Jakie Kupić Opony?
#941 Gosc_Zawisza_*
Napisano 18 październik 2009 - 00:08
Są oczywiscie opony na mokre warunki, wiekszosc producentów ma tego typu opon yw ofercie, ale na lod i sniego to moze być gorzej
#943
Napisano 19 październik 2009 - 13:09
Jezdzil ktos na wynalazku Tufo pod tytulem "opona bezdetkowa zakladana na obrecze do opon drutowych/zwijanych" zwana po szekspirowsku tubular clincher ?
Chyba chodzi Ci nie o oponę bezdętkową,tylko szytkę montowaną na zwykłe obręcze?I to właśnie jest tubular clincher.
TUTAJ jest o tym
#944
Napisano 19 październik 2009 - 14:01
Jezdzil ktos na wynalazku Tufo pod tytulem "opona bezdetkowa zakladana na obrecze do opon drutowych/zwijanych" zwana po szekspirowsku tubular clincher ?
Taka niby szytka, która nie bardzo ma właściwości szytki.
Żeby poczuć zalety szytki trzeba kupić koła/obręcze pod szytki i cała resztę.
#945
Napisano 19 październik 2009 - 14:09
#946
Napisano 21 październik 2009 - 21:57
http://www.allegro.p...22_zwijana.html
http://www.allegro.p...22_zwijana.html
Wiem, że to 4000s, tak zachwalana itd. i że różnią się trochę wagą, ale jak ma się oplot 180 TPI do 110 TPI i przy tym różnica cenowa ? Może jednak bardziej opłaca się zakupić ciut cięższe opony ale tańsze i wytrzymalsze ?
#947
Napisano 22 październik 2009 - 05:44
#948
Napisano 22 październik 2009 - 06:42
Wcześniej Continental był znany z tego, że sumował warstwy oplotu (aby się dowartościować :?: ), więc myślę, że w Ultra Race 180 TPI, to po prostu 3x60 TPI (a więc przeciętny) niż pojedyncza warstwa o takiej gęstości. Stąd ta dużo niższa cena, ale nie oznacza to, że opona jest zła.ale jak ma się oplot 180 TPI do 110 TPI i przy tym różnica cenowa
GP 4000S to jedna z lepszych oponek tego producenta, 110 TPI może być gęstość w jednej warstwie. Używam właśnie tych i są bdb - czytaj poprzednie opinie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#950
Napisano 22 październik 2009 - 11:18
Jak zmieniłem na GP 4000S odczułem różnicę, szczególnie jeśli chodzi o komfort - filtrowanie drobnych nierówności. Myślę, że właśnie z powodu delikatniejszej (ale wytrzymalszej) tkaniny użytej na oplot o 110 TPI.
Mam nadzieję, że opaska z vectranu się sprawdzi i opony będą odporne na przebicia, i że black chilli zwiększy ich żywotność.
Pozytywnie na psychikę podczes użytkowania Conti wpływa taki mały napis na boku opony: MADE IN GERMANY.
Ale rozumiem wasze rozterki Bizon77, i travisb, bo właśnie wybieram opony do MTB.
Może trochę OT (tzn. nie to forum), ale mam dylemat: GEAX Saguaro czy Mezcal, a może Schwalbe Smart Sam lub RR ?
Malik: A może jednak nie? ;-) Ok, po krótce.
Saguaro dobre opony na różne warunki, jak na opony z takim bieżnikiem mają bardzo małe opory toczenia. Jest to takie połączenie mezcali z oponą terenową.
Osobiście bym ich nie wybrał ze względu na sporą masę (ponad 500g).
Mezcale, świetne semislicki, które poradzą sobie całkiem nieźle na ubitych ścieżkach i w lekkim terenie. Na piachu przy 1.9 niestety jest średnio. Rewelacyjnie się toczą na asfalcie, rower wręcz płynie.
SS nie używałem, RR świetne na twarde ścieżki, dobrze sobie także radzi w piachu, niskie opory toczenia, świetnie przyśpieszenie.
Proponuję poszukać jeszcze opinii na innych forach.
Tutaj piszemy tylko o szosie.
robo: Sory i ... dzięki Malik, zamówię Mezcale 2,1 - nie mam aż tak trudnych terenów. Można usunąć.
#953
Napisano 22 październik 2009 - 22:23
#954
Napisano 27 październik 2009 - 00:42
Ktos się pokusi o porównanie z GP 4000s :>
#955
Napisano 27 październik 2009 - 07:43
Technologicznie może nie odbiegają od GP4000S, ale wcześniej pojawiały się opinie, że szybko się zużywają. Podono mają cienką warstwę gumy na bieżniku, ale sam nie używałem.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#956 Gosc_bula_*
Napisano 27 październik 2009 - 08:31
Opona typowo treningkowo/turystyczna, dosyc ciężka tzn 230g. NIgdy nie zdazyło mi się jej przebić! Jest już po 2.5 roku użytkowania (16 tys. km). Coprawda posiada dziurki i ma dośc chropowatą strukturę po tylu km.
#957 Gosc_Neo_*
Napisano 06 listopad 2009 - 15:29
czy na zwyklej detce moge wbic 8 - 7 bar czy zeby wbic takie cisnienie musze kupic szytke ?? nigdzie na detkach nie pisze do ilu barow mozna :/
a chcialem kupic sobie cale nowe ogumienie i niewiem czy kupic
gorsza opone + szytke np.
opona = http://www.allegro.p...ro_700x23c.html
szytka = http://www.allegro.p...iro_700x22.html
czy lepsza oponke + detke
oponka = http://www.allegro.p...ro_ironman.html
detka = http://www.allegro.p...60mmpresta.html
lub jakas tansza (detka)
1 zestaw jak i 2 zestaw kosztuje podobnie lecz niewiem jaki wybrac prosze o pomoc lub o inne propozycje z gory dziekuje
na caly zestaw chce przeznaczyc okolo max 300 zl
#958
Napisano 06 listopad 2009 - 15:58
czy na zwyklej detce moge wbic 8 - 7 bar czy zeby wbic takie cisnienie musze kupic szytke ??
oczywiście, że możesz. szytki można pompować nawet do kilkunastu barów. a co do tanich (i stosunkowo lekkich) dętek to polecam te:
http://allegro.pl/li...xxis ultralight
aha, a jak chcesz połączyć szytkę z oponą?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szytka
#959
Napisano 06 listopad 2009 - 16:27
Takie połączenie jest niemożliwe (na jednym kole).gorsza opone + szytke
Szytka, to tzw oponodętka, którą się przykleja na specjalną obręcz.
W rowerach szosowych są dwa rozwiązania:
1. "normalna" obręcz - wtedy stosujemy: opona + dętka
2. obręcz specjalna - wtedy: szytka.
Jeśli chcesz przejść z jednego systemu na drugi, to musisz zmienić obręcze.