
Konflikt Ze Sklepem Www O Pieniądze
#1
Posted 02 September 2015 - 14:48
Otóż około 20 czerwca 2015 kupiłem w sklepie internetowym GPS Garmin 500 o wartości 885zl.
Zamówienie było złożone z platnoscia za pobraniem.
Któregoś dnia przyszedł Kurier. Wziął pieniądze , kazał podpisać protokół odbioru paczki i poszedł.
Około miesiąc temu dostałem telefon i email ze sklepu ze płatność jest nieuregulowana ponieważ ktoś w ich sklepie na liście przewozowym wpisał wartość paczki 885 a nie pobranie. Wychodzi na to ze paczka została wysłana nie jako pobraniowa a zwykła paczka z określoną wartością. Ja powiedziałem kierownikowi sklepu ze zapłaciłem i do widzenia.
Dzisiaj przyszło wezwanie do zapłaty a jeśli nie zapłacę to grożą sądem i komornikiem.
Wychodzi na to ze kurier wykorzystał błąd sklepu i wziął pieniądze ale do własnej kieszeni. Ja nie mam żadnego potwierdzenia żadnego ze zapłaciłem bo chyba też mieć takowego nie musze ?!
Mam fakturę VAT. Mam sprzęt. Mam w zamówieniu I na fakturze wyszczególnione "dostawa pobranie".
Czy mam sie czym przejmować ? Czy mogę być pociągniety do jakiejś odpowiedzialności i ze będę musiał to zapłacić praktycznie drugi raz ?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#4
Posted 02 September 2015 - 15:10
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#6
Posted 02 September 2015 - 15:19
Pozostało do zapłaty 885 zł
W terminie 0 dni.
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#7
Posted 02 September 2015 - 15:27
Nie chcę Cie martwić , ale znając nasze pokrętne prawo nie wygląda to dobrze. Masz może list przewozowy lub
choć nr przesyłki? Pewnie bez wizyty w firmie kurierskiej się nie obędzie. Prawda jest po Twojej stronie ale jak sam nie zadbasz o swoje interesy to kto......?
#8
Posted 02 September 2015 - 15:32
Od kiedy faktura jest dowodem zapłaty?Masz potwierdzenie zapłaty w formie faktury.To Ci w zupełności wystarczy.
@kris91 - Jeżeli nie zgadzasz się z treścią faktury, masz obowiązek się do niej ustosunkować, choćby mailowo.
Natomiast na Twoją korzyść działa fakt, że to firma będzie musiała udowodnić, że wysłała paczkę bez pobrania i teraz należy się jej zapłata. Oczywiście najprościej będzie w tej sytuacji sprawdzić w firmie kurierskiej, czy pobranie zostało faktycznie zapłacone:
- jeżeli tak, to masz problem z głowy
- jeżeli nie, to bardzo możliwe, że kurier (kurier jako konkretna osoba, a nie firma) Ciebie oszukał; w tej sytuacji udowodnienie, że mu cokolwiek zapłaciłeś, będzie skrajnie trudne. I w tym przypadku niestety to Ty masz problem, bo nie sprawdziłeś, komu i za co płacisz. A za Garmina i tak musisz zapłacić, bo firma swoich pieniędzy nie otrzymała i ma pełne prawo ich żądać. Brutalne, ale prawdziwe.
BTW:
Nie musisz, ale brak pokwitowania zawsze działa na Twoją niekorzyść. Z tego samego powodu warto zawsze żadać paragonu - masz zawsze prawo go otrzymać.Ja nie mam żadnego potwierdzenia żadnego ze zapłaciłem bo chyba też mieć takowego nie musze ?!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#10
Posted 02 September 2015 - 15:37
No ja zamawiałem ZA POBRANIEM i otrzymując paczkę nie interesowały mnie formalności na papierze, które podpisałem odbierając paczkę.
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#11
Posted 02 September 2015 - 15:39
@kris91 - jako człowiek to rozumiem, ale przed sądem nie masz szans wygrać z taką argumentacją. Kurier powie, że żadnej kasy nie dostał, i mamy słowo przeciw słowu, więc Twoje szanse są bliskie zeru.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Posted 02 September 2015 - 15:41
Wychodzi na to ze kurier wykorzystał błąd sklepu i wziął pieniądze ale do własnej kieszeni.
Zastanawiające jest tylko to, skąd kurier wiedział o błędzie sklepu?
Jeśli nie byłeś wpisany na druku pobraniowym w jego wykazie, a raczej nie byłeś, bo sklep najwidoczniej wysłał towar błędnie jako paczkę przedpłaconą, to kurier musiałby być prorokiem, i w dodatku arcy bezczelnym, aby poprosić adresata o kasę.
Wszystko wyjaśni dokumentacja firmy kurierskiej.
Jeśli w dokumentacji będzie oznaczone, że była to przesyła przedpłacona, to możesz szykować pieniążki.
#14
Posted 02 September 2015 - 15:43
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#15
Posted 02 September 2015 - 15:43
BTW:
Nie musisz, ale brak pokwitowania zawsze działa na Twoją niekorzyść. Z tego samego powodu warto zawsze żadać paragonu - masz zawsze prawo go otrzymać.
Gdyby nie było pokwitowania to nie ma dowodu że paczkę odebrał.
Gdyby było pokwitowanie to chyba pierwszy znany mi przypadek że ktoś otrzymał paczkę bez zapłaty i problem ma zdecydowanie sprzedawca. Umowę na przesyłkę zawiera sprzedawca z firmą a nie klient.
#16
Posted 02 September 2015 - 15:45
Nie musiał wiedzieć wprost. Wystarczy, że zobaczył, że paczka ma zadeklarowaną wartość, a nie ma ustawionego pobrania, i próbować szczęścia. W najgorszym wypadku wystarczy powiedzieć "sorry, pomyłka" - ilu odbiorców faktycznie potraktuje to jako próbę oszustwa i gdziekolwiek zgłosi? To niestety ten sam mechanizm, co przy metodzie "na wnuczka".Zastanawiające jest tylko to, skąd kurier wiedział o błędzie sklepu?
Jak widać, raz na X przypadków można w ten sposób trafić na nieświadomego odbiorcę i dostać niezły bonus do pensji...
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#17
Posted 02 September 2015 - 15:47
O odebranie paczki nikt się nie spiera. Spór dotyczy zapłaty za towar, a nie (nie)doręczenia paczki.Gdyby nie było pokwitowania to nie ma dowodu że paczkę odebrał.
Ależ nigdy w życiu. Nie bądź naiwny - to, że sklep omyłkowo wysłał paczkę bez pobrania, nie oznacza jeszcze, że nie należy mu się zapłata za towar!problem ma zdecydowanie sprzedawca. Umowę na przesyłkę zawiera sprzedawca z firmą a nie klient.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#18
Posted 02 September 2015 - 15:48
i co ? To nic nie znaczy ?! Wpisano jako komentarz "dostawa pobranie" i zadeklarowano wartość.
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#19
Posted 02 September 2015 - 15:50
Zawsze jeszcze dopytywałem czy wszystko przebiegło zgodnie z procedurą co stawiało ich w niezręcznej sytuacji a szczególnie kierowcę.
#20
Posted 02 September 2015 - 15:55
Inna sprawa, że po to właśnie są numery listu przewozowego, żeby sprawdzić najważniejsze informacje o paczce. Jeszcze raz podkreślam: jest mi bardzo przykro i moralnie Krzysiek ma 100% racji, ale przed sądem będzie to wyglądało bardzo słabo.
Co najwyżej można teraz próbować kontrpozwu o próbę oszustwa ze strony sklepu i celowe mylne opisanie paczki. Ale szczerze mówiąc wątpię, jaka jest szansa na obronienie tego przed sądem, skoro numer listu przewozowego był znany i można było sprawdzić, czy paczka została wysłana za pobraniem. Inna sprawa, że "próba oszustwa" to dość mało przekonujący argument, kiedy sklep nie ma z tego wszystkiego korzyści. Trzeba by było udowodnić, że między kurierem a sklepem była jakaś zmowa, a to jest praktycznie niewykonalne.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Reply to this topic
