Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4141 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 lipiec 2019 - 12:50

Mi spada w 24h tak ok. 20 do 30psi, a mam Vredesteiny 48g.

#4142 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 30 lipiec 2019 - 19:31

Moje doświadczenia z dętkami są następujące :

1) Najczęściej kupuje Continentala, bo dobrze trzymają ciśnienie - po napompowaniu 7 bar za ok. 5 dni spada mi do max 6 bar.

2) Mam też dobre doświadczenie z dętkami Rubena - nigdy mnie nie zawiodła, dobrze trzymała. Jest tylko rzadziej dostępna i tyle. 

Śmiało mogę jednak je polecić zamiennie do Continentala.

2) Testowałem CST, ale zauważyłem często ciekawe zjawisko - tylko w tych dętkach po napompowaniu bez włożenia w oponę widzę często, że w jednym miejscu robi się duży balon, co by świadczyło o różnej grubości gumy ścianki dętki (na continentalu tego nie widziałem nigdy, no może prawie nigdy). Oczywiście jak włożysz w oponę i zaczniesz pompować to ciśnienie się rozejdzie i powinno być ok. Trzeba jednak bardziej pilnować opony przy zakładaniu i odpowiedniego równego dystansu linii opony w stosunku do rantu koła.

Czy to problem ? Nie, jak wiesz, żeby to sprawdzić, bo inaczej możesz robić kaczki i będziesz musiał poprawić ułożenie opony.

Stąd dla wygody wolę dopłacić kilka złotych i jeździć na Continentalach. 

Nigdy nie zdarzyło mi się, aby mieć z nimi problem z wentylem, a z CST kilkukrotnie.

3) Co do dętek Schwalbe ponoć numer jeden. Znacznie droższe. Zrobiłem test i kupiłem dziewczynie do holenderskiej damki w tym samym czasie dwie opony Marathon Plus, bo bez kluczy i rozkręcenia "pół roweru" dętki w holendrze nie wymienisz ;) 

Do jednej opony włożyłem dętkę Continentala, a do drugiej Schwalbe, które miało ponoć super trzymać ciśnienie (nawet miesiąc). Po ok. roku użytkowania wnioski - zero kapci, ale o dziwo co trzy tygodnie muszę pompować obie dętki na ok. 4,5 - 5 bar, ale co ciekawe Schwalbe schodzi po trzech tygodniach do ok. 3 bar, a Continental do 3,5-4 bar. Wniosek - cięższa dętka Schwalbe wcale lepiej nie trzymała. Co nie zmienia faktu, że kolega który startuje w zawodach (Pro) mówi, że szytki schwalbe nie zamieniłby na nic innego ;)

 

Jednak co do dętki to jednak wolę Continentala lub Rubenę (tańsza a również dobra). Kilka złoty drożej niż CST. Dużo taniej niż Schwalbe, a w ostatnim roku przy mojej oponce Maxxis Re-Fuse ani jednej gumy, a jeżdżę już po wszystkim ;)

Dziewczynie również założyłem Maxxis Re-Fuse 28'kę i jest bardzo zadowolona ;) Las, nawet ścieżki granitowe nie stanowią już problemu, a nawigacja naviki potrafi sprawić niespodziankę ;) 



#4143 Gosc_snaza3_*

Gosc_snaza3_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2019 - 10:07

Tak w temacie detek chcialem sie zapytac czy to mozliwe ze jak detka jak gowniana to bezposrednio po napompowaniu opony i docisnieciu jej ciezarem ciala(80-90kg) ujdzie pare atmosfer w przeciagu pierwszej godziny? Czy jakosc opony moze miec na to wplyw? Pytam bo mam Schwalbe Blizzard(nie sport) i zawsze po jezdzie(nie wiecej niz pare godzin) mam wrazenie ze cisnienie spadlo, podczas gdy przednia ladnie trzyma. Sprawdzic nie moge bo zeby manometr zlapal aktualne cisnienie to musze wpierw spuscic ponizej 90PSI a pompuje normalnie na min 120.



#4144 Gosc_snaza3_*

Gosc_snaza3_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2019 - 10:20

Z atrakcyjnych cenowo ofert np. coś takiego: 

https://allegro.pl/o...WRoCpPMQAvD_BwE

 

Mam te opony, ale w wersji 700x28, bez dopisku Synthese, czyli bez dodatkowego wzmocnienia ścianek bocznych (aktualnie nie ma, ale możesz zapytać sprzedawcę).

https://allegro.pl/o...wero-8122523357

Problem tylko w tym, że są węższe niż deklaruje producent, bo 700x28 ma realnie 25 mm szerokości i 24.5 mm wysokości (na wąskiej obręczy Alexrims R390), więc 700x25 pewnie będzie węższa.

Moje ważyły 252g i 267g (deklarowane 240g, Veetire trochę więc oszukuje, podobnie jak z oponami mtb).

Wyglądają solidnie (wyraźnie czuć jakieś wzmocnienie pod bieżnikiem) i są komfortowe (producent dopuszcza nawet ciśnienie 10 bar, pewnie zaleta wysokiego TPI, bo aż 185), choć moim zdaniem toczą się nieco ciężej niż Michelin Pro3Race czy Vittoria Rubino Slick.

 

W każdym razie za taką cenę można się skusić (ja swoje kupiłem jeszcze po 54 zł/szt).

Pakowane w gustowne pudełka z zamknięciem na magnes (taki mały smaczek i powiew luksusu).

 

Dzieki, udalo mi sie kupic niestety tylko jedna. Na tyle dobra ze rozwazam zakup drugiej tylko nie wiem skad bo pan z allegro wlasnie je wyprzedal. Jak by ktos cos mial to chetnie rozwaze zakup nowej czy uzywanej w dobrym stanie. Rozmiary od 700x23 do 700x28.

 

Jesli chodzi o sama opone, to zakladanie jej na obrecz to straszna rzecz, plastikowe lyzki sie wyginaly pod katem prostym ale jakos sie udalo. Opory toczenia faktycznie troche wyzsze niz by sie wydawalo ale za to opona raczej sie dobrze trzyma szosy i jest w miare skretna. Na mniej ruchliwej ulicy celowo wjezdzalem w kaluze po deszczu i probowalem robic ostre zakrety i wedlug mnie dawala rade ale moze to kwestia dobrego asfaltu na testowanym odcinku drogi.



#4145 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 02 sierpień 2019 - 12:38

Tak w temacie detek chcialem sie zapytac czy to mozliwe ze jak detka jak gowniana to bezposrednio po napompowaniu opony i docisnieciu jej ciezarem ciala(80-90kg) ujdzie pare atmosfer w przeciagu pierwszej godziny?

Baaaaaardzo gówniana a raczej po prostu dziurawa.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#4146 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 sierpień 2019 - 15:53

Albo źle dokręcony zawór. Miałem taki problem, że dość szybko schodziło powietrze. Dętka sprawdzona pod wodą - szczelna. Okazało się, że zawór był nie do końca dokręcony i wypuszczał trochę powietrza. Oczywiście nie dotyczy to dętek z niewykręcanym zaworem.



#4147 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2019 - 18:51

pierwsza jazda na continental GP 5000. Faktycznie są lepsze niż GP 4000 sII. Na pierwszy rzut oka rozmiarówka.Widoczna gołym okiem.GP 5000 są węższe. Szerokość 25 mm to 25 mm, w poprzednich 25mm to było de facto 27.5mm. Lepiej niosą,to czuć, a do tego co zauważyłem w moim odczuciu jeszcze bardziej skuteczny jest efekt hamowania.Oby tylko wytrzymałość była już nie tyle lepsza a chociaż taka sama jak u poprzednika :P
  • astronom lubi to

#4148 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 22 sierpień 2019 - 19:09

Zużywają się niestety DUŻO szybciej niż 4000.

#4149 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2019 - 19:29

Ok, czyli jednak jest jakaś druga strona medalu. Dobrze wiedzieć, bo w kwestii wytrzymałosci 4000 były znakomite

#4150 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 22 sierpień 2019 - 19:55

pierwsza jazda na continental GP 5000. Faktycznie są lepsze niż GP 4000 sII. Na pierwszy rzut oka rozmiarówka.Widoczna gołym okiem.GP 5000 są węższe. Szerokość 25 mm to 25 mm, w poprzednich 25mm to było de facto 27.5mm. Lepiej niosą,to czuć, a do tego co zauważyłem w moim odczuciu jeszcze bardziej skuteczny jest efekt hamowania.Oby tylko wytrzymałość była już nie tyle lepsza a chociaż taka sama jak u poprzednika :P


Co do szerokosci to wszystko zalezy od tego na jaka szeroka felge zakladasz, u mnie 25ki maja 28mm przy 6,8bar. Felga ma 20,9mm szerokosci

#4151 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2019 - 20:04

No to dziwna sprawa, u mnie ultegra, więc wg danych felga ma 20.8 mm

#4152 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 22 sierpień 2019 - 20:10

No to dziwna sprawa, u mnie ultegra, więc wg danych felga ma 20.8 mm


Ultegra ma 20,8mm szerokosci wewnetrznej?

#4153 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 22 sierpień 2019 - 20:24

Zużywają się niestety DUŻO szybciej niż 4000.

 

A czy w obu przypadkach trzymałeś swoja wagę z dokładnością 2-3 kg? Ja zauważyłem, że jaka by opona nie była, znika szybko gdy mam 85-90 kg. Jesienią, gdy schodzę na 80 kg, opony jakby przestawały się zużywać, mimo że jeżdżę wtedy ile się da, mając widmo końca sezonu... Kończę je dopiero wiosną, dzięki cięższemu cielsku...


  • Marcin321 lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4154 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpień 2019 - 21:13

Duże znaczenie ma też teren, w porządnych górach z serpentynami oponki znikają w oczach, szczególnie widać różnicę z przodu.

#4155 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 22 sierpień 2019 - 21:19

A czy w obu przypadkach trzymałeś swoja wagę z dokładnością 2-3 kg? Ja zauważyłem, że jaka by opona nie była, znika szybko gdy mam 85-90 kg. Jesienią, gdy schodzę na 80 kg, opony jakby przestawały się zużywać, mimo że jeżdżę wtedy ile się da, mając widmo końca sezonu... Kończę je dopiero wiosną, dzięki cięższemu cielsku...

 

Tak, waga prawie taka sama, podobne warunki jazdy. Sam zauważyłem znaczne szybsze zużycie, poza tym znajomy prowadzi sklep rowerowy i klienci, którzy zakupili 5000 również o tym mówią.


  • astronom lubi to

#4156 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2885 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpień 2019 - 21:34

Mi conti 4000S2 padły po ok 10tys km (dwa sezony). Tzn. rozerwała się na kamolach na asfalcie przednia opona, to zmieniłem obie. Ale nie oszczędzałem ich szczególnie, widziały sporo czego innego niż asfalt. Chyba dobrze że jeszcze zakupiłem 4000 na drugą połowę tego sezonu i przyszły. Mam nadzieję, że wytrzymają :) ale tym razem bardziej oszczędzam i w terenie już tyle nie jeżdżę. 



#4157 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 23 sierpień 2019 - 07:51

Ta sama obręcz o szerokości wewnętrznej 21 mm, identyczne ciśnienie:

 

Conti 4000 25 mm

 

b4edbf188ac273c2med.jpg

 

Conti 5000 25 mm

 

0a3dbdddb40d468cmed.jpg


  • qzn lubi to

#4158 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 23 sierpień 2019 - 08:48

Ultegra ma 20,8mm szerokosci wewnetrznej?

U mnie opona ma 25 mm ale oczywiście przy 20.8 mm szerokości zewn obręczy, tej wewn jest 15 mm
Natomiast co do wytrzymałości gp4000 tył wytrzymał mi 14 tys km i przy rancie poszedł lekko oplot. Co ciekawe było to mniej więcej po czasie wytarcia się drugiego pinu zużycia opony .
Lekki nie jestem ~85kg

#4159 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądSANOK

Napisano 23 sierpień 2019 - 16:00

Jezdzi ktoś na oponach Continental GP Attack +Force 23/25 ? Wszelkie info mile widziane.


  • Jacenty_071 lubi to

#4160 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2019 - 16:09

2 tyg na GP 5000. Nie wiem na ile to kwestia ich "lepszości" a na ile innej realnej szerokości a czy ot tak po prostu tego że są nowe.... ale są odczuwalnie szybsze niż gp4000 s2 :P
W sierpniu 4 razy jechałem sobie na max pętle, 23 km,parę górek, czas i predkosc praktycznie identyczna. Założyłem gp5000, dwa razy ta sama pętla i dwa razy jest minute krócej niż na gp4000, oraz jakieś 1 km/h szybciej
  • astronom i Robert74 lubią to



Dodaj odpowiedź