Prawidłowa pozycja na rowerze
#104
Posted 05 March 2012 - 21:22
Poza tym na szosie trzeba kilka razy się przejechać i wjechać w rower, to zupełnie inny rower niż np treking, trzeba się przyzwyczaić do wagi, oporów, prędkości i dostosować do tego jazdę. Ja dopiero po kilku jazdach i - jak pisałem - frustrujących zmianach - zacząłem ten rower czuć i jeździć tak jak tego chcę i nie żałuję, bo frajda jest świetna. Pozdrawiam
#105 Gosc_alik_*
Posted 06 March 2012 - 19:05
Tak i wyszło mi:alik a mierzyłeś się w kalkulatorze competitive cyclist?
c-c 58.9 - 59.4
c-t 60.8 - 61.3
Zwróć uwagę, żeby siodło było idealnie w poziomie, wtedy nie obciążasz zbytnio dłoni, o czym była mowa. Jeśli masz wrażenie, że jesteś wyciągnięty, prawdopodobnie zbyt do tyłu masz wyciągnięte siodło - przesuń je do przodu i obniż siodło.
Ale ja na swojej ramie rozm. 56 czuje się zbyt wyciągnięty i właśnie przesunąłem siodełko do przodu.Dopiero wtedy lepiej się czuję, nie tak rozłożony, a ponadto pion od kolana przechodzi przez oś pedału. Tylko że piastę nadal widzę za blisko siebie. Czyli raczej za duża ta rama z objawów a za mała z kalkulatora. Nie rozumiem. Siodło już dawno poziomicą potraktowałem
Nigdy nie jeździłem na trekingu. Wcześniej MTB w typowo sportowym wydaniu.
#106
Posted 06 March 2012 - 19:39
#108
Posted 08 March 2012 - 09:43
A to 'po czym' mierzy się rozmiar zależy od producenta; kiedyś była to długość rury podsiodłowej, teraz standardem jest mierzenie długości górnej rury albo wysokości główki ramy (od kiedy tak popularne są slopingi i trzeba było podawać wymiar rzeczywisty i wirtualny gdyby rura była równoległa do podłoża).
#109 Gosc_alik_*
Posted 08 March 2012 - 10:14
#110 Gosc_solid_crank_*
Posted 08 March 2012 - 20:17
Starajcie się więc zaczynać od zasad i określić swój margines swobody :roll:
#111
Posted 09 March 2012 - 14:14
#112 Gosc_alik_*
Posted 09 March 2012 - 17:12
http://secesja.pl/do...e/test_ebs_race
Różnica między kierą a siodłem jest mniej więcej taka jak na zdjęciu z tego linka.
Jeszcze jeden link http://rowery.onet.p...46,artykul.html
#113 Gosc_cookie_*
Posted 09 March 2012 - 17:15
Alik,Nie mówię, że mam dużą różnicę, bo jestem zawodowcem, tylko dlatego ,że jestem wysoki a ramę mam ciut mniejszą niż powinienem (przynajmniej tak mi się zdaje). Górna rura ma 56 cm od srodka spawu z główka do srodka spawu z rurą podsiodłową. Wysokość od środka suportu do końca komina 57 cm. Mój wzrost 188 cm i siodło przesuwam do przodu, żeby się dobrze czuć. Wydawało mi się, że będę do tyłu przesuwał, bo rama za mała, ale wtedy się czuję, że leżę na rowerze.
prawdopodobnie masz krótki tułów i ręce, a do tego za długi mostek ewentualnie za nisko kierownicę. Może to byc tez kwestia geometrii ramy. Niektóre mają mniejszy kąt rury podsiodłowej i tak zdaje sie jest u ciebie. Ja jestem słąbo rozciągnięty, mam 183 cm wzrostu i długie nogi a krótki tułów za to dosć długą szyję. Najlepiej sie czuję na ramie o długości rury poziomej 55cm i mostku 8cm. Przy dużym wzroście i małej ramie jest spore ryzyko, że masz za nisko kierownicę. Za wrażenie nadmiernego wyciągnięcia może tez odpowiadać za długi mostek. widokiem piasty bym się nie przejmował bo są widelce z róznym wyprzedzeniem, ramy mają różne kąty pochylenia główki, a i długosć szyi w stosunku do nóg i tułowia tez nie jest taka sama u wszystkich.
#115 Gosc_alik_*
Posted 11 March 2012 - 14:30
Seat tube range c-c 58.9 - 59.4 60.1 - 60.6 61.8 - 62.3
Seat tube range c-t 60.8 - 61.3 62.0 - 62.5 63.7 - 64.2
Top tube length 59.3 - 59.7 59.3 - 59.7 60.5 - 60.9
Stem Length 12.6 - 13.2 11.5 - 12.1 11.7 - 12.3
BB-Saddle Position 83.4 - 85.4 82.6 - 84.6 80.9 - 82.9
Saddle-Handlebar 59.7 - 60.3 60.5 - 61.1 62.2 - 62.8
Saddle Setback 6.6 - 7.0 7.8 - 8.2 7.3 - 7.7
Tak mi wyszło z kalkulatora. Długość mojej górnej rury to 56 cm od środka główki do środka podsiodłowej mierzone nie horyzontalnie. Horyzontalnie wychodzi 57 cm.
Mostek 110 cm też mierzony od środka czyli od szczeliny na kierownicy do środka sterów czyli śruby od kapsla (chyba tak się to mierzy).
Cookiepatrząc jaką Ty masz ramę i to, że w sumie może być tak, że mam krótki tułów, to by nie było tak źle w sumie. Trochę mnie uspokoiłeś, choć coraz bardziej mi się wydaje, że to wszystko wynika z długości główki ramy (17 cm). Rama w rozmiarze 58 miałaby 18,5 cm główkę ramy, ale byłaby chyba znowu za długa. Może ja po prostu wybrzydzam i mam po prostu jeździć? Cały rok przejeździłem, wieć teraz też dam radę, tylko nie mam punktu odniesienia czy tak jak się czuję, to normalne czy nie. Dzięki wszystkim za pomoc.
PS. Rama od środka suportu tzn od centrum osi korby do środka przecięcia z rurą poziomą mierzy 51 cm. Nie jest zbyt niska po prostu i przez to nisko kierownica jest też (krótka główka ramy)?
#117 Gosc_cookie_*
Posted 12 March 2012 - 16:20
To też z pewnością mocno cię przygarbia i generuje wrażenie wyciągnięcia. Wsiądź na wiekszą o 1 albo 2 rozmiary szosę i zobacz jak sie na niej jedzie. Spróbuj tez obrócic mostek do góry nogami. Przy długosci 11cm i szosowym kącie powinno ci to podnieść o około 1,5-2cm kierownicę. No chyba że masz możliwosc dołożenia podkładek pod mostek.Nie jest zbyt niska po prostu i przez to nisko kierownica jest też (krótka główka ramy)?
#118 Gosc_alik_*
Posted 12 March 2012 - 19:49
Co do odwracania mostka, to raz spróbowałem, ale po jednej krótkiej jeździe nie mogłem zbyt wiele powiedzieć. A ten wygląd...tragicznie to wyglądało...wróciłem do ustawień poprzednich
Dzięki za pomoc, jak nie będę wytrzymywał, to będę z mostkiem właśnie kombinował.
Podkładki chyba nie mogę dać, bo nie mam tzw. grzybka na sterach. Mostek musi siedzieć na rurze sterowej w całości czy np w 2/3 może być?