Okazja czyni złodzieja.
Zakładam że mając świadomość , że ma przyjść paczka pobraniowa, miałeś przygotowaną kasę i jak tylko przyszedł kurier, to pewnie sam bez pytania i żądania gotówki wyciągnąłeś kasę, a on wziął (korzystając z okazji, którą pewnie właśnie wyczuł - wątpię aby miał to zaplanowane) wydał paczkę i do widzenia.
Kiedy się płaci, ZAWSZE trzeba otrzymać pokwitowanie. Cóż ludzie uczą się na błędach, niestety zazwyczaj na własnych.
Pierwsze co powinieneś zrobić, to nie wykłócać się ze sklepem, bo póki co to oni zostali oszukani / okradzeni i wcale nie muszą mieć pewności kto ich wyrolował przez ich własną nieuwagę (brak wpisania pobrania) - czy TY czy kurier, a póki co dokumenty wskazują że to TY.
Finalnie Twoja nieroztropność / nieuwaga , nawet dość zrozumiała w tych okolicznościach może przenieść szkodę ze sklepu na Ciebie. Należy więc grzecznie wyjaśnić sklepowi, jak wygląda sytuacja, że zostaliście (sklep i ty) oszukani i okradzeni przez kuriera przy obopólnej winie w tym przypadku. Poprosić ich, żeby zarówno oni jak i Ty zgłosili jak najszybciej sprawę do DPD, aby firma kurierska wszczęła wewnętrzne postępowanie, i:
a) oddała kasę sklepowi
b ) pociągnęła do odpowiedzialności kuriera - złodzieja
Tym samym umówić się ze sklepem, (ale grzecznie, bo wykłócanie się w tym przypadku skończy się dla Ciebie tym, że zapłacisz za stare 500 jak za nowe 810, czyli dwa razy) żeby darowali sobie ściganie Ciebie, bo to nie Ty ich okradłeś - przynajmniej do czasu wyjaśnienia sprawy z DPD. Przy czym do DPD MUSI iść pełna informacja o tej sprawie, gdyż póki co jak rozumiem, to sklep sprawdził w systemie elektronicznym proces przesyłki i tam oczywiście jest wszystko OK , to jest towar dostarczono, kasy nie wzięto.
cyt.
"i co ? To nic nie znaczy ?! Wpisano jako komentarz "dostawa pobranie" i zadeklarowano wartość."
Nic nie znaczy, a w zasadzie znaczy, dokumenty pokazują jasno że jesteś winny kasę do sklepu. Dokumenty pokazują, że oni mieli do ciebie wysłać garmina, a ty miałeś zapłacić kurierowi. Oni popełnili błąd w sposobie dostawy, ale główny cel transakcji został wykonany prawidłowo, dostarczyli garmina. Po Twojej stronie obowiązkiem jest zapłacić za niego, skoro nie zapłaciłeś (wedle dokumentów) za niego przez ich gapiostwo samemu kurierowi, to albo zwracasz garmina albo im płacisz.
cyt.
"Co najwyżej można teraz próbować kontrpozwu o próbę oszustwa ze strony sklepu i celowe mylne opisanie paczki"
Jak się z nimi po ludzku nie dogadasz i DPD nie weźmie na siebie odpowiedzialności za swojego pracownika, to jedyne co możesz zrobić, to dowiedzieć kto był tym kurierem i wytoczyć mu sprawę o zwrot kasy, ew. zgłosić jeszcze na policję (jeśli ugodowo nie uda się rozwiązać sprawy to koniecznie) jako czyn "doprowadzenie do niekorzystnego gospodarowania mieniem" czy jakoś tak.