Jump to content


Photo

Tdf 2015 - Przełożenia


31 replies to this topic

#1 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 15 July 2015 - 11:35

Ciekawe na jakich przełożeniach jezdzi Froom np. na górskich etapach? I jak się to ma do konkurentów.  pozdr



#2 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 15 July 2015 - 12:05

A mnie bardziej interesuje na jakich przełożeniach trzeba jechać podczas czasówek lub w czubie peletonu przed samą metą aby wykręcić 55-60km/h na płaskim. Ja sam, w pojedynkę, bez wiatru i na dobrym asfalcie nie potrafię rozpędzić się bardziej niż 50km/h


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 posts
  • SkądKT

Posted 15 July 2015 - 12:08

http://cyclingtips.c...gma-f8/#image-1

 

może stąd wyciągniesz jakieś informacje


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 15 July 2015 - 12:17

A mnie bardziej interesuje na jakich przełożeniach trzeba jechać podczas czasówek lub w czubie peletonu przed samą metą aby wykręcić 55-60km/h na płaskim. Ja sam, w pojedynkę, bez wiatru i na dobrym asfalcie nie potrafię rozpędzić się bardziej niż 50km/h

Mam bardzo złą wiadomość: to raczej nie przełożenia są winne, a nogi ;)

A jeżeli chodzi o przełożenia, widywałem już prosów jeżdżących z tarczą 58T, więc jest na czym pokręcić ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,143 posts
  • SkądRzeszów

Posted 15 July 2015 - 12:27

A mnie bardziej interesuje na jakich przełożeniach trzeba jechać podczas czasówek lub w czubie peletonu przed samą metą aby wykręcić 55-60km/h na płaskim. Ja sam, w pojedynkę, bez wiatru i na dobrym asfalcie nie potrafię rozpędzić się bardziej niż 50km/h


Przełożenie 53x11, przy kadencji 100 oraz na oponach 700x23c daje 61,4 km/h.

Tu masz przyjazny kalkulator przełożeń http://gear-calculator.com/

Trzepak 

"MAMIL"


#6 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,638 posts
  • SkądSulęcin

Posted 15 July 2015 - 13:32

Wolę ten: http://home.earthlin...erman/shift.htm

Tarcze 58 to chyba raczej tylko w czasówkach będą miały zastosowanie, raczej na pewno nie w etapach górskich ;-).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#7 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 15 July 2015 - 13:33

W czasówkach to jest zazwyczaj zakres do 55x11. Oczywiście największe kozaki mają więcej.

Płaskie etapy to klasyka czyli 53/39 i kaseta 11-21, na większości górskich korba pozostaje ta sama, natomiast manewruje się kasetą. 

Przy ekstremalnych są już większe kombinacje. Np. na taki Zoncolan wybiera się już kompakt, choć też nie wszyscy. Kaseta zależy od indywidualnych zadań, dyspozycji i upodobań. Wcale nie musi być tak, że słabsi jadą na większej kasecie. Niektórzy górale stosują 34x29, a ci mniej zdolni w górach np. 34x27 lub 36-38x28. 

A gwoli ciekawostki to Pantani miał z przodu 53x42. W górach ;)

Co do sprinterów to spokojnie starcza 53x11. Przy 75km/h daje to około 120rpm i nie jest to żadnym problemem dla sprintera, choć dla amatora taka kadencja w sprincie wydaje się kosmosem, bo zwykle na stojąco jedzie się twardziej.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#8 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 15 July 2015 - 13:41

Ja sam, w pojedynkę, bez wiatru i na dobrym asfalcie nie potrafię rozpędzić się bardziej niż 50km/h

 

Eee? Serio? Ja tam wycinakiem nie jestem, ale w takich warunkach i z kompaktową (!) korbą to wykręcam ponad 50km/h bez problemu.



#9 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,034 posts
  • SkądBrzesko

Posted 15 July 2015 - 14:18

Na GCN jest sporo filmików w których pokazują rowery prosów. Najczęściej na etap górski to 53x39 i kaseta 11-28, która w dobie 11 rzędowych napędów jest niezwykle popularna. 


  • patolog likes this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#10 Ratonek

Ratonek
  • Użytkownik
  • 87 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 July 2015 - 14:30

Wszystko zależy od profilu etapu. W tym roku w Katarze gdzie etapy są płaskie nawet zakładali blat do jazdy na czas bo przy mocnym wietrze taki 180 km etap robili w 3 godziny :D w tym roku kwiatek na etapie w kraju banków założył nawet kasetę 11-32 bo wyjeżdżali na jakąś ściankę co miała prawie 30%. Myślę, że na Tour Ci najlepsi mają korbe standard a kasetę to 11-28 11-29.

#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 15 July 2015 - 17:00

Eee? Serio? Ja tam wycinakiem nie jestem, ale w takich warunkach i z kompaktową (!) korbą to wykręcam ponad 50km/h bez problemu.

Wiele zależy od warunków fizycznych kolarza. Ci drobniejsi mają tutaj gorzej. Liczy się chwilowa moc maksymalna, a nie moc w stosunku do wagi, a ta ma silny związek z masą mięśniową. Trochę tłuszczyku też nie przeszkadza.

Dla mnie (62 kg) te 50 km/h w pojedynkę, na prostej bez wiatru w plecy to już magiczna granica, którą może czasem udaje się na chwilę przekroczyć. Co nie znaczy, że z taką prędkością nie jeżdżę i że przełożenie 52/11 mi się marnuje, ale raczej nie w takim sprincie.  



#12 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 15 July 2015 - 17:38

Eee? Serio? Ja tam wycinakiem nie jestem, ale w takich warunkach i z kompaktową (!) korbą to wykręcam ponad 50km/h bez problemu.

 

Jestem raczej lekkim kolarzem, 73kg przy 176cm wzrostu. Z przodu mam kompakta, z tylu kaseta 12-25, bo lubię poskakać po pagórkach i tu czuję się lepiej niż na szybkich, płaskich odcnkach, nie brakuje mi jednak przełożeń. Prędkość mierzona GPS-em a nie czujnikiem przy kole. 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#13 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 15 July 2015 - 18:22

Jestem raczej lekkim kolarzem, 73kg przy 176cm wzrostu.

 

? :V

Typowa sprinterska budowa.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#14 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 15 July 2015 - 19:16

Czuję się niezmiernie pocieszony  :D


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#15 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 15 July 2015 - 22:00

Na Facebooku Hazur napisał:

Dzień 6

Najwyraźniej ostatnie dni wszystkim dały się we znaki bo dzisiaj można by powiedzieć - wreszcie. Wreszcie „normalny” etap, spokojny start i normalny przebieg etapu. Z pewnością duży wpływ miała na to łaskawa dzisiaj pogoda a szczególnie dość słaby i niesprzyjający atakom wiatr. Trochę nerwów na ostatnich 60 km Emotikon smile tak tak tu ustawianie się do finiszu to ostatnie 60 km. Czasem bywało tak że 54x11 było za mało.



#16 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 16 July 2015 - 06:58

Jestem raczej lekkim kolarzem, 73kg przy 176cm wzrostu.

I znów się rozmijamy w pojmowaniu świata - ja mam 178cm i ważę 70-73kg i nie uważam się za lekkiego kolarza :)))



#17 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 16 July 2015 - 07:22

I znów się rozmijamy w pojmowaniu świata - ja mam 178cm i ważę 70-73kg i nie uważam się za lekkiego kolarza :)))

Powiem inaczej. Jestem amatorem, na wyścigach i ustawkach gorzej mi wychodzi finish, odjazd czy "spawanie", nadrabiam bez problemu na podjazdach. Dotychczas wiązałem to z masą choć nie uważam się bynajmniej za górala, trenuję natomiast często z osobami ważącymi po 80-90kg, którym o wiele łatwiej przychodzi pociskanie na płaskim. Może trzeba poćwiczyć jazdę na twardszych przełożenia, bo takie moje ulubione, treningowe to obecnie 50/17..?


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#18 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 16 July 2015 - 10:06

I znów się rozmijamy w pojmowaniu świata - ja mam 178cm i ważę 70-73kg i nie uważam się za lekkiego kolarza :)))

Serio uważasz się za grubego? Ile byś uważał za optimum? 50 kg?


Kudos!


#19 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,034 posts
  • SkądBrzesko

Posted 16 July 2015 - 10:31

Ale on nie powiedział, że uważa się za grubego tylko nie uważa się za lekkiego kolarza ;) Ja mam 183 i 72kg i ogólnie z wagi jestem bardzo zadowolony ale też nie uważam, że jestem jakiś bardzo lekki jak na kolarza. Chętnie trochę bym jeszcze zrzucił ale to już ciężko idzie :)



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#20 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 16 July 2015 - 13:22

Serio uważasz się za grubego? Ile byś uważał za optimum? 50 kg?

 

A gdzie tak napisałem? Nie postrzegaj świata tak jednoznacznie...   jak nie białe, to czarne, jak nie lekki - to gruby, jak nie Wisła - to Cracovia, jak nie PiS - to PO... ;) Ja wiem, że świat tak postrzegany jest łatwy do ogarnięcia przez proste umysły, ale takie myślenie prowadzi na manowce ;)





Reply to this topic