Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#3921 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 22 May 2018 - 07:12

No ładnie. A ja właśnie kupiłem te opony. A teraz okazuje się, że pękają ;)

#3922 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,624 posts
  • SkądSulęcin

Posted 22 May 2018 - 08:52

U mnie w Conti 2x uszkodzenie ścianki bocznej. Ale na pewno za każdym razem uszkodzenie mechaniczne czynnikiem zewnętrznym powodującym pęknięcie bocznej ścianki. O ile czoło opony jest bardzo wytrzymałe, to boki są niestety delikatne. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3923 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 22 May 2018 - 09:00

No ładnie. A ja właśnie kupiłem te opony. A teraz okazuje się, że pękają ;)

 

Mi pękła jedna jedna na wiele użytkowanych więc prawdopodobieństwo jest dużo większe, że nie pęknie.



#3924 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 22 May 2018 - 10:04

A te shwalbe one komuś poszły? One chyba też nie są za grube na boku?

#3925 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Posted 22 May 2018 - 10:26

Mi poszła jedna, ale w ostrym zdjęcie najechałem na ostry kamień bokiem opony. Ścianki boczne robią wrażenie solidniejszych a przynajmniej nie puszczają żadnych "nitek" tak jak wszystkie conti gp na których jeździłem.
Przy okazji, ciekawy eksperyment: jeździłem z conti gp z przodu i veloflex corsa z tyłu. Conti po 2,5 tys ma juz prawie widoczną dętkę w jednym nacięciu bocznym plus masę małych uszkodzeń natomiast veloflex ma ścianki boczne jak nowe. Próbowałem tak samo jeździć z conti i schwalbe one z tyłu. Efekt ten sam, Continental mi wybuchła a schwalbe praktycznie bez żadnych uszkodzeń. Także ten conti to ten teges taki jest....
  • slaweko likes this

#3926 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 May 2018 - 11:21

na pierwszy rzut oko, niby racja, ale przecież to projektant opony ma odpowiednio usztywnić oponę, aby rozchodziła się podczas jej pompowania w odpowiednim kierunku. Ciśnienie rozszerzy oponę w tym kierunku, który jest słabszy. Jak do tego dodasz kwestie, że opona ma grubość ścianki bardzo małą (w stosunku do konkurencji) to szansa obtarcia opony jest bardzo duża.

 

Ale to logiczne, a cienka ścianka boczna opony to przede wszystkim ma powodować bardzo łatwe uginanie się tej opony pod naciskiem. Ma to za zadanie pochłaniać energię, a co za tym idzie zmniejszać opory toczenia. Niestety jak to w życiu bywa - kij ma zawsze 2 końce. Właśnie z tego powodu wymyślono opony treningowe/endurance, mocniejsze, z większą ilością gumy, trwalsze, odporniejsze właśnie po to, by wytrzymały codzienne katowanie. Ale my wolimy jeździć na modelach wyścigowych, wylajtowanych do granic, z miękkich mieszanek gumy, lżejszych choć nieco droższych. Tym samym koło się zamyka.


  • Chikushou likes this

#3927 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 posts

Posted 22 May 2018 - 14:12

OK, jako alternatywy dla Conti pojawiają się Veloflex Corsa lub Schwalbe One. Jakie macie z nimi doświadczenia? 

 

Ale to logiczne, a cienka ścianka boczna opony to przede wszystkim ma powodować bardzo łatwe uginanie się tej opony pod naciskiem. Ma to za zadanie pochłaniać energię, a co za tym idzie zmniejszać opory toczenia. Niestety jak to w życiu bywa - kij ma zawsze 2 końce. Właśnie z tego powodu wymyślono opony treningowe/endurance, mocniejsze, z większą ilością gumy, trwalsze, odporniejsze właśnie po to, by wytrzymały codzienne katowanie. Ale my wolimy jeździć na modelach wyścigowych, wylajtowanych do granic, z miękkich mieszanek gumy, lżejszych choć nieco droższych. Tym samym koło się zamyka.

Arni, chyba każdy z nas przyzna, że masz rację :D Jak mamy do wyboru oponę 220g lub 280g to sprawa jest jasna.

Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego? 



#3928 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 22 May 2018 - 15:23

Pewnie jest, ale opory toczenia będzie miało do kitu ;).

#3929 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 22 May 2018 - 17:08

OK, jako alternatywy dla Conti pojawiają się Veloflex Corsa lub Schwalbe One. Jakie macie z nimi doświadczenia? 

 

Arni, chyba każdy z nas przyzna, że masz rację :D Jak mamy do wyboru oponę 220g lub 280g to sprawa jest jasna.

Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego? 

 

 

Pewnie jest, ale opory toczenia będzie miało do kitu ;).

 

Od kilku lat używam Michelin Pro 4 Endurance. Może nie są lekkie, przy szerokości 25mm waga to 245-250 gramów, ale mają warstwę antyprzebiciową na całe szerokości opony. Boki maja naprawdę wytrzymałe. Z niektórymi rozcięciami jeżdżę już kilka tysięcy km. Przy takim uszkodzeniu Conti GP II 4000 S była od razu do wyrzucenia na śmietnik.

Według info z jednej ze stron opory toczenia są wyższe niż Conti o 2 Waty. Nie wiem czy to tylko, czy aż, ale Miśki w moim przypadku są niezawodne, a drogi w Belgii są dużo gorsze niż w Polsce.

Dzisiaj kupiłem w Decathlonie nowy komplet ;)



#3930 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 22 May 2018 - 20:05

Ja na Michelinach pod względem wytrzymałości też nigdy się nie zawiodłem (no, może raz na jakichś starych Axial Comp czy jakoś tak, które się wybuliły i bieżnik odchodził płatami), a miałem ich zdecydowanie najwięcej. Obecnie mam założone Pro3Race 700x23 (kupione po 56 zł/szt) i też nie mam zastrzeżeń, choć to jedne z nielicznych "miśków", które trzymają nominalny wymiar (pozostałe zwykle były wyraźnie szersze, co mi się podobało).

 

Może stąd coś wybierzesz: http://e-bmx.pl/cate...pony-szosa.html ?



#3931 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 May 2018 - 22:45

Pozostaje kwestia - czy jest coś lekkiego i wytrzymałego?

No wiesz, jedno wyklucza drugie. Wytrzymałe musi trochę wiecej ważyć. Poprostu szukaj opon przeznaczonych na treningi typu Durano czy jakieś Gatorskiny.
Ewentualnie właśnie isć po całości i kupić coś calkiem taniego za 50zł. Tej zimy zakładałem nawet druty za 30zł i też dawaly radę, szczegolnie na drogach gdzie normalnie bałbym się wjechać.

#3932 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 23 May 2018 - 05:10

Czyli im tańsze tym bardziej wytrzymałe ;)

#3933 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 May 2018 - 07:13

Powiem ci, że tak. Oczywiście właściwości jezdne są proporcjonalne do ceny, ale jak musimy taką zimą pojeździć po jakichś sypanych grysem drogach, to co za różnica na czym? Ważne by do domu wrócić, a nie płakać że papierowa opona za 200 cała pocięta

#3934 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 23 May 2018 - 07:30

Powiedziałbym, że w sezonie też ważniejsze do domu wrócić niż mnieć 2W mniej na oponie ;).



#3935 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 posts

Posted 23 May 2018 - 09:22

Tanie i wytrzymale a zatem i ciezkie opony dodatkowo oszczedzaja czas. Zamiast jezdzic 3h na superlekkich oponach wystarczy 2h na kowadlach pojezdzic i taka sama prace sie wykona :)

#3936 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 May 2018 - 09:38

Na co Ci rower, pieszo to dopiero potrenujesz!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3937 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 May 2018 - 09:56

Nawet na Paryż-Roubaix mało kto z peletonu zakłada szytkę szerszą niż 28mm. 

np. zeszłoroczny zwycięzca, 30mm

https://www.bikerada...pro-bike-49633/



#3938 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 May 2018 - 11:16

Szytka 28/30mm ma zawsze 28/30mm. Opona 28 na obręczy 21mm ma ze 32 szerokości o ile nie więcej. 28mm uzyska już opona 25 na obręczy 19c. To spora różnica.

#3939 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 May 2018 - 11:44

Opony Conti 4000SII 28mm i Sworks Gripton 28mm na obręczach 18mm wewn. mają równo po 30mm. 

Vittoria Corsa G+ cotton 28mm ma równe 28mm, ale to ze względu na inną budowę ścianek. 

 



#3940 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 May 2018 - 13:45

No, czyli zawodowcy by je wykorzystali na P-R, na normalne szosy mają szytki 25 czyli o 3/5mm węższe. Ale jasnym też jest, że tam jest nastawienie na makymalny wynik co nie każdego amatora musi interesować.



Reply to this topic