niewielkim przebiegiem zauważyłem bardzo głęboki ubytek gumy aż do samego wewnętrznego oplotu. Postanowiłem kupić nowe opony. Wybór padł na Conti Gp 4 Seasons. Super drogie ale chwalone przez Was. Zastanawiałem się jaki rozmiar bo w drugim rowerze mam Gp 4000s 25 i mają naprawdę 28 mm. Uznałem, że wezmę 28 to w realu będzie 30-31 mm. Większy komfort, będzie można jeździć po gorszych drogach.
Jadąc na zakupy wstąpiłem do sklepu, patrzę są! Negocjacje ceny, szybka decyzja biorę. Niestety po założeniu okazuje się, że opony mają szerokość 25 mm z jakimiś dziesiątkami. W związku z tym, że byłem zdecydowany na te właśnie opony i napalony wziąłem je. Czy u Was też te opony są węższe niż podaje producent?
#3232
Posted 16 December 2015 - 20:42
U mnie było podobnie, też poniżej 26mm. Jednak po założeniu na szersze obręcze opona "urosła" do ponad 27mm.
#3234
Posted 28 December 2015 - 08:42
Czyżby wreszcie będzie można zapomnieć o problemach z przebiciami opon?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3237
Posted 28 December 2015 - 15:59
Czyżby wreszcie będzie można zapomnieć o problemach z przebiciami opon?
Ciekawy film. Oglądnąłem go po klatce, żeby przyjrzeć się, jak zachowuje się opona w momencie przejeżdżania przez gwoździe. No i sam nie wiem, co o tym myśleć. Wygląda mi na to, że jednak przebiły oponę. Gdyby tak nie było, koło uniosłoby się na nich, lub ugięła się guma. Tam nic takiego nie ma. Pytanie tylko, dlaczego nie zeszło powietrze? Może od wewnątrz jest struktura, która pod wpływem ciśnienia uszczelnia powstałą dziurę? Coś, w rodzaju kleju?
#3238
Posted 28 December 2015 - 16:47
#3239
Posted 28 December 2015 - 16:57
Ciekawe, czy to zwykły Pit-Stop - bo jeżeli tak, to niniejszym zapowiedź niezawodności w razie rzeczywistej awarii wkładam między bajki, dopóki ktoś nie wyprowadzi mnie z błędu
Jeżeli to nowy środek, mogłoby być bardzo ciekawie. Odporność na wyciek, nawet biorąc pod uwagę większą szerokość opony, jest imponująca.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?