Jump to content


Photo

Prawidłowa pozycja na rowerze


483 replies to this topic

#421 Watchman

Watchman
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 05 January 2018 - 20:37

Mam już zdjęcia (na szybko robione w mieszkaniu gdzie jest rower). Link do zdjęć:

 

https://imgur.com/a/LJbHW

 

Zaktualizuje trochę początkowy post, ponieważ jestem przy komputerze i mam dokładne dane (wcześniej podawałem z pamięci).

Jak już wspomniałem, korzystając z kalkulatora na stronie CompetitiveCyclist wyliczyłem, że odległość od nosa siodełka do mocowania kierownicy powinienem mieć odległość 48,4 - 49 cm (Eddy fit) lub 47,6 - 48,2 cm (Competitive fit). W rowerze mam 52 cm. Długość mostka 9,1 - 9,7 cm (Eddy fit) lub 10,2 - 10,8 (Competitive fit). W rowerze mam ~10cm.



#422 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 05 January 2018 - 22:12

No to trzeba się przyzwyczaić.


  • Watchman likes this

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#423 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 05 January 2018 - 22:51

Jeśli masz dobrze ustawione siodełko, to nie wygląda to źle pod względem kąta pleców. Nie jesteś jakoś bardzo wyciągnięty. Klamki na pewno są źle ustawione, bo nie jesteś w stanie do nich sięgnąć z dolnego chwytu. Pomyślałbym nad kierownicą kompaktową.


  • Watchman likes this

#424 Watchman

Watchman
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 06 January 2018 - 11:06

Jak powinny być ustawione by było dobrze? Czy może kierownica jest pod złym kątem?

Będę myślał nad inna kierownicą na przyszłość :)

Co do siodełka to wysokość ustawiona według kalkulatora. Minimalnie pochylone w przód, bo słyszałem ze dla zielonych na szosie to może ułatwić przyzwyczajenie się do jazdy nań. Na poziomo ustawionym siodełku bardziej odczuwałem dyskomfort/ból w plecach.

#425 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 06 January 2018 - 13:09

Kierownice o klasycznym gięciu (jak Twoja) ustawia się zasadniczo bardziej do dołu, aby dolne kocówki były równolegle do ziemi lub tyko minimalnie się wznosiły.

https://www.google.p...WAvmgMPdcAFNM: 

 

Osobiście w takim rowerze (singiel) wolałbym mieć niezbyt szeroką kierownicę prostą (56-58 cm), najlepiej z rogami. Operowanie klamkami hamulca dużo wygodniejsze. 

Ale ja już od pewnego czasu fanem baranka nie jestem (jak i w ogóle szosówek i kolarstwa szosowego, kolarzy szosowych, członków forów szosowych, subkultury szosowej, stylu szosowego, języka szosowców, ich zachowań społecznych itp. czyli generalnie brzydzę się szosą i wszystkim, co z nią związane coraz bardziej - taka mała dygresja), więc możesz nie traktować moich rad poważnie. 


  • Watchman likes this

#426 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,621 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 January 2018 - 15:42

Jak powinny być ustawione by było dobrze? Czy może kierownica jest pod złym kątem?

Nie ma jednego kąta dobrego dla wszystkich - gdyby był, zapewne kierownice nie miałyby okrągłego przekroju :)

Najlepiej jest zacząć od ustawienia kierownicy tak, żeby "w dołach" było Tobie wygodnie - tutaj pomoże tylko przymiarka. Dopiero wtedy ustawia się manetki w taki sposób, żeby w normalnym chwycie było wygodnie.
  • Watchman likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#427 Watchman

Watchman
  • Użytkownik
  • 6 posts

Posted 11 January 2018 - 07:47

Dziękuję za rady. Będę próbował jeszcze ustawiać klamki. Może faktycznie kwestia przyzwyczajenia. Będę jeszcze może próbował podnieść wyżej kierownice trochę, choć widać już napis MAX, choć kreski od zakresu jeszcze nie, ale nie pamiętam czy była w ogóle.

#428 bialy1245

bialy1245
  • Użytkownik
  • 5 posts

Posted 22 May 2018 - 19:55

Dziękuję za rady. Będę próbował jeszcze ustawiać klamki. Może faktycznie kwestia przyzwyczajenia. Będę jeszcze może próbował podnieść wyżej kierownice trochę, choć widać już napis MAX, choć kreski od zakresu jeszcze nie, ale nie pamiętam czy była w ogóle.

 



#429 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2018 - 08:20

Prawidłowe ustawienie stopy na pedale.
Szukałem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Zauważyłem, że odruchowo w czasie pedałowania trzymam piętę w górze, czyli stopa jest cały czas pod kątem w dół. Powinna być chyba przez większość ruchu bliżej poziomu, czy się mylę? Próbuję tak kręcić, ale jest to dla mnie nienaturalne ustawienie i jak tylko się zapomnę piętą znów wędruje do góry.

#430 hi_im_krzysiu

hi_im_krzysiu
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądBiałystok

Posted 10 September 2018 - 01:14

Prawidłowe ustawienie stopy na pedale.
Szukałem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Zauważyłem, że odruchowo w czasie pedałowania trzymam piętę w górze, czyli stopa jest cały czas pod kątem w dół. Powinna być chyba przez większość ruchu bliżej poziomu, czy się mylę? Próbuję tak kręcić, ale jest to dla mnie nienaturalne ustawienie i jak tylko się zapomnę piętą znów wędruje do góry.

 

https://www.medicycling.eu/artykuly> Anatomia pedałowania


  • Bzyk likes this

#431 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 10 September 2018 - 04:20

https://www.medicycling.eu/artykuly> Anatomia pedałowania


Dzięki, mega artykuł.
Od razu trafiłem też na ten - https://docs.wixstat...2b4acb3bf58.pdf

#432 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 243 posts

Posted 08 November 2020 - 19:51

WItam, wybór Gravela padł na Meridę Silexa carbon. https://www.merida-b...55/silex-8000-e
Wybór padł na rozmiar M przy 180cm wzrostu. 
Niestety po dostrojeniu pozycji siodła, prawie na pewno wiem że chyba powinienem wziąć S (mimo że kobra jest krótsza i kiera węższa) Geometria jest dziwna... każdy rozmiar ma most 80 i potężny reach oraz stack. Rower prowadzi się super ale coś plecy nie dają rady(jakby brakowało mi ciężaru na rękach). W teorii i pod sklepem było ok.. dłuższy reach niż mam w szosie ale mostek krótszy. Wydaję mi się że siędzę za bardzo wyprostowany i mam za daleko ręce. Pytanie czy zmieniać na rozmiar S czy czarować z mostkami 60-70mm?

Wiem z czego wynika mój błąd... reach klamek Grx DI2 jest dużo większy niż moich Sram Force, Kierownica też ma większy reach niż moja szosowa. Generalnie w dropie jechało mi się ok, górny chwyt ok.. tylko chwyt na łapach mocno ssie (mój ulubiony).



#433 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 08 November 2020 - 20:29

Można też zmienić kierownicą na taką z mniejszym reachem i przy okazji zyskać na wadze bo 350 gramów to "trochę" dużo.

Reach ramy jest większy, ale skompensowany przez krótszy mostek.



#434 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 243 posts

Posted 08 November 2020 - 20:48

Można też zmienić kierownicą na taką z mniejszym reachem i przy okazji zyskać na wadze bo 350 gramów to "trochę" dużo.

Reach ramy jest większy, ale skompensowany przez krótszy mostek.

No upgrady były planowane, ale to jak się reszty floty pozbęde i zostanie jeden rower+ 300zł gruz. Generalnie mam opcje zwrotu i wymiany na S patrząc w geometrie.... jest akurat te 10mm reachu i ten S i tak jest w sumie duży. W sumie na górski rowerze jeździłem kiedyś na mostkach 50-70. Tutaj geometria widelca jest podobna. Przy wzięciu Ski sztyca może być dziwnie wyciągnięta, do tego największy problem Ski to trudność w wyciąganiu bidonu. Tam już się zrobi ciasno. i Znowu kiera spada do 40cm(chyba kiedyś śmigałem) ale nie pamiętam. Drop byłby nawet spoko bo flara pewnie do 43-44 jest..



#435 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 08 November 2020 - 21:05

"Papierowo" rozmiar M powinien byc jak najbardziej w porządku dla 180 cm wzrostu. Czasami jest się między rozmiarami i wtedy warto zastanowić się nad innym rowerem.



#436 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 243 posts

Posted 09 November 2020 - 06:24

Siedzę nad tym już całą noc, jeszcze patrzę że brakuje mi do optymalnej pozycji 0,5cm setbacku siodła. Spuszczenie niżej kiery to dodatkowe 0,7cm. Żeby skompensować te zmiany potrzebuję mostek -15mm i jeszcze z 10mm żeby rozmiar ramy dopasować (ewentualnie kiera krótsza i elo). Pytanie czy jest różnica w sterowaniu na łapach jeśli zmieniamy ten sam reach komponentami i mostkiem. Poza mało pro wyglądem nie widzę minusów zastosowania 60mm mostka... rower ma duży wheelbase 1066 i fork rake. Dłuższy reach, kiery i klamek dają łatwiejsze ewentualne używanie lemondki.  Rower ma być na lata więc nie chcę ryzykować.
Wymiana na S pozwoli zawsze mieć większe pole manewru... jest jeszcze opcja rezygnacji z DI2 wzięcie mechanicznych klamek i potem ewentualna korekcja kierownicy i mógłbym na tej Mce śmigać.



#437 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 243 posts

Posted 09 November 2020 - 06:24

Siedzę nad tym już całą noc, jeszcze patrzę że brakuje mi do optymalnej pozycji 0,5cm setbacku siodła. Spuszczenie niżej kiery to dodatkowe 0,7cm. Żeby skompensować te zmiany potrzebuję mostek -15mm i jeszcze z 10mm żeby rozmiar ramy dopasować (ewentualnie kiera krótsza i elo). Pytanie czy jest różnica w sterowaniu na łapach jeśli zmieniamy ten sam reach komponentami i mostkiem. Poza mało pro wyglądem nie widzę minusów zastosowania 60mm mostka... rower ma duży wheelbase 1066 i fork rake. Dłuższy reach, kiery i klamek dają łatwiejsze ewentualne używanie lemondki.  Rower ma być na lata więc nie chcę ryzykować.
Wymiana na S pozwoli zawsze mieć większe pole manewru... jest jeszcze opcja rezygnacji z DI2 wzięcie mechanicznych klamek i potem ewentualna korekcja kierownicy i mógłbym na tej Mce śmigać.



#438 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 February 2021 - 11:58

Bikefitting w domowych warunkach? Jeszcze trzeba trochę poczekać ale wydaje się to całkiem realne :)

https://cloud.google...-better-athlete

#439 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 05 February 2021 - 12:55

Bikefitting w domowych warunkach? Jeszcze trzeba trochę poczekać ale wydaje się to całkiem realne :)

https://cloud.google...-better-athlete

 

Wszystko już było:

http://bikefastfit.com/

Disclaimer: nie próbowałem, nie mam pojęcia czy działa, jak działa etc.

Tu jest opinia: https://www.dcrainma...ent-review.html

W skrócie:

"Overall, this app is pretty damn cool.  Mostly because it’s actually useful – especially for athletes that may not be right next to their coaches and/or fitters and want to poke around at new positions a bit (or validate old ones)."

 

I jeszcze;

https://www.kinovea.org/


  • Marcin321 and 4gotten like this

#440 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądDuszniki Zdrój

Posted 24 April 2022 - 14:14

Witam, 

 

Mam pytanie do osób po profesjonalnym, komputerowym bikefitingu. Czy ta stara zasada ze przy prawidłowo ustawionym sidełku, trzymając ręce na klamkach, kierownica powinna zasłaniać piastę przedniego koła, Wam się potwierdziła?





Reply to this topic