Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#841 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 03 sierpień 2009 - 20:16

Bez zbednego rozpisywania.

http://www.centrumro...5C/Produkt.aspx

czy

http://www.centrumro...NA/Produkt.aspx

Do codziennego jeżdżenia po naszych pieknych nieskazitelnych drogach.

#842 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 03 sierpień 2009 - 20:23

kryliony ,nie do zdarcia,używam ich od dwóch sezonów i nie złapałem żadnej gumy.
schwalbe wiadomo,bąble itd.

#843 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 03 sierpień 2009 - 20:30

Masz na myśli fakt że ostatnio wyszła wadliwa partia czy ogółem shwallbe tak mają?? Co do Krylionów właśnie podobno na nasze drogi są odpowiednie i ku nim sie skłaniam.

#844 Cyklop

Cyklop
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpień 2009 - 20:46

Przejrzyj ten wątek, Ultremo R ostatnio były dość szeroko omawiane co zresztą nie jest dziwne bo to nowy produkt, na papierze znakomity.

Jeszcze nie dawno byłem strasznie napalony na ich zakup, na szczęście kilka zdjęć tu zaprezentowanych, pare artykułów znalezionych w sieci i w zasadzie brak pozytywnych opinii (co do trwałości opony) u osób, które pare kilometrów na tych oponach przejechały, skutecznie mnie od nich odstraszyły. Może Schwalbe wyciągnie wnioski i następna edycja Ultremo będzie lepsza.

Kierując się podobnymi kryteriami co ty wybralem Continentale 4000s, wcześniej zajezdzilem troche Michelinów Pro2 Race i sobie chwaliłem, mimo że opona jest dość delikatna.

#845 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2009 - 20:51

Powiem tak - Ultremo jest świetnym slickiem - nigdy nie miałem lepszego - świetnie trzyma się asfaltu - nawet w deszczowych warunkach - świetna opcja na dobre drogi... w górach też idzie na nich poszaleć - niskie opory toczenia.

O krylionach nie napiszę bo nigdy nie używałem.

Co do bąbli w Ultremo - cóż powiem to tak - przy pierwszym założeniu tej opony jako nówki do nowej obręczy DA28 - po ostrej szarży na 20km wyszedł bąbel i dętka... upuściłem powietrza (a było z 8,5) schował się i dojechałem spokojnie do domu. Niedługo potem dowiedziałem się, że zwijane opony od zera pompuje się iteracyjnie - 3/4 machnięcia pompką stacjonarną i sprawdza dookoła czy równo weszła i czy równo się toczy ew. poprawia by - na całej powierzchni wygląda tak samo... od tego momentu kiedy założyłem ją poprawnie i teraz dopompouje tylko do 9atm nie dzieje się z nią absolutnie nic złego - baa powiem tak - jak się zjadą kupię dokładnie takie same...

inna sprawa że jest podatna chyba na uszkodzenia trochę... znaczy mały kamyszek wytarł mi trochę gumy w jednym miejscu...

niemniej u mnie ma 9/10 (ale to tylko dlatego że nie jeździłem na Ultremo R ;) )

#846 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpień 2009 - 21:28

czy w przypadku odwrotnego założenia opony w stosunku to zalecanego ma to wpływ na zużycie i inne aspekty?
mam w ostrym conti ultra sport ,zauważyłem iz jedną oponę mam odwrotnie niz wskazuje strzałka na bieżniku.

Nie ma.

#847 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 04 sierpień 2009 - 17:33

Chciałem kupić coś innego od ultremo R. Dlaczego??? A no dlatego że kumple na nich śmigają, więc chciałem wypróbować coś nowego. Nie ujmując oczywiście nic ultremo, bo bardzo sobie panowie je chwalą. Jak pojeżdże troche na Krylionach to napisze jak sie sprawują,bo to właśnie Micheliny zakupie.
Dzieki.

#848 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 04 sierpień 2009 - 19:58

Mozesz byc zadowolony z tych Miskow. Dzisiaj je zalozylem i pyknalem takie lekkie 30km. Po raz pierwszy zapuscilem sie na wybrukowane ulice. Jest dobrze, bardzo dobrze. Swietnie tlumia wibracje i mniejsze nierownosci. Poprzednio mialem rozmiar 622-20 teraz 622-23, troche wiekszy rozmiar to wiadomo, ze bardziej komfortowo. Porownuje do Vittoria Rubino drut.

#849 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 04 sierpień 2009 - 20:19

Z Zafiro nie mam doświadczenia, ale od 2,5 tysiąca jeżdżę na Rubino (23, drut). Nie są zużyte, nie popękane, raz zaliczyłem szkło i nie przebiłem sie przez wszystkie warstwy. Pewnie trzyma się w zakrętach, ładnie trzyma prosty tor. Nie polecam jednak na mokrą drogę.

#850 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 04 sierpień 2009 - 20:29

czy w przypadku odwrotnego założenia opony w stosunku to zalecanego ma to wpływ na zużycie i inne aspekty?
mam w ostrym conti ultra sport ,zauważyłem iz jedną oponę mam odwrotnie niz wskazuje strzałka na bieżniku.

Nie ma.


Chyba żartujesz .... - MA BYĆ TAK, jak producent zaleca i oznaczył !
I to pod KAŻDYM wzgledem w przypadku własności jezdnych będzie pracować i toczyc sie lepiej.
I przyczepność, i opory toczenia, a przede wszystkim odprowadzenie wody ...

#851 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 04 sierpień 2009 - 20:44

Chyba żartujesz .... - MA BYĆ TAK, jak producent zaleca i oznaczył !
I to pod KAŻDYM wzgledem w przypadku własności jezdnych będzie pracować i toczyc sie lepiej.
I przyczepność, i opory toczenia, a przede wszystkim odprowadzenie wody ...


Chyba żartujesz, może to jeszcze ma znaczenie w górskich klockach, ale w szosowych oponach, gdzie bieżnik to praktycznie cieniutkie wgłębienia to nie ma znaczenia, a odprowadzanie wody to chwyt marketingowy, aquaplaning w oponach rowerowych nie występuje.

#852 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 04 sierpień 2009 - 20:48

Normalnie smieszne - ale OK, masz "racje" i nie będę dyskutował z Tobą ...
A najlepiej załóż sobie z premedytacja odwrotnie, tak na przekór , antymarketingowo ...

#853 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 04 sierpień 2009 - 21:02

Może po prostu Perttu jeździł i jeździ tylko na totalnie gładkim sliku...

#854 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 04 sierpień 2009 - 22:00

Normalnie smieszne - ale OK, masz "racje" i nie będę dyskutował z Tobą ...
A najlepiej załóż sobie z premedytacja odwrotnie, tak na przekór , antymarketingowo ...


Cóż, jeśli chodzi o aquaplaning to mam nadzieję, że fragment ze strony Sheldona Browna Ci to wyjaśni: http://www.sheldonbr...ml#hydroplaning

#855 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 04 sierpień 2009 - 22:23

no i co? że niby nie ma aquaplaningu? Jest, choc wiadomo mniejszy. Ale skoro bieznik, wyżłobienia są w kierunku odprowadzenia potencjalnej wody, to skoro dasz oponę odwrotnie, to spowodujesz wręcz zatrzymywanie tej minimalnej ilosci wody. I co? Ano spowodujesz aquaplaning ... gdybys mial slicka, to nie miałoby to znaczenie + minimalny aquaplanning (wg podanej www przez Ciebie), ale jeżeli JEST bieżnik z wyzlobieniami w KONKRETNY wzorek i w daną stronę, to MUSI sie zakładać ją tak, jak producent to zaleca.

Nie wspomne juz o przyczepnosci i oporach toczeniach, które przy odwrotnym założeniu działają odwrotnie i spowoduja zarówno mniejszą przyczepność na zakrętach, jak i większe opory toczenia.

Jest jakis konkretny "wzorek" na oponie, to nalezy założyć ją tak jak producent nakazuje i już ...

No chyba że mamy do czynienia ze slickiem (jak kalkhoff wspomina) - choc i tu nie jestem do końca pewien czy czasem guma nie jest jakos specyficznie nakładana i jej warstwy - i też nie należy dostosowac sie do zaleceń producenta ...

#856 Grzek

Grzek
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądLublin

Napisano 05 sierpień 2009 - 21:06

Tak wyglądają opony Ultremo R w rowerze Basso:

http://img406.images...6/1958/050i.jpg

Być może to są dobre opony z punktu widzenia trakcji ale jak się na nie patrzy, to nie budzą zaufania, chyba, że ma się sponsora.

#857 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 05 sierpień 2009 - 21:33

Opony wyglądają jakby miały z co najmniej 3 sezony :-D
Te pęknięcia na bank powstały od wilgoci. Wiadomo, rowery ciągle na dachu itd.
Sądząc po obręczach to ten rower jak i te opony za wiele km nie przejechały o ile w ogóle ktoś na tym rowerze jeździł :-D

Dzisiaj założyłem u siebie zachwalane przez sporą grupę forumowiczów Conti GP 4000.
Uf, było ciężko i beż łyżek się nie obeszło.
Pierwsze wrażenia - w porównaniu do schwalbe stelvio light conti są znacznie bardziej komfortowe. Jazda w zakrętach/przyczepność mniej więcej na tym samym poziomie.
Co do nośności jeszcze nie jestem pewien, które są lepsze. Na początku miałem wrażenie, że te gp4000 są takie trochę mułowate, ale to raczej moja noga była mułowata ;-) Po 30 min rozgrzewce noga w końcu zaczęła jakoś w miarę podawać i bez większego zagięcia mogłem utrzymać przez ponad godzinę średnią w okolicach 37-38 km/h.
W niedzielę opony przejdą bardziej konkretny test.

#858 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 sierpień 2009 - 21:35

no i co? że niby nie ma aquaplaningu? Jest, choc wiadomo mniejszy.


Nie wiem, może ja inaczej rozumiem 4 podpunkty z "Bicycles canNOT hydroplane because:", bo wg mnie to nie ma. Tzn. możesz się upierać, że jest, ale on jest tak niski, że pomijalny, z tego samego powodu dla którego nie używa się transformacji Lorentza dla prędkości względnie niskich w stosunku do prędkości światła.

Nie wspomne juz o przyczepnosci i oporach toczeniach, które przy odwrotnym założeniu działają odwrotnie i spowoduja zarówno mniejszą przyczepność na zakrętach, jak i większe opory toczenia.


Ale tak Ci się wydaje czy może masz jakieś podstawy (pomiary, testy, cokolwiek wiarygodnego)? Uprzedzając pytania - ja róznicy nie widzę, pomiarów nie mam, ale chętnie bym zobaczył.

Jest jakis konkretny "wzorek" na oponie, to nalezy założyć ją tak jak producent nakazuje i już ...


Mi się zdaje, że to po prostu się przyjęło zakładanie w tym kierunku jak w samochodzie.

No chyba że mamy do czynienia ze slickiem (jak kalkhoff wspomina) - choc i tu nie jestem do końca pewien czy czasem guma nie jest jakos specyficznie nakładana i jej warstwy - i też nie należy dostosowac sie do zaleceń producenta ...


Czy ja wiem, na rysunkach przekrojów opon jakoś specjalnego ułożenia nie widać.

#859 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 10 sierpień 2009 - 21:10

Może tak być że opono z mniejszym ciśnieniem toczy się lepiej od tej z większym. Różnica miedzy 9 a 7bar. :?:

#860 Gosc_MaciekR_*

Gosc_MaciekR_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2009 - 08:34

[OT]
Do strony Sheldona Browna to bym jednak zachował dystans,
fajnie zrobiona, sporo informacji ale duża część to zwykłe przekonania a nie wiedza.
I sensownych dowodów często brak, ot takie "mi się wydaje..."
tyle, że w formie "tak jest..."



Dodaj odpowiedź