Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#961 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopad 2009 - 21:21

czy na zwyklej detce moge wbic 8 - 7 bar czy zeby wbic takie cisnienie musze kupic szytke ?? nigdzie na detkach nie pisze do ilu barow mozna :/


Ciśnienie w kole nominalnie określa opona, nie dętka. Na oponę patrz, jakie ciśnienie dopuszcza producent.

#962 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 07 listopad 2009 - 22:00

A co powiecie o tych papuciach? --> http://www.allegro.p...t_michelin.html
Jak wypadają w porównaniu z Conti GP 4000s ?

#963 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 listopad 2009 - 07:09

Z racji masy (170g) za długo na nich nie pojeździsz. Jeśli to lub Conti, to lepiej Conti.

#964 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 listopad 2009 - 09:44

A co powiecie o tych papuciach? --> http://www.allegro.p...t_michelin.html
Jak wypadają w porównaniu z Conti GP 4000s ?


GP4000 przy nich to kabany. Jak chcesz Diamante to weź zwykłą wersję.

#965 jakubruc

jakubruc
  • Użytkownik
  • 161 postów
  • SkądSopot

Napisano 19 listopad 2009 - 23:08

travisb, tak jak Ci mówiłem wybrałem i kupiłem Vittoria Diamante Pro Tyre.
• Pressure - 7/10 bar, 100/145 psi
• Twin tread technology
• Use - Road
• Weight - 195g
• Bead - Folding
• TPI - 220
• Puncture protection - Integra
Zależało mi na możliwości wpompowania do opony wysokiego ciśnienia.
Co do Conti- widziałeś na moich kołach co się z nimi dzieje...

#966 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 20 listopad 2009 - 17:08

Dostałem przesyłeczkę i jutro jadę na pierwszą jazdę na moich drugich z rzędu Vittoriach Rubino. Byłem na tyle zadowolony, że uznałem pozostać przy nich. Ciężko znaleźć za tę cenę (70 sztuka po przeliczeniu wysyłki) opony do 10 atm, 60 TPI, stosunkowo trwałe i szybkie, przy tym przyjemne w prowadzeniu.

#967 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 20 listopad 2009 - 17:15

Rubino pro maja 120TPI, Zaffiro pro maja 60.

#968 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 23 listopad 2009 - 00:17

Rubino mają 60, 120 to jest Rubino pro. Ja jeżdżę na Rubino nie-pro
Zaffiro pro faktycznie mają 60, zwykłe zaffiro 26.

#969 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Skąd20 km od granicy

Napisano 02 grudzień 2009 - 20:10

Jezdzil ktos na Panaracer Stradius Elite Z ? 75 zł za zwijane oponki wazace 230g (katalogowo) to calkiem spoko cena, ale w necie znalazlem tylko jedna opinie, nawet na forum nic o nich nie ma... Myslalem jeszcze nad Krylionem, bo priorytetem jest wytrzymalosc, ale sa 100 zł drozsze (komplet), wiec moze Stradius? Priorytetm jest wytrzymalosc, pozniej scieralnosc i masa ex aequo.

#970 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 02 grudzień 2009 - 21:08

Jak wytrzymałość to na pewno nie panaracery.
U nas opinia o nich nie jest najlepsza, choć jest paru zwolenników (kolesie z własnym "filmem").

Jak chcesz mocnego laczka i przy okazji nie za ciężkiego to weź GP4000.

#971 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 02 grudzień 2009 - 21:26

a najlepiej gdyby te oponki miały jeszcze "S" na końcu ... ;-)

#972 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Skąd20 km od granicy

Napisano 02 grudzień 2009 - 22:11

To mowicie, ze 205g oponka jest naprawde wytrzymala? 250 zł za przod + tyl (4000S) to troche duzo, ale jezeli warto... Przejrzalem wieksza czesc tego tematu i wszyscy pisza cud miod i orzeszki na ich temat, ale sie boje tej masy i ceny :mrgreen:

Rozumiem, ze chodzi o takie?
KLIK

#973 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 02 grudzień 2009 - 22:28

To mowicie, ze 205g oponka jest naprawde wytrzymala? 250 zł za przod + tyl (4000S) to troche duzo, ale jezeli warto... Przejrzalem wieksza czesc tego tematu i wszyscy pisza cud miod i orzeszki na ich temat, ale sie boje tej masy i ceny :mrgreen:

Rozumiem, ze chodzi o takie?
KLIK

Dokładnie.
200g to taki limit wagowy dla opon "wytrzymałych". Te poniżej 200g to już straszna lipa. Gumy co raz mniej, oplot co raz delikatniejszy. Byle szkło czy ostrzejszy kamień i po oponie (np ultremo).

#974 solak

solak
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądsulechów

Napisano 02 grudzień 2009 - 22:47

witam co myślicie o oponach VITTORIA CORSA CX
TPI 320 i 290
waga około 230gr

#975 mariusz19

mariusz19
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądRadzyń Podlaski

Napisano 02 grudzień 2009 - 23:07

VITTORIA CORSA CX co mnie urzekło w tych oponach , długa żywotność , prowadzenie w zakrętach jak najbardziej super ale pod wpływem oporów toczenia ustępuje ultremo

#976 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 03 grudzień 2009 - 19:11

Hej kolarska brać ;) Ja tak odnośnie opon zapytam, co byście polecili - opony z obręczą, czy zwijane? Bo z tego co widziałem w temacie, zdania są podzielone. Zawsze śmigałem na gumie z obręczą i chciałbym, byście oświecili mnie co do wad i zalet gum zwijanych względem zwykłych z obręczą. Z tego co wyczytałem, to, że te zwijane trochę gorzej się zakłada, a i gorzej z trzymaniem dętki, ale za to brak obręczy gwarantuje lepszą wagę...

Pozdrawiam :)

#977 Mike93_KMI

Mike93_KMI
  • Użytkownik
  • 143 postów
  • SkądWioska

Napisano 03 grudzień 2009 - 19:27

ale za to brak obręczy gwarantuje lepszą wagę...

:mrgreen: waga bez obręczy pewno będzie mniejsza ale to ciekawe na czym chcesz jeździć na samych szprychach ?

#978 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 03 grudzień 2009 - 19:34

VITTORIA CORSA CX co mnie urzekło w tych oponach , długa żywotność , ( ciach )


ooo taaaak ? :shock:
Jakos nie zauwazyłem tą "urzekającą żywotność" , gdy na nich jeździłem.
Owszem świetne, ale jak to bywa gdy są świetne za bardzo i świetnie noszą - słaba żywotność, szybko łapią mikronacięcia, dość szybko ściera sie bieżnik (IMO) ... po ponad 3000km juz ryzykiem jest jechać na nich na wyścig czy maraton - szczególnie na polskich drogach.
Po nich kupiłem GP4000S i te własnie zdecydowanie bardziej odporne są na mikronacięcia i wg mnie mają dużo dłuższą żywotność, a jedyny minus ( dla mnie) że GP4000S wg zaleceń producenta mogą mieć max 8.5atm

edit: przesadziłem chyba z tym "świetne za bardzo" :lol:

#979 Nihonjin.Adik

Nihonjin.Adik
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKatowice-Piotrowice

Napisano 03 grudzień 2009 - 20:19

Mike93 chyba nie czytasz uważnie... Mowa o oponie Z i BEZ obręczy stalowej w stopce...

Pozdrawiam :P

#980 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 grudzień 2009 - 20:31

To nie jest obręcz stalowa tylko linka, w wersjach zwijanych są to linki lub żyłki aramidowe, kevlarowe.




Dodaj odpowiedź