Jakie Kupić Opony?
#4022
Napisano 15 lipiec 2018 - 18:39
A gdybym chciał założyć opony bardziej wytrzymałe od Continentala niż GP4000s, to GP 4-season, czy może Gatorskin ?
W rozmiarze 25C (taki mnie interesuje) Gatorskin w wersji zwijanej ma taką samą masę co GP 4-season. Postawić na wzmocnienie ścianek bocznych i dodatkowe opasanie z poliamidu, czy takie same wzmocnienie ścianek bocznych i podwójną wkładkę antyprzebiciową z Vactranu ? Która da lepszą ochronę ?
Wydaje mi się, że Gatorskin może mieć inną, bardziej odporną na zużycie, ale jednocześnie mniej przyczepną gumę bieżnika. Może być przez to bardziej "kartoflaną" w odczuciu oponą.
Ma ktoś porównanie ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4023
Napisano 15 lipiec 2018 - 18:45
Gatorskin to kartofel. Sporo nalanej gumy, grubsze ścianki, twardsza mieszanka - to wszystko przekłada się na dość sztywną oponę, która jest dość ospała podczas jazdy, w dodatku dość mało przyczepna.
Z 4Season miałem osobiście mniejszą styczność, ale robi dobre wrażenie - czuć, że to wciąż opona sportowa, choć wg deklaracji faktycznie jest nieco delikatniejsza od Gatorskina. Mimo to wydaje mi się, że to złoty środek, jeżeli zależy Tobie na oponie o podwyższonej trwałości (choć patrząc z tej perspektywy, osobiście nigdy nie miałem problemów nawet z GP 4000s, a patrząc na ogromną liczbę sprzedanych przez siebie sztuk, niezmiennie uważam ją za oponę o niskiej awaryjności).
- impa lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4024
Napisano 15 lipiec 2018 - 19:29
Tak właśnie przeczuwałem, że Gatorskin to jakby opona treningowa, do kręcenia tysięcy km, ale bez polotu, a GP 4-season da większą przyjemność, a zwłaszcza odpowiednią przyczepność.
Zobaczę co z tego wyjdzie - przerabiam komplet kół (wymiana obręczy i szprych), które właściwie były już tylko skazane do użytku na trenażerze i planuję obuć je właśnie w opony o podwyższonej trwałości. Obecnie jeżdżę na GP4000s, a drugi rower stoi na Michelin Pro4 Service Course i do tych opon absolutnie żadnych zastrzeżeń nie mam.
Całkiem możliwe, że się skończy na zakupie kolejnego kompletu GP4000s.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4027
Napisano 15 lipiec 2018 - 20:19
#4028
Napisano 15 lipiec 2018 - 20:21
A gdybym chciał założyć opony bardziej wytrzymałe od Continentala niż GP4000s, to GP 4-season, czy może Gatorskin ?
W rozmiarze 25C (taki mnie interesuje) Gatorskin w wersji zwijanej ma taką samą masę co GP 4-season. Postawić na wzmocnienie ścianek bocznych i dodatkowe opasanie z poliamidu, czy takie same wzmocnienie ścianek bocznych i podwójną wkładkę antyprzebiciową z Vactranu ? Która da lepszą ochronę ?
Wydaje mi się, że Gatorskin może mieć inną, bardziej odporną na zużycie, ale jednocześnie mniej przyczepną gumę bieżnika. Może być przez to bardziej "kartoflaną" w odczuciu oponą.
Ma ktoś porównanie ?
Czy jeździ ktoś na Continentalach 23mm przód i 25mm tył?
Ja. W tej chwili w odmianie "Gatorskin Hardshell" bo na dalekie wypady chcę móc nocami po szkle bezkarnie jeździć
"Gatorskin to kartofel. Sporo nalanej gumy, grubsze ścianki, twardsza mieszanka - to wszystko przekłada się na dość sztywną oponę, która jest dość ospała podczas jazdy, w dodatku dość mało przyczepna."
Dokładnie. Kiedys na serpentynach za ciasno wszedłem w zakręt (upalny dzień, sucha droga) i na szczęście w porę wyczułem jak zaczyna podcinać mi tylne koło. Faktycznie gumy tyle, że ciężko zajechać. Ścianki boczne odporne na wpadanie w dziury i kamole. Można spokojnie jeździć po szutrowych drogach.
Jest jednak zdecydowanie "szybsza" od Conti SuperSport.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4029
Napisano 16 lipiec 2018 - 14:06
Sławku, ja do nowej szosy założyłem 28mm na tył miesiąc temu która ledwo ledwo weszła, przerwa do hamulca i rury podsiodłowej to mniej niż 1mm i nic się nie dzieje. Na boki mam trochę więcej luzu, ok 3mm na stronę.
Niecały 1 mm to zdecydowanie za mało. Nieco wody, piach przyklei się do opony i lakier poharatany. No chyba, że jeździmy tylko w super suchych warunkach.
#4030
Napisano 16 lipiec 2018 - 14:31
#4032
Napisano 19 lipiec 2018 - 18:11
Ale nawet gdyby ktores z opon jakie uzywam byly wyzsze od tych szytek, to jest wystarczajaco miejsca. Jest tylko jedna dluzsza rysa od wew. Wyglada na to, ze cos wiekszego musialo przylepic sie do opony i zarysowac lakier.
#4033
Napisano 19 lipiec 2018 - 18:22
#4034
Napisano 19 lipiec 2018 - 18:29
#4036
Napisano 19 lipiec 2018 - 19:35
Dzięki. No właśnie dokładnie takiej sytuacji się obawiam, że jakiś grysik przyklei mi się do opony, zaklinuje się pomiędzy widełkami a oponą, zatrzyma koło i zaliczę glebę.
W rowerze endurance BH, który kiedyś mialem i który geometrycznie pasował mi super, było tak malo miejsca na opony 25, że często między oponę i ramę dostawały się kamyczki.Pewnego razu na zjeździe w górach rower zaczął bardzo mocno hamować.
Dostał się kamyczek, ale tak, że naciął oponę głęboko na całym obwodzie.
#4037
Napisano 19 lipiec 2018 - 19:50
W rowerze endurance BH, który kiedyś mialem i który geometrycznie pasował mi super, było tak malo miejsca na opony 25, że często między oponę i ramę dostawały się kamyczki.Pewnego razu na zjeździe w górach rower zaczął bardzo mocno hamować.
Dostał się kamyczek, ale tak, że naciął oponę głęboko na całym obwodzie.
To i tak miałeś szczęście. Kiedyś w góralu w ten sam sposób m. widełki i oponę wpadł patyk. Zablokował nagle koło. W mig przeleciałem przez kierownicę i dopiero na ziemi do mnie doszło co się stało.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4039
Napisano 24 lipiec 2018 - 22:40
Heh, ja się dzisiaj przekonałem, że do mojego Lapierre opony 25c nie wejdą.
W drugim rowerze zmieniałem Micheliny Pro4 23c na 25c (koła Mavic Ksyrium SL) i z ciekawości spróbowałem włożyć je do Lapierre, choć przypuszczałem, że nie wejdą, bo już przy oponie 23c prześwit w tylnych widełkach od góry był minimalny. Po włożeniu koła z szerszą oponą, okazała się na tyle wyższa, że się oparła o górna część widełek ramy. Swoją drogą to ciekawe dlaczego w tym miejscu ta rama ma tak mały prześwit, bo np. w widelcu spokojnie weszłaby pewnie opona nominalnie 28c.
Tak więc aluminiowy rower będzie się toczył na szerszych (teoretycznie bardziej komfortowych) oponach, a karbonowy pozostanie na 23c.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4040
Napisano 25 lipiec 2018 - 05:53
Michelin 25c to odpowiednik "normalnych" 27-28c. Jeżeli wszedł Michelin 23c, to "normalna" 25c powinna wejść.
- qzn lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?