Jakie Kupić Opony?
#3922
Posted 22 May 2018 - 08:52
U mnie w Conti 2x uszkodzenie ścianki bocznej. Ale na pewno za każdym razem uszkodzenie mechaniczne czynnikiem zewnętrznym powodującym pęknięcie bocznej ścianki. O ile czoło opony jest bardzo wytrzymałe, to boki są niestety delikatne.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3925 Gosc_Sam_*
Posted 22 May 2018 - 10:26
Przy okazji, ciekawy eksperyment: jeździłem z conti gp z przodu i veloflex corsa z tyłu. Conti po 2,5 tys ma juz prawie widoczną dętkę w jednym nacięciu bocznym plus masę małych uszkodzeń natomiast veloflex ma ścianki boczne jak nowe. Próbowałem tak samo jeździć z conti i schwalbe one z tyłu. Efekt ten sam, Continental mi wybuchła a schwalbe praktycznie bez żadnych uszkodzeń. Także ten conti to ten teges taki jest....
- slaweko likes this
#3926
Posted 22 May 2018 - 11:21
na pierwszy rzut oko, niby racja, ale przecież to projektant opony ma odpowiednio usztywnić oponę, aby rozchodziła się podczas jej pompowania w odpowiednim kierunku. Ciśnienie rozszerzy oponę w tym kierunku, który jest słabszy. Jak do tego dodasz kwestie, że opona ma grubość ścianki bardzo małą (w stosunku do konkurencji) to szansa obtarcia opony jest bardzo duża.
Ale to logiczne, a cienka ścianka boczna opony to przede wszystkim ma powodować bardzo łatwe uginanie się tej opony pod naciskiem. Ma to za zadanie pochłaniać energię, a co za tym idzie zmniejszać opory toczenia. Niestety jak to w życiu bywa - kij ma zawsze 2 końce. Właśnie z tego powodu wymyślono opony treningowe/endurance, mocniejsze, z większą ilością gumy, trwalsze, odporniejsze właśnie po to, by wytrzymały codzienne katowanie. Ale my wolimy jeździć na modelach wyścigowych, wylajtowanych do granic, z miękkich mieszanek gumy, lżejszych choć nieco droższych. Tym samym koło się zamyka.
- Chikushou likes this
#3927
Posted 22 May 2018 - 14:12
OK, jako alternatywy dla Conti pojawiają się Veloflex Corsa lub Schwalbe One. Jakie macie z nimi doświadczenia?
Ale to logiczne, a cienka ścianka boczna opony to przede wszystkim ma powodować bardzo łatwe uginanie się tej opony pod naciskiem. Ma to za zadanie pochłaniać energię, a co za tym idzie zmniejszać opory toczenia. Niestety jak to w życiu bywa - kij ma zawsze 2 końce. Właśnie z tego powodu wymyślono opony treningowe/endurance, mocniejsze, z większą ilością gumy, trwalsze, odporniejsze właśnie po to, by wytrzymały codzienne katowanie. Ale my wolimy jeździć na modelach wyścigowych, wylajtowanych do granic, z miękkich mieszanek gumy, lżejszych choć nieco droższych. Tym samym koło się zamyka.
Arni, chyba każdy z nas przyzna, że masz rację Jak mamy do wyboru oponę 220g lub 280g to sprawa jest jasna.
Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego?
#3929
Posted 22 May 2018 - 17:08
OK, jako alternatywy dla Conti pojawiają się Veloflex Corsa lub Schwalbe One. Jakie macie z nimi doświadczenia?
Arni, chyba każdy z nas przyzna, że masz rację Jak mamy do wyboru oponę 220g lub 280g to sprawa jest jasna.
Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego?
Pewnie jest, ale opory toczenia będzie miało do kitu .
Od kilku lat używam Michelin Pro 4 Endurance. Może nie są lekkie, przy szerokości 25mm waga to 245-250 gramów, ale mają warstwę antyprzebiciową na całe szerokości opony. Boki maja naprawdę wytrzymałe. Z niektórymi rozcięciami jeżdżę już kilka tysięcy km. Przy takim uszkodzeniu Conti GP II 4000 S była od razu do wyrzucenia na śmietnik.
Według info z jednej ze stron opory toczenia są wyższe niż Conti o 2 Waty. Nie wiem czy to tylko, czy aż, ale Miśki w moim przypadku są niezawodne, a drogi w Belgii są dużo gorsze niż w Polsce.
Dzisiaj kupiłem w Decathlonie nowy komplet
#3930 Gosc_marvelo_*
Posted 22 May 2018 - 20:05
Ja na Michelinach pod względem wytrzymałości też nigdy się nie zawiodłem (no, może raz na jakichś starych Axial Comp czy jakoś tak, które się wybuliły i bieżnik odchodził płatami), a miałem ich zdecydowanie najwięcej. Obecnie mam założone Pro3Race 700x23 (kupione po 56 zł/szt) i też nie mam zastrzeżeń, choć to jedne z nielicznych "miśków", które trzymają nominalny wymiar (pozostałe zwykle były wyraźnie szersze, co mi się podobało).
Może stąd coś wybierzesz: http://e-bmx.pl/cate...pony-szosa.html ?
#3931
Posted 22 May 2018 - 22:45
No wiesz, jedno wyklucza drugie. Wytrzymałe musi trochę wiecej ważyć. Poprostu szukaj opon przeznaczonych na treningi typu Durano czy jakieś Gatorskiny.Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego?
Ewentualnie właśnie isć po całości i kupić coś calkiem taniego za 50zł. Tej zimy zakładałem nawet druty za 30zł i też dawaly radę, szczegolnie na drogach gdzie normalnie bałbym się wjechać.
#3936
Posted 23 May 2018 - 09:38
Na co Ci rower, pieszo to dopiero potrenujesz!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3937
Posted 23 May 2018 - 09:56
Nawet na Paryż-Roubaix mało kto z peletonu zakłada szytkę szerszą niż 28mm.
np. zeszłoroczny zwycięzca, 30mm
https://www.bikerada...pro-bike-49633/