Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3941 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 23 maj 2018 - 22:45

Od kilku lat używam Michelin Pro 4 Endurance. Może nie są lekkie, przy szerokości 25mm waga to 245-250 gramów, ale mają warstwę antyprzebiciową na całe szerokości opony. Boki maja naprawdę wytrzymałe. Z niektórymi rozcięciami jeżdżę już kilka tysięcy km. Przy takim uszkodzeniu Conti GP II 4000 S była od razu do wyrzucenia na śmietnik.

Według info z jednej ze stron opory toczenia są wyższe niż Conti o 2 Waty. Nie wiem czy to tylko, czy aż, ale Miśki w moim przypadku są niezawodne, a drogi w Belgii są dużo gorsze niż w Polsce.

Dzisiaj kupiłem w Decathlonie nowy komplet ;)

 

Miałem i Michelin PRO4 i GP4000, Michelin mają zaniżoną rozmiarówkę wzgledem np Conti czy Vittorii i przy szerokości 23  realnie odpowiadały Conti w wymiarze 25. Na jednych i na drugich łapałem kapcie, trwałość podobna z lekką przewagą Conti, cena z pewnością na korzyść Miśków, zwłaszcza w promocyjnych kompletach w Deca. Wadą miśków jest dla mnie to że są to slicki, dobre dla kogoś kto nie jeżdzi dużo w deszczu. Conti genaralnie wydają się być wykonane z mieszanki lepiej "klejącej" się do asfaltu, także na suchym, od kiedy zacząłem ich używać nie wróciłbym już do Michelinów, zwłaszcza że jeżdżę dużo w górach, gdzie mokry asfalt nawet przy suchej i słonecznej pogodzie nie jest rzadkim zjawiskiem.


  • Cyklo Ziutek lubi to

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3942 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 23 maj 2018 - 23:03

Bo cza umieć  jeździć: swego czasu na Cont GP4000SII (23c) przecinałem boki na byle dziurach (ale mimo tego i tak dojeżdżałem je do znaczników). Obecnie na super-dziurach na tych samych w rozmiarze 20c (z 10 atm) i na odcinkach pozbawionych prawie asfaltu boki wyglądają jak nowe ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3943 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 maj 2018 - 23:21

20c :o to jeszcze takie produkują?

#3944 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 maj 2018 - 08:43

Miałem i Michelin PRO4 i GP4000, Michelin mają zaniżoną rozmiarówkę wzgledem np Conti czy Vittorii i przy szerokości 23 realnie odpowiadały Conti w wymiarze 25.

Dokładnie to samo zaobserwowaliśmy u kolegi. Na tej samej obręczy 17c GP 25 były węższe od Michelinków może nawet o 2mm. Gołym okiem widać różnicę co trochę wkurza, bo niepotrzebie zamkłuchił sobie tymi miśkami aerodynamikę koła. Ewidentnie zwymiarowane na jakichś old rozmiarach 11 czy 13c

#3945 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 24 maj 2018 - 12:14

Ktoś może się wypowiedzieć na temat Michelin Lithion 3 albo chociaż Lithion 2? Wziąłem na próbę, zobaczymy jakie będą wrażenie w stosunku do chociażby Schwalbe Durano, które obecnie mam na wykończeniu.



#3946 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 24 maj 2018 - 20:11

Po około 2 tysiącach kilometrów, mam bąbla (około 2-3mm średnicy) na boczku przedniej opony ... nie muszę chyba mówić w jakich oponach.

U mojego brata po podobnym przebiegu zaczęła delikatnie bić opona, zamienił tył z przodem, sytuacja bez zmian - więc to nie felga.

Generalnie naprawdę szkoda, bo poza tym, to te oponki naprawdę fajnie się toczą, oraz trzymają w zakrętach.

 

Jak żyć, jakaś alternatywa? Myślałem nad tymi vittoria corsa, ale też czytałem, że w cholerę ludzi skarży się znowu na kapcie. Nie musi być na maksa wychudzona oponka, ważne żeby była zwijana (kewlarowa), i możliwie z beżowym boczkiem.



#3947 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 maj 2018 - 20:56

Nic tylko sie pociac..... :)
Co do masy ludzi skarzacych sie na przebicia Vittorii, zeszy sezon na Vittori Pave 25, G+ 25 i szytkach Veloflexa, zero kapcia. W tym troche na Control, tez bez awarii.
Napewno czytacie o G+, a nie o Speed?
Jak ktos potrzebuje czegos mocniejszego, to Control, caly czas 320 tpi, jest super guma.
Poza tym zakup opon nie jest (czasami mam odmienne wrazenie czytajac tu komentarze) zakupem domu lub samochodu; )


#3948 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 maj 2018 - 21:04

Ja na swoich Corsach G+ tych z beżowym bokiem 28mm jeden kapec po 2 miesiacach i 1600km taki poooowoooolnyyyy, ale to dlatego że dętka jakas kijowa byla, wygladala jakby wulkanizowana w miejscu gdzie wylatywalo powietrze. A ja sie z szosą w terenie nie cackam. Jest bloto to jade, konczy sie asfalt, 1.5km polna droga to jade. Na początku sprawiały wrażenie mniej trwalych niz Conti 4000s2 28mm ale jestem pod wrażeniem ich bezawaryjnosci poki co. Tyle ze na Conti chyba jednak nieco więcej komfortu jest. Na trase dookola Tatr zmienie na Conti z powrotem.

#3949 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 24 maj 2018 - 21:10

Nic tylko sie pociac..... :)
Co do masy ludzi skarzacych sie na przebicia Vittorii, zeszy sezon na Vittori Pave 25, G+ 25 i szytkach Veloflexa, zero kapcia. W tym troche na Control, tez bez awarii.
Napewno czytacie o G+, a nie o Speed?
Jak ktos potrzebuje czegos mocniejszego, to Control, caly czas 320 tpi, jest super guma.
Poza tym zakup opon nie jest (czasami mam odmienne wrazenie czytajac tu komentarze) zakupem domu lub samochodu; )

 

Chyba masz racje z tym ostatnim zdaniem. Trzeba kupić i przekonać się samemu.

 

Ja generalnie nigdy w życiu nie miałem kapcia na szosie. Ja mam 62kg wagi, i podnoszę dupę. Jedynie co to miałem kapcie opóźnione - czyt. przychodzę na drugi dzień i flak (z czego 2/2 to była gówniana dętka, bo poszło przy wentylu).



#3950 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 25 maj 2018 - 07:50

Kupiłem te Vittorie na spróbowanie - zobaczymy co to za cudo hehe.

Na Continentalach praktycznie w ogóle nie łapałem kapci, zobaczymy co będzie tutaj, bo jednak sporo ludzi narzeka. 

 



#3951 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 maj 2018 - 19:11

vittoria i veloflex


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#3952 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 26 maj 2018 - 22:23

Kupiłem te Vittorie na spróbowanie - zobaczymy co to za cudo hehe.
Na Continentalach praktycznie w ogóle nie łapałem kapci, zobaczymy co będzie tutaj, bo jednak sporo ludzi narzeka.


I ja tak zrobiłem. 1500km na Conti - 1 guma, po 80km Vittorie rozdziewiczone

#3953 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 27 maj 2018 - 16:03

Szybciutko.
Aż się boję je założyć hehe. Ale co tam:dziesięć zapasowych detęk, 10 nabojów CO2, zwykła pompka, karton łatek, tuba kleju i śmiało można ruszać w trasę.
  • Arni lubi to

#3954 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 27 maj 2018 - 17:00

Akurat, byle się daleko nie oddalać od domu :-)

#3955 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 maj 2018 - 21:16

Kurde według tego to zostaje opona speca turbo cotton. Na to jeszcze nie widziałem, żeby ktoś narzekał ... jedynie na cenę, bo jest prawie jak za szytke.



#3956 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 maj 2018 - 22:49

Jedna uwaga co do vittoria - są super na suchym ale na mokrym to jak na lodzie, do tego stopnia, że dziś na wyścigu w deszczu tylne koło uciekło mi na zakręcie po wjeździe na pasy (pasy malowane białą farbą). Mega szlif..teraz trzeba czekać na odbudowę skóry :(

Conti pod tym względem dużo bezpieczniejsze


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#3957 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 maj 2018 - 22:58

Jak na mokrym malowanym lezysz, to tylko mozesz winic samego siebie a nie opony.


#3958 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 28 maj 2018 - 07:56

Hehe, coraz ciekawszych rzeczy dowiaduję się o tych Vittoriach.

Wygląda na to, że kupując je  wpakowałem się w szambo, hehe. 



#3959 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 maj 2018 - 10:11

Tak samo test na zakręcie też nie jest w pełni wiarygodny. Zależy od warunków. wystarczy, że po deszczu albo mocnym wietrze będzie piaseczek.  pozdr



#3960 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 28 maj 2018 - 10:15

Hmm akurat pracę na mokrym recenzenci Corsy chwalili, mimo braku kanałów do odprowadzania wody.

Ja mam jeszcze jedną uwagę, że moje egzemplarze opony trzymają rozmiar wbrew informacjom w sieci. 700x25 po założeniu na obręcz 20 miały 25mm szerokości , a po paru dniach 26mm.

Dla porównania Rubino Pro w rozmiarze 700x28 na tych samych kołach mają 27mm.



Dodaj odpowiedź