
Jakie Kupić Opony?
#802
Posted 19 July 2009 - 08:27
No i nowy wynalazek Conti - opona 24mm ...
Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem ze w Pro3Race szybciej zużywa sie bieznik niż w Pro2Race ...
#803
Posted 19 July 2009 - 08:59
W Pro2Race'ach nie było opaski z vectranu, a więc było więcej gumy. W 3kach jest wkładka, ale jest mniej gumy.
Jakbym miał wybierać między 2kami a 3kami to bym wybrał starszy model.
#804
Posted 19 July 2009 - 09:46
zobacz co znalazłem:Z tego co wiem to black chili compund jest tylko w 4000S, które występują tylko w kolorze czarnym.
http://www.conti-onl.../gp4000_en.html
Przeczytaj zdanie nad tabelką
3 plies / total 330 tpi / Vectran Breaker / Black Chili only in black version
co ty na to - będę wybierał tylko czarne opony.
Niektórych składników po prostu nie da się dodać do kolorowych mieszanek gumy właśnie dlatego, że nie udałoby syę ich zabarwić (kolor by nie wyszedł).
Myślę, że u innych producentów też.
#807
Posted 19 July 2009 - 12:57
robo, mój błąd. Zastanawia mnie tylko po co w takim razie produkują kolorowe opony skoro są gorsze od zwykłych czarnych?
Odpowiedz jest prosta. Ile osob wie o tym, ze czarne sa lepsze ? Ilu osobom podobaja sie czerwone czy niebieskie opony ? Roznica miedzy tymi dwoma zbiorami tworza liczbe klientow na kolorowe opony.
#808
Posted 19 July 2009 - 21:28
Może dlatego, że niektórzy kupują oczami. Np. pasuje im do kolory ramy. Jeśli opony są takie same (z nazwy, ale nie jeśli chodzi o właściwości), to można kupić "pod kolorek".Zastanawia mnie tylko po co w takim razie produkują kolorowe opony skoro są gorsze od zwykłych czarnych?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#809
Gosc_michaelk_*
Posted 21 July 2009 - 21:32
są niestety cięższe, nie ważyłem ale wydają mi się duuużo cięższe, ale na to przecież mała masa w porównaniu do całości, można na zawody zawsze kupić inne i tylko na zawodach startować na lżejszych oponach
#811
Posted 22 July 2009 - 06:37
Ale ta dodatkowa masa jest oddalone od osi obrotu koła, a właśnie to wpływa na bezwładność i masz wrażenie, że rower trudniej rozpędzić, jest mniej zrywny.są niestety cięższe, nie ważyłem ale wydają mi się duuużo cięższe, ale na to przecież mała masa w porównaniu do całości
Pewnie, że na zawody kup wypasione, lekkie oponki dobrej firmy. Jeśli startujesz, to warto zadbać, aby sprzętowo nie odstawać od przeciwników. Poza tym, jak potrenujesz na tych Blizzardach, a na zawody założysz lżejsze, to będziesz miał wrażenie jakbyś dostał skrzydeł.można na zawody zawsze kupić inne i tylko na zawodach startować na lżejszych oponach
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#813
Posted 22 July 2009 - 17:41
http://allegro.pl/it...rzy_kolory.html
za jedną oponę mogę dać do 60-70 zeta bo mam ograniczony budżet więc jeśli ktoś miałby jakieś ciekawe propozycje do tej ceny to chętnie posłucham :-)
#815
Posted 22 July 2009 - 19:21
Ja Ci polecam Maxxis Detonator, zrobiłem na nich już pół tysiąca jak nic i nie narzekam, śmiga się elegancko i jakoś jeszcze nie przebiłem na nich dętki ani nic...
Pół tysiąca dla opon to nie jest dużo... Tez śmigam na Detonatorach i wszystko jest fajnie dopóki nawierzchnia jest sucha... Zresztą o tym że sobie nie radzą na mokrym już ktoś chyba pisał na tym forum
P.S. Nie dalej jak miesiąc temu właśnie na tych oponach złapałem kapcia
Pozdrawiam
#816
Posted 22 July 2009 - 20:37
no to o jakich Blizzardach pisze michaelk, przecież jego stare Hutchinsona TopSpeed ważą 225g (katalog). Myślałem, że kupił Blizzardy drutówki, a te ważą 320g. Jeśli pisze o zwijanych, to na wagę nie powinien narzekać.216g opona -to przecież lekka opona
Może teraz napiszę recenzję o moich nowych Conti GP 4000S po przejechaniu paru km.
Opony są naprawdę komfortowe, tzn. łagodzą wstrząsy, wyrównują zmarszczki na asfalcie. Nadal nie wyczuwam tylego koła, wydaje mi się, że przy dużej prędkości jakby myszkuje (pływa), choć ciśnienie sprawdzam przed i kontrolnie po jeździe. Przyczepność - rewelacja. Jak już się trochę przytarły, w zakręty wchodzę bez obaw, z dużymi przechyłami, a one trzymają. Opory znacznie mniejsze - na znanych mi zjazdach osiągam w tych samych warunkach i bez dokręcania większe prędkości. Np dzisiaj uzyskałem 66,14 km/h w miejscu, gdzie na detonatorach (zwijane - 216g) miałem 62,22 km/h. Po przejechaniu drogi posypanej drobnym żwirkiem zero uszkodzeń i nacięć czoła bieżnika, choć kamyczki "kleiły" się do opony i waliły o ramę. Jestem zadowolony.
#818
Posted 22 July 2009 - 21:46
mlodyellow napisał/a:
Ja Ci polecam Maxxis Detonator, zrobiłem na nich już pół tysiąca jak nic i nie narzekam, śmiga się elegancko i jakoś jeszcze nie przebiłem na nich dętki ani nic...
Pół tysiąca dla opon to nie jest dużo... Tez śmigam na Detonatorach i wszystko jest fajnie dopóki nawierzchnia jest sucha... Zresztą o tym że sobie nie radzą na mokrym już ktoś chyba pisał na tym forum
fakt 500 km to na opony mało ... a propo Detonatorów ... mniej więcej jak oceniacie jej odporność na przebicia i różne warunki pogodowe :?: czyżby były kiepskie na mokrej nawierzchni :?: (bo tak można z wypowiedzi wcześniejszej wywnioskować)
#819
Posted 22 July 2009 - 21:56
a propo Detonatorów ... mniej więcej jak oceniacie jej odporność na przebicia i różne warunki pogodowe czyżby były kiepskie na mokrej nawierzchni
Nie mam dużego porównania, ale zapewniam Cię że słabo się spisują na mokrej jezdni. Niejednokrotnie zdarzało się że tylne koło "zatańczyło" przy hamowaniu (nie mam na myśli ostrego zakrętu tylko zwykłą, prostą drogę), a nie mogę powiedziec niestety żeby moje hamulce działały z jakąś niezwykłą siłą.
Co do przebic to jest to chyba loteria, czasem się zdarza...
Pozdrawiam
EDIT: gdzieś przeczytałem że detonatory to opony przeznaczone do treningu także w zimie :shock:
#820
Posted 23 July 2009 - 06:24
Jeśli chodzi o zwijane, to chyba zależy od wersji. Ja jeździłem na zwijanych czarnych i nie mogę złego słowa powiedzieć. Dopiero w trzecim sezonie użytkowania poczułem (po przejechaniu 8000-10000km), że pora je wymienić, bo złapałem dwa kapcie w tylnym kole (później odkryłem okruszek szkła w bieżniku - gdyby nie to może dalej bym na nich jeździł).
Przy okzaji zakupu Continantali dowiedziałem się, że wersje kolorowe mogą bardzo różnić się właściwościami od czarnych. Ludzie, kupujcie tylko czarne opony :!:
Reply to this topic
