Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1001 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 21 grudzień 2009 - 23:17

kalkhoff, a może taka - najtańsza z najtańszych ale za to bieżnik srogo napikowany :D http://www.allegro.p...wa_przelaj.html

#1002 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 22 grudzień 2009 - 11:58

Białe będą lepsze, bo nie zostawiają śladu na śniegu... :-D
Do starszej szosy z większymi prześwitami można wrzucić jakieś wąskie opony od trekinga, albo przełajki, powinno dać radę. Na lód to już tylko kolce pozostają.

#1003 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 22 grudzień 2009 - 12:16

Ogólnie jak ktoś nie ma doświadczenia z bieżnikiem:

drobne i gęste klocki sprawdzają się na suchym, kiedy podłoże jest kleiste zaczyna się zaklejanie opony i jeżeli mamy do kompletu ramę z szosowymi hamulcami zaklejanie całego koła, dlatego te białe opony są bezpieczniejszym wyborem. Nie widzę opcji żeby jakiekolwiek wąskie opony z kolcami pozwoliły na szybką szosową jazdę kiedy nie widać ludu i dziur, kolein w brei. Snow Stud z kolcami ( 622-40 - trzeba mieć widły szerokie jak od Jaguara) wcale nie idzie po lodzie jak po szynach tylko daje taką kontrolę uślizgu, czas na kontrowanie, reakcję. Dodatkowo jet tak pancery, że można jechać na potwornym flaku bez ryzyka dobicia.

Ciekawe jest to że kiedyś na szybko ratując się założyłem na wypad do Kampinosu zwykłe koło szosowe, na śnieg i błoto. I w terenie sprawowało się świetnie, nie oklejało się szło w miarę równo, nie kładąc się na boki, wcinało się przez śnieg, jedynie przy depnięciu albo podjeździe buksowało

#1004 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 postów
  • SkądKrosno

Napisano 26 grudzień 2009 - 21:07

Ma ktoś doświadczenia związane z tymi oponami
http://aukcja.onet.p...?item=860366896

lub z tymi do wyboru

http://aukcja.onet.p...?item=863511954

Dzięki za pomoc

#1005 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 grudzień 2009 - 21:32

Ma ktoś doświadczenia związane z tymi oponami
http://aukcja.onet.p...?item=860366896

lub z tymi do wyboru

http://aukcja.onet.p...?item=863511954


Jezeli chodzi o ultra sport mialem takie , moge ci smialo polecic w stosunku do detonatora tez daje rade ale moj faworyt to Conti ultra sport nawet fajnie sie spisuja na wodzie ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#1006 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 26 grudzień 2009 - 22:11

Odnośnie ultra sportów mam mieszane odczucia. Niby nie były złe, ale jakoś sporo małych dziurek się na nich porobiło i kilka kapci złapałem.

#1007 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 26 grudzień 2009 - 22:18

chlebu, conti zdecydowanie lepsze, mam znajomego który jeździł i na maxxisach i na continentalach, mówi że conti są o niebo lepsze od detonatorów. Też miałem detonatory i jakoś niezbyt dobrze je wspominam :-/ A jeśli chodzi o porównanie oby tych producentów to u mnie zwycięża conti. Jeździłem na http://aukcja.onet.p...?item=854707121 i http://aukcja.onet.p...item=862670711. Różnica w cenie około 20zł, a w jakości niewyobrażalna na korzyść conti ;-)

#1008 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 26 grudzień 2009 - 23:57

U mnie Detonatory nie zawiodły jednak czuję ich ...delikatność, nie oczekuję dużego przebiegu, mam oponę 25 i jest bardzo lekka, chyba 210 g albo mniej, kupione ostatnio 23 są cięższe i mają 220. Opona ta z ultralekimi dętkami aż dziwnie dźwięczy podczas jazdy, jak balonik :-) Dobrze trzyma, piszę o czarnych zwijanych. Mam niewielki przebieg, zakładałem na szybszą jazdę.

W porównaniu do np Conti GP 3000 trwałość tych opon wydaje się być jednak poważnie krótsza. Subiektywnie coś jak 1 do 4 :-). Bo jak trafi się gwóźdź albo przecięcie bocznej ścianki to wszystko zawodzi. (np Mich. krylion po 200 km, Conti GP 3000 na 300km.) A w rowerze na miasto, zimowym na tylnym kole kwadratowy, po chyba 10 latach gp 3000 z tysiącem nacięć, i się toczy i toczy gum nie łapie. Ostatnio zadziwił mnie Kolega Pegos pokazując mi przednią oponę szwalbe o przebiegu chyba 30000 ( popraw jeśli się mylę), nie wierzyłem... Ale i takie cuda się zdarzają( ale to nie było Ultremo choć bulwę małą już wypatrzyłem)

Reasumując jak plan użycia większy niż 5000 km w najbliższym czasie, brałbym Conti. Czarne jeśli takie są.

#1009 Rafa³SC

Rafa³SC
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 01 styczeń 2010 - 14:35

Jezdziłem dotychczas na Michelinach Pro race 2 i byłem z nich zadowolony. Ale nie m aich juz an rynku a Pro race 3 są patrząc na rowar rewiec znacznie gorsze (są robione na tajwanie a nie w e Francji...).
Teraz zastanawiam sie nad Conti GP 4000S lub Vittoria Open Corsa CX.
Używaliscie ich?wrażenia?
A czy podobno conti się cięzko zaklada na obręcz?

#1010 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 01 styczeń 2010 - 15:55

A czy podobno conti się cięzko zaklada na obręcz?

Ja nie miałem żadnych problemów z założeniem GP4000S, ale miałem niemałe problemy z założeniem Conti Hometrainer :lol: Łatwiej założyć jakiegoś druciaka niż to :-)

#1011 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 01 styczeń 2010 - 16:22

IMO (jeździłem na obu) 4000S może nie lepsze od EvoCX , ale bieznik ma odporniejszy na mikronacięcia .... no i chyba więcej kaemów przejedzie się na nich ...

Poszukuję dobrej ceny na jakieś lepsze opony np: Pro3Race, 4000s czy Conti GP Force&Attack (mam ochotę na te ostatnie szczególnie) - jakby ktoś co gdzie wiedział (moze nawet i zagraniczne sklepy) prosiłbym o info ... ;-)

#1012 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 styczeń 2010 - 16:54

A czy podobno conti się cięzko zaklada na obręcz?


Zależy od kół, od opasek, od zakładającego itd.
U mnie i kolesia problem był za pierwszym razem. Bez łyżek się nie obeszło, ale za drugim razem już wsio samymi mackami.

#1013 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 01 styczeń 2010 - 17:04

Z Contimi pierwszy raz tez byl troche ciasny, ale palce daly rade. Obeszlo sie bez lyzek.

emer, Pro3 tutaj.. http://forumszosowe....opic.php?t=4889

#1014 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 17:24

http://allegro.pl/it..._22_24_622.html

a używał ktoś zwykłych Conti Grand Prix? Dużo słabsze od 4000?

#1015 zorrospecialized

zorrospecialized
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądLubin

Napisano 01 styczeń 2010 - 17:46

Z Contimi pierwszy raz tez byl troche ciasny, ale palce daly rade. Obeszlo sie bez lyzek.

emer, Pro3 tutaj.. http://forumszosowe....opic.php?t=4889

kolego Emer uniusl sie duma i woli kupic w polskim sklepie,wiec nie wiem dlaczego szuka w sklepch zagranicznych. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#1016 Rafa³SC

Rafa³SC
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 01 styczeń 2010 - 18:50

IMO (jeździłem na obu) 4000S może nie lepsze od EvoCX , ale bieznik ma odporniejszy na mikronacięcia .... no i chyba więcej kaemów przejedzie się na nich ...

Poszukuję dobrej ceny na jakieś lepsze opony np: Pro3Race, 4000s czy Conti GP Force&Attack (mam ochotę na te ostatnie szczególnie) - jakby ktoś co gdzie wiedział (moze nawet i zagraniczne sklepy) prosiłbym o info ... ;-)


To jak byś miał wybrać nie patrząc na cenę w kolejności twojej: Michelin pro race 3, conti GP4000S, Vittoria open corsa Evo cx.
Bo wg road review:
1.Conti 2.Vittoria 3 pro race 3

#1017 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 01 styczeń 2010 - 19:02

chyba tak ... choc nie miałem pro3race ...
no i jak mówie , ciekawy jestem force&attack ... ta kombinacja powinna byc lepsza niż 4000S

&zorro - dla mnie - jak mówisz duma, to cos więcej niż 50-100zł ;-)

#1018 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 01 styczeń 2010 - 19:18

Kazda opona ma jakeis wady i zalety.

Continentale za szybko zamieniaja sie w kwadrat na tyle. Pro 3 maja super mieszanke, ale sie przebijaja szybko. Vittoria Open Corsa CX moim zdaniem zapewnia najlepsza trakcje i wrazenia z jazdy z tej trojcy. Brales pod uwage Veloflex Pave?

#1019 Rafa³SC

Rafa³SC
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:46

Kazda opona ma jakeis wady i zalety.

Continentale za szybko zamieniaja sie w kwadrat na tyle. Pro 3 maja super mieszanke, ale sie przebijaja szybko. Vittoria Open Corsa CX moim zdaniem zapewnia najlepsza trakcje i wrazenia z jazdy z tej trojcy. Brales pod uwage Veloflex Pave?


Veloflex ...nie znam...
Chyba wybiorę Vittorię ....

#1020 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:55

Veloflex to stara, dobra Vittoria. Jak Vittoria sie przeniosła do Tajlandii, stara fabryka we Włoszech zmieniła właścicieli i w nich wytwarza sie Veloflexa, godny polecenia produkt ;)



Dodaj odpowiedź