Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1261 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 lipiec 2010 - 17:33

Jak chesz widzieć cos o oponach Bontragera to zapytaj Sprosa , nie od parady wziął 2 komplety , to są opony a nie jakieś popierdziawki mislki czy Conti


Wieść ludowa głosi ze bontragery są robione w tej samej fabryce co vittoria,więc nie dziwiłbym się, że są dobre bo vittorie nie są jakimiś "popierdziawkami" :-P
Akurat nic dziwnego bo w obecnych czasach często tłuką te same rzeczy na tej samej taśmie pod inną nazwa, często rożniące się kosmetycznymi zmianami.

#1262 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2010 - 18:14

Wieść Ludowa, - rozwiń temat i podaj gdzie i jak , chętnie poczytam, bo tego to nie wiedziałem.

Ptx - a poczytałeś do czego te opony ?? i jaka waga, no chy ba ze dociążamy rowerek.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1263 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 lipiec 2010 - 19:18

Waga taka, że lepsze chyba Schwalbe Stelvio Plus.


#1264 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2010 - 20:14

Jak chesz widzieć cos o oponach Bontragera to zapytaj Sprosa , nie od parady wziął 2 komplety , to są opony a nie jakieś popierdziawki mislki czy Conti


Wieść ludowa głosi ze bontragery są robione w tej samej fabryce co vittoria,więc nie dziwiłbym się, że są dobre bo vittorie nie są jakimiś "popierdziawkami" :-P
Akurat nic dziwnego bo w obecnych czasach często tłuką te same rzeczy na tej samej taśmie pod inną nazwa, często rożniące się kosmetycznymi zmianami.


Ale drużyna Armstronga w tym roku jeżdżąc tradycyjnie na zestawie Trek - Bontrager, opony ( szytki ) ma Hutchinsona. Z tego by wynikało, że nie do końca ufają oponom Bontragera, ew. Hutchinson jest ich dodatkowym sponsorem.

#1265 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2010 - 22:28

opony zawodnik wybiera jakie mu pasują, zrestzą jeźdzIli i na bezdetkowych też, czego w sumie chcecie od Bontragerów, to dobre opony w porównaniu do miśków w tej samej cenie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1266 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 lipiec 2010 - 09:53

Hutchinson to poprostu dodatkowy sponsor.Z tymi umowami sponsorskimi to w ogole niezła sprawa. Zmiany nazw opon, zrywanie naklejek itd. tylko po to żeby nie reklamowac konkurencji.Coś o tym tutaj:
http://autobus.cycli...s/tour_tech_607
w galerii jest np. opona-przebieraniec Michelina :lol:

Wieść ludowa bo kilka razy spotkałem się z opiniami na zagranicznych forach, że Bontrager XXX lite i vittoria corsa evo to te same opony,nawet mają podobna charakterystykę toczenia i ten sam oplot i bardzo podobnie wyglądaja.
co do opon Vittori to tutaj jest o fabryce:
http://velonews.comp...o-gallery_94232
w tekście jest mowa ze Lion Tyres robi też dla kilku innych znanych marek,a Trek importuje opony właśnie stamtąd,oto dowód:
http://usa.importers...1001655737.html
pozycja 7

#1267 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 lipiec 2010 - 18:00

Czyli Bontragery to Vitki tylko w lepszej cenie, jednak SPIKE wie co poleca.


#1268 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 lipiec 2010 - 19:53

No to chyba już za daleko posunięte stwierdzenie ;-)
Pewnie kilka modeli może się częsciowo pokrywać, używając tego samego oplotu, mieszanki gumowej itp. a różnić się wykończeniem. Inne z kolei moga miec już osobną konstrukcje. W każdym razie Bontragery wychodzą z równie dobrej fabryki,choć nie wiadomo czy wszystkie są tam robione.

#1269 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2010 - 22:48

Wieść ludowa bo kilka razy spotkałem się z opiniami na zagranicznych forach, że Bontrager XXX lite i vittoria corsa evo to te same opony,nawet mają podobna charakterystykę toczenia i ten sam oplot i bardzo podobnie wyglądaja.


to oznacza że to nie dokładnie ta sama opona, sory ale białe to nie kremowe.

Mase ludzi jeździ na Michelinach, czemu - bo są wszędzie w sklepach, bo to produkt popularny, tak jak i w MTb mase ludzie jeździ na Schwalbe.

Niestety aby stwierdzić jak to z oponami jest trzeba dużo jeździć i mieć porównanie, czego nam wszystkim brakuje - kasy na to, bo sie okazuje że każda opona inaczej reaguje w tych samych warunkach, w jednych jest lepsza, innych gorsza, choćby temperatura asfaltu, rodzaj asfaltu, ciśnienie w oponie itd, itp

Najczęstsze pytania na forum - dobra opona do 60 zł - no nie ma takiej , albo jest dobra i kosztuje ok stówy , albo jest za 60 zł.

poza tym na jakie drogi, ładne gładkie asfalty warto i na wet 150 za sztuke dać, a jak jest porowaty, popękany , piachowaty to szkoda kasy powyżej 60 dawać bo żywotność spada drastycznie.

Ja uszkodziłem juz 2 opony z topowej półki własnie na jeździe po mieście, i kichowatych asfaltach, po prostu oplot, kord dostał pare razy i wybula, z boku, na górze .

Dużo także zależy od obręczy - czy jest szersza jak Mavic - 15 mm, czy węzsza, 13 , 14 mm bo opona inaczej sie układa , takze mamy do czynienia z oponami które idą w pionie, w kule , albo w poziomie po napompowaniu,,

Do jazdy na sucho dobre są gładkie oponki, na mokro wersje na mokro, jesienno wiosenne takie z powierzchnią gripowatą dla lepszej przyczepności i nie da sie napisać jakie polecacie opony , jakie są najlepsze bo to zależy od masy czynników , czasem różnica 1 atmosfery robi dużo i rodzaj asfaltu.


W sumie nie ważne jest kto produkuje dany wyrób, ale wazna jest jego jakość wykonania i kontrola jakości.
Ostatnio dostałem partie dętek z jakieś Sri lanki albo innej wyspy i okazały sie dobrym wyrobem, a kosztowały w zakupie 50% mniej niz standardowa Kenda.

z innej beczki, dętki kenda szosowe - cena śmieszna ok 15 zł za dętke 80 g , i co ciekawe działają , nie przebijam, dobrze sie pompują i trzymają powietrze tak jak i wyroby o podobnej wadze - to jaki sens przepłacać za np Michelina ??? czy Conti 60 g jak sie ma rower co wazy 9-11 kg.

A tak nawiasem to większosć wyrobów produkuje Kenda , ale to jest bajka inna.
No to ja mam pytanie :

Jakie polecacie opony na szorstki asfalt - aby sie toczyła lżej , bo jak wjeżdzam na taki to spada prędkość.

Zresztyą ja sie nie znam, tylko słucham tych co uzytkują i ich oopinie realne.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1270 mr40164

mr40164
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipiec 2010 - 23:02

z innej beczki, dętki kenda szosowe - cena śmieszna ok 15 zł za dętke 80 g , i co ciekawe działają , nie przebijam, dobrze sie pompują i trzymają powietrze tak jak i wyroby o podobnej wadze - to jaki sens przepłacać za np Michelina ??? czy Conti 60 g jak sie ma rower co wazy 9-11 kg.


zgadzam się w 100%- super dętka za śmieszną kasę. Biję w nią regularnie 10 atm i super trzyma, a moim subiektywnym zdaniem (a wypróbowałem chyba wszystkie możliwe dętki na rynku) jedna z najwytrzymalszych.
Ale to tak BTW, bo to w sumie temat o oponach :-P

#1271 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 13 lipiec 2010 - 15:59

A ja się nie zgodzę z opinią o Kendach. Cienkie jak papier, puszczają powietrze. Z tanich i dobrych to polecam dętki Rubena.

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1272 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipiec 2010 - 16:10

W cenie Kendy jest jeszcze Vittoria Ultralite. W porównaniu do syfiastych CST, czy Conti za 12zł, naprawdę czuję że mam dętki wyższej jakości. Wczśniej nie sądziłem że to możliwe, myślałem że dętka to tylko dętka.

#1273 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 lipiec 2010 - 19:44

Mateunio, to znaczy ze masz nieszczelnądętke albo mkro przebicie, bo jeżdze juzpół roku na tych samych i jakos działają, a wazyłem ostatnio to 74 g sztuka, cienkie jak papier, a jakie majabyć grube jak pergamin i ważyc jeszcze mniej ?? .
Moze masz nieszczelny zaworek co sie zdarza jak nawet minimalnie lekko sieskrzywi końcówka.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1274 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 13 lipiec 2010 - 21:11

SPIKE zgadzam się z Tobą, że są nieszczelne. Mało tego wyjąłem dętkę, pompowałem i wyskoczyła dziurka na łączeniu gumy. Może to jednorazowy przypadek, ale mnie zniechęcił do tej marki. Jeździłem dużo na Conti i Rubenach i o tych dętkach złego słowa nie powiem. Pozdrawiam

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1275 Kristoffer

Kristoffer
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 lipiec 2010 - 21:48

Panowie, szukałem, ale za wiele nie znalazłem, więc pytam.
Otóż poszukuje opon na miasto 25c (bo obręcz 17mm), wytrzymałe, nie tańczące bardzo na mokrym, nie muszą być lekkie, za to koniecznie wytrzymałe, preferowane niedrogie, mogą być druciane.
Co polecicie?
pozdr

#1276 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 05 sierpień 2010 - 10:26

Ktoś wie czy takie opony da się założyć do szosówki?:
http://bikeserwis.pl...ing-700x32.html
Zmieszczą się w normalnym szosowym widelcu i hamulcach?

#1277 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 05 sierpień 2010 - 10:47

Moze, a nie musi, ostatnio demontowalem osprzet z jednego roweru i 23mm z przodu na styk wchodzi, z tylu nie wsadzisz/zdejmiesz kola (na 23mm oponie) nie spuszczajac uprzednio powietrza. Pomierz/zobacz ile przy obecnych oponach brakuje Ci z przodu do korony/ramion widelca/szczek hamulca i z tylu tak samo, glownie przy zwezajacych sie dolnych rurach widelca...

#1278 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 09 sierpień 2010 - 13:09

Ja natomiast zapytam czy do obreczy przy których uzywalem opon 700x25 moge zalozyc 700x23. Byc moze pytanie glupie ;P Przepraszam jesli nie doczytalem w temacie

obrecze jalco drx 5000

#1279 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 sierpień 2010 - 08:50

witam poszukuję opony wyścigowej
do tej pory jeździłem na maxxis xenith hors, michelin pro2, pro3, conti GP4000
z czego najbardziej przypadły mi do gustu miśki pro2( z pro3 może trafiłem na wadliwy model ale praktycznie na każdej jeździe łapałem z tyłu gume, a po 2 tygodniach kompletnie rozcięło opone)
teraz chcę kupic vittorie i mam taki pytanie:
jakie są różnice między Diamante Pro a Diamante Pro Light?
czy Diamante Light równie dobrze spisuje się w zakrętach co Diamante?
a jak na mokrej drodze?
i jak z odpornością na przebicia?

a może zna ktoś jakąś ciekawszą propozycję poza tym na czym juz jeździłem?

a może warto się szarpnąć i dołożyć do open corsa evo cx choć patrząc wagowo to wyrzucanie pieniędzy...

#1280 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 12 sierpień 2010 - 11:44

A co z tych byście wybrali:

1.Vittoria Zaffiro Pro
2.Vittoria Rubino (drut)
3.Maxxis Xenith Hors Categorie
4.Maxxis Columbiere
5.Schwalbe Stelvio Light

czy może coś z IRC, nie przeglądałem oferty jeszcze, ale z tego co widze to sa zachwalane i po nizszej cenie mozna dostac cos dobrego

co do poprzedniego posta - trafilem na odpowiedz w temacie, sry za niepotrzebne pytanie



Dodaj odpowiedź