Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4021 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 12 lipiec 2018 - 07:39

Dla potomnych: Continental GP 4-season 23cx700, koła 17c, ciśnienie 7 bar, śr. zewnętrzna 24,4mm, wysokość 22,2mm.

#4022 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 15 lipiec 2018 - 18:39

A gdybym chciał założyć opony bardziej wytrzymałe od Continentala niż GP4000s, to GP 4-season, czy może Gatorskin ?

 

W rozmiarze 25C (taki mnie interesuje)  Gatorskin w wersji zwijanej ma taką samą masę co GP 4-season. Postawić na wzmocnienie ścianek bocznych i dodatkowe opasanie z poliamidu, czy takie same wzmocnienie ścianek bocznych i podwójną wkładkę antyprzebiciową z Vactranu ? Która da lepszą ochronę ?

 

Wydaje mi się, że Gatorskin może mieć inną, bardziej odporną na zużycie, ale jednocześnie mniej przyczepną gumę bieżnika. Może być przez to bardziej "kartoflaną" w odczuciu oponą.

 

Ma ktoś porównanie ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4023 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 lipiec 2018 - 18:45

Gatorskin to kartofel. Sporo nalanej gumy, grubsze ścianki, twardsza mieszanka - to wszystko przekłada się na dość sztywną oponę, która jest dość ospała podczas jazdy, w dodatku dość mało przyczepna.

 

Z 4Season miałem osobiście mniejszą styczność, ale robi dobre wrażenie - czuć, że to wciąż opona sportowa, choć wg deklaracji faktycznie jest nieco delikatniejsza od Gatorskina. Mimo to wydaje mi się, że to złoty środek, jeżeli zależy Tobie na oponie o podwyższonej trwałości (choć patrząc z tej perspektywy, osobiście nigdy nie miałem problemów nawet z GP 4000s, a patrząc na ogromną liczbę sprzedanych przez siebie sztuk, niezmiennie uważam ją za oponę o niskiej awaryjności).


  • impa lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4024 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 15 lipiec 2018 - 19:29

Tak właśnie przeczuwałem, że Gatorskin to jakby opona treningowa, do kręcenia tysięcy km, ale bez polotu, a GP 4-season da większą przyjemność, a zwłaszcza odpowiednią przyczepność.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie - przerabiam komplet kół (wymiana obręczy i szprych), które właściwie były już tylko skazane do użytku na trenażerze i planuję obuć je właśnie w opony o podwyższonej trwałości. Obecnie jeżdżę na GP4000s, a drugi rower stoi na Michelin Pro4 Service Course i do tych opon absolutnie żadnych zastrzeżeń nie mam. 

 

Całkiem możliwe, że się skończy na zakupie kolejnego kompletu GP4000s.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4025 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 15 lipiec 2018 - 19:36

@robo, weź jeszcze pod uwagę Vittoria Control G+

#4026 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 15 lipiec 2018 - 20:01

Ok. poczytam - widzę, że tych opon Vittoria ... G+ cała masa.

 

Czym się różni Open Corsa G+ do Open Corsa Control G+ ? I jeszcze jest Open Corsa Speed.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4027 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 15 lipiec 2018 - 20:19

Przede wszystkim grubością gumy na środku i na bocznych ściankach. Control to gumy na gorszą nawierzchnię, bardziej odporne na przebicia od G+. A speedy to typowe wyścigowe gumy. Na forach jest dużo informacji. Powiedzmy umownie, że Conti 4-season to taki odpowiednik VC Control G+.

#4028 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 15 lipiec 2018 - 20:21

A gdybym chciał założyć opony bardziej wytrzymałe od Continentala niż GP4000s, to GP 4-season, czy może Gatorskin ?

 

W rozmiarze 25C (taki mnie interesuje)  Gatorskin w wersji zwijanej ma taką samą masę co GP 4-season. Postawić na wzmocnienie ścianek bocznych i dodatkowe opasanie z poliamidu, czy takie same wzmocnienie ścianek bocznych i podwójną wkładkę antyprzebiciową z Vactranu ? Która da lepszą ochronę ?

 

Wydaje mi się, że Gatorskin może mieć inną, bardziej odporną na zużycie, ale jednocześnie mniej przyczepną gumę bieżnika. Może być przez to bardziej "kartoflaną" w odczuciu oponą.

 

Ma ktoś porównanie ?

 


Czy jeździ ktoś na Continentalach 23mm przód i 25mm tył?

Ja. W tej chwili w odmianie "Gatorskin Hardshell" bo na dalekie wypady chcę móc nocami po szkle bezkarnie jeździć ;)

 

"Gatorskin to kartofel. Sporo nalanej gumy, grubsze ścianki, twardsza mieszanka - to wszystko przekłada się na dość sztywną oponę, która jest dość ospała podczas jazdy, w dodatku dość mało przyczepna."

 

Dokładnie. Kiedys na serpentynach za ciasno wszedłem w zakręt (upalny dzień, sucha droga) i na szczęście w porę wyczułem jak zaczyna podcinać mi tylne koło. Faktycznie gumy tyle, że ciężko zajechać. Ścianki boczne odporne na wpadanie w dziury i kamole. Można spokojnie jeździć po szutrowych drogach.

Jest jednak zdecydowanie "szybsza" od Conti SuperSport.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4029 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 16 lipiec 2018 - 14:06

Sławku, ja do nowej szosy założyłem 28mm na tył miesiąc temu która ledwo ledwo weszła, przerwa do hamulca i rury podsiodłowej to mniej niż 1mm i nic się nie dzieje. Na boki mam trochę więcej luzu, ok 3mm na stronę.


Niecały 1 mm to zdecydowanie za mało. Nieco wody, piach przyklei się do opony i lakier poharatany. No chyba, że jeździmy tylko w super suchych warunkach.

#4030 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 lipiec 2018 - 14:31

Warto rowniez pamietac, ze kolo moze pracowac, rowniez same widelki ramy.

#4031 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 19 lipiec 2018 - 17:35

1415Chris, a Ty jaki masz prześwit z tyłu między oponą a widelcem i rurą podsiodłową w S5, bo jak na moje oko to nie więcej niż 4mm?

#4032 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 lipiec 2018 - 18:11

Nie sprawdzalem z oponami. Teraz mam zalozone szytki 25mm. Ciezko to dokladnke zmierzyc, bo podsiodlowa czesc jest wyprofilowana ale jest wiecej niz 4mm, cos ok 5-6mm.
Ale nawet gdyby ktores z opon jakie uzywam byly wyzsze od tych szytek, to jest wystarczajaco miejsca. Jest tylko jedna dluzsza rysa od wew. Wyglada na to, ze cos wiekszego musialo przylepic sie do opony i zarysowac lakier.

#4033 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 19 lipiec 2018 - 18:22

Dzięki. No właśnie dokładnie takiej sytuacji się obawiam, że jakiś grysik przyklei mi się do opony, zaklinuje się pomiędzy widełkami a oponą, zatrzyma koło i zaliczę glebę. 5mm jak teraz mam prześwitu przy Veloflexach 23mm uważam za bezpieczne. Jak założę 25mm będę miał tylko 3mm a to już jest loteria i hazard ze zdrowiem...

#4034 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 lipiec 2018 - 18:29

Kola na pewno nie zatrzyma ale jest juz duza szansa na zarysowania.

#4035 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 19 lipiec 2018 - 19:13

Continental GP 4000 S II posiada  "dziurki" na oponie, wiem, że są to wskaźniki zużycia opony, ale te dziurki mają różną głębokość. :D



#4036 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 19 lipiec 2018 - 19:35

Dzięki. No właśnie dokładnie takiej sytuacji się obawiam, że jakiś grysik przyklei mi się do opony, zaklinuje się pomiędzy widełkami a oponą, zatrzyma koło i zaliczę glebę.


W rowerze endurance BH, który kiedyś mialem i który geometrycznie pasował mi super, było tak malo miejsca na opony 25, że często między oponę i ramę dostawały się kamyczki.Pewnego razu na zjeździe w górach rower zaczął bardzo mocno hamować.
Dostał się kamyczek, ale tak, że naciął oponę głęboko na całym obwodzie.

#4037 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 19 lipiec 2018 - 19:50

W rowerze endurance BH, który kiedyś mialem i który geometrycznie pasował mi super, było tak malo miejsca na opony 25, że często między oponę i ramę dostawały się kamyczki.Pewnego razu na zjeździe w górach rower zaczął bardzo mocno hamować.
Dostał się kamyczek, ale tak, że naciął oponę głęboko na całym obwodzie.

To i tak miałeś szczęście. Kiedyś w góralu w ten sam sposób m. widełki i oponę wpadł patyk. Zablokował nagle koło. W mig przeleciałem przez kierownicę i dopiero na ziemi do mnie doszło co się stało.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4038 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 20 lipiec 2018 - 07:38

Ok, dzięki Panowie. Nie ma co kombinować. Dojeżdżam veloflexa 23mm a na zimę rozglądam się za nową ramką jak się trafi coś ciekawego, bo poczciwy Whistle już swoje przejechał.

#4039 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 24 lipiec 2018 - 22:40

Heh, ja się dzisiaj przekonałem, że do mojego Lapierre opony 25c nie wejdą.

 

W drugim rowerze zmieniałem Micheliny Pro4 23c na 25c (koła Mavic Ksyrium SL) i z ciekawości spróbowałem włożyć je do Lapierre, choć przypuszczałem, że nie wejdą, bo już przy oponie 23c prześwit w tylnych widełkach od góry był minimalny. Po włożeniu koła z szerszą oponą, okazała się na tyle wyższa, że się oparła o górna część widełek ramy. Swoją drogą to ciekawe dlaczego w tym miejscu ta rama ma tak mały prześwit, bo np. w widelcu spokojnie weszłaby pewnie opona nominalnie 28c.

 

Tak więc aluminiowy rower będzie się toczył na szerszych (teoretycznie bardziej komfortowych) oponach, a karbonowy pozostanie na 23c.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4040 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 lipiec 2018 - 05:53

Michelin 25c to odpowiednik "normalnych" 27-28c. Jeżeli wszedł Michelin 23c, to "normalna" 25c powinna wejść.


  • qzn lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź