Opis moich doświadczeń z dopiero co zakupioną oponą Grand Prix 4000s II w rozmiarze 700x23C.
Mam obręcz koła MAVIC Aksium Race ALUS6000 622x15C (Średnica samej rafki od najbardziej oddalonych krawędzi zmierzona wyszła 633mm-634mm).
Na tej rafce mierzyłem dwa komplety opon :
Grand Prix 4000s II w rozmiarze 700x23
oraz
Grand Prix 4000s II w rozmiarze 700x25 (opona za wysoka do mojego roweru - opona dotykała widełek - zero luzu na wysokości).
Pomiary obu opon na mojej rafce wykonałem przy ciśnieniu 7,5 Bar i wyszły następujące wyniki :
Dla rozmiaru 23C :
Średnica koła z oponą GP4000SII 700 x 23C wyszła mi 678 mm, stąd wysokość opony h = 22mm.
Szerokość zmierzona opony wyszła : 24,2 mm !!!
Dla rozmiaru 25C :
Średnica koła z oponą GP4000SII 700 x 25C wyszła mi 685 mm, stąd wysokość opony h = 25,5-26mm.
Uwaga : Opona nie trzyma wymiaru szerokości na obręczy 15c. w obu rozmiarach (jak balon).
Stąd docelowo kupiłem komplet opon Grand Prix 4000s II w rozmiarze 700x23.
Kupiłem opony w dniu 29.11.2017 roku za ok. 150zł /szt., gdyż chciałem mieć bezpieczne i wytrzymałe opony, w końcu jeżdżę średnio w roku 8000-10000 km na wyjazdy po 100-200km po asfaltowych polskich drogach oraz startuje również w amatorskich zawodach. Średnia prędkość jazdy 28km - 32 km/h wyprawy rowerowe, na zawodach triathlonowych szybciej 34-38km/h.
Doświadczenia z oponą Conti GP 4000SII 700x23c :
Pierwsza złapana guma w dniu 03.12.2017 (podczas pierwszej jazdy).
Druga złapana guma i zniszczenie opony w dniu 02.05.2018 (po 5 m-cach użytkowania - z czego większość to zima - tylko 2350km).
Przyczyna zniszczenia opony - nastąpił wystrzał opony podczas zjazdu z prędkością na szczęście tym razem nie dużą, bo 34km/h. W załączeniu zdjęcia uszkodzonej opony i dętki. Dodam, iż jeżdżę praktycznie tylko po asfaltach. Reklamacja zgłoszona w ramach gwarancji producenta, gdyż kupując oponę dostałem informację, iż jest na produkt Gwarancja 24 m-ce.
Okazało się jednak podczas reklamacji, że Continental nie daje gwarancji na opony !!! (tak przynajmniej twierdzi Sprzedawca No cóż jak kupowałem to była informacja, że jest gwarancja 24 m-ce). Dostałem informację że mogę reklamować produkt w ramach rękojmi.
Tak czy siak - reklamacja nie uznana. Czy słusznie ?
Sami oceńcie.
Jadąc po takim asfalcie wystrzeliła mi opona : https://www.google.c...!7i13312!8i6656
CZY POLECAM TĄ OPONĘ INNYM OSOBOM ?
No cóż odczucia mam następujące po przejechaniu ok 2350km :
1) Czy opona trzyma się dobrze drogi ?
Nie mam zastrzeżeń - Jeździłem w deszczu. Kilka razy złapał mnie śnieg i nawet dawała radę.
Stąd tu się nie mogę przyczepić. Odczułem w dotyku, że guma jest jakby miększa, stąd faktycznie wygląda na lepiej trzymającą się drogi i takie odczucia miałem. Choć jak ktoś jeździ tylko podczas ładnej bezdeszczowej pogody to sądzę, że nie odczuje większej różnicy od standardowych opon z niższej półki Ja jeździłem w każdej możliwej pogodzie od temperatury -10st.C wzwyż., w deszczu i śniegu również (jak mnie złapał na trasie). Na lodzie jednak nie trzyma Żadnej wywrotki czy upadku nie miałem.
2) Czy opona jest znacznie szybsza od chociażby opony Rubena Racing Pro 28" Phoenix 23-622 (700x23C) Slica Medium za 80zł/szt ?
Jak to niektórzy mówili +1,5km/h do prędkości ? Przynajmniej do Rubeny tego przyrostu nie odczułem.
Choć jak ktoś walczy o sekundy to może ktoś odczuje różnice.
Ja nie odczułem. Prędzej koła aero Ci znacznie pomogą.
3) Odporność na przebicia czy lepsza ?
Hmmm Niby 3/330 TPI Technologia Vectran Braker, no ale kapcia złapałem już podczas pierwszej jazdy. Dwa kapcie w pół roku - stąd średnia kiepska - bez szału.
Poprzednio używałem Rubena Racing Pro 28" Phoenix 23-622 (700x23C) Slica Medium za 80zł/szt. i jedna guma na rok użytkowania, a TPI na poziomie 127.
Jeszcze wcześniej używałem Continental Grand Prix 24-622 700x23C przód / 24C tył (wystrzeliła mi opona przednia z boku podczas jazdy z prędkością ok. 45 km/h - na szczęście utrzymałem kierownicę). Tak samo jak teraz model GP 4000 SII.
Stąd wielkiej różnicy na przebicia nie odczułem
4) Odporność ścianki bocznej opony ?
No cóż moje odczucie - totalna klęska.
Przy oponie za 150zł i opisie ze strony producenta :
"perfect all-rounder for all conceivable conditions"
https://www.continen...nd-prix-4000-s2
Zgodnie z informacją ze strony Producenta opona ta posiada specjalne wzmocnienie z włókna Vectran :
"Vectran™ is a synthetically manufactured high-tech fibre from a natural model. Like spider silk, Vectran™ is a liquid-crystalline polymer (LCP). Vectran™ is spun from the melted liquid polymer Vectra and processed further to a multi-strand thread. Spider silk like Vectran™ has an enormous tear resistance at a very low weight: Exactly the right properties to process into a premium Continental bicycle tyre as a puncture protection insert. A Vectran™ Breaker is lighter, more flexible and protects more effectively against cuts than the comparable nylon breaker. Vectran™ Breaker does not adversely affect the rolling resistance."
Czyli wg Producenta ma ogromną odporność na rozdarcie przy bardzo niskiej wadze: dokładnie takie właściwości, które można wykorzystać do produkcji wysokiej jakości opony rowerowej Continental jako wkładki do ochrony przed przebiciem. Vectran ™ jest lżejszy, bardziej elastyczny i lepiej chroni przed przecięciami niż porównywalny łamacz nylonu.
No cóż mi się zniszczyła na dobrej drodze asfaltowej po kilku miesiącach użytkowania.
Czy mogę polecić ją komuś ?
Jeżeli startujesz w zawodach i dla takich celów chcesz tylko używać ? To sądzę, że jest ok.
Jeżeli jednak lubisz oprócz startu w zawodach jeździć na szosie na co dzień po Polsce po asfaltach ?
To raczej szkoda pieniędzy.
Jestem mocno zniesmaczony wytrzymałością opon Continental Grand PRIX - szczególnie wytrzymałości ścianek bocznych.
Druga opona z tej serii i wystrzał boczny i to raptem po ok. 2350 km. Opona wygląda prawie jak nowa, znaczniki pokazują że jeszcze dużo mógłbym jeździć, no ale ścianka boczna mówi kubeł.
Dla informacji ważę ok. 75 kg, a rower mam karbonowy.