Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1021 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 01 styczeń 2010 - 23:22

Za Conti GP4000S przemawia: Vectran, Black Chili, 110tpi i napis Made in Germany.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1022 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 02 styczeń 2010 - 12:36

dokładnie to 3x110 tpi

#1023 bodmad

bodmad
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 styczeń 2010 - 23:29

witam mam oponki Gp force i attack ale pompują się do 8,5 bar 120psi mam ochotę na więcej :-) ile powietrza wchodzi w PRO RACE 3 ?

#1024 Rafa³SC

Rafa³SC
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 07 styczeń 2010 - 11:04

witam mam oponki Gp force i attack ale pompują się do 8,5 bar 120psi mam ochotę na więcej :-) ile powietrza wchodzi w PRO RACE 3 ?


9,5 wchodziło do prorace 2ki

#1025 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 07 styczeń 2010 - 11:11

witam mam oponki Gp force i attack ( ciach )

1. Teraz kupiłeś?
2. Jeździłes juz na nich?
3. Jak porównanie do wczesniejszych jakis innych na których jeździłeś?
4. GP4000S tez takie max ciśn mają - ja dawałem do 9bar ...

Jestem zainteresowany baaardzo nimi ... ;-)

#1026 bodmad

bodmad
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 styczeń 2010 - 19:41

Ciężko powiedzieć bo nie bardzo mam porównanie jeżdżę narazie czymś takim http://www.wrower.pl..._Unforgiven.php ostre koło kiedyś się skosiłem i kupiłem były przy tym rowerku oponki SCHWALBE BLIZZARD 700/25 tyle ze najechałem na jakiś spory kawałek szkła który utkwił w oponie zeszło powietrze a kiedy go wydłubałem została taka badziewna dziura ze bałem się na tym jeździć taki cycek wystawał.Postanowiłem zaszaleć i kopiłem coś lepszego :lol: jestem bardzo zadowolony oczywiście tez 9 pompuje :-D tylko ze na tych starych jeździłem 3 miesiące a na tych jakieś pól roku na continetalach tez zdarzało mi się po jakimś potłuczonym badziewiu jeździć i nic. Jeszcze jedno te blizzardy pomimo swojego rozmiaru kiedyś mi się śliznęły na zakręcie i leżałem a tu narazie pięknie zakręty się zbiera :-) .Do mojego rowerku troszkę za dozy wypas ale do szosy polecam jak najbardziej jak w końcu kupie jakąś szosówkę myślę ze je sobie przełożę w tym rowerze mam flip flpa a te oponki maja kierunek toczenia czyli bez sensu nie moge sobie przełożenia zmienić :->
Kupiłem je w 2009r ale sprzedawca mówił ze tył jest z 2008 a przód z 2009 nie wiem czemu po prostu tylko tak mieli ale różnica jest tylko taka ze na tylnej jest ciuteńke większy napis continental a ze tylna oponka jest ciut szersza to wygląda jak by było to specjalnie ;-)
no dobra żeby nie było tak różowo to na tylnej w miejscu krawędzi tam gdzie opona przestaje się stykać z asfaltem pojawiły się wzdłuż tyciutkie mikropęknięcia ale są prawie niewidoczne troche mnie to martwi ale są naprawde tycie mam nadzieje ze się nie pogorszy :-| a przód jest jak nóweczka nadal nie wiem czy to kwestia rocznika czy obciążeń

#1027 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 styczeń 2010 - 19:05

Panowie zna ktoś tanie opony 28" do crossa, z głębokim terenowym bieżnikiem szerokość ok 1,75".


#1028 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 styczeń 2010 - 21:11

Bardzo tanie: http://www.dobrerowe...roducts_id=2495 - bieżnik agresywny
Dobre i tanie: http://www.rubena.eu...0&thread=&size= - jeździłem na Rubenach wiele lat (model Flash) i są naprawdę dobre - a do tego czeskie nie chińskie, nie powinny być droższe niż 30,- PLN. Może gdzieś dorwiesz w tym rozmiarze (na 26" nie było by problemu)
Tanie - innej firmy: http://www.allegro.p...7_622_2009.html , http://www.allegro.p..._35_zimowa.html - może coś z tych bieżników
Bardzo dobre, ale tanie to nie: http://www.xtrabike....r=1428&strona=0

#1029 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 styczeń 2010 - 22:00

Dzięki robo, ale potrzebuje czegoś szerszego, ja widziałem jakieś cyclocrosówki na allegro za 15zł. A to mają być opony poświęcone do okolcowania, do tego szerokość ok 47mm byłaby idealna.


#1030 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 styczeń 2010 - 22:16

No to faktycznie kłopot - jak są oponki 28" o tej szerokości, to jakieś semislicki.
Tobie potrzebny jest gruby i rzadko rozstawiony klocek, aby kolec miał się w czym trzymać. Coś takiego ? http://www.dobrerowe...roducts_id=2887
To taka szerokość za duża na trekking (cross), a za mała na 29". Ciężko będzie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1031 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 styczeń 2010 - 19:24

No właśnie od 29tek nic nie pasuje bo wszystko ma minimum 1,9" a do tego klamoty do tych rowerków jeszcze drogie bo mało popularne.


#1032 miszleu

miszleu
  • Użytkownik
  • 96 postów
  • SkądWarszawa/Piaseczno

Napisano 19 styczeń 2010 - 16:35

sorry za małe ot, ale pytanie jest "z grubsza" powiązane, a nie udało mi się znaleźć aktualnego tematu z zakresu. Musiałem wczoraj zmienić dętkę (urwana główka presty), i zauważyłem, że nowa którą kupiłem nie ma na prescie nakrętki zabezpieczającej, tzn. nie da się jej nawet nakręcić bo nie ma gwintu. Poprzednia dętka - Continental Race Light i gwint i nakrętkę miała, obecna to Michelin Ultra Light. Generalnie jest to mi na rękę, bo ta nakrętka i tak regularnie się odkręcała od wibracji i zaczynała stukać, Michelin nawet mi się podoba bo łepek presty wydaje się być zdecydowanie solidniejszy i odporniejszy na ew. urwanie. Zastanawiam się jednak, czy nie powinienem trzymać się zasady - tzn zawsze zakładać dętki z nakrętką na wentylu i czy brak tej nakrętki ma jakikolwiej wpływ na obręcz/oponę? Z góry dzięki za pomoc.
Aha - dodam jeszcze, że po nabiciu opony (8 bar), wentyl siedzi dość sztywno, ruch na boki jest minimalny, na tyle, na ile pozwala otwór w obręczy.

#1033 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 styczeń 2010 - 16:43

Owa nakrętka jest dla lamerów nie potrafiących korzystać z pompki.
Niektórzy zakładają nakrętkę żeby wentyl się nie przesuwał, ale ten nawet nie drgnie jeśli będzie utrzymywane odpowiednie ciśnienie w kołach.

(Jeśli kogoś obraziłem to przepraszam, ale inaczej tego nie da się nazwać. Pompowanie roweru to nie remont silnika w rajdówce czy też chociażby regulacja przerzutek/hamulców).

#1034 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 19 styczeń 2010 - 16:57

Wybacz Malik... lamerem może i jestem ale mam tak zajebistą końcówkę przy pompce, że owa nakrętka niestety musi być bo obręcz jest 30mm a wentyl wystaje minimalnie tak by się załapać na pompowanie... zakładając końcówkę od pompki przy braku nakrętki nawet przy dopompowywaniu nie ma szans na założenie tego optymalnie i szczelnie..

#1035 miszleu

miszleu
  • Użytkownik
  • 96 postów
  • SkądWarszawa/Piaseczno

Napisano 19 styczeń 2010 - 17:15

Heh, lamerem mam nadzieję nie jestem. Dętkę napompowałem (jakoś) bez tej nakrętki i w sumie specjalnej różnicy pomiędzy wentylem z i bez nie było. Pompowanie opon - zgoda - rocket science to to nie jest, ale sorry - na szosie bez dobrze napompowanych opon daleko się nie zajedzie. Wystarczy przejrzeć to forum i przejrzeć dyskusje nt. wyboru popmki czy doboru ciśnienia (niektóre co prawda już zamknięte, ale są). A kto pyta nie błądzi thx

#1036 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 19 styczeń 2010 - 17:37

Nakrętka nie jest potrzebna o ile nie jeździ sie na totalnym kapciu i wentyl wystaje w rozsądnych granicach ponad obręcz. Mi od tych nakrętek to chyba ze 3,4 dętki poszły, bo zawsze podświadomie za mocno i niepotrzebnie je dokręcałem, co skutkowało naderwaniem gumy przy samym wentylu.Wentyle michelina ostatnio widziałem same gładkie,bez nakrętek.

#1037 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 styczeń 2010 - 17:41

Wybacz Malik... lamerem może i jestem ale mam tak zajebistą końcówkę przy pompce, że owa nakrętka niestety musi być bo obręcz jest 30mm a wentyl wystaje minimalnie tak by się załapać na pompowanie... zakładając końcówkę od pompki przy braku nakrętki nawet przy dopompowywaniu nie ma szans na założenie tego optymalnie i szczelnie..


A jaki to problem kupić dętkę z dłuższym zaworem? ;-) Drugie rozwiązanie to zmiana pompki na taką z "uszczelnianym/odginanym dynksem".

#1038 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 styczeń 2010 - 14:44

Warto kupić komplet CONTINENTAL GP 4000 za 189 zł plus wysyłka? http://www.allegro.p...23_zwijana.html

Szukam dobrej opony i skłonny jestem nawet wyłożyć do 300-350 PLN za komplet byle by tylko spełniał dwa kryteria: lekkość (maks 220 gramów) i wysoka odporność na przebicia.

Aktualnie mieszkam w Danii. Specyfika jazdy z tym kraju jest taka, że oprócz dróg na dobrym poziomie istnieje bardzo gęsta sieć ścieżek/dróg rowerowych, które poprowadzone są na ogół równolegle do szosy. Na tych ruchliwszych drogach wręcz obowiązkowo trzeba korzystać, bo kierowcy jednak się denerwują, kiedy obok jest ścieżka a kolarz jedzie po szosie. Problem polega na tym, że ścieżki te zrobione są z asfaltu (nie kostka brukowa), więc niby ok, ale asfalt ten związany jest z drobnoziarnistym kruszywem. Są to często ostre 1-2 mm kamyczki, które wykruszają się i tną szosowe opony jak ciepły nóż masło. Niemal zawsze łapię gumę właśnie na tych ścieżkach, a nie na szosach, gdzie kruszywo związane z asfaltem jest bardziej gruboziarniste i mniej ostre i niemal zawsze jest to tylna opona. Jeszcze nigdy opony nie przebiło mi tu szkło czy jakiś gwóźdź, zawsze te jeba*** kamyczki...

I tak testowałem tu już m.in Continental Ultra Sport, które przy przebiegu około 3000 km niemal co drugi trening łapały nacięcie tnące dętkę. Zmieniłem je więc pod wpływem lektury tegoż oto tematu na zachwalane pod względem odporności na przebicia Michelin Krylion Carbon. Przy przebiegu maks 500 km przebiłem je po raz pierwszy. Ostatnio przy przebiegu około 2000 km po raz drugi. Boję się, że teraz będzie już tylko gorzej.

Z jazdy w Polsce najmilej wspominam Vittoria Zafiro Pro i Michelin Pro Race I generacji. Ta druga miała świetne noszenie a ta pierwsza świetną relację jakość/cena i dobrze się sprawowała w zakrętach.

#1039 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 styczeń 2010 - 21:14

1. Zgłoś problem do zarządu dróg w Danii
2. A próbowałeś opony Schwalbe??
Są wersje z wkładką z Vectranu, są i z innymi wkładkami.
Na jesieni jeździłem po syfie na Blizardach i są pocięte jak diabli , nwet szkiełka wyciągałem z opony ale nie przebiły sie, a to zwykła drutówka z Kevlar Guard-em.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1040 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 30 styczeń 2010 - 15:25

Bucz, szkoda , ze tak daleko od Malmö.... Potrenowalibysmy sobie razem. Ja jezdze troche zawodow w Danii ( ale raczej nie na Jylland) . Moze Ty tez ???
Tak nawiasem mowiac drogi w Danii maja sie do szwedzkich jak nie przymierzajac polskie do niemieckich ( na korzysc Szwecji oczywiscie )



Dodaj odpowiedź