Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4301 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 26 styczeń 2020 - 15:57

A teraz pamiętam, że faktycznie coś o tym było. Rozumiem, że 2020 nie występuje w tych zestawach? 



#4302 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 styczeń 2020 - 16:04

Nie występuje. Aczkolwiek te zestawy to nie jest jakiś super duper deal i tak. Nie potrzebujesz tego "nawilżacza" wystarczy sam płyn do naczyń lub mydło. Mleczko kupisz osobno tez tanio (ja używam stan's no tubes). I taśma tez moze byc tego samego producenta, jest dobra.


  • Bzyk lubi to

#4303 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 styczeń 2020 - 17:58

Tak.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4304 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 10:25

Schwalbe Pro One 700x25 Addix Race TL czy Continental GP 5000s 700x25 TL? Ktoś jeździł na obu i ma porównanie? W



#4305 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 marzec 2020 - 13:36

jeździłem na obu modelach. Zdecydowaniem polecam GP


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#4306 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1016 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 14:04

jeździłem na obu modelach. Zdecydowaniem polecam GP

A na czym polega przewaga GP?? Pytam, bo jak dotąd nie miałem kontaktu z tymi opnonami, a wybrałem Schwalbe.



#4307 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 14:28

Ja jeździłem na GP4000SII, teraz się przesiadłem na Pro One 2020 i dla mnie opony bomba. W obu przypadkach wersja pod dętkę. 


  • EmPe lubi to

#4308 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 17:09

Bzyk, rozumiem, że pro one 2020 bomba? Ponoć conti 5000 lepsze niż 4000, ciekawe czy w porównaniu do 5000 pro one też byłyby bomba.

 

thomasz - dlaczego polecasz GP? W czym mają przewagę? Toczenie, przyczepność, odporność na przebicia? Co jest dla Ciebie istotne i w czym są lepsze?

 

Mnie conti zniechęciły tym jak podają TPI. Jawnie oszukują, no, co najmniej mocno naciągają. I 60 TPI w wersji TL za tyle kasy to słabiutko.



#4309 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 17:25

Jeździłem na ProOne 2019 TL (od lutego do maja 2019) - bardzo dobrze się zachowywały na drodze, ale zużywały się w oczach (bardzo dużo nacięć w tym okresie).

 

w maju 2019 przesiadłem się na GP5000 TL - dojechałem do końca sezonu, na ten sezon wróciły. Zużycie widocznie mniejsze przez dłuższy okres względem Schwalbe. Dodam, że nie złapałem ani jednej kichy podczas jazdy na GP5000. Jedną oponę musiałem wymienić, bo we wrześniu rozjechałem butelkę - przecięta guma i oplot, ale do listopada nie puszczała powietrza więc nie zmieniałem. 

 

Niespecjalnie przejmuję się informacjami katalogowymi o TPI, a jeszcze aby przeliczać TPI na PLN :D 



#4310 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 17:25

post zdublowany



#4311 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 18:32

Bzyk, rozumiem, że pro one 2020 bomba? Ponoć conti 5000 lepsze niż 4000, ciekawe czy w porównaniu do 5000 pro one też byłyby bomba.

 

thomasz - dlaczego polecasz GP? W czym mają przewagę? Toczenie, przyczepność, odporność na przebicia? Co jest dla Ciebie istotne i w czym są lepsze?

 

Mnie conti zniechęciły tym jak podają TPI. Jawnie oszukują, no, co najmniej mocno naciągają. I 60 TPI w wersji TL za tyle kasy to słabiutko.

 

Tak, ze Schwalbe jestem bardzo zadowolony. Zresztą z GP4000 też byłem, aczkolwiek miałem tam sporo nacięć. Na Pro One zrobiłem już ok. 2 tys. km i zużycie póki co zerowe. Zdecydowałem się na nie, bo lubię różnorodność i chciałem coś innego od już wcześniej posiadanych Conti :). I jestem prawie pewien, że ani ja, ani Ty nie zobaczylibyśmy różnicy pomiędzy tymi dwoma oponami. Na następny sezon pewnie wezmę dla odmiany GP5000, bo nie sądzę, żeby coś ciekawego nowego wyszło. 



#4312 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 17 marzec 2020 - 18:44

Zjechałem GP4000 SII (ponad 10 tyś), miałem brać zwykłe GP5000 , ale trafiła się na forum wersja TL w dobrej kasie to wziąłem. Macałem w sklepie Pro One TL i w porównaniu do mięsistej Conti sprawia wrażenie papierowej. Zdecydowanie mniej bieżnika


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#4313 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2020 - 20:07

Coś za coś. Mięsista opona przeważnie stawia wyższe opory toczenia. "Papierowe" ścianki lub bieżnik mogą zniechęcać, ale bardziej elastyczna opona lepiej się toczy.

 

Inna sprawa, że Conti chwali się swoimi wzmocnionymi bokami, które w teorii mają m.in. ograniczać ryzyko spadnięcia opony w razie gwałtownej utraty powietrza.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4314 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 20:11

Biorę pro one. Dodatkowo sporo niższa waga jest dla mnie plusem, bo nie po to inwestowałem w bardzo lekkie koła, by dociążać teraz oponami. Zobaczymy jak będą chodzić.

#4315 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 marzec 2020 - 21:50

ja na swoich 5000TL zrobiłem już prawie 10tyś km. Brak śladów zużycia (być może asfalty w CH lepsze, nie wiem)

w porównaniu do Schwalbe lżej się toczą, przynajmniej ja mam takie odczucie. Od początku gdy je założyłem nie miałem kapcia, a zrobiłem na nich np Colle delle Finestre:

 

https://www.blackcat...epic-climb.html

 

doszło do tego że koła z szytkami wiszą na warsztacie i już ich nie zakładam

 

najlepsze opony jakie do tej pory miałem 

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#4316 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 17 marzec 2020 - 22:58

GP 5000 ma fajna przyczepność i dobra odporność na przebicia. Zuzycie też wolne.

#4317 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 18 marzec 2020 - 15:10

Dodatkowo sporo niższa waga jest dla mnie plusem, bo nie po to inwestowałem w bardzo lekkie koła, by dociążać teraz oponami. Zobaczymy jak będą chodzić.

Conti TL waży tyle co zwykła + lekka dętka więc wychodzi na 0. Waga w Schwalbe zbita mniejszą ilością gumy i tu ekstra zyskujesz z wszystkimi tego konsekwencjami. Daj znać po jakimś czasie jak to się sprawuje. 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#4318 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 marzec 2020 - 23:29

5000tl 32 380g

#4319 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 16:01

Dam znać jak te schwalbe pro one z wytrzymałością. 5000tl 32mm 380g to rzeczywiście strasznie ciężko, ale z drugiej strony, czy przy oponie 32mm ta waga ma jeszcze takie znaczenie. Na pewno nikt na poważnie 32mm do ścigania się nie zakłada, raczej taka opona to już bardziej do jakiej szosy endurance, gdzie zdarza się zboczyć poza asfalt i lepiej mieć te grubsze oponki kosztem 1-2 km/h mniej na asfalcie.



#4320 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 marzec 2020 - 20:26

dolejesz mleczka i masz prawie 100g ciężej na koło

amator nie odczuje w jeździe

ale dyskomfort psychiczny jest  :lol:  :lol:  :lol:





Dodaj odpowiedź