Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3981 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 czerwiec 2018 - 18:59

I to jest właśnie chore w tym wszystkim. Podobnie jest u Schwalbe z modelem Durano i One czy kiedyś Ultremo. Miałem Durano i Ultremo 23 i na tej samej obręczy różnica 1,5mm (Durano węższa). Teraz widzę, że z One vs Durano jest tak samo dla rozmiaru 25.

HGW o co chodzi.



#3982 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 05 czerwiec 2018 - 10:16

Rozważam zakup oponek Continental GP 4000S II lub GP 400RS TdF, albo Pirelli P Zero Velo. Wszystkie w rozmiarze 25x700.

Co wybrać?



#3983 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 05 czerwiec 2018 - 13:47

Poszukuję nowych opon 700x25 do mojej szosy. Priorytetem jest odporność na przebicia i wytrzymałość, waga jest dla mnie zdecydowanie mniej ważna. Wyższą cenę jakoś przeboleję, jeśli opona była by naprawdę mocna. Dodatkowo dobrze by było żeby miały czerwone akcenty, bo mi takie pasują do roweru ;) Ze spełniających te warunki wynalazłem na razie:

Bontrager R2 – oplot tylko 60 TPI, więc raczej nie są specjalnie odporne,

Bontarger R3 – niestety, wariant czerwony aktualnie raczej niedostępne,

Veloflex Corsa – wariant czerwony występuje chyba tylko wirtualnie, poza tym ich 320 TPI jak czytałem – jest podawane w wątpliwość,

Vittora Rubino Pro – na chwilę obecną najlepiej mi odpowiadający model. Ale może znacie jeszcze coś innego godnego uwagi?

Jak priorytetem jest odporność na przebicia i wytrzymałość, to nie bierz Bontragera. Ani R2, ani R3. Testowałem obydwa modele, od jesieni jeżdzę na Conti 4000 IIS i chyba (odpukać ;) przy nich dłużej zostanę. Raz, że mniejsze opory toczenia i od R2 i od R3, a dwa, to (własnie - odpukać ;) - na chwilę obecną zdecydowanie większa odporność i trwałość.



#3984 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 czerwiec 2018 - 16:32

Rozważam zakup oponek Continental GP 4000S II lub GP 400RS TdF, albo Pirelli P Zero Velo. Wszystkie w rozmiarze 25x700.

Co wybrać?

 

Tak tylko się podzielę.

W weekend przyglądnąłem się przy okazji serwisu piasty przedniej oponie P Zero Velo (25c). Znalazłem dwa niewielkie uszkodzenia bocznych ścianek, w różnych miejscach obwodu, przebicia na wylot. Co ciekawe dętka nie ucierpiała a w jednym przypadku zrobił się nawet milimetrowy balonik wystający z opony. Pewnie jakieś kamienie na asfalcie.

 

Uszkodzenie mechaniczne, więc nawet nie myślałem o ewentualnej gwarancji i bez oporów od wewnątrz nakleiłem łatki z taniego zestawu naprawczego. Są przynajmniej sztywniejsze niż łatka z dętki. Będę obserwował rozwój sytuacji, czy ewentualnie uszkodzenia zaczną się powiększać, by zawczasu wywalić oponę do śmietnika.

 

Środek bieżnika jest zbrojony włóknami aramidowymi. Boki są jednak słabe wg mnie. Jak dotychczas Schwalbe Lugano, Michelin Endurance PRO4 ani Continental Ultrasport nie zafundowały mi takich atrakcji.

 

Tylna opona, odpukać, bez żadnych niespodzianek.


Trzepak 

"MAMIL"


#3985 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 05 czerwiec 2018 - 17:04

Rozważam zakup oponek Continental GP 4000S II lub GP 400RS TdF, albo Pirelli P Zero Velo. Wszystkie w rozmiarze 25x700.

Co wybrać?

 

Moim zdaniem wersja specjalna GP 4000 RS TdF to pomyłka. Dostaje się mniej za więcej. Jest lżejsza niż standardowa wersja bo ma mniej bieżnika. Innych różnic nie zauważyłem. No, może ma jeszcze logo TdF ;)



#3986 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 05 czerwiec 2018 - 20:19

Moim zdaniem wersja specjalna GP 4000 RS TdF to pomyłka. Dostaje się mniej za więcej. Jest lżejsza niż standardowa wersja bo ma mniej bieżnika. Innych różnic nie zauważyłem. No, może ma jeszcze logo TdF ;)

Jak to zwykle  bywa w tzw. "edycjach specjalnych" różnych produktów. Dlatego poprzestaję na "edycjach specjalnych" bidonów - mam 2 sztuki z setnej edycji Giro :)



#3987 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 06 czerwiec 2018 - 12:11

Panowie, opona Continental 4-Season 23x700 jaką szerokość ma na obręczy 17c przy ciśnieniu ok. 7bar?

#3988 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 11 czerwiec 2018 - 15:51

niższy oplot, ale nie on decyduje o trwałości i odporności na przebicia, a grubość gumy i jakieś wklejone paski antyprzebiciowe.


A ja myślę, że jednak oplot ma znaczenie, zresztą nieraz o czymś takim czytałem i wydaje się to logiczne. Oczywiście należy przy tym pamiętać, że sugerowanie się jedynie liczbą TPI nie jest absolutnym wyznacznikiem odporności opony.

#3989 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 czerwiec 2018 - 18:06

Wysokie TPI chroni przed przebiciem (gęściej uplecioną tkaninę trudniej rozepchać), niskie przed rozcięciem (trzeba przeciąć większą warstwę materiału).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3990 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2018 - 10:31

To jest w ogóle przepiękne, ilu znajduje się ludzi gotowych przysiąc, że wyczuwają różnicę w oporach toczenia na poziomie 2 watów. To by dawało zdolności pomiarowe ludzkiej percepcji na poziomie niejednego watomierza ;)

Upraszczasz sprawę: odczuć niewielkie różnice w oporach toczenia można na wiele sposobów. Dla przykładu moja metoda to obserwacja jak mój rower nadgania rowery kolegów z drużyny na swobodnych zjazdach jadąc w zbitej grupie obok siebie. Ci sami ludzie przez cały rok, kilka razy w tygodniu, wyraźnie widzisz gdy po zmianie opon nagle na każdym treningu twój rower lekko nadgania i częściej musisz delikatnie sięgać po klamki. Łapiesz o co mi chodzi? Jedziesz koło gościa z którym jeździsz ileś set razy w roku i nagle przy swobodnym zjeździe na parking coś delikatnie popycha na przód gdy dzień wcześniej w tym samym miejscu to Ty musiałeś nacisnąć lekko korbę żeby nie zatrzymywać grupy.
Inna metoda to obserwacja średnich prędkości, pulsu czy miernik mocy o którym wspomniałeś, ale dla mnie nawet miernik nie da Ci tego co drugi kolarz regularnie z tubą jeżdżący, bo jest zbyt wiele zmiennych takich jak wiatr, sratr i pyłki drzew na drodze.

#3991 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 czerwiec 2018 - 11:03

Nie mówię, że nie ma opon szybszych i wolniejszych. Ale nie ma szans, żeby różnica na poziomie dwóch watów powodowała takie różnice. Po prostu nie ma.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3992 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 13 czerwiec 2018 - 16:14

Jeżdziłem jeden czy dwa sezony na Vittoria Rubino Pro w wersji zwijanej 23c i nie zauważyłem jakiejś zwiększonej odporności na przebicia

Ale jest spora róznica miedzy zwykłymi a G+, te drugie poddaja się dopiero na ostrych gwoździach , czy szpilkach.

Natomiast przy Durano Plus od Schwalbe ostre gwoździe mają już problem, bo przebic się przez grubą wkładkę antyprzebiciową już jest problem, ale coś za coś - ważą. Jednak pomimo to opory  nie są duże i  potyrafią iść jak szalone, poza tym nie odklejają się na mokrym.


CykloOpole !!! :)


#3993 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 czerwiec 2018 - 21:36

Nie mówię, że nie ma opon szybszych i wolniejszych. Ale nie ma szans, żeby różnica na poziomie dwóch watów powodowała takie różnice. Po prostu nie ma.

Też w to nie wierzę. Waga zawodnika mocno wpływa na takie przyspieszenie, może ciśnienie w oponach?



#3994 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2018 - 05:08

W klubie jeżdżę od zeszłego roku, czy to możliwe że po zmianie obok opon kilku najlepszych kolegów schudło z dnia na dzień ze 20kg albo wszyscy poprawili coś z ciśnieniem w oponach? Chyba mało logiczne.
Ale, jeśli jednak macie rację, tym lepiej, bo wynikałoby z tego że różnica pomiędzy gp4000 a veloflex corsa jest znacznie wyższa niż 2w. Na korzyść corsy rzecz jasna, szczególnie w deszczu 👍

#3995 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 czerwiec 2018 - 07:05

Dane z walca mowia, ze Conti jest "szybsza" od Veloflexa o 1.2W ale te testy raczej robia na sucho :)

#3996 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2018 - 16:29

Czekam aż zamiast metalowego zaczną używać "asfaltowy". Moim skromnym zdaniem: na suchym również zdecydowanie veloflex. Szczególnie na mocno chrapate asfalty a u mnie tylko takie. Ale niech każdy jeździ na tym co lubi bo przecież o to nam amatorom chodzi

#3997 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 czerwiec 2018 - 19:07

Nie tyle asfaltowy co płaski w punkcie styku z oponą.



#3998 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2018 - 21:06

Dokładnie, kolejny argument że te testy opon to jedynie coś pomocniczego, nigdy decydującego, przy doborze sprzętu.

#3999 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 15 czerwiec 2018 - 17:31

Mimo wszystko, testy opon będą zdecydowanie bardziej pomocne  niż "opowieści z mchu i paproci"...



#4000 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 15 czerwiec 2018 - 19:41

Koło mojego domu rośnie sporo mchu więc właściwie to trafiłeś 👍 Wolisz testy na internetach? Spoko, kieruj się nimi. Ja jednak zawsze cenię opinie moich kolegów i własny rozsądek bardziej niż jakieś walce osób których nie znam i nie wiem jak co i za ile robią swoje testy.
I tak niech zostånie, pozdro



Dodaj odpowiedź