No tak, ale zastanawia mnie, czy continental mówi coś konkretnie co zostało zmienione względem 4000?
Między innymi Active Casing i nowa generacja Black Chili.
Napisano 27 marzec 2020 - 12:10
No tak, ale zastanawia mnie, czy continental mówi coś konkretnie co zostało zmienione względem 4000?
Między innymi Active Casing i nowa generacja Black Chili.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 marzec 2020 - 16:58
Jak Ci typowo wyścigowe opony "zamulają" to wyżej tylko szytki.
Ja tam różnicy między 4000 SII a 5000 TL nie czuje.
Napisano 29 marzec 2020 - 18:06
Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:13
No ale chyba nie generalnie wszystkie "cyngle"?Jak Ci typowo wyścigowe opony "zamulają" to wyżej tylko szytki.
Napisano 01 kwiecień 2020 - 16:55
Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:01
Jedno mnie dziwi. Promowane są teraz hiper szerokie (jak na szosę) wewnętrznie obręcze, niektórzy nawet już wciskają 21mm do 25mm opon. To powoduje, że opona jest bardziej płaska/walcowa niż okrągła. I niby to ma zapewnić lepszą przyczepność.
Moje odczucia są z kolei takie jak pisze Chris. Szytka lepiej trzyma w ostrych zakrętach i wydaje mi się, że zawdzięcza to właśnie okrągłemu przekrojowi. Dlaczego więc rzekomo 'rozpłaszczanie' przekroju opony nienaturalnie już szerokimi obręczami (dla danej szerokości ogumienia, bo jak chce ktoś mieć szosę enduro na oponach 30mm, to ok, niech bierze obręcz 21mm, ale nie do opony 25mm...) ma poprawić przyczepność?
Drugi temat niezależny: jakie opony poza conti 5000 i schwalbe pro one można wziąć pod uwagę gdy myślimy o topowych oponach pod tubeless?
Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:05
Ciiicho! Za dwa lata dojdzie do przełomowego odkrycia, że węższe jednak są lepsze, i karuzela zakupów ruszy od nowa Jeszcze tego nie zauważyłeś?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:52
Tak mi się wydaje. Ja uważam, że optimum to opona ca. 25mm i obręcz szer. zewnętrzna 25-28mm, wewnątrz 18-19mm. Do ścigania celuję w taki zestaw, do TT po równym asfalcie brałbym nawet trochę węższy, a wszystko co szerzej to już z nastawieniem na szosa enduro, nie wyścig.
Napisano 11 kwiecień 2020 - 23:58
Poza wymienionymi przez Ciebie, jest jeszcze specialized turbo rapidair czy jakoś tak, i chyba obecnie nie ma innej alternatywy poniżej ~280g tubeless.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Napisano 13 kwiecień 2020 - 09:53
Napisano 13 kwiecień 2020 - 11:08
Swobodnie założysz nawet oponę 2,5-calową. Może nie będzie leżała idealnie na obręczy, ale lepsze to, niż jechać na zbyt wąskiej oponie.
Oczywiście sprawdź przedtem, czy tak szeroka opona zmieści się w prześwicie ramy/widelca.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 26 maj 2020 - 22:24
Poszukuję opony na tylne koło. Szerokość 25 mm.
Jeżdżę amatorsko, nie ścigam się, nie potrzebuję do niczego super wyścigowych opon za 250 zł sztuka najeżonych technologiami z NASA czy SpaceX.
Mam Maxxis Detonator, jestem bardzo zadowolony, ale się już starła. Kupić takiej samej nie mogę, bo zakończyli już produkcję.
W budżecie mieszczą się:
1. Continental Ultra Sport III
2. Schwalbe Lugano II
3. Maxxis Pursuer
Różnice masy poniżej 10g, czyli bez znaczenia, cena różni się o 10 zł, bieżnik bardzo podobny, czyli gładki na środku, lekkie nacięcia na bokach, producenci opisują je tak samo, czyli jako tańsza wersja ich najlepszej mieszanki z wyścigowych opon. Więc która będzie najlepsza? Bo na pierwszy rzut oka wyglądają na swoje odpowiedniki z innym napisem.
Napisano 27 maj 2020 - 03:50
Lugano jako jedyna z tej trójki ma wkładkę antyprzebiciową. Dla mnie byłby to decydujący czynnik.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?