Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#941 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Posted 18 October 2009 - 00:08

Co do opon na zime to wg mnie najlepiej brać tanie opony lub cos lepszego ale bardziej wytrzymalego i ciezszego.

Są oczywiscie opony na mokre warunki, wiekszosc producentów ma tego typu opon yw ofercie, ale na lod i sniego to moze być gorzej :P

#942 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 19 October 2009 - 11:03

Jezdzil ktos na wynalazku Tufo pod tytulem "opona bezdetkowa zakladana na obrecze do opon drutowych/zwijanych" zwana po szekspirowsku tubular clincher ?

#943 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 19 October 2009 - 13:09

Jezdzil ktos na wynalazku Tufo pod tytulem "opona bezdetkowa zakladana na obrecze do opon drutowych/zwijanych" zwana po szekspirowsku tubular clincher ?


Chyba chodzi Ci nie o oponę bezdętkową,tylko szytkę montowaną na zwykłe obręcze?I to właśnie jest tubular clincher.
TUTAJ jest o tym

#944 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 October 2009 - 14:01

Jezdzil ktos na wynalazku Tufo pod tytulem "opona bezdetkowa zakladana na obrecze do opon drutowych/zwijanych" zwana po szekspirowsku tubular clincher ?


Taka niby szytka, która nie bardzo ma właściwości szytki.

Żeby poczuć zalety szytki trzeba kupić koła/obręcze pod szytki i cała resztę.

#945 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 19 October 2009 - 14:09

Spoko, dzieki za odpowiedzi. Nie kombinuje, obrecze na szytki juz mam, ale stare kola zostawiam, bo planuje zlozyc backupowa maszyne na "zakupy" i tak mysle, czy zalozenie takich wynalazkow cos da. Raczej to "wyj. kasy w buoto", lepiej to spożytkować kupując porzadne szyty.

#946 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 21 October 2009 - 21:57

Czy jakaś mądra głowa mogłaby porównać te dwie oponki ? -->
http://www.allegro.p...22_zwijana.html
http://www.allegro.p...22_zwijana.html
Wiem, że to 4000s, tak zachwalana itd. i że różnią się trochę wagą, ale jak ma się oplot 180 TPI do 110 TPI i przy tym różnica cenowa ? Może jednak bardziej opłaca się zakupić ciut cięższe opony ale tańsze i wytrzymalsze ?

#947 Bizon77

Bizon77
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądŻory

Posted 22 October 2009 - 05:44

Również czekam na opinie ,bo zamierzam zakupić nowe oponki i właśnie zastanawiam się na gp 4000s lub czymś innym z continentala.Bo ni ukrywam ,że dla mnie 120 zł za oponkę to sporo kasy.Jakby ultra race była dobra opona to ta różnica paru gram dla mnie nie gra aż tak roli

#948 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 22 October 2009 - 06:42

ale jak ma się oplot 180 TPI do 110 TPI i przy tym różnica cenowa

Wcześniej Continental był znany z tego, że sumował warstwy oplotu (aby się dowartościować :?: ), więc myślę, że w Ultra Race 180 TPI, to po prostu 3x60 TPI (a więc przeciętny) niż pojedyncza warstwa o takiej gęstości. Stąd ta dużo niższa cena, ale nie oznacza to, że opona jest zła.
GP 4000S to jedna z lepszych oponek tego producenta, 110 TPI może być gęstość w jednej warstwie. Używam właśnie tych i są bdb - czytaj poprzednie opinie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#949 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 22 October 2009 - 09:46

masz rację robo, alew drugą stronę ;) ultra race ma faktycznie 180, ale 4000S to 110 x 3, czyli 330 ;) GP4000s to inn a półka, mają vectran, black chilli, a to zmienia postać rzeczy.

#950 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 22 October 2009 - 11:18

Ja przesiadłem się z Maxxis Detonator aramid - czarny (o których złego słowa nie powiem, bo jeździłem na nich 3 sezony). Myślę, że te Conti Ultra Race, o które pyta travisb, to ta sama półka - jakościowa i cenowa. Jest wiele takich oponek na rynku z oplotem 60 TPI - zwijanych.
Jak zmieniłem na GP 4000S odczułem różnicę, szczególnie jeśli chodzi o komfort - filtrowanie drobnych nierówności. Myślę, że właśnie z powodu delikatniejszej (ale wytrzymalszej) tkaniny użytej na oplot o 110 TPI.
Mam nadzieję, że opaska z vectranu się sprawdzi i opony będą odporne na przebicia, i że black chilli zwiększy ich żywotność.
Pozytywnie na psychikę podczes użytkowania Conti wpływa taki mały napis na boku opony: MADE IN GERMANY.
Ale rozumiem wasze rozterki Bizon77, i travisb, bo właśnie wybieram opony do MTB.
Może trochę OT (tzn. nie to forum), ale mam dylemat: GEAX Saguaro czy Mezcal, a może Schwalbe Smart Sam lub RR ?

Malik: A może jednak nie? ;-) Ok, po krótce.

Saguaro dobre opony na różne warunki, jak na opony z takim bieżnikiem mają bardzo małe opory toczenia. Jest to takie połączenie mezcali z oponą terenową.
Osobiście bym ich nie wybrał ze względu na sporą masę (ponad 500g).
Mezcale, świetne semislicki, które poradzą sobie całkiem nieźle na ubitych ścieżkach i w lekkim terenie. Na piachu przy 1.9 niestety jest średnio. Rewelacyjnie się toczą na asfalcie, rower wręcz płynie.
SS nie używałem, RR świetne na twarde ścieżki, dobrze sobie także radzi w piachu, niskie opory toczenia, świetnie przyśpieszenie.

Proponuję poszukać jeszcze opinii na innych forach.
Tutaj piszemy tylko o szosie.


robo: Sory i ... dzięki Malik, zamówię Mezcale 2,1 - nie mam aż tak trudnych terenów. Można usunąć.

#951 Bizon77

Bizon77
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądŻory

Posted 22 October 2009 - 13:26

No nic dzięki za odpowiedzi .Kupiłem jedna gp 4000 S ,zobaczymy co z tego wyniknie :)

#952 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 October 2009 - 17:43

masz rację robo, alew drugą stronę ;) ultra race ma faktycznie 180, ale 4000S to 110 x 3, czyli 330 ;) GP4000s to inn a półka, mają vectran, black chilli, a to zmienia postać rzeczy.


Tak GP 4000 mają oprócz oplotu 3x110 warstwę vectranu...


#953 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 October 2009 - 22:23

Powiem tak od czasu kiedy na gp 4000s jedze nie mialem zadnej , gumy tocza sie super jakbym mial jeszcze jeden komplet kupic wybralbym to samo . A co do pytania travisa bo ja bym wybral ultrace na twoim miejscu np maja alternatywe miedzy detonatorem > Ultra zdecydowanie na moje lepsza jakosciowo chodz szalu nie robi ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#954 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 27 October 2009 - 00:42

Panowie - a co z tą oponką Conti? --> http://www.allegro.p...622_tpi370.html
Ktos się pokusi o porównanie z GP 4000s :>

#955 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 27 October 2009 - 07:43

To wyspecjalizowana opona wyścigowa, zaprojektowana na koło przednie. Do kompletu ( na tylne ) zakładasz tą: http://www.allegro.p...622_tpi430.html
Technologicznie może nie odbiegają od GP4000S, ale wcześniej pojawiały się opinie, że szybko się zużywają. Podono mają cienką warstwę gumy na bieżniku, ale sam nie używałem.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#956 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 27 October 2009 - 08:31

Jesli chcecie mieć opone b.dobrą za małą kase to polecam Opona Deda "GRINTA" za 75 zł.
Opona typowo treningkowo/turystyczna, dosyc ciężka tzn 230g. NIgdy nie zdazyło mi się jej przebić! Jest już po 2.5 roku użytkowania (16 tys. km). Coprawda posiada dziurki i ma dośc chropowatą strukturę po tylu km.

#957 Gosc_Neo_*

Gosc_Neo_*
  • Gość

Posted 06 November 2009 - 15:29

Witam mam pytanie co do szytek i dętek .
czy na zwyklej detce moge wbic 8 - 7 bar czy zeby wbic takie cisnienie musze kupic szytke ?? nigdzie na detkach nie pisze do ilu barow mozna :/

a chcialem kupic sobie cale nowe ogumienie i niewiem czy kupic
gorsza opone + szytke np.
opona = http://www.allegro.p...ro_700x23c.html
szytka = http://www.allegro.p...iro_700x22.html

czy lepsza oponke + detke
oponka = http://www.allegro.p...ro_ironman.html
detka = http://www.allegro.p...60mmpresta.html
lub jakas tansza (detka)

1 zestaw jak i 2 zestaw kosztuje podobnie lecz niewiem jaki wybrac prosze o pomoc lub o inne propozycje z gory dziekuje

na caly zestaw chce przeznaczyc okolo max 300 zl :)

#958 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 06 November 2009 - 15:58

czy na zwyklej detce moge wbic 8 - 7 bar czy zeby wbic takie cisnienie musze kupic szytke ??


oczywiście, że możesz. szytki można pompować nawet do kilkunastu barów. a co do tanich (i stosunkowo lekkich) dętek to polecam te:

http://allegro.pl/li...xxis ultralight

aha, a jak chcesz połączyć szytkę z oponą?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szytka

#959 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 06 November 2009 - 16:27

gorsza opone + szytke

Takie połączenie jest niemożliwe (na jednym kole).
Szytka, to tzw oponodętka, którą się przykleja na specjalną obręcz.

W rowerach szosowych są dwa rozwiązania:
1. "normalna" obręcz - wtedy stosujemy: opona + dętka
2. obręcz specjalna - wtedy: szytka.

Jeśli chcesz przejść z jednego systemu na drugi, to musisz zmienić obręcze.

#960 Gosc_Neo_*

Gosc_Neo_*
  • Gość

Posted 06 November 2009 - 19:25

Wielkie dzieki za pomoc wiem juz wszystko ;]



Reply to this topic