Jakie Kupić Opony?
#1025
Napisano 07 styczeń 2010 - 11:11
1. Teraz kupiłeś?witam mam oponki Gp force i attack ( ciach )
2. Jeździłes juz na nich?
3. Jak porównanie do wczesniejszych jakis innych na których jeździłeś?
4. GP4000S tez takie max ciśn mają - ja dawałem do 9bar ...
Jestem zainteresowany baaardzo nimi ... ;-)
#1026
Napisano 07 styczeń 2010 - 19:41
Kupiłem je w 2009r ale sprzedawca mówił ze tył jest z 2008 a przód z 2009 nie wiem czemu po prostu tylko tak mieli ale różnica jest tylko taka ze na tylnej jest ciuteńke większy napis continental a ze tylna oponka jest ciut szersza to wygląda jak by było to specjalnie ;-)
no dobra żeby nie było tak różowo to na tylnej w miejscu krawędzi tam gdzie opona przestaje się stykać z asfaltem pojawiły się wzdłuż tyciutkie mikropęknięcia ale są prawie niewidoczne troche mnie to martwi ale są naprawde tycie mam nadzieje ze się nie pogorszy :-| a przód jest jak nóweczka nadal nie wiem czy to kwestia rocznika czy obciążeń
#1028
Napisano 11 styczeń 2010 - 21:11
Dobre i tanie: http://www.rubena.eu...0&thread=&size= - jeździłem na Rubenach wiele lat (model Flash) i są naprawdę dobre - a do tego czeskie nie chińskie, nie powinny być droższe niż 30,- PLN. Może gdzieś dorwiesz w tym rozmiarze (na 26" nie było by problemu)
Tanie - innej firmy: http://www.allegro.p...7_622_2009.html , http://www.allegro.p..._35_zimowa.html - może coś z tych bieżników
Bardzo dobre, ale tanie to nie: http://www.xtrabike....r=1428&strona=0
#1030
Napisano 11 styczeń 2010 - 22:16
Tobie potrzebny jest gruby i rzadko rozstawiony klocek, aby kolec miał się w czym trzymać. Coś takiego ? http://www.dobrerowe...roducts_id=2887
To taka szerokość za duża na trekking (cross), a za mała na 29". Ciężko będzie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1032
Napisano 19 styczeń 2010 - 16:35
Aha - dodam jeszcze, że po nabiciu opony (8 bar), wentyl siedzi dość sztywno, ruch na boki jest minimalny, na tyle, na ile pozwala otwór w obręczy.
#1033
Napisano 19 styczeń 2010 - 16:43
Niektórzy zakładają nakrętkę żeby wentyl się nie przesuwał, ale ten nawet nie drgnie jeśli będzie utrzymywane odpowiednie ciśnienie w kołach.
(Jeśli kogoś obraziłem to przepraszam, ale inaczej tego nie da się nazwać. Pompowanie roweru to nie remont silnika w rajdówce czy też chociażby regulacja przerzutek/hamulców).
#1034 Gosc_kobrys_*
Napisano 19 styczeń 2010 - 16:57
#1035
Napisano 19 styczeń 2010 - 17:15
#1036
Napisano 19 styczeń 2010 - 17:37
#1037
Napisano 19 styczeń 2010 - 17:41
Wybacz Malik... lamerem może i jestem ale mam tak zajebistą końcówkę przy pompce, że owa nakrętka niestety musi być bo obręcz jest 30mm a wentyl wystaje minimalnie tak by się załapać na pompowanie... zakładając końcówkę od pompki przy braku nakrętki nawet przy dopompowywaniu nie ma szans na założenie tego optymalnie i szczelnie..
A jaki to problem kupić dętkę z dłuższym zaworem? ;-) Drugie rozwiązanie to zmiana pompki na taką z "uszczelnianym/odginanym dynksem".
#1038
Napisano 29 styczeń 2010 - 14:44
Szukam dobrej opony i skłonny jestem nawet wyłożyć do 300-350 PLN za komplet byle by tylko spełniał dwa kryteria: lekkość (maks 220 gramów) i wysoka odporność na przebicia.
Aktualnie mieszkam w Danii. Specyfika jazdy z tym kraju jest taka, że oprócz dróg na dobrym poziomie istnieje bardzo gęsta sieć ścieżek/dróg rowerowych, które poprowadzone są na ogół równolegle do szosy. Na tych ruchliwszych drogach wręcz obowiązkowo trzeba korzystać, bo kierowcy jednak się denerwują, kiedy obok jest ścieżka a kolarz jedzie po szosie. Problem polega na tym, że ścieżki te zrobione są z asfaltu (nie kostka brukowa), więc niby ok, ale asfalt ten związany jest z drobnoziarnistym kruszywem. Są to często ostre 1-2 mm kamyczki, które wykruszają się i tną szosowe opony jak ciepły nóż masło. Niemal zawsze łapię gumę właśnie na tych ścieżkach, a nie na szosach, gdzie kruszywo związane z asfaltem jest bardziej gruboziarniste i mniej ostre i niemal zawsze jest to tylna opona. Jeszcze nigdy opony nie przebiło mi tu szkło czy jakiś gwóźdź, zawsze te jeba*** kamyczki...
I tak testowałem tu już m.in Continental Ultra Sport, które przy przebiegu około 3000 km niemal co drugi trening łapały nacięcie tnące dętkę. Zmieniłem je więc pod wpływem lektury tegoż oto tematu na zachwalane pod względem odporności na przebicia Michelin Krylion Carbon. Przy przebiegu maks 500 km przebiłem je po raz pierwszy. Ostatnio przy przebiegu około 2000 km po raz drugi. Boję się, że teraz będzie już tylko gorzej.
Z jazdy w Polsce najmilej wspominam Vittoria Zafiro Pro i Michelin Pro Race I generacji. Ta druga miała świetne noszenie a ta pierwsza świetną relację jakość/cena i dobrze się sprawowała w zakrętach.
#1039
Napisano 29 styczeń 2010 - 21:14
2. A próbowałeś opony Schwalbe??
Są wersje z wkładką z Vectranu, są i z innymi wkładkami.
Na jesieni jeździłem po syfie na Blizardach i są pocięte jak diabli , nwet szkiełka wyciągałem z opony ale nie przebiły sie, a to zwykła drutówka z Kevlar Guard-em.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1040
Napisano 30 styczeń 2010 - 15:25
Tak nawiasem mowiac drogi w Danii maja sie do szwedzkich jak nie przymierzajac polskie do niemieckich ( na korzysc Szwecji oczywiscie )