Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#4181 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 18 September 2019 - 18:52


 

Te oponki Speca też słyszałem są spoko, tylko cena jest po prostu zaporowa.

 

Spece bardzo fajne, polecam. Kiedyś Spec co roku organizował na nie promocję 2 za 1 i wtedy się bardzo opłacały.



#4182 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 posts

Posted 18 September 2019 - 19:18

Zgadza się Spece fajne jak się ustrzeli je w fajnej cenie. Promocji 2 za 1 dawno nie było, ale często dają je w ramach sponsoringu zawodników i w ramach nagród na wyścigach w związku z czym ustrzeliłem komplecik za 220 zł.



#4183 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 September 2019 - 07:55

Ja sprzedalem niedawno komplet Turbo Gripton 28c za 200ziko po znikomym przebiegu poprzedniego wlasciciela Opony ok ale cena w stosunku do oporow toczenia bez szału. Z kolei nie jezdzilem na Turbo Cottonach, ale tu z kolei mnie odstrasza cena w porownaniu z szybkim zużyciem.

https://www.bicycler...orks-turbo-2016



#4184 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 posts

Posted 25 September 2019 - 09:36

U mnie GP5000 wytrzymało 300 km w tym jeden wyścig. Po wyścigu zauważyłem wybrzuszenie na ściance bocznej. Opona oczywiście była lekko rozcięta i poleciała do kosza

 

Ja się własnie pożegnałem z 4000s. 3500km, znacznik zużycia jeszcze bardzo widoczny nawet w tylnej, myślę że 3000km jeszcze by zrobiły - ale co z tego skoro są pocięte jak diabli! Z przodu, z boków, czasami na wylot! Strach na tym jeździć!. Poprzednio zawsze używałem Michelin Pro3 i Pro4 i po 8000km były zwykle starte - ale nie pocięte jak Conti! Dziur też na Michelinach nigdy tyle nie nałapałem co na 4000s.



#4185 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 25 September 2019 - 11:13

Ja dziś zamówiłem Tufo Calibra Plus na tył i Tufo Calibra Lite na przód. Zobaczymy ile wytrzymają.

A na przyszłoroczny sezon długich tras przyjdzie znowu Continental Gatorskin. Opona deko mułowata, ale od kilku lat jak je stosuję nie złapałem ani jednego kapcia (będzie dobre 20 tyś km). Kamienie czy szkło nie straszne.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4186 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 14:45

 mam schwalbe pro one. Jak zwykle ile opon bym nie testował, zawsze  wracam do schwalbe. Może mam pecha ale zrobiłem na schwalbe pro one już ponad 10 tyś, z czego około 5k na tubless'ach do momentu aż trafiła mi się spora dziurka, której mleczko już nie dało rady załatać. Teraz jeżdżę na dętkach i też jest fajnie.

Zero kapci, zero problemów.

Ostatnio mocno zainteresowałem się tymi oponami, ale niepokoi, a raczej zainteresował mnie jeden zapis u każdego sprzedawcy, a mianowicie max. obciążenie 70kg. O co to chodzi? Rider nie może przekraczać tej wagi? Ja ważę 75 kg, a to znaczyło by, że ta opona nie dla mnie😒.



#4187 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 30 November 2019 - 15:08

Masa rozkłada się na dwa koła. Wiadomo, że nierównomiernie, ale do 75kg na koło raczej Ci daleko ;).
Wiem, w czasie jazdy są dodatkowe obciążenia, ale producent raczej to przewidział.
Sam się zastanawiam co kupić za kończące się już GP4000 SII.
  • EmPe likes this

#4188 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 15:15

Masa rozkłada się na dwa koła. Wiadomo, że nierównomiernie, ale do 75kg na koło raczej Ci daleko ;).

O tym nie pomyślałem, nich Twe słowa okażą się prorocze 😉 Dziękuję🙂



#4189 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 30 November 2019 - 15:41

Ostatnio mocno zainteresowałem się tymi oponami, ale niepokoi, a raczej zainteresował mnie jeden zapis u każdego sprzedawcy, a mianowicie max. obciążenie 70kg. O co to chodzi? Rider nie może przekraczać tej wagi? Ja ważę 75 kg, a to znaczyło by, że ta opona nie dla mnie😒.

 


Jonas Deichmann dopiero co przejechał 18 tyś. km na bezdętkowych Schwalbe PRO One z Nordkappu do Kapsztadu, mając obciążony rower i ze sporą ilością gravelu w Afryce. Chyba zero kapci, jeśli dobrze zrozumiałem parę razy ponoć tylko dopompował.


  • EmPe likes this

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4190 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 16:12



Jonas Deichmann dopiero co przejechał 18 tyś. km na bezdętkowych Schwalbe PRO One z Nordkappu do Kapsztadu, mając obciążony rower i ze sporą ilością gravelu w Afryce. Chyba zero kapci, jeśli dobrze zrozumiałem parę razy ponoć tylko dopompował.


No Panie to jest rekomendacja Ciekawe jakie są odczucia ludzi w Polsce, albo chociażby z tego forum. Ale po tym co napisałeś to nic tylko brać
  • astronom likes this

#4191 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 30 November 2019 - 16:51

Ok, to ja też dziękuję. Mam już oponki na przyszły sezon więc :D

#4192 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 November 2019 - 17:04

Używałem od marca do maja bezdętkowe Schwalbe Pro One (jakieś 1,5-2k km). Toczą się świetnie, bardzo wysoki komfort, bez trudności w złożeniu TL. Miałem wersje tan wall, które sprowadziłem z Australii. Niestety jedna opona uległa uszkodzeniu podczas wypadku i jak naprawiałam rower nie miałem możliwości ściągnięcia drugiej takiej samej (ten model dostępny tylko u Kangurów). Ani jednego kapcia. Jednak sama opona zużywa się wyraźnie szybciej od obecnie używanych GP5000k TL.


  • EmPe likes this

#4193 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 18:19



Jednak sama opona zużywa się wyraźnie szybciej od obecnie używanych GP5000k TL.

A te GP5k jak Ci się sprawują? Z tego co czytam to dużo cięższe od shwalbe, czuć to?? Nie ukrywam że są też w kręgu zainteresowania

#4194 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 November 2019 - 19:26

Szczerze to nie umiem wyczuć 100 czy 200 gramów na kołach. Pewnie większość nie umie, kto nie jeździ na codzień po górach. Jak miałem GP5000 podczas TdPA czy na urlopie we Włoszech podjazdy były ciężkie jak zawsze :-) 

 

do GP5k nie mam żadnych uwag - świetne opony



#4195 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 19:47



do GP5k nie mam żadnych uwag - świetne opony

Dziękuję , przemyslę sobie temat ale jednak gdzieś bardziej mnie ciągnie w stronę Shwalbe . A ogólnie z systemu tubeless jesteś zadowolony? Bo też czytam różne opinie i chyba więcej tych na minus. W mtb po przesiadce na bezdętki moje odczucia to same ochy i achy, dlatego postanowiłem spróbować jak to się sprawdzi w szosie

#4196 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 November 2019 - 20:17

U mnie TL same ochy i achy 🙂 zero problemów, zero gum, tylko dopompowywanie i jazda. Komfort jest, niższe ciśnienie, same plusy. Natomiast narzekania wynikają w mojej opinii z kilku kwestii. Przede wszystkim ludzie nie potrafią dobrze złożyć TL (taśma, wentyl, osadzenie, dobór mleka). Jak się frustrują to później plują jadem na forach. Druga sprawa to brak standaryzacji TL i czasami występuje problem spasowania np. opon do obręczy. Jak ktoś ma dwie lewe ręce, albo co najmniej 1.5 lewej, to lepiej oddać koła do serwisu.

 

Ja już do dętek nie wrócę.



#4197 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 30 November 2019 - 20:53

U mnie TL same ochy i achy 🙂 Przede wszystkim ludzie nie potrafią dobrze złożyć TL (taśma, wentyl, osadzenie, dobór mleka). 

To jeszcze zdradz jakiego mleka używasz, bo korci mnie oferta shwalbe w zestawie z ichniejszym uszczelniaczem ;) Zostało mi jeszcze z 200ml Trezado z mtb, ale nie wiem czy sprawdzi się przy wyższych ciśnieniach.



#4198 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 November 2019 - 21:06

Schwalbe Doc Blue to Stan's No Tubes.


  • EmPe likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4199 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 30 November 2019 - 21:06

Moje pierwsze bezdetki w mtb zalozylem grubo ponad 10 lat temu ale w szosie dalej nie widze siebie z tym rozwiazaniem. Nie jest to idealny system. Jak dla mnie ma wiecej wad niz zalet.
A majac doswiadczenie z klubowych wyjazdow, jak u innych ten system dziala, to jest z tym wiecej problemow i straty czasu niz przy standardowych oponach i detakch. Np powolne uchodzenia powietrza z awarii, ktore plyn zakleja lub nie. Czeste zatrzymywanie sie zeby dodmuchac z nadzieja, ze teraz bedzie juz trzymac. Przy detce, sprawa prosta, stop, wymiana i w droge. Dalej, i to nie ma nic wspolnego z dwiema lewymi rekami, niektore polaczenia, opona-obrecz sa poprostu wredne w obsludze. Spasowanie jest tak ciasne, ze trzeba sie nawalczyc, zeby takie cos zdjac i zalozyc, np przy koniecznosci zalozenia detki. Znam osoby, ktore majac wiecej problemow niz pozytku z bezdetkowych opon, wrocily do detek. Ale dla kazdego waga plusow i minusow moze wygladac inaczej.

#4200 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 30 November 2019 - 22:00

Szczerze to nie umiem wyczuć 100 czy 200 gramów na kołach. Pewnie większość nie umie, kto nie jeździ na codzień po górach. Jak miałem GP5000 podczas TdPA czy na urlopie we Włoszech podjazdy były ciężkie jak zawsze :-) 

 

do GP5k nie mam żadnych uwag - świetne opony

Eno. Słabe masz "czujniki" :D

Nawet taki muł jak ja czuje każdą zmianę o 30-50g (w sumie na obu kołach) ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Reply to this topic