Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4361 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 01 lipiec 2020 - 09:56

#edit:

 

Wszystko git =]



#4362 Daniel131

Daniel131
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 16:26

Witam. Stoję przed kupnem nowych opon. Do tej pory używałem Specialized s-works turbo 26c.
Zauważyłem, że polecacie opony Continental GP5000. Miałby może ktoś z Was porównanie tychże dwóch opon? Jakieś własne odczucia z jazdy?
Dodam, że obydwie opony czyli specialized oraz Continental są w bardzo zbliżonych cenach w wersji dętkowej oraz rozmiarze 25C

#4363 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 16:57

https://www.bicycler...orks-turbo-2016

 

Specialized nie używałem, Conti tak i byłem bardzo zadowolony.



#4364 Daniel131

Daniel131
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 18:24

Wielkie dzięki za odpowiedź. Z tego linku wynika, że te opony są praktycznie identyczne pod względem użytkowania. Z ciekawości zakupie Continentale i przetestuję. A chciałbym Cię jeszcze zapytać czy podana szerokość opony 24C jest taka w rzeczywistości?

#4365 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 18:27

Identyczne? Z tego linku wynika, że Spece mają sporo większe opory toczenia i powinny być wolniejszą oponą. 



#4366 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 18:51

Wielkie dzięki za odpowiedź. Z tego linku wynika, że te opony są praktycznie identyczne pod względem użytkowania. Z ciekawości zakupie Continentale i przetestuję. A chciałbym Cię jeszcze zapytać czy podana szerokość opony 24C jest taka w rzeczywistości?

 

W linku są podane rzeczywiste szerokości: na obręczy 17,8 mm Specialized ma 25 mm, Conti 26 mm.

Tak jak kolega Bzyk napisał, na walcu wyszła bardzo duża różnic w oporach toczenia.



#4367 Daniel131

Daniel131
  • Użytkownik
  • 106 postów

Napisano 11 lipiec 2020 - 19:13

Okej dzięki za wyjaśnienie tematu ;) Doświadczonych warto posłuchać. Spróbuję te Continentale założyć i zobaczę jak się będą sprawować.

#4368 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 13:32

Miał ktoś styczność z oponami IRC Formula PRO Tubeless RBCC ? 
Zamawiam koła i dowiedziałem w Evanlite się że Continentale GP 5000 w wersji pod tubeles mają jakiś problem z biciem ostatnio



#4369 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2020 - 13:47

Nie ostatnio, lecz od dobrych 3 - 4 sezonów, kiedy większość produkcji przeniesiono z Malezji do Chin, opony Conti mają problem z jakością wykonania. Dotyczy to nie tylko tego modelu i nie tylko szosy, ale także opon do mtb. Obecnie kupno Conti to ruletka, co jakiś czas można się stać właścicielem opony, która od nowości ,,bije'' jakby obręcz była koślawa.



#4370 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2020 - 14:02

Mam conti gp 5000 już drugie i nie narzekam. Co prawda nie są tak wytrzymałe jak poprzednie. Gp 4000s II 12 tys km na tylnym znikły wskaźniki zużycia, na gp 5000 po 9 tys km. gp 4000 lepiej trzymały asfaltu, gp 5000 na mokrym przy zrywach pod górę dostają lekkiego poślizgu. Przewaga gp 5000 ciut lepiej niosą . Ale to wersja pod dętke. Z przejścia na tubelles zrezygnowałem gdyż koszt ~600 zł dla 3.5W, czy wygody w postaci braku dętki, czy świadomości jakiegoś trendy mija się trochę z celem

#4371 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 lipiec 2020 - 14:03

Moje GP5000 standardowe (nie tubeless) lekko biły (choć to chyba przesadzony zwrot), ale uważam, że to wynikało z ułożenia opony - bardzo trudno ją równo ułożyć na obręczy Evanlite. Głaskałem ją z 10 minut, trzy razy spuszczałem powietrze i znowu próbowałem poprawiać. Jak z jednej strony równo ułożyłem, to z innej się popsuło. Problem jest taki, że czasami opona tak lekko podwijała się do środka. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów opona ułożyła się idealnie. 

 

 



#4372 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 lipiec 2020 - 17:12

Przy 100psi tez sie nie "prostowala"? Nastepna raza daj cos na poslizg (np wode z plynem do naczyn) po rancie opony i nie powinno byc problemow.

#4373 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 20:52

 Do tej pory używałem Specialized s-works turbo 26c.

I jak oceniasz te opony? Szukam czegoś co na obręczy zewn. 28 da mi realne 28mm.



#4374 szymar

szymar
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Skądwro

Napisano 04 sierpień 2020 - 08:24

cześć.

Szukam właśnie opon do mojej szosy (700x25c). od nowości miałem na moim vento 2.0 opony schwalbe lugano (drut, 700x25c) i zrobiłem na nich blisko 4500 km. Tył już się robi lekko kwadratowy ale gumę złapałem tylko raz i to na przodzie po najechaniu na kamień (klasyczny snake). 

czytam i waham się pomiędzy modelami:

- zwijane continental ultra sport III - ogólnie mają niezłe opinie opinie ale o poprzedniej wersji pisano także, że zdarzają im się kapcie często, ale cenę mają dobrą bo na allegro już za 67zł można dostać jedną sztukę

- duro hypersonic - to lekturze w necie to był mój faworyt ale nie ma ich nigdzie dostępnych w tym rozmiarze

- duto stinger - cóż, opinie dobre ale nie podoba mi się wzór bieżnika, przypomina mi to co moja żona ma w swojej miejskiej maszynie. Wiem, że to lepsze odprowadzanie wody ale jak pada to nie wyjeżdżam a wygląd też jest dla mnie ważny skoro przez wiele godzin na taką oponę rzucam okiem

- drutowane continental grand prix (o takie: https://www.centrumr...469/?v_Id=89914) - nie w wersji zwijanej bo budżet nie jest z gumy.

I teraz tak: skoro hypersonic są teraz nie do dostania to czy warto w cenie dwóch ultra sportów III kupować jedną grand prix? Czy faktycznie jest z nimi tak źle? 

A może jeszcze coś innego ale ustalmy, że budżet jest to max 100 zł za sztukę.

Pozdrawiam!



#4375 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądSANOK

Napisano 04 sierpień 2020 - 14:34

Minimalnie poza budżet ,lekkie szybkie opony Od lat jezdżę na nich tylko w rozmiarze 23 .Polecam.

 

https://www.cykloman...rna,id4436.html


  • impa lubi to

#4376 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 18:52

GP 5000 doprowadza mnie do szału. W ciągu 2000 km trzy raz kapeć. Na domiar złego zużycie tylnej opony jest bardzo wyraźne. Nie było awaryjnego hamowania i blokowania koła co najwyżej buksowanie na stromych ściankach w deszczu (dużo gorsze od 4000). Może na perfekcyjnych asfaltach jest super, ale w górach (flak dwa razy w Dolomitach, raz w Beskidach) wygląda to źle. W związku, z czym szukam nowych oponek. Mają być szybkie, lekkie i odporne na przebicia na poziomie podobnym do GPII 4000.
Moje typy to:
Pirelli P Zero Velo Classic 230g, najdroższa
Veloflex Master SPS 230g, najtańsza
Schwalbe PRO One Tube Type V-Guard Addix Race 250g, średnio droga
Wersje 28 mm. Pierwsze dwie ładne. Schwalbe nie ma w wersji z brzozowym/żółtym bokiem.
Jakieś opinie? Inne pomysły?


#4377 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 19:16

Nowe R3 Bontragera?
  • dywyn lubi to

#4378 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 20 sierpień 2020 - 20:42

Na tych Schwalbe 25 mm zrobiłem coś koło 8000-8500 km i wyglądają jak nówki. Zero kapci (na GP 4000 złapałem kilka przy podobnym przebiegu). Bardzo polecam! 


  • dywyn lubi to

#4379 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 21 sierpień 2020 - 05:07

Na Pirelkach zrobiłem 3000 i miały jeszcze z 70% bieżnika. Raz udało mi się ją przebić. Fajna, komfortowa opona i łatwo się ją zakłada. 



#4380 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 21 sierpień 2020 - 09:07

Na tych Schwalbe 25 mm zrobiłem coś koło 8000-8500 km i wyglądają jak nówki. Zero kapci (na GP 4000 złapałem kilka przy podobnym przebiegu). Bardzo polecam! 

 

Maksymalne obciążenie 70kg. Jak oni to liczą? Nacisk na jedną oponę?





Dodaj odpowiedź