Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3961 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 maj 2018 - 16:05

Jak na mokrym malowanym lezysz, to tylko mozesz winic samego siebie a nie opony.

teraz to już wiem i będę długo pamiętał 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#3962 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2018 - 06:56

Ciekawostka: na obręczy 15 opony Continental gp 23 mm są kilka milimetrów wyższe niż veloflex corsa 25 mm. Świetna informacja dla właścicieli ram w których brakuje miejsca na szersze opony!

#3963 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 29 maj 2018 - 08:09

koło uciekło mi na zakręcie po wjeździe na pasy (pasy malowane białą farbą).

 

GPII 4000S w deszczu, na zakręcie i na farbie też by uciekła. Nie jestem fanem Corsy ale one naprawdę solidnie trzymają na mokrym. Nie można zwalać swoich braków technicznych na oponę.



#3964 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 29 maj 2018 - 11:05

Jak wygląda wytrzymałość Vittori Corsa na zużycie, jaki przebieg wytrzymuje na tylnym kole?



#3965 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 31 maj 2018 - 22:15

Conti GrandSport Race 25mm, co można o nich dobrego i złego napisać? Mam możliwość dorwać je z rozbieranych kół za przysłowiową flaszkę. Chcę sprawdzić jak się mają 25mm vs 23mm.

#3966 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 31 maj 2018 - 23:10

Conti GrandSport Race 25mm, co można o nich dobrego i złego napisać? Mam możliwość dorwać je z rozbieranych kół za przysłowiową flaszkę. Chcę sprawdzić jak się mają 25mm vs 23mm.

Za flaszkę nawet się nie zastanawiaj - bierz, zakładaj i pisz tu jak się sprawują!

 

Póki co ja znowu testuję Conti Gatorskin Hardshell, na ostrych zakętach w suchych gorących warunkach opona 25c na tylnej obręczy 15mm (wewn.) lekko ślizga się (podcina tylne koło...), czego nigdy nie stwierdziłem przy Conti GP 4000S II, przy większych wychyleniach i prędkościach...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3967 de Villars

de Villars
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 01 czerwiec 2018 - 18:30

Poszukuję nowych opon 700x25 do mojej szosy. Priorytetem jest odporność na przebicia i wytrzymałość, waga jest dla mnie zdecydowanie mniej ważna. Wyższą cenę jakoś przeboleję, jeśli opona była by naprawdę mocna. Dodatkowo dobrze by było żeby miały czerwone akcenty, bo mi takie pasują do roweru ;) Ze spełniających te warunki wynalazłem na razie:

Bontrager R2 – oplot tylko 60 TPI, więc raczej nie są specjalnie odporne,

Bontarger R3 – niestety, wariant czerwony aktualnie raczej niedostępne,

Veloflex Corsa – wariant czerwony występuje chyba tylko wirtualnie, poza tym ich 320 TPI jak czytałem – jest podawane w wątpliwość,

Vittora Rubino Pro – na chwilę obecną najlepiej mi odpowiadający model. Ale może znacie jeszcze coś innego godnego uwagi?



#3968 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 czerwiec 2018 - 20:03

Jak priorytetem jest odporność na przebicia, trwałość i wytrzymałość, to nie szukaj opon wyścigowych tylko opon treningowych. Odrzuć zatem wylajtowaną Corse która w praktyce jest jak 23mm, nie wiem co to za Bontragery. Rubino i Zaffiro są taką oponą treningową Vittori. Schwalbe ma model Durano (kiedyś miały czerwony pasek), Conti ma 4 Seasons i Gatorskin. Treningówki będą miały niższy oplot, ale nie on decyduje o trwałości i odporności na przebicia, a grubość gumy i jakieś wklejone paski antyprzebiciowe.



#3969 de Villars

de Villars
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 01 czerwiec 2018 - 21:14

OK, dzięki za radę ;) Wyczaiłem jeszcze to : http://www.velotech....ijana-duro.html

Opinie o oponach Duro krążą raczej pozytywne, ponoć mają dobrą relację cena-jakość (nowy producent, jeszcze się tak nie cenią).

Co do Schwalbe i Continental - po lekturze m.in. części tego wątku nie wiem, czy można zaufać ich produktom. Niby renomowani, ale opinie krążą takie, że mocno zeszli w dół z jakością...

Na chwilę obecną w grze są Vittoria Rubino Pro i Duro Dorado. Różnica w cenie - 2 razy...



#3970 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 02 czerwiec 2018 - 08:54

Duro faktycznie mają pozytywne opinie, pytanie czy spełnią twoje oczekiwania mocnych, trwałych opon treningowgch? Waga 200g świadczy o małej ilości gumy. Ale z drugiej strony barykady stoi cena i za cenę jednej markowej można kupić dwie Duro.

#3971 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 09:14

Jeśli ważna jest dla Ciebie odporność na przebicia to sobie absolutnie odpuść opony Duro. Używałem ich jeden sezon i jakieś 3, 4 kapcie przez ten czas złapałem więc słabo. Vittoria Rubino Pro z Graphenem i mozesz nawet do lasu wjeżdżać😉

#3972 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 02 czerwiec 2018 - 12:24

Jeżdziłem jeden czy dwa sezony na Vittoria Rubino Pro w wersji zwijanej 23c i nie zauważyłem jakiejś zwiększonej odporności na przebicia


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3973 de Villars

de Villars
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 12:54

Jeżdziłem jeden czy dwa sezony na Vittoria Rubino Pro w wersji zwijanej 23c i nie zauważyłem jakiejś zwiększonej odporności na przebicia

 

Czyli domyślam się, że jednak łapałeś na nich kapcie? Dużo ich było? (i przy jakim przebiegu, nawierzchniach itp?)



#3974 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 13:14

Ile pompujecie do conti go 4000 28c (przy wadze 70kg)?

Producent sugeruje 20% poniżej max czyli 6.4 bara z tego co pamiętam, napompowałem do 6 i wydaje mi się, że można by jeszcze mniej.

#3975 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 02 czerwiec 2018 - 13:24

Czyli domyślam się, że jednak łapałeś na nich kapcie? Dużo ich było? (i przy jakim przebiegu, nawierzchniach itp?)

 

Gdybym nie łapał to do dziś jeżdziłbym tylko na tych oponach i potwierdził co najwyżej że to faktycznie "pancerna" opona  :) W owym czasie jeżdziem głównie po szosach Mazowsza i Lubelszczyzny, a że nie jestem typem "eksploratora" to trenuję zazwyczaj po trasach które znam i które zapewniają dobrą nawierzchnię. Ile było kapci na tych Vittoriach to już dziś nie odpowiem,  bo od 3-4 lat używałem innych opon, do Rubino Pro nigdy nie wróciłem.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3976 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 02 czerwiec 2018 - 14:41

Ja też miałem przygodę z vittoria rubino pro i raczej już do nich nie wrócę, kapcie się zdarzały.
Za to na conti 4seasons nie złapałem nigdy ani jednego, według mnie to są bardzo mocne i wytrzymałe opony, jakieś 10tys na komplecie robię spokojnie, w połowie dystansu zmieniam przód z tyłem ;)
Dodam że co wyjazd muszę zaliczyć pareset metrów szutrówki od domu.

#3977 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 02 czerwiec 2018 - 14:57

Ja też miałem przygodę z vittoria rubino pro i raczej już do nich nie wrócę, kapcie się zdarzały.
Za to na conti 4seasons nie złapałem nigdy ani jednego, według mnie to są bardzo mocne i wytrzymałe opony, jakieś 10tys na komplecie robię spokojnie, w połowie dystansu zmieniam przód z tyłem ;)
Dodam że co wyjazd muszę zaliczyć pareset metrów szutrówki od domu.

Nie zamieniaj przodu z tyłem ;) Pogarszasz tym samym sterowność i wł. jezdne. Zakładaj zawsze nową na przód. Tył dojeżdżaj zawsze do zera i wyrzucaj.


  • Arni lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3978 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 02 czerwiec 2018 - 15:30

Dlatego robię to przy takim przebiegu, opona nie jest jeszcze kwadratowa.
Ale może faktycznie kolejną dojadę do końca i dam nową.
A przednia spokojnie wytrzyma dwie na tyle.

#3979 Piotreq77

Piotreq77
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 17:59

Witam
Odnośnie Duro miałem na początku sezonu model Hypersonic 23 i po ok 500km sprzedałem pierwszy raz na szosie złapałem kapcia szczęśliwie udało sie dojechać do domu (chyba luty i temperatura poniżej 0) no i pierwsza wywrotka na zakręcie przy małej prędkości ok 10 km skutecznie mnie do tego nakłonily. Teraz Continental UltraSport 25 i jak na razie po ok 1,5k km spoko.

#3980 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 04 czerwiec 2018 - 15:17

Dokonałem takich pomiarów:
Obręcz: 21/17mm
Opony:
Spec TurboPro Gripton 23mm: szerokość - 24mm
Conti GrandPrix 23mm: szerokość - 25mm
Conti GrandSport 25mm: szerokość -25mm
Obręcz: 24/20mm
Conti GrandPrix 25mm: szerokość - 28,5mm

O ile w ostatnim przypadku rozrzut nie dziwi, to nie ogarniam rozmiarówki Niemców. Jeden model opony 23 na tej samej obręczy ma taki sam rozmiar jak 25 z innego modelu.



Dodaj odpowiedź