Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4161 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 03 wrzesień 2019 - 17:53

Po prawie 6000 km na tych oponach potwierdzam powyższą opinię. Ich "szybkość" wynika z mniejszych oporów toczenia. 

Jest też druga strona medalu: przy wymienionym przebiegu w tylnej oponie juz prawie nie widać znaczników.

Chwilowo wróciłem do 4000.



#4162 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 03 wrzesień 2019 - 17:55

Przez przypadek zreanimowałem stare koła Bontragera na obręczach tubeless ready (Alexrims AT510).

Czy wchodzić w ten system, co radzicie?

Wówczas założyłbym GP5000 ew. Pirelli Cinturato Velo TLR. Wprawdzie lubię dalekie wyjazdy, no ale będę woził dętkę...

 

Dari, u mnie rzadko która GP4000 na tylnym kole dożywała 6000 km. Zwykle wymiękały (a właściwie to ja wymiękałem nerwowo...) po 4000 km...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4163 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 03 wrzesień 2019 - 20:47

Ja sobie TLR bardzo chwałę. Prawie 6k km w tym roku na bezdętkowych oponach. Na GP5k zrobiłem pewnie z 4k i zero przebić, żadnego rzyganie mlekiem. Na dętkach łapałem wcześniej dość regularnie gumy (GP4k, Corsa). Zużycia nie potwierdzę, bo nie zaglądałem do znaczników. W sobotę rozjechałem butelkę (cholerne pijaki regularnie obrzucają nimi DDR w mojej okolicy) przez co nacięła się warstwa gumy z boku (4-5mm), ale osnowa trzyma - powietrza nie puszcza. Ważne jest tez chyba mleko na jakim się jeździ. Ja leję Orange Endurance i złego słowa nie powiem. Jedyny mankament (wynikający z charakterystyki rozwiązania) to dość szybki spadek ciśnienia (u mnie z 6 na 4 bary po ok 2 dniach, ale niżej nie zejdzie przez kolejny tydzień).
  • astronom lubi to

#4164 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 03 wrzesień 2019 - 21:50

Ja sobie TLR bardzo chwałę. Prawie 6k km w tym roku na bezdętkowych oponach. Na GP5k zrobiłem pewnie z 4k i zero przebić, żadnego rzyganie mlekiem. Na dętkach łapałem wcześniej dość regularnie gumy (GP4k, Corsa). Zużycia nie potwierdzę, bo nie zaglądałem do znaczników. W sobotę rozjechałem butelkę (cholerne pijaki regularnie obrzucają nimi DDR w mojej okolicy) przez co nacięła się warstwa gumy z boku (4-5mm), ale osnowa trzyma - powietrza nie puszcza. Ważne jest tez chyba mleko na jakim się jeździ. Ja leję Orange Endurance i złego słowa nie powiem. Jedyny mankament (wynikający z charakterystyki rozwiązania) to dość szybki spadek ciśnienia (u mnie z 6 na 4 bary po ok 2 dniach, ale niżej nie zejdzie przez kolejny tydzień).


Moge sie podpisac, bardzo fajna opona, mam uszczelniacz Conti, u mnie schodzi z 6,8 bar na 5 po 2 dniach pozniej juz trzyma.

Zauwazylem ostatnio ze kilka „nitek” wisialo z boku opony, oprocz tego nic zlego sie nie dzieje
  • astronom lubi to

#4165 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:22

Tubelesy ja się jednak chyba wyleczyłem, upierdliwa ta ''konserwacja'' taśmowanie.....ale najbardziej niepokoi mnie  zachowanie taśmy pod wpływem wysokiej temperatury

 

Przez ca. rok było ok ale te wakacji to już trochę cyrku.

 

Byliśmy w Alpach, na jednej z  przełeczy może 2 h postoju , gorąco ca 35  - zjeżdzamy pierwszy zakręt powietrze zeszło samo z siebie.Szczęście miałem dętke to wymieniłem. Okazało się, że chyba pod wpływem temperatury taśma sie poluzowała i pozamiatane .

 

Kolejny wyjazd też Alpy zjazd na samym tylnym hamulcu ( awaria przedniego i nie było wyboru) powolutku ale  po ca 10 km znowu to samo co powyżej ,kapeć jak zwykle taśma  gdzies tam się wywinęła, znowu szczęscie że miałem zwykłą dętkę- myśłę że powód ten sam =przegrzanie.

 

( mleczko miałem te brązowe Trezado , ale jak dla mnie to te całe  mleczkowanie to trochę pic na wode może jakąś małą dziurkę przytka  ale i tak najważniejsza jest taśma)

 

 

 

 

 



#4166 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:34

dlatego warto na sezon warto zmienić taśmę - ja daję dwie warstwy, parę gram więcej, ale większy spokój. Generalnie taśma sama z siebie się chyba nie ma jak wywinąć - może się odkleić ze starości (zużycia) lub być podwinięta przy zakładaniu opony (np. łyżką). Inna sprawa, że przy braku normalizacji obręczy, każda może się zachowywać inaczej. 

 

Złożenie nowej taśmy to zabawa zajmująca tyle czasu ile wymiana dętki w trasie.



#4167 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2019 - 13:35

Co byście wybrali do Gravela:

Specialized Pathfinder Pro 2Bliss 700x38

Panracer Gravelking SK 700x38

WTB Riddler 700x37

Czy może jakąś inną?

Przeznaczenie: drogi leśne, szutry, szosa.



#4168 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 13 wrzesień 2019 - 13:42

Co byście wybrali do Gravela:

Specialized Pathfinder Pro 2Bliss 700x38

Panracer Gravelking SK 700x38

WTB Riddler 700x37

Czy może jakąś inną?

Przeznaczenie: drogi leśne, szutry, szosa.

Mogę wypowiedzieć się o dwóch ostatnich. Miałem WTB w eskerze a mam GK, z tych drugich jestem o wiele bardziej zadowolony, mają mniejsze opory toczenia na asfalcie i są sporo cichsze, do tego trochę lżejsze. Zalane mlekiem toczą się całkiem fajnie.

Podobno wytrzymują większe przebiegi, tego nie sprawdziłem bo jak założyłem GK to już zostały a WTB sprzedałem. 



#4169 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 15 wrzesień 2019 - 20:38

Z tych trzech stawiam na GK. Najlżejsze, trwałe, dobrze się toczą na asfalcie. Wahałbym się jedynie wobec tych WTB, ale zdaje się GK tańsze sporo. Zamieszam i dodam IRC Boken - opony z tegorocznej Dirty Kanzy.



#4170 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 15 wrzesień 2019 - 21:20

Po około 3k km poleciał do kosza komplet Conti GP5000. Przód był mało zużyty ale co z tego jak strzeliła ścianka boczna. Tył był kwadratowy i nadawał się do wymiany. W porównaniu do 4k zużywają się wyraźnie szybciej.



#4171 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 wrzesień 2019 - 15:48

Continental Grand Prix Attack & Force III - podobne do GP4000s


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#4172 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 17 wrzesień 2019 - 07:10

Czyli z GP5000 to wygląda, że nadal równia pochyła... Szkoda, nadal wtedy nie wiem co kupię jak mi się skończą te moje stare GP4000.

#4173 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 08:16

A jakie są alternatywy dla GP5000? Jeśli kogoś to interesuje to ponownie włożyłem Specialized S-works Turbo 26c. Oponki może nie wybitnie szybkie ale oferujące dobre opory toczenia (nie bardzo dobre czy wybitne), dobrą odporność na przebicia i nie strzelające z boku.

Ciekawe jak wypada nowy Bontrager R3.



#4174 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 12:46

Może warto spojrzeć na nową wersję Schwalbe One ?



#4175 D88

D88
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 17 wrzesień 2019 - 22:53

U mnie GP5000 wytrzymało 300 km w tym jeden wyścig. Po wyścigu zauważyłem wybrzuszenie na ściance bocznej. Opona oczywiście była lekko rozcięta i poleciała do kosza. I tym samym zakończyła się moja przygoda z firmą Continental. Kopiąc w internetach zainteresowały mnie oponki Duro. Wrzuciłem komplecik i jak na razie bez zastrzeżeń, a cena konkurencyjna. 



#4176 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 17 wrzesień 2019 - 23:08

Miałem Conti 4000, miałem vittiorie corse G+ ... mam schwalbe pro one. Jak zwykle ile opon bym nie testował, zawsze  wracam do schwalbe. Może mam pecha ale zrobiłem na schwalbe pro one już ponad 10 tyś, z czego około 5k na tubless'ach do momentu aż trafiła mi się spora dziurka, której mleczko już nie dało rady załatać. Teraz jeżdżę na dętkach i też jest fajnie.

Zero kapci, zero problemów.

Conti, już po około tysiącu mi się wybrzuszyły na boku, a przy Vittorii odklejał się bieżnik - zarówno z przodu jak i z tyłu.

 

Te oponki Speca też słyszałem są spoko, tylko cena jest po prostu zaporowa.



#4177 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 18 wrzesień 2019 - 05:22

Ja po "przerobieniu" opon Conti GP4000 S2 (12 kkm) i następnych Mavic Yksion (6 kkm) podobnie jak kolega @D88 "czytając internety" postanowiłem dać szansę i sprawdzić w boju oponki Duro model Hypersonic.
Komplet z przesyłką do domu za 125 pln.
Może i cena jest mocno "budżetowa” ale same oponki już tak nie wyglądają.
Dopiero zacząłem swoją przygodę z Duro, ale kilka KOMów i PR na Stravie już wpadło ;) 883ceff3d3331f04a9e256cf4751ce80.jpg9792ad62a6ed31d6a3eef73b5a70e134.jpg

#4178 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 18 wrzesień 2019 - 08:46

Też jeżdżę na Duro Hypersonic (w lokalnym sklepie po 55zł). Tylna opona po 4,5tys.km już trochę kwadratowa (ważę 66kg), a na przodzie po 9tys.km wygląda bardzo dobrze. Optymalnie po 3-3,5tys.km zamienić przód z tyłem i wtedy bezpiecznie na komplecie można 6-7tys.km zrobić, w zależności ile się waży i po czym jeździ.

#4179 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2019 - 09:58

A jakie są alternatywy dla GP5000? Jeśli kogoś to interesuje to ponownie włożyłem Specialized S-works Turbo 26c. Oponki może nie wybitnie szybkie ale oferujące dobre opory toczenia (nie bardzo dobre czy wybitne), dobrą odporność na przebicia i nie strzelające z boku.
Ciekawe jak wypada nowy Bontrager R3.


Nowy r3 na stronie producenta dostępny tylko na razie 23c. Ciekawe czy nowe mają prawdziwe wymiary bo do tej pory realnie było jeden rozmiar mniej.

#4180 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 wrzesień 2019 - 12:09

U mnie Duro łapały gumy jak głupie. Jak był gdzieś na szosie jakiś drucik z oplotu opony to wciągało jak magnes. Wyleciały z eksploatacji, bo już nie miałem cierpliwości, żeby co jakiś czas wymieniać/łatać dętki. Conti GP 4K może i słabe z boków, zwłaszcza na ostrych kamieniach/grysik, ale przód pancerny, od tysięcy km gumy nie złapałem.  


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź