Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konflikt Ze Sklepem Www O Pieniądze


153 odpowiedzi w tym temacie

#61 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:51

Ja bym zgłosił policji fakt oszustwa ze strony kuriera. A może kurier wpłacił a kasę zakorbił "system" - kasjerka, księgowa, dyrektor?

Do sklepu wyślij zapytanie:

1 Czy na podstawie tej faktury i tego zlecenia kurier miał prawo wydać przesyłkę?

2 Jaka była odpowiedź DPD na zapytanie sklepu o kasę?

3 Żeby do czasu wyjaśnienia sprawy wstrzymali się z egzekucją.

4 Jak wygląda sprawa ubezpieczenia przesyłek pobraniowych przed nieuczciwymi kurierami - czy jest coś takiego w ogóle?

5 Zapytanie DPD o niekaralność tego kuriera - czy sprawdzają, czy można sprawdzić?

Sklep w tej chwili jest na wygranej pozycji - nie masz pokwitowania, więc nie masz dowodu, sąd rozpatruje tylko dowody a nie dobre chęci.

Jeśli zgłosisz to zdarzenie na policję, to będziesz mógł próbować w przyszłości na drodze cywilnej dochodzić swoich roszczeń. Jeśli policja zadziała, to kurierowi może się przypomnieć, ze zgubił kwit albo coś podobnego.



#62 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:03

Staram się chyba sam na siłę się pocieszyć :/

 

Nie spalaj na próżno magnezu. Kwota jest zbyt wysoka, żeby odpuścić nękanie (stąd to skandaliczne roszczenie) i jednocześnie zbyt niska, żeby angażować się w kosztowny proces przed aparatem sprawiedliwości. Wyślij im pismo od zaprzyjaźnionego mecenasa/kancelarii, żeby mieli świadomość, że nie pękniesz (a nuż się gamonie ogarną). Musisz się jednak liczyć z tym, że Cię wpiszą do KRD co utrudni Ci zaciągnięcie kredytu. Wtedy Ty będziesz musiał ich pozwać. Na pocieszenie należy jednak nadmienić, że instytucje finansowe powoli zaczynają przyjmować sensowne wytłumaczenia klientów co do powodów takich wpisów.   



#63 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:05

Skoro paczka nie była "za pobraniem" nadana, a klient otrzymał ją i nie wysłał pieniędzy do sklepu, to z punktu widzenia sprzedawcy:
 

Art. 286

§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8

Sprzedawca ma prawo podejrzewać, że dotarła do Ciebie paczka, z powodu jego błędu bez pobrania, a Ty ten błąd wykorzystałeś.

 

W Twoim interesie leży skontaktować się możliwie najszybciej ze sklepem i przedstawić, jak sytuacja wyglądała na prawdę. Następnie ustal kuriera, który doręczał przesyłkę i spróbuj się z nim porozumieć. 

 

W przypadku, gdy sklep Ci nie uwierzy, a kurier się nie przyzna pozostaje Ci zapłacić drugi raz za towar (o ile nie znajdziesz dowodu, że uiściłeś zapłatę) oraz zgłoszenie przestępstwa popełnionego przez kuriera na podstawie powyższego paragrafu. 

 

@zeralda: Jaki proces? Skoro nie masz pojęcia, po co się wypowiadasz? E-sąd w Lublinie wyda nakaz zapłaty w trybie zaocznym. I kris dostanie nakaz, do którego będzie mógł złożyć sprzeciw. Właśnie po to sklep wysłał do niego poleconym listem (jak mniemam, bo przesyłką nierejestrowaną podtarłbym sobie 4litery) przedsądowe wezwanie do zapłaty.

 

W jego sytuacji będzie to jednak nieskuteczne, bo nie dysponuje żadnym dowodem zapłaty i pozostanie zabulić lub czekać na komornika.


  • gucio lubi to

#64 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:25

Skoro paczka nie była "za pobraniem" nadana, a klient otrzymał ją i nie wysłał pieniędzy do sklepu, to z punktu widzenia sprzedawcy:
 

Art. 286

§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8

Sprzedawca ma prawo podejrzewać, że dotarła do Ciebie paczka, z powodu jego błędu bez pobrania, a Ty ten błąd wykorzystałeś.

 

W Twoim interesie leży skontaktować się możliwie najszybciej ze sklepem i przedstawić, jak sytuacja wyglądała na prawdę. Następnie ustal kuriera, który doręczał przesyłkę i spróbuj się z nim porozumieć. 

 

W przypadku, gdy sklep Ci nie uwierzy, a kurier się nie przyzna pozostaje Ci zapłacić drugi raz za towar (o ile nie znajdziesz dowodu, że uiściłeś zapłatę) oraz zgłoszenie przestępstwa popełnionego przez kuriera na podstawie powyższego paragrafu. 

 

@zeralda: Jaki proces? Skoro nie masz pojęcia, po co się wypowiadasz? E-sąd w Lublinie wyda nakaz zapłaty w trybie zaocznym. I kris dostanie nakaz, do którego będzie mógł złożyć sprzeciw. Właśnie po to sklep wysłał do niego poleconym listem (jak mniemam, bo przesyłką nierejestrowaną podtarłbym sobie 4litery) przedsądowe wezwanie do zapłaty.

 

W jego sytuacji będzie to jednak nieskuteczne, bo nie dysponuje żadnym dowodem zapłaty i pozostanie zabulić lub czekać na komornika.

 

Oj chyba, naoglądałeś się "sprawy dla reportera". Kris -radzę Ci idź do dobrego prawnika i przestań czytać te posty bo osiwiejesz...



#65 andreedk

andreedk
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:34

http://www.porady.eg...la-klienta.html

tutaj piszą, że dowodem dla klienta, że zapłacił jest faktura z napisem "za pobraniem". A tą Kris ma

#66 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:49

Nie ma się co nakręcać.

Prawnik, policja, sądy to ostateczność. Przecież prawnik weźmie za pisma tyle, że już lepiej zapłacić drugi raz za ten licznik :) .

Jeśli w ogóle będzie się jakiemukolwiek papudze chciało pochylić nad groszową sprawą - a w zasadzie dać jakiemuś aplikantowi coś do skrobnięcia, bo przy tej randze sprawy prawnik na to nawet nie spojrzy. 

 

Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze. Niestety padło na Ciebie i musisz się trochę naganiać żeby udowodnić że nie jesteś wielbłądem. Pech.

Przede wszystkim nadal nie wiesz (zakładam) na 100%, czy to całe zamieszanie to oszustwo i kradzież kuriera, czy jakaś głupia pomyłka niedopatrzenie kogoś w DPD i być może sprawa do wyjaśnienia w 15 min tylko nikomu się nie chce tego zrobić.

 

Moja serdeczna rada:

jedź osobiście z tym listem przewozowym i fakturą ze sklepu oraz całą korespondencją do Kalisza do DPD, skąd Ci tą paczkę dostarczyli.

Zażądaj rozmowy z szefem tego oddziału, a najlepiej umów się  nim wcześniej telefonicznie na taką rozmowę, tylko krótko mówiąc o co Ci chodzi i w jakiej sprawie chcesz się spotkać. Po prostu przedstaw że zapłaciłeś za paczkę, a sklep utrzymuje, że kasy nie dostał i chcesz to wyjaśnić.

Osobiście, w cztery oczy rozmawia się 100x lepiej niż maile, telefony itp. i można załatwić sprawy znacznie szybciej i znacznie prościej. Przedstaw podczas spotkania problem, w kontekście poszkodowanego przez nich (DPD) klienta. Zaznacz, że to oni dali d…y i przez nich jesteś teraz nękany przez sklep i że to oni są winni Twoich problemów. Wyrzuć im wszystko stanowczo, ale kulturalnie, niech poczują się do winy i obowiązku wyjaśnienia. Niech na miejscu sprawdzą u siebie dokładnie całą historię tego doręczenia krok po kroku. Najlepiej jedź tam z ojcem, który odebrał przesyłkę, być może będzie możliwa od razu przy szefie oddziału konfrontacja  z kurierem.

Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz. Jeśli wszyscy się na Ciebie wypną, wtedy szukaj wsparcia typu rzecznik, prawnik itp, a jeśli umiejętnie, stanowczo, ale nie na krzykacza poprowadzisz temat, powinno być zaraz po temacie.

 

Tak więc podsumowując - nie mailami, telefonami (poza umówieniem się), tylko osobiście na miejscu dowiedz się wszystkich szczegółów tego co się stało że się zesrało. Pełna wiedza na temat okoliczności jest najlepszym środkiem do wygrania każdej sprawy, nie tylko sądowej. Na razie poruszasz się we mgle, a do Kalisza nie masz daleko.

 

Oczywiście możesz zaprezentować postawę - wszystko zrobiłem dobrze, niech się walą co mnie to obchodzi nie mój problem, tylko że wtedy to może być Twój problem. Niestety.



#67 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 03 wrzesień 2015 - 00:37

Powtarzam, rzecznik ochrony praw konsumenta. Przedstawic sprawe i niech radzi co robic. Kazdy ruch typu rozmowa z DPD czy sklepem moze tylko pogorszyc sytuacje.

#68 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 03 wrzesień 2015 - 08:35

Pora założyć teczkę i plik, zapisuj dokładnie to co się wydarzyło w sprawie, kiedy, z kim i o czym rozmawiałeś.

Zapisuj strony w kompie.

Bardzo ważna dla Ciebie informacja - będzie ukrywana pewnie, kiedy i jakie zlecenie wysyłki (umowa roczna czy jednorazowa) i co w tym zleceniu zostało określone (pobranie czy gotówka itp), to będzie Twój dowód koronny.

 

większość firm kurierskich nie wydaje odbiorcy oddzielnego pokwitowania dokumentującego zapłatę pobrania. Zarówno z punktu widzenia odbiorcy jak i rozliczenia kuriera, przyjmuje się zasadę domniemania, że jeżeli przesyłka została wydana, to automatycznie została przez odbiorcę opłacona.

 

http://www.kurierem....raniowa-1.html#



#69 berski

berski
  • Użytkownik
  • 585 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 03 wrzesień 2015 - 08:55

Paradoksalnie, niestety masz taki obowiązek. "Zapoznałem się z regulaminem" nie znaczy "dajcie mi święty spokój, TAK, zamawiam".

Ale raczej zapoznaję się (i potwierdzam to) z regulaminem sklepu, a nie firmy przewozowej. I to sklep powinien dać mi jasne wskazówki, na co zwracać uwagę przy odbiorze przesyłki - tak robią np. sklepy z elektroniką, przy zamówieniach np. telewizorów "lcd", czy banki dostarczające umowy.



#70 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8650 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2015 - 09:25

W moim odczuciu jeżeli wybierasz daną firmę przewozową, można domniemywać, że porównałeś dostępne opcje przesyłki i zapoznałeś się z warunkami. Te dane nie są ukrywane i jeszcze przed złożeniem zamówienia można się z nimi zapoznać.

Tak jak pisałem wcześniej: można by próbować twierdzić, że sklep wprowadził Krisa w błąd, ale ten tok rozumowania ma jeden bardzo słaby punkt: brak motywu. Przecież sklep nie odniósł żadnej korzyści, a wręcz poniósł stratę (traci jego wizerunek, a poza tym musi się teraz spierać, być może będzie ciągany po sądzie, a w dodatku nawet jeżeli otrzyma należność, stanie się to dużo później niż zwykle). W tej sytuacji oskarżenie sklepu o próbę oszustwa byłoby bardzo wątłe.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#71 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3225 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 wrzesień 2015 - 09:57

Wina sklepu że głupio-błędnie wysłał paczkę, ale komu za to przyjdzie zapłacić to inna sprawa.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#72 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:42

Żądaj oświadczenia, że:

1 Sklep nie otrzymał z firmy DPD należności z tytułu dostarczenia przesyłki pobraniowej i oświadczenie (DPD dla sklepu), dlaczego tak się nie stało + oświadczenie kuriera, że nie pobrał od Ciebie należności,

2 Albo sklep złożył reklamację w firmie DPD - i w zasadzie przeprowadził całą procedurę odzyskania swojej należności + jw.,

Ciebie z DPD nic nie wiąże, a ich umowa, i najpierw muszą dochodzić swoich praw z umowy a dopiero potem od Ciebie, pytanie właśnie jak została wykonana umowa, z niedbalstwem, z naruszeniem regulaminu itd., jeśli przed Tobą ukryją te informacje to niech przedstawią je w sądzie.



#73 tessio

tessio
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:55

Żądaj oświadczenia, że:

1 Sklep nie otrzymał z firmy DPD należności z tytułu dostarczenia przesyłki pobraniowej i oświadczenie (DPD dla sklepu), dlaczego tak się nie stało + oświadczenie kuriera, że nie pobrał od Ciebie należności,

 

 

Dlaczego sklep ma żądać od firmy DPD należności pobranej za przesyłkę, skoro wysłał ją bez pobrania i na razie jedynie kolega Kris twierdzi, że została ona opłacona kurierowi? To co, wyślę Ci paczkę bez pobrania i napiszę do DPD, żeby mi przelali pieniądze? Mają za mnie założyć czy może sam kurier?



#74 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8650 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:56

W postępowaniu cywilnym to Ty masz dostarczyć sądowi dowody, a nie sąd będzie ścigał pozwanego i sam zdobywał dokumenty.

DPD jako firma w niczym sklepowi nie zawiniło. Nie przekazało kasy, bo to nie była paczka pobraniowa. Zawinił kurier jako pojedyncza osoba (czyli podwykonawca, bo kurierzy w DPD są na samozatrudnieniu).

Natomiast oświadczenie kuriera, czyli tej konkretnej osoby, teoretycznie warto byłoby zdobyć - tylko co z tego, skoro nie do udowodnienia jest, że jednak kasę dostał?

Użytkownik mikroos edytował ten post 03 wrzesień 2015 - 10:57

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#75 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:04

Najlepiej to usiąść, zapłakać i przelać drugi raz te 8 stów. Fajnie, że patrzysz na to chłodnym okiem, ale

 

Jeśli to kurier okazał się oszustem, to jest szansa, że się przyzna po postraszeniu sądem i wspomnianym oświadczeniu. A jeśli nie, to zebrać ekipę i wbić mu na chatę. Może padnie ze śmiechu i odda kasę widząc bandę 60kg koksów w lycrze. ;)



#76 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:21

Jeśli przesyłka nie była pobraniowa a zwykła, to skąd kurier mógł wiedzieć jaką kwotę pobrać a w zasadzie wziąć?

Musiał odczytać po jakimś kodzie i kwocie de facto, ze jednak należy się pobranie, więc przesyłka nosiła znamiona pobrania. Ważne jest dojście do zlecenia dla tejże paczki. Poinformuj sklep, że po otrzymaniu tych informacji, możesz im zapłacić, bo będziesz mógł zgłosić na policję fakt oszustwa.



#77 tessio

tessio
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:28

List przewozowy jest wklejony na pierwszej stronie. Nie nosi jak to określiłeś żadnych znamion pobrania. Kurier nic nie odczytuje po żadnych kodach, ma jasną informacje w polu pobranie - kwota lub jej brak i właśnie dlatego ta historia jest taka dziwna.


 

 



#78 Daniel_105

Daniel_105
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:32

Można się tylko domyślać, ale pewnie tata Krisa miał odliczona kwotę, przyszedł kurier - proszę tutaj paczka, proszę 886 zł, do widzenia, do widzenia
Niestety bez przyznania się kuriera pozostaje tylko liczyć, że sklep odstąpi od dochodzenia należności.

#79 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:42

Sprawa rozwiązana.

Od samego rana skontaktowalem się z DPD Kalisz i przedstawiłem swoją sytuację.

Teraz oddzwonili I oto co usłyszałem:
Kurier też zasugerował się tym co ja "dostawa pobranie wartość 885zl" i jak dostał odliczona kwotę to poszedł dalej. Mają tego tyle ze zrobił błąd i nawet się nie zorientował w tym biegu.

NA SZCZĘŚCIE kurier okazał się uczciwy i przy liczeniu pieniędzy w centrali oddał 885zl nadwyżki.

Dostałem wytłumaczenie ze nadwyżki z dnia są wrzucone do jednego wora od kilku kurierów i nie wiedzieli później do czego to przypiąć.

Jutro kurier przywiezie mi pieniądze i oświadczenia do podpisania ze pieniądze zwrócili. Uff.

Panowie lekcja: czytajcie co podpisujecie i uważajcie komu dajecie pieniądze. Myślenie "ale mnie ? Mnie to nie dotyczy mnie nikt nie oszuka ja wszystko wiem" w moim przypadku się nie sprawdziło. Myślałem że w tych sprawach nie ma nic trudnego i nie trzeba aż tak uważać. Uważajcie. Bo po rozmowie z jednym prawnikiem nie mam szans bez dowodu przekazania pieniędzy.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim.

#80 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8650 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2015 - 11:56

No i bardzo fajnie. Z DPD zawsze miałem dobre doświadczenia (współpracuję z nimi łącznie od co najmniej 3 lat), a ta sytuacja tylko to potwierdza.

Kris - odpal chociaż piwo temu kurierowi, niech ma coś chłopak od życia, że się tak zachował :D
  • puchaty i danek lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź