Prawidłowa pozycja na rowerze
#61 Gosc_kobrys_*
Napisano 18 luty 2011 - 23:50
1. Nie skracaj mostka już - wydłuż lekko.
2. Patrz przed siebie - nagraj filmik bo jak wygniesz głowę to napewno łopatki zaczną Ci się chować i może się wszystko pokomplikować
3. Siodełko niżej - najpierw o 2cm a potem podwyżaj tak by znaleźć odpowiedni punkt by biodra i dupa nie kołysały się.
4. PAMIĘTAJ, że mimo, że to pozycja spartańska i mało wygodna TWOJE NOGI MAJĄ CZUĆ MOC - POZYCJA NIE MOŻE ICH OGRANICZAĆ.
Ja kiedy kładę się na lemondkę tak mi się nogi ustawiają, że pedałując jestem w stanie dużo więcej mocy na raz wykrzesać przy jednym obrocie niżeli przy klasycznej pozycji - jednym słowem czuję tę moc.
5. Czasem lepiej zrezygnować z kilku cm2 mniejszej powierzchni czołowej na rzecz pozycji - szersze ustawienie, ew. wyżej głowa itp. Ma być efektywnie a nie najbardziej aero. Na początku będziesz kręgosłup wyciągał - na dzień dzisiejszy do treningów zadbaj o nogi i biodra.
6. Nie przypatrzyłem się, ale jeśli korzystasz z Q-Ringów to trzeba przestawić pozycję maxymalnej mocy na blacie!
#62
Napisano 19 luty 2011 - 10:06
Czy na zawodach w Polsce, np. ITT Masters są sprawdzane rowery?
#65
Napisano 19 luty 2011 - 12:17
#67 Gosc_xsnailx_*
Napisano 19 luty 2011 - 21:32
siodelko poszlo o ok 1,5 - 2 cm w dol (choc intuicyjnie czuje ze powinienem je pochylic lekko do przodu (jest poziomo) i sprobowac jescze podciagnac tez do przodu i powinno byc ok. Przesunalem tez lemondke + 1 cm do przodu i to wydaje mi sie optymalne (poprawcie mnie jesli jednak jest zle).
Pozycja napewno dzis bardziej komfortowa niz poprzednio, uzyskanie mocy przychodzi mi latwiej.
Jesli chodzi o ramiona to sa chyba nawet ciut za szeroko, sprobuje je lekko zwezic zobaczymy co z tego wyjdzie. film ponizej zawiera tez ujecie "z przodu"
Z q ringow nie korzystam, aczkolwiek zamierzam je potestowac w zwyklej szosie.
Siodelko mam ISM Adamo, byc moze bujanie wynika z tego iz nie jestem do niego przyzwyczajony (w szosie mam normalne) a to pierwsze jazdy na nim. Jest ono napewno ciut szersze i do tego sie musze przyzwyczaic. Szkoda troszke ze siodelka cobba nie udalo sie dostac (pomimo wielu maili nie raczyli odpisac ) bo ono jest jakby wezsze z przodu
@wicklowman, oczywiscie planuje dalsze testy na swierzym powietrzu tylko jak narazie pogoda nie sprzyja a chcialem sie z czasowka zaznajomic juz przed nastaniem pogody do jazdy (to moj pierwszy rower do jazdy na czas)
@bury, dzieki, faktycznie nigdy na ten aspekt dokladnie nie patrzylam, na dzisiejszym filmie powinno byc lepiej - wczoraj zalozylem mega gryzace skarpetki i bycmoze dyskomfoty z tego powodu wplynal na to moje pedalowanie, swoja droga to niestety film z komorki troszke tez to znieksztalca
No i kolejny filmik:
http://www.pinkbike.com/video/182525/
niestety pinkbike jakos dziwnie go przyspieszyl
#69 Gosc_kobrys_*
Napisano 20 luty 2011 - 13:40
Jak myślicie - z czego to wynika? Przecież Contador spędził x-dziesiąt godzin szykując optymalną pozycję na rowerze - widziałem filmy z jego treningów i była bardzo zadowolony. Mnie się jeszcze nie zdarzało takie zjeżdżanie mimo, że ciało 'składa się' kiedy jestem wycieńczony brakiem tlenu.
PS.
Niech mod wybaczy za post pod postem, ale to coś innego.
#72 Gosc_Zawisza_*
Napisano 02 marzec 2011 - 19:34
Zwykłe- niezwykłe:)- Time Ul Team Gel Flow, ponoć to to samo co Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow.
W razie czego zainwestuję w ISM Adamo, co chyba załatwi sprawę
Siodelka tt/thriatlon mają zdecydowanie skrocony nos siodla, jest jkaby obciety wlasnie po to by zyskac kilka-kilkaanscie mm. Spojrz na zdjecia w necie jak wygladaja siodelka tt
pozdrawiam
#75
Napisano 04 marzec 2011 - 11:02
#76
Napisano 10 maj 2011 - 20:40
Czy często powtarzana reguła, że przy chwycie górnym za klamkomanetki przednia piasta powinna zgrać się z linią kierownicy jest bezwględnym wymogiem?
Siodło (wysokość i odległość od suportu) mam ustawione prawidłowo i wygodnie i nie chcę go podciągać bliżej kiery. Czuje jednak trochę dyskomfortu w chwycie za klamkomanetki - dość mocno się wtedy wyciągam i chętnie widziałbym je centymetr bliżej, stąd pomysł zakupu mostka 100mm (obecny to 110mm). Jednak wtedy gdy spojrze w dół cała piasta będzie widoczna tuż przed kierownicą. Czy to duży błąd w sztuce, czy olać tą zasadę i zrobić sobie "dobrze"? ;-)
#77
Napisano 10 maj 2011 - 21:04
#79
Napisano 15 sierpień 2011 - 21:03
Narazie chyba tak zostanie, bo bardzo mi odpowiada. Rower zrobił się "zrywniejszy", jakoś "zwinniej" mi się jeździ, cięzko to wytłumaczyć, ale przy maksymalnie cofniętym siodełku był taki "zmulony".
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#80
Napisano 15 sierpień 2011 - 21:24
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo