Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3821 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 kwiecień 2018 - 14:39

MAXXIS Re-Fuse

Mam pytanie do kolegów którzy wcześniej deklarowali się, że kupili Maxxis Re-Fuse. Jak wam się spisują?

Opona ma podobny bieżnik jak szytka Continental Competition na których jeździ  WorldTour  .



#3822 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 10:40

Od początku swojej przygody z kolarstwem szosowym jeżdżę na Continentalach GP 4000.

Dzisiaj oglądając rower zauważyłem, że na boku opony (przebieg 770 km) zrobił się bąbel. Zacząłem naciskać i wybuchła.

Sądzę, że to wina opony, nie kojarzę, żebym o coś zahaczył.

Dzisiaj awaryjnie dokupię w zaprzyjażnionym  sklepie taką samą, ale chcę w końcu spróbować czegoś innego.

Jaką alternatywę o szerokości 28 mm możecie polecić  dla tego modelu Conti?

Czy Vittoria Corsa Control będzie dobra (patrzę na allegro, ale brak 28 mm i ceny dużo wyższe niż za 

GP 4000)?



#3823 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 30 kwiecień 2018 - 11:15

Tydzień temu u kolegi to samo. Guma przed wspólnym treningiem. Mówił, że dętka wybuchła. Pojechaliśmy, palcem przejechałem od środka, nic ostrego. Zakładam nową dętkę, pompuje i ok. Wkładam w ramę i znowu bum. Zdejmuje oponę z obręczy a na boku pęknięcie. Wcześniej nie zauważyłem tego. Klocki ustawione jak trzeba, opona z niewielkim przebiegiem. Gp4000 chyba coś jest na rzeczy skoro coraz więcej osób ma podobny problem.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#3824 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 11:45

Spojrzałem na:

https://www.bicycler...ad-bike-reviews

i te Vittorie stanęly pod znakiem zapytania- przy niższym ciśnieniu mają opory toczenia wyrażnie wyższe niż Conti.

Dodam jeszcze, że jest to rower z hamulcami tarczowymi.



#3825 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 kwiecień 2018 - 12:47

3W to dużo?
Jak chcesz porownywac do Conti, to G+. Control jest na gorsze warunki, jest ciezsza.


#3826 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 15:10

Masz na myśli tą?

https://www.vittoria.../category/306/#

Jakie KONKRETNIE przewagi -oprócz ewentualnego braku pękania- ma ta opona nad Continentalem?

 

Przeleciałem kilka sklepów -wlącznie z Wiggle i Allegro- i nie ma na stanie tych opon.



#3827 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 kwiecień 2018 - 15:51

Po edycji...

Tak to jest Corsa G+. Według tych pomiarów z walca, ma identyczne crr jak Conti z butylowa detka.
Control jest ok 3W "wolniejsza", co nie oznacza ze jest gorsza opona.
Poza tym to caly czas laboratoryjny pomiar.
Control ma wiecej gumy po grubosci i szerokisci samego bieznika, ktory bardziej zachodzi na boki niz jak to jest w G+. Moje G+ z pudelka wazyly 237g i 260g, 23g roznicy!
Przypuszczam, ze te 260g to raczej wyjatek, pewnie srednia bedzie w okolicy 240g.
Control 270g, dwie dokladnie tyle samo.

W czym jest lepsza od Conti? Dla mnie chyba we wszystkim :)
Nie jest wulkanizowana, nie ma fake 330tpi, nie pruje sie, nie lapie awarii scianek, wyciagnieta z pudelka nie wyglada jak wyciagnieta psu z gardla i nie wyglada jak opona za 20zl ;)

#3828 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 17:20

Czyli wygląda na to, że - oprócz wymienionego przeze mnie ewentualnego pękania ścianek - konkretnych przewag, przekładajacych się na jakość jazdy, nie ma.
Ale i tak -o ile uda mi się kupić 28 mm - spróbuję.

#3829 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 kwiecień 2018 - 17:30

110tpi vs 320tpi, to malo?
Nie pisalem o wrazeniach z jazdy, bo zeszly sezon mialem je zalozone z butylowymi detkami i mialem wrazenie, ze sa nieco bardziej sztywne niz Pave z lateksami.
A te tocza sie lepiej i przyjemniej niz Conti.
Teraz zalozylem je z lateksowymi detkami i przypuszczam, ze bedzie przyjemniej.
Dobrze jest w przypadku Control z lateksem.
Pisalem to juz wiele razy, Conti GP4S sa dosc przecietnymi oponami, ani sie super nie tocza, nie sa super wytrzymale, sporo problemow z jakoscia i przebiegi nie sa jakies rewelacyjne.

#3830 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 17:56

Nie miałem Vittorii, więc nie wiem ja się toczą "na żywo", ale w laboratorium wypadają-zdaje się- gorszej niż Conti.
Wagę też mają wyższą i trwałość również -chyba- nie lepszą.
Tak jak pisałem wcześniej: na pewno będę próbował je kupić.

#3831 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 kwiecień 2018 - 18:35

Corsa G+ ma te same wyniki z walca jak Conti GP.
Zadne testy mnie nie przekonaja, ze wulkanizowane, sporo sztywniejsze opony, sa lepsze od tych klejonych, miekkich z wysokim tpi.
To jest troche dziwne, np w swiecie szytek, te klejone z 300+tpi sa the best, to nie podlega zadnej dyskusji.
Nagle wsrod opon, dosc sztywne Conti z dosc przecietnym oplotem robia kariere... A mowimy tu o dokladnie tych samych technologiach wykonania "open tubulars" jak ich szytkowe odpowiedniki.

#3832 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2018 - 20:14

1415chris, Gustaw Kramer powiedziałby na to:

"Panie komisarzu, to jakaś horrendalna mistyfikacja"

"To wszystko jest szyte grubymi nićmi"

"Panie komisarzu, niech pan aresztuje tych ludzi"

 

A Ferdek Kiepski:

"Są na tym świecie rzeczy, o których się fizjologom nie śniło"

.



#3833 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2018 - 20:48

marvelo sprawdź czy w poszukiwanym przez Ciebie rozmiarze jest dostępny Conti Gatorskin - tylko 20 gram cięższe od GP 4000 ( dla rozm. 23 ) a sporo mocniejsze



#3834 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 21:21

Czyli Continentalowi udało się dokonać prawie cudu: stworzyli "wulkanizowaną", z "fake 330 tpi" oponę, która jest powszechnie chwalona i zrobiła karierę wśród jeżdżących.

#3835 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 maj 2018 - 06:05

Ja juz za ta scieme z oplotem pokazalbym im srodkowy palec ;) Ale nie kazdemu moze to przeszkadzac.
Odnosnie tych testow z walca, np podaja taka sama wartosc odpornosci scianek na przebicia dla Conti GP4s i Vittorii G+.
Z drugiej strony, jest masa opisow w necie, nawet w tym temacie jak mocne sa scianki w tych Conti. Mialem na nich dwie awarie, w dwoch przypadkach poszla scianka. Byly to jedyne uszkodzenia scianki opon na ktorych jezdzilem na szosie.
Wiec do tych wszystkich testow trzeba raczej podchodzic ze zdrowym dystansem. Bo test testem, a praktyka pokazuje cos innego.
Najlepiej samemu sprobowac czegos innego i miec swoje zdanie. Swiat opon nie konczy sie na Conti GP4s ;)

Jeszcze jedno, podawane wartosci tpi oplotow opon, to nie sa jakies nic nieznaczace cyferki. Pomijajac Conti i Tufo, dla przykladu, ktore to akurat sa co najmniej bardzo mylace, to czym wieksza jego wartosc, tym opona jest mieksza, przyjemniejsza do jazdy. A zeby poczuc i zrozumiec roznice pomiedzy 320tpi a 110tpi to najlepiej, jak napisalem powyzej, sprobowac samemu.

#3836 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 01 maj 2018 - 08:29

Oprócz testów są jeszcze masy zadowolonych użytkowników.

 

Widzę, że na allegro pojawiła się Corsa 28 mm

http://allegro.pl/op...7225650176.html

z tym, że w podane jest 220 TPI.

Czy to jest jakaś inna opona (np.starszy wypust) czy błąd w opisie?

(Oczywiście równolegle zadałem pytanie sprzedawcy).



#3837 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 maj 2018 - 08:51

Corsa G+ ma te same wyniki z walca jak Conti GP.
Zadne testy mnie nie przekonaja, ze wulkanizowane, sporo sztywniejsze opony, sa lepsze od tych klejonych, miekkich z wysokim tpi.
To jest troche dziwne, np w swiecie szytek, te klejone z 300+tpi sa the best, to nie podlega zadnej dyskusji.
Nagle wsrod opon, dosc sztywne Conti z dosc przecietnym oplotem robia kariere... A mowimy tu o dokladnie tych samych technologiach wykonania "open tubulars" jak ich szytkowe odpowiedniki.

 

Jakoś wśród pro jest odwrotnie niż mówisz. Vittoria jest dość popularna, ale Conti jest w zdecydowanej przewadze. Wiadomo, tam są istotne sprawy ze sponsorami, ale jeśli Conti byłoby wyraźnie gorsze, to nikt by na tym nie jeździł.
 


  • slaweko lubi to

#3838 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 01 maj 2018 - 08:53

Od początku swojej przygody z kolarstwem szosowym jeżdżę na Continentalach GP 4000.

Dzisiaj oglądając rower zauważyłem, że na boku opony (przebieg 770 km) zrobił się bąbel. Zacząłem naciskać i wybuchła.

GP2 4k to świetne opony ale to jest normalna przypadłość dotycząca bardzo wielu sztuk. Kiedyś takich problemów z nimi nie miałem i katowałem je po 10k km. Od trzech lat mam problem z prującymi się ściankami bocznymi lub puszczaniem "bąbla" z boku. Nie zmienia to faktu, że są to fajne gumki i bardzo rzadko łapię w nich flaka. Z Corsa G+ miałem tak, że uwielbiały łapać gumy w czasie wyścigów. Szczególnie deszczowych. Na 5 startów miałem aż 3 grumy. Powiedzmy, że raz strzeliła przegrzana dętka a dwa razy kamyczek. Ciekawe jak wypadają Pirelli?



#3839 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 01 maj 2018 - 08:57

Jakoś wśród pro jest odwrotnie niż mówisz. Vittoria jest dość popularna, ale Conti jest w zdecydowanej przewadze. Wiadomo, tam są istotne sprawy ze sponsorami, ale jeśli Conti byłoby wyraźnie gorsze, to nikt by na tym nie jeździł.

@sirkozi, profi nie używają opon tylko szytki, a to jest zasadnicza różnica 😂

#3840 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 maj 2018 - 12:52

Nie jeździłem nigdy na szytkach, ale na logikę, szytka wulkanizowana, będzie się różnić od tej z nylonowym bokiem typu Vittoria, podobnie jak przy oponach.





Dodaj odpowiedź