Mam kupione dwa zestawy opon - S-works Turbo 24mm i Michelin Pro4 Service Course 25mm. Zastanawiam się które założyć do nowych kół. Które będą: szybsze? odporniejsze na przebicie? bardziej przyczepne?
Jakie Kupić Opony?
#3302
Posted 14 April 2016 - 13:31
Dzisiaj założyłem ten komplecik z deca Vittoria RUBINO PRO 25mm, do tej pory mialem zalozone to samo ale 23mm mialem wrocic do conti GP 4000s,ale stwierdzielm ze porownam sobie rozmiar tego samego modelu i marki i szczerze powiem ze wiecej chyba 23 nie zaloze komfort wzrósł wizualnie wyglada praktycznie tak samo, oko nie jest w stanie wychwycic takiej roznicy ale pokonwyanie przeszkod poprzecznych sporo wzroslo, ogolnie czuc ze rower porusza gładko, nie sprawdzalem osiagow czy niby ejst szybciej ze wieksze opory itd itd, bo na tym mi nie zalezy jakos specjalnie na zjezdzie lecialem dobrze ponad 60 i czucie roweru sie poprawioło, jest mniej nerwowy do tego cena za komplet w deca 150 z wysylka i do tego detki smiech na sali
ogolnie z tej 23mm bylem zadowolony bo nie łapałem kapci przez 1,5 roku, ale teraz jestem zadowolony jeszcze bardziej
#3305
Posted 14 April 2016 - 14:48
na wystarczajajcym nie mam zamiaru wszczynac polemiki chcialem tylko opisac swoje subiektywne uczucia pozdro
#3308
Posted 16 April 2016 - 20:26
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#3310 Gosc_marvelo_*
Posted 16 April 2016 - 23:56
Szerokość 35 mm to już raczej typowe opony trekking/cross/miejskie, zwykle dość ciężkie. Jeśli zadowolisz się szerokością 32 mm, to można znaleźć takie wersje opon szosowych (np. Continental UltraSport, Maxxis Detonator). Opory toczenia będą nieco mniejsze niż w trekkingowych, a masa nawet wersji drutowych nie przekroczy 500 g.
Z niedrogich opon 700x35 spokojnie znajdziesz w cenie do 60 zł coś z oferty Kendy, Continentala czy Schwalbe w wersjach z drutem i często z jakąś wkładką antyprzebiciową i odblaskowym paskiem.
Jedna z najtańszych propozycji, a przy tym w znośnej wadze: http://e-bmx.pl/opis...n-700-x-35.html
Radzę unikać najtańszych tzw. "kartoflaków" o grubych, nieelastycznych ściankach. Mogą ważyć nawet 800-900 g i toczą się ciężko.
#3311
Posted 21 April 2016 - 00:38
To i ja wrzucę swoje trzy grosze do tego "kauczukowego" tygielka... fabrycznie miałem opony Bontrager R3 25mm no i wydawało się, że nie ma lepszych. Jednak dwa czy trzy wypady na nasze polskie Strade Bianche spowodowały, że tylna opona skapitulowała - boczek rozcięty przez jakiś kamień. Z jednej strony chciałoby się powiedzieć, że są słabe i delikatne a z drugiej, że po prostu miałem pecha.
Tak czy owak zmuszony do zakupu nowej oraz pomny stanu naszych dróg postanowiłem wypróbować coś innego i po lekturze forum zdecydowałem się na Schalbe Durano S. Strzał w dziesiątkę, muszę przyznać, bo pierwsze co zauważyłem to większa solidność opony, którą raczej ciężko opisać, to się po prostu czuje. Druga rzecz która mnie zaskoczyła jeszcze milej to cisza... nie zdawałem sobie sprawy, że te R3 są takie głośne. A ostatnia to już na pograniczu... nie wiem "mierzalności", "odczualności" tj. lepiej tłumi chropowatość asfaltu ;]
A wracając do wątku trwałości, na chwilę obecną jeżdżę na Durano z przodu a R3 z tyłu, przez ostatnie dwa tygodnie znowu ujeżdżałem lokalne Strade Bianche i jakoś się trzymają, może na R3 przybyło parę nacięć.
PS. aaa no i żeby nie było tak karmelkowo to pancerność Durano ma swoje odbicie w wadze bo jest o ile pamiętam 40g cięższa od R3 no i rzeczywiście da się to odczuć kiedy zakręcę ręką przednie koło...
#3312
Posted 22 April 2016 - 20:17
Dzisiaj założyłem ten komplecik z deca Vittoria RUBINO PRO 25mm, do tej pory mialem zalozone to samo ale 23mm mialem wrocic do conti GP 4000s,ale stwierdzielm ze porownam sobie rozmiar tego samego modelu i marki i szczerze powiem ze wiecej chyba 23 nie zaloze komfort wzrósł wizualnie wyglada praktycznie tak samo, oko nie jest w stanie wychwycic takiej roznicy ale pokonwyanie przeszkod poprzecznych sporo wzroslo, ogolnie czuc ze rower porusza gładko, nie sprawdzalem osiagow czy niby ejst szybciej ze wieksze opory itd itd, bo na tym mi nie zalezy jakos specjalnie na zjezdzie lecialem dobrze ponad 60 i czucie roweru sie poprawioło, jest mniej nerwowy do tego cena za komplet w deca 150 z wysylka i do tego detki smiech na sali
ogolnie z tej 23mm bylem zadowolony bo nie łapałem kapci przez 1,5 roku, ale teraz jestem zadowolony jeszcze bardziej
Pytałem w innym wątku właśnie o te opony. Z Rubino Pro 23 mm jestem bardzo zadowolony. 10 kkm i zero przebić a teraz właśnie w Deca te 25 mm tylko nie wiem czy mi się zmieści i nie będzie zachaczać o obręcz przerzutki? Teraz mam luzu około 2-2,2 mm ale opona już żużyta troche. Piszesz,że oko nie jest w stanie wychwycić różnicy to może nie będzie większa o 2 mm o 700x23 i da rade?
#3314
Posted 27 April 2016 - 21:15
Siemanko jaką oponę polecacie 35-622 typu szosa?
Tu masz podobnej szerokości (wg niektórych tabelek 37-622 i 35-622 dają rozmiar 700x35C), jedna z wkładką, druga bez.
http://rower.com.pl/...lash-aps-325795
http://rower.com.pl/...flash-4d-325794
Cena śmieszna, a opony bdb - bardzo niskie opory toczenia. I produkowane w Europie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#3315
Posted 27 April 2016 - 22:33
Obawiam się, że z tych 620g zrobi się w realu 700. Nie dalej jak wczoraj zadałem pytanie w jakimś sklepie o faktyczną wagę opon w tym rozmiarze (37x622) i w podobnej cenie. Katalogowo bodaj 480, a w realu zważyli 540g.
Ale ja potrzebuję 35mm, i najlepiej jak y cena zbytnio nie przekraczała 60zł,
#3318
Posted 10 May 2016 - 21:59
Hej,
Za kilkanaście dni szykuje mi się nocna jazda na dłuższym dystansie. Tempo bardzo spokojne, a asfalty średnie i noc, więc pomyślałem o założeniu starych kół i uzbrojeniu ich w opony 700x28. Później używane będką rzadko, więc nie ma sensu przepłacać.
Będę wdzięczny za propozycje czegoś w rozsądnych cenach, priorytet to odporność na przebicia, cena i na 3 miejscu waga.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
#3319
Posted 10 May 2016 - 23:15
Hej,
Za kilkanaście dni szykuje mi się nocna jazda na dłuższym dystansie. Tempo bardzo spokojne, a asfalty średnie i noc, więc pomyślałem o założeniu starych kół i uzbrojeniu ich w opony 700x28. Później używane będką rzadko, więc nie ma sensu przepłacać.
Będę wdzięczny za propozycje czegoś w rozsądnych cenach, priorytet to odporność na przebicia, cena i na 3 miejscu waga.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
28 łatwiej przebić w nocy, bo szersze od 23
A na serio: może Conti Super Sport? Ciężkie jak cholera, ale niezniszczalne.
- maad11 likes this
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3320 Gosc_tobo_*
Posted 11 May 2016 - 07:19
Wczoraj odbyłem pierwszą jazdę na oponach Bontrager AW 3, 25mm.
Wcześniej używałem starszych R2 25mm i były to rewelacyjne jeśli chodzi o komfort opony.
Jeździłem też na innych w rozmiarze 23 i 25 mm, Bontrager R3, R4, R4 plus, Vittoria Open Corsa, Vittoria Diamante, Conti Grand Prix, Vredestein TriComp Slick, Maxxis Detonator i mimo ich zachwalanych cech jezdnych zdecydowanie komfort jazdy nie ma startu do tych AW 3.
Opony są ciche, toczą się bardzo "sprężyście" i to moje pierwsze przy używaniu których czuję coś takiego jak komfort na szosie
Zdecydowanie polecam.