Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3841 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 maj 2018 - 16:51

@ Dari, blad w opisie. G+ i Control maja ten sam oplot co Pave, corespun 320tpi.

 

A widzieli, a mozna bylo nie raz, szytki z pro touru z napisami Conti, a w rzeczywistosci byly to farbowane Veloflexy?

Ja nie twierdze, ze Conti GP4s jest badziewna opona. Pisze tylko, ze sa inne ciekawsze opcje. 

Co do zadowolenia, sa tez rzesze ludzi zadowolonych z aluminiowych rowerow i Tiagry. Nikt im tego nie odbierze :) 

Przywolywanie prosow, nie jest tu dobrym przykladem, bo jezdza na tym na czym musza jezdzic.

A ktokolwiek jezdzil na klejonych szytkach z wysokim tpi bedzie wiedzial, ze zadna wulkanizowana szytka, nawet jak sie jej wsadzi lateksowa detke, nie bedzie sie tak milo i miekko toczyc.

 


  • Mac i kaloo lubią to

#3842 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 01 maj 2018 - 18:29

Już wiem, napisałem do sprzedawcy i potwierdzil bląd w opisie.

Nie twierdzę, że nie ma lepszych opcji niż Continental.

Natomiast chyba zbyt mocno próbujesz deprecjonować GP 4000. Mają generalnie bardzo dobrą opinię i  nie tylko wśród właścicieli

"aluminiowych rowerów i Tiagry", ale także mocno"zaawansowanych maszyn". Zresztą przecież czytasz np. Weightweenies, to 

o tym wiesz.



#3843 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 maj 2018 - 20:29

Nie mam zadnego interesu w tym co pisze. Poprostu dziele sie z moim doswiadczeniem. A ze mialem takie a nie inne, to juz nie moja wina tylko tych opon.
A piszac o aluminiowych rowerach i Tiagrze nie mialem na mysli, ze te opony sa dla tego typu sprzetu.
Odnioslem sie do stanu zadowolenia, o ktorym pisales. Mozna byc zadowolonym majac aluminiowy rower na Tiagrze.

#3844 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 01 maj 2018 - 21:10

Ależ ja dokładnie zrozumiałem co miałeś na myśli...

#3845 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 02 maj 2018 - 15:22

Z Corsa G+ miałem tak, że uwielbiały łapać gumy w czasie wyścigów. 

 

Kurczę, poczytałem opinie użytkowników tych opon i jest sporo narzekania na brak odporności na przebicia.

Z tego powodu niektórzy deklarują nawet powrót do Conti.

Jednak muszę się jeszcze zastanowić....



#3846 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 02 maj 2018 - 22:13

GP4S na dwóch rowerach, 4 lata, jedno przebicie 3cm blachowkrętem, którego nic by nie przetrwało.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#3847 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 03 maj 2018 - 11:25

Na Conti GP 4000s jeżdżę od lat i nie mogę zrozumieć skąd takie narzekania na ich jakość. Może miałem szczęście (czyt. trafiałem na te z "dobrych partii"), a może dlatego, że to nadal rozmiar 23c ?

 

Jak pierwszy raz przeczytałem, że w GP 4000s z boków lubią się strzępić nitki, to obejrzałem swoje dokładnie, później także, jak wyjmowałem nowe z pudełka, z pewnym niepokojem patrzyłem, czy to nie jedne z tych rozpadających się, ale mnie to jakoś omijało. 

 

Co do odporności na przebicie, to w normalnym użytkowaniu porównywanie ilości kapci nie ma to większego sensu. Czasem jeździsz dwa lata i zero kapci, a czasem dwa wyjazdy i dwa kapcie mimo nowych opon i dętek. To jest zwykły pech.

 

Tak więc porównania z innymi oponami nie mam (np jak się toczy rower na grafenie lub klejonych), bo jak przychodzi do kupienia nowych opon to .... wybieram sprawdzone GP 4000s.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3848 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 maj 2018 - 15:02

w zasadzie po pierwszym wpisie z continental gp4ks2 temat można by było zamknąć ;) świetnie się trzymają, dobrze niosą, bdb odporność na przebicia. Fajnymi odmianami są też 4season i gator. Ponoć pirelli całkiem spoko weszło, czekam aż trochę ludzie pojeżdżą żeby poczytać opinię tak po roku jazdy.



#3849 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 06 maj 2018 - 14:58

Na Conti GP 4000s jeżdżę od lat i nie mogę zrozumieć skąd takie narzekania na ich jakość. Może miałem szczęście (czyt. trafiałem na te z "dobrych partii"), a może dlatego, że to nadal rozmiar 23c ?

 

Jak pierwszy raz przeczytałem, że w GP 4000s z boków lubią się strzępić nitki, to obejrzałem swoje dokładnie, później także, jak wyjmowałem nowe z pudełka, z pewnym niepokojem patrzyłem, czy to nie jedne z tych rozpadających się, ale mnie to jakoś omijało. 

 

Co do odporności na przebicie, to w normalnym użytkowaniu porównywanie ilości kapci nie ma to większego sensu. Czasem jeździsz dwa lata i zero kapci, a czasem dwa wyjazdy i dwa kapcie mimo nowych opon i dętek. To jest zwykły pech.

 

A ja z kolei na starszych jeżdżę (GP4000), też 23C i jak eSki czy SII są co najmniej tak samo dobre to wezmę bez wahania. Jeżeli dostanę 4000 bez S, to też wziąłbym od ręki, o ile nie będą jakieś skapciałe od leżenia.

 

Co prawda, nitki mi się faktycznie nieco strzępiły, ale nie na oplocie, ale jedynie na tej dodatkowej bocznej tasiemce (wzmacniającej? ochronnej?) na styku krawędzi obręczy ze stopką opony. Delikatnie odrywałem co luźne i śmigam dalej. Nic groźnego.

 

Natomiast nie zgodzę się z Robo, jeśli chodzi o przebicia, gdyż przez ponad 7 000 km ani razu nic nie dotarło do dętki, raptem miałem dwa czy trzy kapcie i wszystkie z nich były przyszczypnięciami. Dla porównania, Schwalbe Lugano to i czasem co 600 km przebite. Vectran jest rewelacyjny.

 

To świetne opony i tyle. Zawsze na nich mogę polegać.



#3850 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 maj 2018 - 15:12

U mnie też nigdy nie było żadnego przebicia w GP4000s (jeżdżę na kombinacji 25c/28c, wcześniej były 23c/23c). Co więcej, sprzedałem kilkaset sztuk tych opon i miałem jedną reklamację rozdarcia oplotu, w dodatku dość wątpliwą, ale uznaną bez wahania.

 

Nawet dziś przekonałem się o ich solidności, kiedy miałem do pokonania 3 km po polnej drodze (żwir, resztki szkła, spore dziury). Zero problemów jak zawsze.

 

Coraz częściej mam po prostu wrażenie, że tak popularny model siłą rzeczy będzie generował większą liczbę (nie mylić z odsetkiem) problemów. Tymczasem mogę je bez wahania sprzedawać z niewielkim zyskiem, bo po prostu wiem, że na siebie zarobią.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3851 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 maj 2018 - 20:10

................

 

Natomiast nie zgodzę się z Robo, jeśli chodzi o przebicia, gdyż przez ponad 7 000 km ani razu nic nie dotarło do dętki, raptem miałem dwa czy trzy kapcie i wszystkie z nich były przyszczypnięciami. Dla porównania, Schwalbe Lugano to i czasem co 600 km przebite. Vectran jest rewelacyjny.

 

.......................

 

Chyba mnie nie zrozumiałeś.

 

Żeby porównać, czy dana opona jest bardziej odporna na przebicia od drugiej, należałoby zrobić testy w kontrolowanych, powtarzalnych warunkach - np. jakieś "standardowe ostrze" uderzające w oponę z określoną siłą itp. Pewnie takie testy się robi. Ale pisanie, że dana opona jest bardzo odporna na przebicia, bo przez X sezonów nie miałem kapcia to już trochę na wyrost, bo ... przecież nie wiesz, czy to że wracałeś z przejażdżki za każdym razem bez awarii to zasługa odporności opony, czy zwyczajnie miałeś szczęście nie najechać na coś co ją jednak przebije.

 

Mógłbym napisać, że Maxxis Detonator (zwijany) jest równie wytrzymałą oponą co Conti GP 4000s, bo na jednych i na drugich przejeździłem po dwa sezony bez kapcia, ale zdarzało się, że w bardzo niewielkich odstępach czasu łapałem kapcie seryjnie, na tych samych oponach (modelach - niekoniecznie na "tych samych"). Ale nie mogę powiedzieć, że na GP 4000s przejechałbym bez szwanku po tej przeszkodzie, która pokonała Detonetory, bo po prostu nie da się tego sprawdzić.

 

A tak w ogóle to teraz sobie uzmysłowiłem, że na Michelin Pro3 Race przejeździłem 4 sezony bez kapcia. Czyżby nowy faworyt.  :)


  • Arni lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3852 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 maj 2018 - 20:57

Zrobiłem właśnie pierwsze kilometry na Conti GP 4000s wcześniej miałem pro 3. Jadą bardzo fajnie, mam wrażenie, że rower jest bardziej czuły na ruch kierownicą, ale może dla tego, że poprzednie były już trochę przytarte. Ogólnie fajne opony. 



#3853 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 maj 2018 - 19:51

Chyba mnie nie zrozumiałeś.

 

Żeby porównać, czy dana opona jest bardziej odporna na przebicia od drugiej, należałoby zrobić testy w kontrolowanych, powtarzalnych warunkach - np. jakieś "standardowe ostrze" uderzające w oponę z określoną siłą itp. Pewnie takie testy się robi. Ale pisanie, że dana opona jest bardzo odporna na przebicia, bo przez X sezonów nie miałem kapcia to już trochę na wyrost, bo ... przecież nie wiesz, czy to że wracałeś z przejażdżki za każdym razem bez awarii to zasługa odporności opony, czy zwyczajnie miałeś szczęście nie najechać na coś co ją jednak przebije.

 

A tak w ogóle to teraz sobie uzmysłowiłem, że na Michelin Pro3 Race przejeździłem 4 sezony bez kapcia. Czyżby nowy faworyt.  :)

 

Masz dużo racji, ale mam jednak przekonanie, że GP4000 jest bardzo odporną oponą. Ciężko mi jeszcze szerzej wytłumaczyć moje zdanie. Po prostu mam odniesienie do innych, jakoś ich nie oszczędzam tak samo jak poprzednie opony, nawet jeżdżę po szutrach jak odcinki remontują, ba - dróg rowerowych i to czasem też brudnych nie omijam. Opony mają sporo rozcięć i ani razu przebitej dętki. A poprzednie to zawsze coś - jak nie ostry kamyczek to jakieś szkiełko, albo jakiś kawałeczek metalu.

 

Pro 3 Race może i nie faworyt, ale w pełni zasługują na duże uznanie. O ile nie jeździłeś w sterylnych warunkach.  ;-)



#3854 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 maj 2018 - 20:23

A u mnie Pro 3 Race łapały kapcie bardzo regularnie. Szkoda, bo niosły świetnie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3855 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2018 - 06:05

Z mojego skromnego doświadczenia:
Schalbe One miałem trzy sztuki, być może za każdym razem trafiała mi się zła partia, ale wszystkie miały lekkie bicie i zużywały się nierównomiernie. Jedna okazała się balonem z biciem na około centymetr, poszła na wymianę. Ogólnie jestem na NIE.
Conti gp 4000sII opory toczenia i komfort jak dla mnie zbliżone do schwalbe one. Znacznie wyższa jakość produkcji, zajechałem trzy sztuki i żadna nie miała bicia powyżej normy. Ścierają się kilkukrotnie wolniej niż Schwalbe, ale boczny oplot strzępi się paskudnie. Nie udało mi się żadnej dojechać, zawsze boczny oplot siadał pierwszy na jakichś kamyczkach itp. Świetnie się jeździ na mokrym.
Veloflex corsa prawdziwa magia. Próbowałem po nich wrócić do conti, ale miałem wrażenie że jadę na jakimś sztywnym szlaufie ogrodowym a nie oponie.Jakość wykonania również wyższa od conti, zawsze idealne, zero bicia. Z tej trójki najszybsze i najbardziej komfortowe. Starczają mi na około dwa razy mniej niż schwalbe, ale są tego warte. Jeżdżąc w grupie wyraźnie zauważyłem że na mokrym są jeszcze szybsze, być może to zasługa tych wzorków, nie wiem, ale różnica z suchym jest bardzo wyraźna, choć ponoć badania dowodzą że pierniczę głupoty. Pierniczę badania, różnica jest zbyt wyraźna. Odporność na przebicia również bardzo ok. W sezonie tylko te veloflex.
Jeżdżę na 23.

#3856 marb

marb
  • Użytkownik
  • 300 postów
  • Skądsouth

Napisano 09 maj 2018 - 08:00

Z mojego skromnego doświadczenia:
Schalbe One miałem trzy sztuki, być może za każdym razem trafiała mi się zła partia, ale wszystkie miały lekkie bicie i zużywały się nierównomiernie. Jedna okazała się balonem z biciem na około centymetr, poszła na wymianę. Ogólnie jestem na NIE.
Conti gp 4000sII opory toczenia i komfort jak dla mnie zbliżone do schwalbe one. Znacznie wyższa jakość produkcji, zajechałem trzy sztuki i żadna nie miała bicia powyżej normy. Ścierają się kilkukrotnie wolniej niż Schwalbe, ale boczny oplot strzępi się paskudnie. Nie udało mi się żadnej dojechać, zawsze boczny oplot siadał pierwszy na jakichś kamyczkach itp. Świetnie się jeździ na mokrym.
Veloflex corsa prawdziwa magia. Próbowałem po nich wrócić do conti, ale miałem wrażenie że jadę na jakimś sztywnym szlaufie ogrodowym a nie oponie.Jakość wykonania również wyższa od conti, zawsze idealne, zero bicia. Z tej trójki najszybsze i najbardziej komfortowe. Starczają mi na około dwa razy mniej niż schwalbe, ale są tego warte. Jeżdżąc w grupie wyraźnie zauważyłem że na mokrym są jeszcze szybsze, być może to zasługa tych wzorków, nie wiem, ale różnica z suchym jest bardzo wyraźna, choć ponoć badania dowodzą że pierniczę głupoty. Pierniczę badania, różnica jest zbyt wyraźna. Odporność na przebicia również bardzo ok. W sezonie tylko te veloflex.
Jeżdżę na 23.

Mam dokładnie odwrotne doświadczenia z continental gp 4000s2 i schwalbe one. U mnie to conti bardzo szybko się zużywały tzn. błyskawicznie ścierała się warstwa gumy na środku i opona stawała się płaska jak naleśnik. Poza tym po ok 4000 - 5000 km zaczynały się przebicia (zawsze tylne koło). O Schwalbe nie mogę złego słowa powiedzieć poza tym, że continental lepiej trzymał na mokrym. Dodam, że używałem opon 23 cale, continental 3 komplety, schwalbe one 2 na maksymalnym ciśnieniu, przy niskiej wadze. 

Najgorsze opony jakie miałem to continental ultra sport (parę lat temu, teraz są może lepsze) gdzie po jakimś 1000 km przebicia miałem nawet raz na tydzień. 



#3857 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 09:45

A gdybyście mieli wybierać głównie z nastawieniem na komfort, wybralibyście Veloflexy 25c, czy Conti 4000/Schalbe One 28c?

 

Przy 25, w praktyce też Conti i Schwalbe są 2mm szersze i wyższe od Veloflexów, ale rozumiem czytając opinie, że w tym przypadku Veloflexy zdecydowanie górą.

 

Z ciekawości pytam  :).



#3858 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 11 maj 2018 - 10:54

Zdecydowanie Veloflexy

#3859 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 12:22

:). Kusisz.

Z odpornością na snake na pewno będzie gorzej, nie ma bata, więc trzeba będzie raczej mocniej pompnąć. Na "chłopski łeb" poza asfaltem powinno być gorzej - Veloflexy mają 22mm wysokości, obstawiam że shalbe i conti będą mieć te 28 mm, więc można by było dać mniejsze ciśnienie przy tak dużej różnicy. Z drugiej strony jeździłem na ciśnieniu 6-6,5 bar(waga 75kg, jak nabijałem 7,5-8 to fakt jechało się lżej po dobrej nawierzchni i to było zdecydowanie czuć, ale strata na komfortcie na kiepskiej nawierzchni była zbyt duża żeby tak to zostawić na stałe) na jakichś starych miśkach 23c i w zasadzie się nic złego nie działo, a veloflexy są przynajmniej szersze(bo te miśki mają realnie 23c)... :). Liczyłem że na 28c będzie podobnie przy 5 barach(zresztą bodaj merida podawała, że [z pamięci] 6 bar w 28c to ok 8,3 bar w 23c jak idzie o opory toczenia).
We flexach przynajmniej odpada problem z rozpinaniem hamulca przy zdejmowaniu koła i przy większych prędkościach będzie bardziej aero(acz moje średnie i tak raczej oscylują grubo poniżej 30, wiec zysk z tego średni ;)). Osiołkowi w żłoby dano :D, pewnie sie zdecyduje na flexy.

#3860 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 11 maj 2018 - 12:58

testuje taka opone https://sklep.rowery...-kup_teraz.htmli wrazenia narazie bardzo pozytywne.Dobrze niesie.zboaczymy jak trwalosc i odpornosc na przebicie.

Mam tez tanie duro do CX i niestety bardzo szybko bieznik na asfalcie zezarło





Dodaj odpowiedź